نحوه معکوس کردن پارک خلیج: راهنمای گام به گام

نحوه معکوس کردن پارک خلیج: راهنمای گام به گام

پارک معکوس بسیاری از رانندگان یادگیرنده را عصبی می کند. در واقع، بیش از چند راننده باتجربه ممکن است با مانورهای معکوس مانند پارک کردن در محل معکوس مشکل داشته باشند.

مثل هر مهارت رانندگی، تمرین باعث عالی می شود. این راهنمای گام به گام برای پارک معکوس و پارک موازی به شما در درک این مانورها کمک می کند. هنگامی که نظریه را شناختید، عملی کردن آن مهارت های شما را تقویت می کند.

یادگیری خوب معکوس کردن به رانندگان جدید کمک می کند تا در آزمون رانندگی خود موفق شوند و زندگی را آسان تر و کمتر استرس زا در طول حرفه رانندگی شما می کند.

پارکینگ خلاء معکوس چیست؟

پارک کردن در محل معکوس به جای رانندگی به جلو، حرکت به سمت محوطه پارکینگ با عقب رفتن است. سپس وقتی می‌خواهید حرکت کنید، به جلو رانندگی می‌کنید.

این برعکس پارکینگ جلو است، زمانی که مستقیماً با دنده جلو به داخل محوطه پارکینگ می‌روید. برخی از رانندگان پارک کردن در جلوی خلیج را راهی آسان تر برای پارک کردن در یک خلیج می دانند، به خصوص اگر چندین فضای خالی پشت سر هم وجود داشته باشد. همچنین به این معنی است که چکمه رو به بیرون از محفظه است که بارگیری با خرید را آسان‌تر می‌کند.

اما، اگر به سمت جلو رانندگی می کنید، باید از فضا به عقب برگردید. اگر سایر خودروهای پارک شده در هر طرف دید شما را محدود می‌کنند، انجام این کار می‌تواند با خیال راحت انجام شود.

اگر در خلیج به صورت معکوس پارک کنید، مانور معکوس در حالی انجام می شود که دید واضحی از اطراف خود دارید.

وقتی از فضا خارج می‌شوید، راحت‌تر می‌توانید ببینید که هنگام رانندگی به جلو چه می‌کنید.

چگونه پارک خلیج را معکوس کنیم

1) یک خلیج انتخاب کنید

ابتدا، باید خلیجی برای پارک پیدا کنید. این کار در یک پارکینگ شلوغ ممکن است کمی طول بکشد. به دنبال فضایی باشید که ماشین‌ها در دو طرف آن در محوطه‌های خودشان پارک شده باشند و با شما همپوشانی نداشته باشند. اگر رانندگی بد شخص دیگری خلیج شما را کوچکتر کرده است، معکوس کردن پارک خلیج بسیار دشوارتر است.

از کنار فضا رد شوید و با دقت به اطراف و در آینه های خود برای سایر ترافیک و عابران پیاده نگاه کنید. اگر انجام مانور امن است، جهتی را که قرار است بپیچید مشخص کنید. به خودتان فضای زیادی برای چرخش بدهید – به ردیفی که قرار است به عقب برگردید خیلی نزدیک نشوید، بین نصف عرض ماشین و عرض کامل ماشین باید کافی باشد.

2) نقطه نوبت خود را پیدا کنید و سریع هدایت کنید

فرض کنیم خلیج در سمت چپ است. اگر در سمت دیگر است، فقط «چپ» را با «راست» عوض کنید.

وسط درب مسافر را با خط سفید دو در امتداد خلیجی که در حال برگشت به داخل آن هستید قرار دهید.

اطلاعات را بررسی کنید که آیا حرکت کردن ایمن است (مثلاً اگر عابران پیاده پشت سر شما راه می‌روند صبر کنید).

شما اکنون در “نقطه برای چرخش” خود قرار گرفته اید. ماشین را در عقب قرار دهید و همانطور که به آرامی به سمت عقب حرکت می کنید، قفل کامل سمت چپ را اعمال کنید.

خط سفید سمت چپ محوطه پارکینگ باید در آینه سمت سرنشین شما ظاهر شود. خط سمت راست در آینه سمت راننده ظاهر می شود. به تدریج چرخ را از قفل کامل دور کنید، زیرا ماشین وارد خلیج می شود.

3) وارد خلیج شوید و تنظیم کنید

هدف شما این است که در وسط خلیج، با فاصله مساوی از هر دو خط سفید، پارک کنید. از آینه های خود برای اندازه گیری نزدیکترین خط استفاده کنید و فرمان را مطابق با آن تنظیم کنید. آهسته حرکت کردن برای ارزیابی زمان حرکت خودرو و انجام اصلاحات و تنظیمات جزئی واقعاً مفید است.

اگر در اولین تلاش کمی فاصله دارید، وحشت نکنید. پس از بررسی ایمن بودن انجام این کار، همیشه می توانید کمی به جلو بکشید و دوباره به عقب برگردید. این بار آسان‌تر خواهد بود زیرا برای ورود به خلیج نیازی به چرخش راست‌زاویه ندارید.

4) تمام کنید و حرکت کنید

هنگامی که خوشحال شدید، ترمز را فشار دهید و پدال کلاچ را فشار دهید تا توقف کنید. ماشین را از دنده خارج کنید و ترمز دستی یا ترمز دستی را فشار دهید.

هنگامی که به ماشین برمی‌گردید، کار سخت شما در پارکینگ عقب به ثمر می‌رسد زیرا می‌توانید برای ترک فضا به جلو برانید. قبل از حرکت، اطراف را به دقت بررسی کنید، سپس به سمت جلو رانندگی کنید تا از خلیج خارج شوید. مراقب باشید که اگر سیستم یک طرفه پارکینگ دارد، از آن پیروی کنید.

چگونه از محل پارکینگ به عقب برگردیم

در حال حرکت به سمت جلو به سمت خلیجی برانید، و باید به عقب برگردید. با قرار دادن ماشین در دنده عقب آماده شوید. علاوه بر اینکه خودرو را برای مانور آماده می‌کند، این امر به سایر کاربران جاده نیز اجازه می‌دهد تا نیت شما را بدانند.

به اطراف خود خوب نگاه کنید تا مطمئن شوید هیچ وسیله نقلیه، دوچرخه یا عابر پیاده ای در اطراف شما نیست. اکنون به آرامی در یک خط مستقیم به عقب برگردید و به جستجوی سایر کاربران جاده و خطرات احتمالی ادامه دهید.

به ویژه مراقب باشید زیرا سایر خودروهای پارک شده ممکن است دید شما را مسدود کنند.

هنگامی که درب شما با انتهای محفظه همسطح شد، شروع به زدن قفل فرمان برای چرخاندن ماشین کنید. زودتر شروع به چرخیدن نکنید، در غیر این صورت ممکن است به ماشینی که در کنار ماشین شما قرار دارد برخورد کنید.

هنگامی که از ماشین به کناره‌ها فاصله گرفتید، قفل کامل را اعمال کنید و به اطراف و به‌ویژه روی شانه‌هایتان نگاه کنید. اگر مجبورید این کار را انجام دهید متوقف شوید تا راننده بی حوصله گذشته باشد.

وقتی ماشین شما تقریباً عمود بر ردیف پارکینگ‌ها (در زوایای قائمه) قرار گرفت، از قفل خارج شوید.

توقف کنید و برای حرکت ایمن با دنده اول آماده شوید.

نحوه پارک معکوس در خیابان

پارک معکوس در خیابان از بسیاری جهات شبیه پارکینگ کناری است، اما در موارد دیگر کاملاً متفاوت است.

شاید بزرگترین تفاوت این است که شما مانور را تقریباً در یک جهت شروع می‌کنید و به پایان می‌رسانید، به همین دلیل است که به این نوع دنده عقب به‌عنوان پارک موازی نیز گفته می‌شود – در نهایت خودرو را موازی با جهت ترافیک می‌کنید.< /p>

وقتی به منطقه‌ای که می‌خواهید پارک کنید، رسیدید، چشم‌هایتان را برای یک خلیج مناسب نگه دارید. بدیهی است که باید از ماشین بلندتر باشد، در حالت ایده آل بیش از یک متر باشد.

همانطور که هنگام پارک کردن در یک خلیج، باید مراقب باشید که شروع مانور ایمن باشد. مراقب سایر ترافیک ها و همچنین افرادی که سوار بر دوچرخه یا پیاده هستند باشید. از کنار فضا عبور کنید، که نشان می‌دهد قصد دارید وارد آن شوید. باید در حالی که شیشه سرنشین کاملاً در یک راستا با سپر جلوی اتومبیل در مقابل فضایی که می‌خواهید در آن پارک کنید، توقف کنید.

به آینه ها و روی شانه خود نگاه کنید تا مطمئن شوید که ایمن است. اگر چنین است، ماشین را در عقب قرار دهید و به آرامی به سمت عقب حرکت کنید و از شیشه جلو عقب نگاه کنید.

هنگامی که لاستیک‌های پشتی شما با سپر عقب خودرو در جلوی فضا همسطح شد، فرمان را به‌طور کامل به سمت چپ بچرخانید.

وقتی می‌توانید حاشیه را در آینه سمت سرنشین ببینید، چرخ را به سمت راست بچرخانید تا جلوی ماشین خود را در فضا قرار دهید. مطمئن شوید که جلوی ماشین شما از پشت ماشین جلویی فاصله دارد.
چرخ را تا زمانی که کاملاً به سمت راست بچرخانید ادامه دهید. با این کار جلوی ماشین شما به سمت حاشیه حرکت می کند. چرخ را سریع حرکت دهید اما به آرامی به عقب برگردید. این به شما زمان می‌دهد تا مانور را ارزیابی کرده و تنظیمات را انجام دهید.

هنگامی که ماشین شما تقریباً با حاشیه موازی شد، به سرعت از قفل خارج شوید تا صاف شود. ممکن است لازم باشد کمی به جلو و عقب بچرخید تا هر دو چرخ کناری را به حاشیه نزدیک کنید.

وقتی از وضعیت خودرو راضی شدید، ترمز دستی یا ترمز دستی را فشار دهید و گیربکس را در حالت خنثی قرار دهید.

رانندگی را یاد می گیرید؟ همچنین ببینید: نحوه رانندگی یک ماشین دستی

سؤالات متداول پارکینگ در خلیج معکوس

یک فضای پارک چقدر است؟

در پارکینگ بریتانیا، یک فضای پارک استاندارد 4.8 متر طول دارد. عرض بستگی به استفاده مورد نظر دارد. یک پارکینگ با کاربری مختلط دارای خلیج‌هایی به عرض 2.4 متر است. برای یک پارکینگ طولانی مدت، حیاط ها 2.5 متر عرض دارند، در حالی که برای پارکینگ های کوتاه مدت، حیاط ها دارای عرض استاندارد 2.3 متر هستند.

طول جایگاه‌های پارک معلولان به اندازه جایگاه‌های استاندارد 4.8 متر است. عرض آن 3.6 متر است تا ورود و خروج را برای کسانی که مشکلات حرکتی دارند راحت تر کند.

اگر در جاده پارک می‌کنید، واضح است که فضا باید طولانی‌تر از ماشین باشد. حدود 60 سانتی متر فاصله در جلو و پشت فضا باید برای پارک موازی کافی باشد.

آیا پارکینگ معکوس در آزمون رانندگی انگلستان است؟

بله، ممکن است از رانندگان زبان آموز خواسته شود که در آزمون عملی رانندگی از پارک عقب بروند.

داوطلبان آزمون باید یکی از سه مانور را انجام دهند. پارک کردن در یک خلیج یکی است، اگرچه ممکن است ممتحن از شما بخواهد که به جلو برانید و به عقب برگردید یا به عقب برگردید و داخل و خارج شوید.

ممکن است از شما خواسته شود در سمت راست جاده بالا بروید، چند ماشین به عقب برگردید، سپس دوباره به ترافیک بپیوندید. مانور سوم پارک موازی در کنار جاده است.

از داوطلبان آزمون فقط یکی از این سه مانور معکوس خواسته می شود.

چگونه بفهمیم هنگام پارک معکوس چه زمانی توقف کنیم؟

قبل از اینکه به چیزی ضربه بزنید. این باید ناگفته نماند.

یک پاسخ مفیدتر این است که هنگامی که خودرو کاملاً در محوطه یا فضا قرار گرفت، باید دنده عقب را متوقف کنید. اگر دنده عقب رفته‌اید و وارد یک خلیج شده‌اید، فضای کافی برای رسیدن به صندوق عقب ماشین بگذارید.

به‌دنبال راهی آسان برای تغییر خودرو هستید؟ سپس Carwow جایی برای رفتن است. می‌توانید ماشین قدیمی‌تان را با قیمتی عالی بفروشید و بهترین معاملات را با نو دریافت کنید. . همه از طریق شبکه فروشندگان قابل اعتماد ما و همه از آسایش خانه شما. برای شروع امروز روی دکمه زیر ضربه بزنید.

اگر به صورت موازی در جاده پارک کرده‌اید، با فضای کافی در عقب توقف کنید تا ماشین پشت سر از آن خارج شود. شما نباید سپر به سپر پارک کنید، زیرا ترک فضای خود را برای راننده ماشین پشت سر دشوار می کند.

خروج از نسخه موبایل