فناوری

سامسونگ مشخصات دقیق اگزینوس 2400 را معرفی کرد که در مدل های مختلف گلکسی اس 24 و گلکسی اس 24 پلاس یافت می شود.

سامسونگ مشخصات دقیق اگزینوس 2400 را معرفی کرد که در مدل های مختلف گلکسی اس 24 و گلکسی اس 24 پلاس یافت می شود.

اعلام قبلی Exynos 2400 به سختی چیزهای زیادی را در مورد سامسونگ فاش کرد SoC پرچمدار، اما به لطف Galaxy Unpacked، ما بیشتر با چیپست آشنا می شویم. به طور کلی، سیلیکون جدید حداقل روی کاغذ از Exynos 2200 چشمگیرتر است. با این حال، ما معتقدیم که باید رقابتی را برای Snapdragon 8 فراهم کند. نسل 3 زمانی که مقایسه‌های معیار واقعی انجام شود.

Exynos 2400 بر اساس فرآیند بهبود یافته 4LPP+ سامسونگ تولید انبوه شده است، یک CPU CPU 10 هسته ای و GPU جدید Xclipse 940 ارائه می دهد

مشابه دیگر چیپست‌های پرچمدار اندروید، Exynos 2400 دارای یک Cortex-X4 است که با فرکانس 3.20 گیگاهرتز کار می‌کند و نه هسته‌ی باقی مانده ترکیبی از Cortex-A720 و Cortex-A520 است. به طور کلی، جدیدترین سیلیکون سامسونگ دارای یک CPU 10 هسته‌ای است که باید عملکرد چند هسته‌ای بهتری را ارائه دهد، اما در گذشته شاهد بودیم که اسنپدراگون کوالکام در آزمایش‌های متعدد رقیب اگزینوس خود را شکست داد. امیدواریم با گنجاندن پردازنده گرافیکی Xclipse 940 مبتنی بر RDNA3، همه چیز متفاوت باشد.

از آنجایی که سامسونگ هنوز از نسل اول فرآیند GAA 3 نانومتری خود برای چیپ‌ست‌های گوشی‌های هوشمند استفاده نکرده است، Exynos 2400 با استفاده از گره +4LPP این غول کره‌ای تولید انبوه می‌شود که باید بهره‌وری انرژی را در مقایسه با نسخه قبلی 4 نانومتری این شرکت بهبود بخشد. با این حال، این فناوری احتمالاً کمتر از فرآیند N4P TSMC است که برای ساخت Snapdragon 8 Gen 3 استفاده می‌شود. Exynos 2400 همچنین دارای یک واحد پردازش عصبی جدید (NPU) با MAC 17K است.

SoC به اندازه‌ای قدرتمند است که می‌تواند نمایشگر 4K با فرکانس 120 هرتز یا پنل QHD+ در 144 هرتز را هدایت کند. در مورد دوربین، Exynos 2400 تا یک واحد 320 مگاپیکسلی را پشتیبانی می کند که امکان رمزگذاری ویدیوی 8K با سرعت 30 فریم بر ثانیه و رمزگشایی با نرخ 8K 60 فریم بر ثانیه وجود دارد. مودم یکپارچه 5G همچنین برخی از ارتقاء پهنای باند را دریافت کرده است، به طوری که بخش mmWave قادر به دستیابی به سرعت 12.1 گیگابیت در ثانیه در سرعت لینک و 3.67 گیگابیت در ثانیه در سرعت بالا لینک است. در مورد زیر 6 گیگاهرتز، همان مودم می تواند در سرعت های downlink به 10 گیگابیت در ثانیه و در سرعت های uplink به 2.55 گیگابیت بر ثانیه برسد.

در حالی که همه چیز چشمگیر به نظر می رسد، ما خواهیم دید که Exynos 2400 چگونه در معیارهای دنیای واقعی و مصنوعی عمل می کند. امسال، تنها گلکسی اس 24 و گلکسی اس 24 پلاس که در برخی مناطق هدف قرار گرفته اند، با جدیدترین و بهترین چیپست سامسونگ عرضه خواهند شد، در حالی که سایر نسخه ها با اسنپدراگون 8 نسل 3 گلکسی عرضه می شوند. در مورد گلکسی اس 24 اولترا، این گوشی منحصراً از اسنپدراگون 8 نسل 3 برای گلکسی بهره می‌برد، زیرا سامسونگ تصور می‌کرد که مشتریانی که امسال برای یک پرچم‌دار دلار بالاتری می‌پردازند، باید در ازای آن سیلیکون بهتری را نیز تجربه کنند.

منبع خبر: سامسونگ

این داستان را به اشتراک بگذارید

فیس بوک

توییتر

این نوشته به صورت خودکار نوشته شده اگر مشکلی در کلمه اعم از همه چیز باشد ما را حتما از طریق نظرات باخبر کنید تا رسانه بتواند بهترین اطلاعات عمومی را بدهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا