کلود در مقابل ChatGPT: تفاوت بین چت ربات های هوش مصنوعی چیست؟

کلود در مقابل ChatGPT: تفاوت بین چت ربات های هوش مصنوعی چیست؟

از زمان راه‌اندازی آن در نوامبر ۲۰۲۲، ChatGPT به یکی از محبوب‌ترین ربات‌های گفتگوی موجود تبدیل شده است و شرکت‌های بیشتری را وادار می‌کند تا ابزارهای هوش مصنوعی خود را بسازند.

یکی از جدیدترین پیشنهادات ربات چت، Anthropic’s Claude است. کلود که در مارس 2023 راه اندازی شد، در حال حاضر از سه مدل زبان بزرگ تشکیل شده است. 

کلود چگونه با ChatGPT مقایسه می شود؟ ما ویژگی‌های این دو ربات چت را در زیر برجسته کرده‌ایم تا بتوانید تعیین کنید کدام یک برای شما مناسب‌تر است.

Anthropic در مقابل OpenAI

Anthropic یک شرکت تحقیقاتی و ایمنی هوش مصنوعی است که «سیستم‌های هوش مصنوعی قابل اعتماد، قابل تفسیر و هدایت‌پذیر» را می‌سازد و تیم پشت ربات چت هوش مصنوعی است، کلود. 

OpenAI شرکت پشت ChatGPT است. یک شرکت تحقیقاتی و استقرار هوش مصنوعی، OpenAI بیان می‌کند که ماموریت آن این است که “اطمینان حاصل کند که هوش مصنوعی به طور کلی به نفع تمام بشریت است”. علاوه بر ChatGPT، OpenAI مسئولیت Sora را نیز بر عهده دارد. و Dall-E.

ChatGPT می تواند تصاویر تولید کند

ChatGPT می تواند با استفاده از Dall-E 3، که به صورت بومی بر روی ChatGPT ساخته شده است، تصاویر را بر اساس یک درخواست متنی تولید کند. OpenAI توضیح می دهد که در صورت درخواست، ChatGPT به طور خودکار دستورات دقیق و متناسبی را برای Dall-E ایجاد می کند تا ایده را زنده کند. سپس می‌توانید از ChatGPT بخواهید که تصویر را بر اساس درخواست‌های بیشتر تغییر دهد. 

در حال حاضر فقط کاربران ChatGPT Plus، Team و Enterprise می توانند از طریق Dall-E تصاویر تولید کنند. 

کلود در حال حاضر هیچ ابزار تولید تصویر ارائه نمی دهد و به خروجی مبتنی بر متن محدود می شود. با این حال، می‌توانید تصاویر را برای کلود آپلود کنید تا براساس یک درخواست آنالیز کند.

ChatGPT دسترسی به اینترنت دارد

از زمانی که در سپتامبر 2023 به‌روزرسانی شد، ChatGPT می‌تواند اینترنت را مرور کند تا اطلاعات معتبر و فعلی را «کامل با پیوندهای مستقیم به منابع» ارائه کند. پیش از این، داده‌ها به قبل از سپتامبر 2021 محدود می‌شد. این به‌روزرسانی ChatGPT را برای سؤالاتی که به اطلاعات به‌روز نیاز دارند، با نمونه‌های OpenAI از جمله تحقیقات فنی و برنامه‌ریزی تعطیلات مفیدتر می‌کند.

در زمان نگارش مقاله، کلود در حال حاضر فقط تا آگوست 2023 بر روی داده ها آموزش دیده است. به همین دلیل، Anthropic هشدار می دهد که اگر از کلود در مورد رویدادهای بعد از این تاریخ بپرسید، ربات چت “از آنها بی اطلاع خواهد بود”.

هر دو طرح رایگان و پولی ارائه می دهند

کلود و ChatGPT هر دو طرح‌های اشتراک متعددی را ارائه می‌کنند که مناسب کاربران مختلف باشد. 

ChatGPT در چهار طرح اشتراک مختلف، از جمله رایگان، پلاس، تیم و سازمانی در دسترس است. طرح رایگان دسترسی به GPT 3.5 و دسترسی محدود به GPT-4o، همراه با دسترسی محدود به آپلود فایل، مرور وب، تجزیه و تحلیل داده ها و GPT های سفارشی را به شما ارائه می دهد. 

طبیعاً به‌عنوان اشتراک‌های پولی، Plus، Team و Enterprise همگی ویژگی‌ها و دسترسی بیشتری دارند، با Enterprise دسترسی نامحدود به ابزارها، کنترل‌های Admin و حتی یک پنجره زمینه گسترده برای ورودی‌های طولانی‌تر. 

Plus از 20 دلار در ماه شروع می شود، در حالی که Team بین 25 تا 30 دلار برای هر کاربر در ماه است و Enterprise POA است. 

کلود سه گزینه اشتراک در بریتانیا و ایالات متحده دارد، رایگان، حرفه ای و تیم. مانند ChatGPT، از آنجایی که Pro و Team اشتراک‌های پولی هستند، طبیعتاً ویژگی‌های بیشتری را ارائه می‌کنند و تیم بالاترین میزان استفاده موجود را ارائه می‌کند. هر دو Pro و Team همچنین به Claude 3 Haiku و Opus دسترسی دارند که سریعتر و قدرتمندتر از Claude 3 Sonnet استاندارد هستند. 

Pro از 20 دلار برای هر نفر در ماه شروع می شود، در حالی که تیم از 30 دلار برای هر نفر در ماه شروع می شود.

خروج از نسخه موبایل