فناوری

Samsung Galaxy Z Fold 6 در مقابل Samsung Galaxy Z Flip 6: تفاوت چیست؟

Samsung Galaxy Z Fold 6 در مقابل Samsung Galaxy Z Flip 6: تفاوت چیست؟

سامسونگ مجموعه تاشوی نسل بعدی خود، گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 را معرفی کرده است – اما تفاوت بین این دو چیست؟

در حالی که مشاهده برخی تفاوت‌ها کاملاً واضح است، مانند تفاوت در طراحی هسته، سایر تفاوت‌های کلیدی – و شباهت‌ها – دشوارتر است. اینجاست که ما در Trusted Reviews وارد می شویم. ما با Galaxy Z Fold 6 و Galaxy Z Flip 6، و در اینجا نحوه مقایسه این دو آمده است. 

طراحی تاشو تاشو در مقابل سبک کتاب

بزرگترین تفاوت بین Z Fold 6 و Z Flip 6 مانند همیشه، طراحی هسته است. در حالی که Z Fold 6 دارای طراحی به سبک کتاب است که به صورت عمودی باز می شود، Z Flip 6 دارای طراحی به سبک تاشو مانند تلفن های تاشو گذشته است که با یک تاشو افقی کامل شده است. 

Left ImageRight Image

البته، چیزهای بیشتری در این مورد وجود دارد. Galaxy Z Flip 6 دارای صفحه نمایش 3.4 اینچی پوششی مشابه Z Flip 5 است. ، با صفحه نمایش داخلی 6.7 اینچی تاشو کامل شده است. همچنین دارای طیف وسیعی از گزینه‌های رنگی سرگرم‌کننده از جمله سایه‌های آبی، زرد، نعنایی و نقره‌ای است و دارای یک محفظه بخار است که ۱۵۰ درصد بزرگ‌تر از مدل پرچمدار ۲۰۲۳ Galaxy S23 Ultra برای خنک نگه داشتن چیزها در زیر فشار. 

Z Fold 6 امسال تغییرات چشمگیری داشته است، با طراحی سبک‌تر، نازک‌تر، و نسبت ابعاد بهینه‌شده که باعث می‌شود صفحه نمایش 6.3 اینچی بلند و نازک‌تر، هرچند داخلی، کمی کوتاه‌تر و عریض‌تر باشد. صفحه نمایش تاشو همچنان یک پنل 7.6 اینچی است. 

گزینه‌های رنگی کاملاً به اندازه Z Flip 6 متنوع نیستند، با این حال، رنگ‌های نقره‌ای، صورتی و آبی در هنگام عرضه در دسترس هستند. 

هر دو دارای Snapdragon 8 Gen 3 برای Galaxy هستند

برخلاف سری گلکسی S24 پرچمدار که Snapdragon را ارائه می کند 8 نسل 3 برای Galaxy یا تراشه Exynos 2400 خود سامسونگ< /a> بسته به اینکه در کجای دنیا هستید، وقتی صحبت از محدوده تاشو به میان می آید، همه چیز بسیار ساده تر است.

این به این دلیل است که هر دو گوشی Z Flip 6 و Z Fold 6 از همان اسنپدراگون 8 نسل 3 برای چیپست گلکسی استفاده می کنند، که سامسونگ ادعا می کند می تواند قدرت بیشتری را در مقایسه با اسنپدراگون 8 نسل 3 استاندارد که در حال حاضر در بسیاری از دستگاه ها یافت می شود، افزایش دهد. از رقابت پرچم‌دار 2024، همراه با 12 گیگابایت رم. 

Samsung Galaxy Z Flip 6 Cover Screen two colours
Samsung Galaxy Z Flip 6

در گزینه‌های ذخیره‌سازی تفاوت وجود دارد، زیرا Z Fold 6 دارای فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی، 512 گیگابایتی یا 1 ترابایتی است که بهتر از فضای ذخیره‌سازی 256 و 512 گیگابایتی Z Flip 6 است، اگرچه گزینه 1 ترابایتی با کاملاً عرضه می‌شود. حق بیمه 

هر دو تاشو همچنین هوشمندهای Galaxy AI را ارائه می‌کنند، از جمله همه ویژگی‌های یکسان از سری Galaxy S24 – از جمله ترجمه تماس زنده، رونویسی یادداشت جلسه، امکان بازنویسی پیام‌های متنی و حتی حذف افراد از عکس‌ها – و هر دو نیز از عملکرد مفید Google Circle برای جستجو نیز. 

هر دو تنظیمات دوربین عقب بهبود یافته ای را ارائه می دهند

هر دو Samsung Galaxy Z Fold 6 و Z Flip 6 دارای تنظیمات دوربین عقب ارتقا یافته هستند و تاشوها را با پرچمدار سری S24 مطابقت می دهد.

این با دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی ارتقا یافته با مشخصات چشمگیر از جمله دیافراگم f/1.8، OIS و Dual Pixel AF شروع می‌شود که در Fold و Flip موجود است. اگر آشنا به نظر می رسد، باید؛ این همان دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی است که در Samsung Galaxy S24 Plus پیدا خواهید کرد. سامسونگ ادعا می کند که سنسور جدید عکس های بهتری در نور کم ارائه می دهد و همچنین عکاسی پرتره با هوش مصنوعی را بهبود می بخشد.

Samsung Galaxy Z Fold 6 Closed cameras
Samsung Galaxy Z Fold 6

این با حسگر 12 مگاپیکسلی فوق عریض جدید ادامه می یابد. اگرچه ممکن است شبیه به Z Fold 5 و Z Flip 5 باشد، سامسونگ ادعا می کند که این یک سنسور کاملاً جدید است که پیشرفت های بزرگی را در نور کم و عملکرد HDR به ارمغان می آورد. 

تنها تفاوت بین این دو تاشو این است که Z Fold 6 همچنان لنز تله فوتو 10 مگاپیکسلی 2x را برای نزدیک‌تر شدن به عمل ارائه می‌کند، اگرچه این لنز مشابه Z Fold 5 است. 

با Samsung Galaxy Z Fold 6 دارای صفحه نمایش 6.3 اینچی کاملاً معمولی، می‌توانید بدون نیاز به باز کردن دستگاه به همه برنامه‌ها، بازی‌ها و داده‌های خود دسترسی داشته باشید – اما این را نمی‌توان در مورد Z Flip کاملاً گفت. صفحه نمایش پوششی 3.4 اینچی 6.

سامسونگ به برخی از برنامه‌ها اجازه می‌دهد تا روی صفحه جلد اجرا شوند، اما این مانند دسترسی به صفحه اصلی و همه برنامه‌ها نیست. در عوض، سامسونگ طیف وسیعی از ویجت‌ها را طراحی کرده است که اطلاعات مفیدی را بر روی صفحه نمایش نشان می‌دهند و با کشیدن انگشت به سمت چپ یا راست نمایشگر در دسترس هستند. 

Samsung Galaxy Z Flip 6 Cover Screen
Samsung Galaxy Z Flip 6

اینها شامل بازگرداندن عناصر اصلی مانند پیش‌نمایش دوربین، تقویم، آب‌وهوا و ویجت‌های Spotify، همراه با قابلیت‌های جدیدی است که ویجت‌های معمولی صفحه اصلی Android را به صفحه جلد می‌آورد و نیاز به برنامه‌نویسان شخص ثالث برای افزودن پشتیبانی ویجت برای دستگاه تاشو سامسونگ را خنثی می‌کند.

Samsung Galaxy Z Fold 6 گران‌تر است

همانند محصولات قبلی این سری، سامسونگ گلکسی زد فولد 6 در بین دو تاشو برتری بیشتری دارد – و البته تا حدودی نیز.

در حالی که سامسونگ گلکسی زد فلیپ 6 با قیمت 1049 پوند/999 دلار قبلی خود شروع می شود، گلکسی زد فولد 6 امسال با افزایش قیمت 1799 پوند/1899 دلار شروع می شود که 50 پوند/100 دلار بیشتر از مدل تاشو به سبک کتاب سال گذشته است. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا