فناوری

نسل چهاردهم و نسل سیزدهم اینتل بی‌ثباتی پردازنده اینتل را وادار می‌کند استودیوی بازی Alderon Games را به AMD تغییر دهد و به مشتریان نیز توصیه می‌کند.

نسل چهاردهم و نسل سیزدهم اینتل بی‌ثباتی پردازنده اینتل را وادار می‌کند استودیوی بازی Alderon Games را به AMD تغییر دهد و به مشتریان نیز توصیه می‌کند.

مشکلات بی‌ثباتی بازی‌های CPU نسل چهاردهم و نسل سیزدهم اینتل اکنون باعث آزار توسعه‌دهندگان بازی شده است، زیرا تیم Alderon Games تجربه دردسرساز خود را در استفاده از این تراشه‌ها فاش می‌کند.

مشکلات بی‌ثباتی بازی CPU نسل چهاردهم و سیزدهم اینتل، مشکل جدیدی را در بازارها ایجاد کرده است. مصرف کنندگان شروع به انتخاب گزینه های جایگزینی مانند AMD Ryzen

می کنند

اینتل با پردازنده‌های اصلی مصرف‌کننده نسل چهاردهم و سیزدهم خود در بازارها اوقات خوبی را سپری نمی‌کند و مشکلات بی‌ثباتی آن‌ها را بسیار آزار می‌دهد.

پوشش اخیر ما در مورد اینکه اینتل اکنون چگونه رد کردن درخواست های RMA برای پردازنده ها حتی اگر آنها با شرایط و ضوابط مطابقت داشته باشند، که اصلاً برای شهرت شرکت خوب نیست. علاوه بر همه چیز، CPUهای اینتل در مقایسه با رقبای مانند AMD در حال حاضر بسیار مستعد خطاهای بازی و شکست های مختلف هستند، که نه تنها سهم بازار این شرکت را به خطر می اندازد، بلکه عرضه های آتی مانند سری Arrow Lake-S، ممکن است در خطر باشد.

حادثه دیگری که ظاهر شد، افشای مشکلات بی ثباتی اینتل با Alderon Games است، استودیو مسئول بازی چند نفره بقا دایناسور Path of Titans. موسس این استودیو، متیو کاسلز، می‌گوید که علیرغم اجرای تمام اصلاحات توصیه‌شده توسط اینتل، مشکل همچنان ادامه دارد. در اینجا پنج حوزه اصلی وجود دارد که در آن خرابی CPU ها وجود دارد:

  • مشتریان نهایی: هزاران خرابی در CPUهای اینتل در پردازنده‌های نسل سیزدهم و چهاردهم در ابزارهای گزارش خرابی ما.
  • سرورهای رسمی بازی اختصاصی: تجربه خرابی های مداوم، از بین بردن کل سرورها.
  • تیم توسعه: توسعه‌دهندگانی که از این پردازنده‌ها استفاده می‌کنند، در حین ساخت و کار روی بازی با بی‌ثباتی مکرر مواجه می‌شوند. همچنین می تواند باعث خرابی SSD و حافظه شود.
  • ارائه‌دهندگان سرور بازی: میزبان سرورهای انجمن با مشکلات خرابی مداوم.
  • ابزارهای محک: تست‌های فشرده‌سازی و حافظه غیرمرتبط با Path of Titans نیز با شکست مواجه می‌شوند.

جالب است که Alderon Games می‌گوید که در تست‌های خود شاهد نرخ شکست 100 درصدی بوده‌اند و CPUهای اینتل به مرور زمان رو به وخامت گذاشته و عملکرد را به شدت به خطر می‌اندازند. برای کاهش این مشکل، Alderon Games تصمیم گرفته است که به طور کامل برای سرورهای خود به AMD سوئیچ کند، که به گفته آنها، “100 برابر خرابی های کمتری را تجربه می کند”. این اصلاً خبر خوبی برای اینتل نیست. از آنجایی که مشکل اکنون به بخش حرفه ای بازارها گسترش یافته است، تیم آبی باید فوراً راه حلی ارائه دهد.

  • مهاجرت سرور: ما در حال تعویض همه سرورهای خود با AMD هستیم که در مقایسه با پردازنده‌های اینتل که معیوب هستند، ۱۰۰ برابر کمتر از کار افتاده است.
  • توصیه‌های میزبانی: به هر کسی که سرورهای Path of Titans را میزبانی می‌کند یا سرورهای بازی را می‌فروشد توصیه می‌کنیم از خرید یا استفاده از پردازنده‌های نسل سیزدهم و چهاردهم اینتل خودداری کنند.
  • اعلان‌های درون بازی: ما یک پیام بازشو در بازی اضافه می‌کنیم تا کاربران دارای این پردازنده‌ها را در مورد مشکل مطلع کنیم. بسیاری از کاربران در حال حاضر از اینکه چرا بازیشان خراب می شود و چه کاری می توانند در مورد آن انجام دهند، بی اطلاع هستند.

علاوه بر آن، Alderon Games به کاربران خود توصیه می کند که پردازنده های نسل 14 و 13 اینتل را خریداری نکنند. برای اطلاع رسانی به کاربران در مورد این مشکل، آنها تصمیم گرفته اند اعلان های درون بازی را برای عموم مخاطبان فعال کنند. ما امیدواریم که اینتل هر چه زودتر راه حلی را ارائه دهد، یا به شکل فراخوانی CPU یا کاهشی که مشکل را یکبار برای همیشه برطرف کند.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا