OnePlus Nord CE 4 Lite در مقابل Poco X6 Pro: تفاوت بین گوشی های هوشمند اندرویدی چیست؟

OnePlus Nord CE 4 Lite در مقابل Poco X6 Pro: تفاوت بین گوشی های هوشمند اندرویدی چیست؟

OnePlus به تازگی از جدیدترین گوشی هوشمند خود در اروپا، Nord CE 4 Lite رونمایی کرده است، که قول می دهد “تجربه کاربری همه جانبه در سطح پرچمدار” را با “بودجه بی نظیر” ارائه دهد.

اما Nord CE 4 Lite جدید چگونه با X6 Pro اقتصادی پوکو مقایسه می شود؟ ما دومی را در ژانویه بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که «به سختی می‌توانید گوشی قدرتمندتری با این قیمت پیدا کنید».

از آنجایی که هنوز OnePlus Nord CE 4 Lite را بررسی نکرده ایم، مشخصات آن را با 4.5 ستاره Poco X6 Pro تا بتوانید بسنجید که کدام گوشی اندروید ممکن است برای شما بهتر باشد.

Poco X6 Pro دارای سه دوربین در پشت است

X6 Pro از سه دوربین در پشت تشکیل شده است که شامل یک لنز اصلی 64 مگاپیکسلی، لنز ماکرو 8 مگاپیکسلی فوق عریض و 2 مگاپیکسلی است، در حالی که CE 4 Lite فقط دو دوربین دارد: یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و یک لنز مونو 2 مگاپیکسل. اگرچه سلف آن سه لنز داشت، اما متوجه شدیم که CE 3 Lite شبیه یک “تلفن تک دوربینه” است زیرا دو لنز دیگر هر دو فقط 2 مگاپیکسل بودند. 

با این وجود، لنز اصلی CE 3 Lite به لطف «پردازش نرم‌افزاری تا حد زیادی با ذوق OnePlus» قادر به تولید نتایج مناسبی بود. با در نظر گرفتن این موضوع، اگرچه ما دوربین‌های CE 4 Lite را آزمایش نکرده‌ایم، اما مایلیم فکر کنیم که این وضعیت می‌تواند مشابه CE 4 Lite جدید باشد. 

سپس متوجه شدیم که دوربین اصلی X6 Pro “بسیار مناسب” است و می‌تواند جزئیات زیادی، رنگ‌های واقعی و جلوه HDR طبیعی را ثبت کند. با این حال، ما توجه داشتیم که لنزهای فوق عریض و ماکرو “مطابق با استانداردهای تعیین شده توسط دوربین های دیگر نیستند و بهتر است در بیشتر موارد از آنها اجتناب شود.”

در حالی که OnePlus Nord CE 4 Lite از پردازنده Qualcomm Snapdragon 695 5G استفاده می‌کند و به ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی مجهز شده است، Poco X6 Pro دارای برتری است. این دستگاه بر روی Dimensity 8300-Ultra پریمیوم مدیاتک اجرا می شود و مجهز به 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی است. 

ما در بررسی خود متوجه شدیم که Poco X6 Pro از عملکردی در سطح پرچمدار برخوردار است و استفاده از این گوشی یک «لذت […] به صورت روزانه» بود، زیرا عملکرد آن هرگز «حتی در هنگام انجام چند کار سنگین» کم نبود. نه تنها این، بلکه X6 Pro همچنین قادر به انجام بازی در تنظیمات بالا و بدون مشکل بود. 

اگرچه ما هنوز Nord CE 4 Lite را بررسی نکرده‌ایم، اما نسل قبلی آن را هدف Nord CE 3 Lite که روی همان چیپست اجرا می شد. ما به این نتیجه رسیدیم که اگرچه CE 3 Lite قدرت کافی برای یک “تجربه روزانه نرم و روان” را ارائه می دهد، اما چیپست گرافیکی آن “چشمگیر نیست”.

OnePlus Nord CE 4 Lite دارای فناوری Aqua Touch است

هیچ یک از این گوشی‌ها قول نمی‌دهند که بادوام‌ترین گوشی هوشمند موجود باشند. اولا، هر دو فقط دارای رتبه IP54 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب هستند که به این معنی است که آنها بسیار عقب تر از سایر تلفن های هوشمند مقرون به صرفه مانند Google Pixel 8a که دارای IP67 است رتبه بندی. رتبه IP54 به این معنی است که هیچ یک از گوشی ها کاملاً ضد آب نیستند، اگرچه باید از یک یا دو بارندگی جان سالم به در ببرند. 

نمایشگر CE 4 Lite به Aqua Touch که به شما امکان می دهد از صفحه نمایش حتی زمانی که یا انگشتان شما خیس هستند استفاده کنید. از سوی دیگر، صفحه نمایش X6 Pro با Corning Gorilla Glass 5 که برای مقاومت در برابر سقوط از ارتفاع 1.6 متری بر روی سطوح ناهموار و ناهموار طراحی شده است.

OnePlus Nord CE 4 Lite از شارژ سریعتر پشتیبانی می کند

Nord CE 4 Lite از هدف 80 واتی SuperVOOC شارژ سریع که OnePlus توضیح می‌دهد که تنها 50 دقیقه طول می‌کشد تا گوشی از 1 تا 100 درصد شارژ شود و بیش از 50 ساعت استفاده را پشتیبانی کند. 

X6 Pro در عوض از شارژ 67 واتی توربو پشتیبانی می‌کند، اما پوکو شارژر را در جعبه عرضه می‌کند، چیزی که وان پلاس برای Nord CE 4 Lite ارائه نمی‌کند. ما در تست‌های بنچمارک خود دریافتیم که X6 Pro می‌تواند تنها در 45 دقیقه از 1 تا 100 درصد شارژ شود، که در واقع پنج دقیقه کمتر از وعده Nord CE 4 Lite است. 

در نهایت، اگرچه در سطح جهانی Nord CE 4 Lite به دلیل قوانین اتحادیه اروپا دارای ظرفیت باتری 5500 میلی آمپر ساعتی خواهد بود، اروپا فقط باتری 5100 میلی آمپر ساعتی دریافت خواهد کرد. در غیر این صورت، X6 Pro ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی کمی کمتر دارد.

Poco X6 Pro با شارژر 67 واتی

OnePlus Nord CE 4 ارزان تر است

امروز (24 ژوئن) اعلام شد، OnePlus Nord CE 4 Lite به راحتی از اول جولای در دسترس خواهد بود و قیمت اولیه آن فقط 299 پوند / 399 یورو است.

Poco X6 Pro از فوریه 2024 در دسترس بوده است و نرخ RRP کمی بالاتر از 369 پوند / 349.90 یورو دارد.

خروج از نسخه موبایل