سامسونگ گلکسی زد فولد 6 در مقابل گلکسی زد فولد 5: چه چیزی با فولد جدید است؟

سامسونگ گلکسی زد فولد 6 در مقابل گلکسی زد فولد 5: چه چیزی با فولد جدید است؟

سامسونگ به‌طور رسمی آخرین به‌روزرسانی‌های محدوده تاشو خود، از جمله Galaxy Z Flip 6 تاشو و Galaxy Z Fold 6 گران‌تر را اعلام کرده است. 

به خواندن ادامه دهید تا بدانید چگونه 1799 پوند/1899 دلار Galaxy Z Fold 6 در مقایسه با Galaxy Z Fold 5 وقتی صحبت از طراحی، نمایشگر، مشخصات، نرم افزار و موارد دیگر می شود. ما همچنین Z 6 را به OnePlus Open تا کنید اگر کنجکاو هستید که چگونه در رقابت قرار می گیرد.

Samsung Galaxy Z Fold 6 نازک‌تر و سبک‌تر است 

Galaxy Z Fold 6 کمی نازک‌تر و سبک‌تر از مدل قبلی خود است و گرفتن آن را راحت‌تر می‌کند. 

Samsung Galaxy Z Fold 6

Z Fold 5 در هنگام باز شدن 6.1 میلی‌متر ضخامت یا هنگام تا شدن 13.4 میلی‌متر ضخامت داشت، در حالی که Z Fold 6 به‌روزرسانی شده 5.6 میلی‌متر باز یا 12.1 میلی‌متر تا شده است. Z Fold 5 253 گرم وزن داشت، اما Z Fold 6 این عدد را به 239 گرم کاهش می دهد. 

Samsung Galaxy Z Fold 6 صفحه نمایش روشن تری دارد 

نمایشگر تاشو اصلی نیز در گلکسی زد فولد 6 به میزان قابل توجهی روشن‌تر است و صفحه نمایش 7.6 اینچی Dynamic AMOLED 2X با فرکانس 120 هرتز به 2600 نیت در اوج خود می‌رسد.

Galaxy Z Fold 5 نیز دارای اندازه 7.6 اینچ بود و دارای همان فناوری صفحه نمایش Dynamic AMOLED 2X و نرخ به روز رسانی 120 هرتز بود. با این حال، این گوشی حداکثر روشنایی 1750 نیت را ارائه می دهد. 

Samsung Galaxy Z Fold 6 پردازنده قدرتمندتری دارد 

همانطور که انتظار دارید، Galaxy Z Fold 6 دارای یک پردازنده جدید و به‌روز است. امسال Snapdragon 8 Gen 3 برای Galaxy با حداکثر 12 گیگابایت رم و حداکثر 256 گیگابایت حافظه داخلی است. 

Samsung Galaxy Z Fold 5

طبق گفته سامسونگ، این چیپست در مقایسه با اسنپدراگون 8 نسل 2 گلکسی موجود در گلکسی زد فولد 5، 14 درصد افزایش عملکرد CPU و 25 درصد افزایش عملکرد پردازنده گرافیکی را ارائه می دهد. این چیپست با حداکثر 8 گیگابایت جفت شده است. رم و حداکثر 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی، به این معنی که گوشی از تقویت حافظه نیز بهره می برد. 

Samsung Galaxy Z Fold 6 دارای ویژگی های هوش مصنوعی است 

البته، این قدرت پردازشی برای اجرای تمام ویژگی‌های هوش مصنوعی که سامسونگ امسال در فولد قرار داده است، ضروری است. سامسونگ تمام ویژگی‌های Galaxy AI را از Galaxy S24 آورده است. به Galaxy Z Fold 6. 

این شامل Note Assist، Browsing Assist و Transcript Assist، و همچنین ابزارهای تولید تصویر هوش مصنوعی مانند Sketch Through Image و Portrait Studio است. همچنین می‌توانید با استفاده از Circle To Search اطلاعات بیشتری پیدا کنید و حتی با ترسیم کردن مسائل ریاضی آن‌ها را حل کنید. 

یکی از ویژگی‌های جالب هوش مصنوعی که از طراحی دو صفحه‌نمایش بهره می‌برد، توانایی قرار دادن صفحه تاشو در حالت فلکس هنگام ترجمه مکالمات است. این به شما امکان می دهد ترجمه خود را در یک طرف تلفن و شخصی که با او صحبت می کنید ترجمه خود را در طرف دیگر ببینید.

خروج از نسخه موبایل