تغییراتی که بیش از همه ارزش خودروها را کاهش می دهد

تغییراتی که بیش از همه ارزش خودروها را کاهش می دهد

ما در اینجا در Carwow بسیار روشن فکر هستیم، اما وقتی نوبت به مودها می‌رسد، برخی از آنها را دوست داریم، و برخی را که طرفداران زیادی نداریم. عمدتاً به این دلیل که برخی می‌توانند غیرقانونی باشند و ممکن است بیمه شما را باطل کنند، اما همچنین به این دلیل که برخی از آنها کاملاً زشت هستند.

اما، در هر جاده A در کشور برانید و می توانید با نمایشی چشمگیر از اتومبیل های اصلاح شده – از سیستم تعلیق پایین گرفته تا چراغ های نئون زیر بدنه و همه چیز در این بین، پذیرایی کنید. بنابراین در سال 2020، از رانندگان در سرتاسر کشور خواستیم که به ما بگویند کدام تغییرات انجام شده است. منفورترین آنها هستند و در واقع می توانند یک ماشین را غیرقابل فروش کنند.

در آن زمان، چرخ‌ها و مژه‌های هدلایت بیش از همه ناراحتی ما را جلب می‌کردند، اما می‌دانیم که همه چیز با گذشت زمان تغییر می‌کند. بنابراین، یک بار دیگر، ما پرسیده ایم که کدام مدها هنوز هم ابزارهای ما را می سازند، و آیا یکی دیگر از منفورترین ما حمایت شده است. همچنین نگاهی به ارقام فروش داخلی خود انداختیم تا ببینیم اصلاح یک خودرو چگونه می‌تواند بر قیمت آن در زمان فروش آن تأثیر بگذارد.

اول: مدهایی که دوست داریم از آنها متنفر باشیم

ملت رأی داده است و اگزوزهای اصلاح شده اکنون رسماً منفورترین اصلاحات اتومبیل ما هستند. تقریباً نیمی (49٪) از رانندگان گفتند که از این مد متنفرند، به این معنی که تاج ناخواسته را از منفورترین مد سال 2020 – مژه های چراغ جلو – می گیرد.[1]

اگزوزهای اصلاح شده ممکن است راه خوبی برای اضافه کردن صدای موتور شما باشند، اما می توانند کمی راکت ایجاد کنند – برای بسیاری از رانندگان کمی بیش از حد. احتمالاً به همین دلیل است که آنها به منفورترین مد کشور انتخاب شده اند.

بسیاری از اضافات کوچکتر و تزئینی همچنان در بین 10 مورد برتر غالب هستند. مدل‌های بازیگوشی مانند شاخ‌های کریسمس (منفور 30 ​​درصد) و برگردان‌های جدید (26 درصد) هنوز جزو منفورترین‌ها هستند. تاس‌های کرکی و شاخ‌های جدید نیز توسط حدود یک سوم نفرت دارند و آنها را در پنج رتبه برتر قرار می‌دهند.

مژه‌های هدلایت هنوز هم بسیار محبوب نیستند و در مجموع در رتبه دوم قرار دارند. در واقع، آنها در حال حاضر حتی بیشتر از سال 2020 منفور هستند – 41٪ اکنون می گویند که نمی توانند آنها را تحمل کنند، در مقایسه با 32٪ چند سال پیش.

10 مود منفورترین حالت را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

اصلاح ٪ از رانندگانی که از آن متنفرند
اگزوز اصلاح شده 49%
مژه روی چراغ های جلو 41%
شاخ های جدید 36%
تاس کرکی 32%
چراغ های زیر بدنه نئون 30%
شاخ های کریسمس 30%
ماشین پایین آمد 29%
چرخ‌های وانکی (کمبر منفی شدید) 27%
روکش صندلی مهره دار 27%
برگردان های جدید (مثلاً شعله های آتش) 26%

مژه های هدلایت تنها اصلاحی نیستند که در چهار سال گذشته منفورتر شده اند. با نگاهی به نتایج امسال، متوجه شدیم که تقریباً هر تغییری در لیست مورد تنفر درصد بیشتری از رانندگان نسبت به قبل است.

این موارد شامل چراغ‌های زیر بدنه، سیستم تعلیق پایین، چرخ‌های خراب و پرچم‌های خودرو می‌شود. حتی روکش‌های مهره‌دار صندلی در حال حاضر محبوبیت کمتری دارند – مورد نفرت 27 درصد از رانندگان. به علاوه، تقریباً سه چهارم (74٪) گفتند حداقل یک تغییر وجود دارد که نمی توانند تحمل کنند – به نظر می رسد این روزها مدها بیشتر مورد استفاده قرار گرفته اند!

بزرگترین متنفران از مود کشور چه کسانی هستند؟

هیچ راه دوری از آن وجود ندارد، در حال حاضر نظرات منفی زیادی نسبت به مدها وجود دارد، اما از کجا می آید؟ چه کسی این نگرش ضد مود را تقویت می کند؟

با نگاهی به نظرسنجی ما، رانندگان مسن – آنهایی که بالای 54 سال دارند – کمترین علاقه را به مدها دارند. آنها نسبت به تقریباً همه مدها در نظرسنجی نفرت بسیار بیشتری داشتند، به خصوص در مقایسه با رانندگان زیر 25 سال.

به عنوان مثال، 53٪ از افراد بالای 54 سال از اگزوزهای اصلاح شده متنفرند، در حالی که تقریباً یک سوم (32٪) از افراد زیر 25 سال همین احساس را دارند. در همین راستا، پرچم‌های خودرو (29 درصد در مقابل 11 درصد)، تاس‌های کرکی (43 درصد در مقابل 18 درصد) و چراغ‌های زیر بدنه (33 درصد در مقابل 19 درصد) همگی بیش از 54 نفر دوست ندارند. تنها استثناء اسپویلرها هستند که یک چهارم افراد زیر 25 سال از آنها متنفر هستند در حالی که فقط 19٪ از افراد بالای 54 سال از آنها متنفر هستند.

سرهای بنزینی تمایل بیشتری به حالت‌ها دارند، زیرا کسانی که بیشتر رانندگی می‌کنند کمتر از مودها متنفر هستند. حدود سه چهارم (72 درصد) رانندگان روزانه حداقل یکی از مدها را نام بردند که از آن متنفرند. اما در میان کسانی که فقط یک بار در هفته رانندگی می کنند، این تعداد به 84 درصد می رسد. چه بگوییم؟ ما فقط دوست داریم از بین جمعیت متمایز شویم!

اما چگونه بر ارزش خودروی شما تأثیر می‌گذارند؟

بسیار خوب، برخی از مدل‌ها برای همه مفید نیستند. اما قبل از شروع تغییر، چند نکته را در نظر داشته باشید، به خصوص اگر به ارزش ماشین خود اهمیت می دهید. اگر قصد دارید در آینده ماشین خود را بفروشید، ممکن است بخواهید از انجام هرگونه تغییر عمده خودداری کنید. .

ما داده‌های فروش خود را بررسی کردیم و متوجه شدیم که تغییر خودرو ممکن است برای شما هزینه داشته باشد. به طور متوسط، خودروهای اصلاح نشده حدود 97.1 درصد از ارزش خود را به فروش می رسانند، در حالی که خودروهایی با حداقل یک مد به قیمت 94.4 درصد از ارزش خود فروخته می شوند.[2]

به طور متوسط، خودروهایی که از طریق سایت ما فروخته می شوند، 14077 پوند هستند. این بدان معناست که خودروهای اصلاح شده به طور متوسط ​​380 پوند کمتر فروخته می شوند. به خاطر داشته باشید که این بسته به نوع مد و موقعیت خاص شما می تواند متفاوت باشد. با این حال، از دست دادن این مبلغ می تواند یک ضربه واقعی باشد. بنابراین، اگر قصد دارید خودروی خود را تغییر دهید، قبل از شروع و فروش این را به خاطر بسپارید.

می خواهید ماشین خود را بفروشید؟ این تغییرات را دریافت نکنید

چه چیزی بدتر از کاهش ارزش فروش مجدد خودرو می تواند باشد؟ کاملا غیرقابل فروش کردن آن، همین است. هنگام انجام تحقیقات ما، برخی از افراد همچنین گفتند که در صورت داشتن هر یک از این اصلاحات، بدون توجه به قیمت آن، از خرید خودرو خودداری خواهند کرد:[1]

اصلاح ٪ از رانندگانی که می گویند این کار آنها را از خرید خودرو منع می کند
چرخ‌های غلیظ (کمبر منفی شدید 69%
اگزوز اصلاح شده 65%
ماشین پایین آمد 64%
شاخ های جدید 58%
مژه روی چراغ های جلو 57%
چراغ های زیر بدنه نئون 56%
برگردان های جدید (مثلاً شعله های آتش) 56%
رینگ های چرخان 53%
شاخ های کریسمس 48%
چراغ های جلوی رنگی 45%

69٪ از رانندگان حتی امکان خرید یک ماشین را در صورت داشتن “چرخ‌های ضخیم” نیز در نظر نمی‌گیرند. دیگر انتخاب‌های طراحی شخصی که به نظر می‌رسد مورد علاقه خریداران نیستند، دوباره، اگزوزهای اصلاح‌شده هستند. نه تنها منفورترین مد است، بلکه برای تقریباً دو سوم رانندگان بریتانیایی (65٪) نیز یک معامله شکن است. بیش از نیمی از آنها (56%) نیز گفته اند که چراغ های زیر بدنه فوراً خیر خواهند بود.

رینگ‌های چرخان (53%)، سیستم تعلیق پایین‌تر (64%) و بوق‌های جدید (58%) همگی در 10 اصلاح برتر قرار دارند که اگر به دنبال فروش هستید، از آنها اجتناب کنید.

لیست 10 تای برتر تقریباً مانند چهار سال پیش است. چرخ‌های Wonky هنوز هم برای افرادی که خودرو می‌خرند بزرگ‌ترین راه‌حل هستند، اگرچه تغییراتی در رتبه‌بندی‌ها وجود داشته است. به عنوان مثال، اگزوزهای اصلاح شده به رتبه دوم ارتقا یافتند و سیستم تعلیق کاهش یافته را به رتبه سوم رساندند. این واقعاً بار دیگر تحمل رو به رشد کشور را برای این افزونه پر سر و صدا تأیید می کند.

شاخ‌های جدید و چراغ‌های زیر بدنه هر دو کمی بالاتر رفتند، در حالی که مژه‌های چراغ‌های جلو و برگردان‌های جدید کاهش یافتند. تنها محصول جدید اضافه شده به 10 مورد برتر، چراغ‌های رنگی (45%) بود که رنگ‌های سفارشی (44%) را کاهش داد و تنها 1% کاهش داشت.

هر چند یک تفاوت کلیدی وجود دارد. تقریباً همه مدهای موجود در لیست امسال در مقایسه با سال 2020 توسط خریداران بیشتری به عنوان یک معامله شکن در نظر گرفته شد.

ممکن است این بهترین خبر برای رانندگانی نباشد که دوست دارند سواری خود را سفارشی کنند، اما به نظر می رسد که رانندگان کشور بیشتر و بیشتر ذهنیت ضد مود را توسعه می دهند. 89٪ از افراد مورد بررسی گفتند که حداقل یک اصلاح وجود دارد که آنها را از خرید خودرو باز می دارد – بله!

هر چند برخی از رانندگان کمی ذهن بازتر هستند. بر اساس نظرسنجی ما، افراد زیر 25 سال کمترین احتمال را دارند که در اثر تغییرات به تعویق بیفتند. یک پنجم از این گروه سنی گفتند که تغییر آنها را از خرید خودرو منع نمی کند، در حالی که تنها حدود یک دهم از تمام رده های سنی دیگر همین احساس را داشتند.

درباره داده ها

[1] نظرات رانندگان در مورد تغییرات خودرو با نظرسنجی از 2000 بزرگسال بریتانیایی از طریق YouGov جمع‌آوری شد. این نظرسنجی در 3 جولای 2024 انجام شد و پاسخ دهندگان به طور تصادفی انتخاب شدند. همه داده‌های موجود در این صفحه از این نظرسنجی استخراج شده‌اند، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد.

[2] تأثیر تغییرات بر قیمت فروش خودرو بر اساس داده‌های فروش داخلی Carwow است. ما میانگین درصد ارزش گذاری اولیه را که خودروهای با و بدون مد از طریق Carwow در سال 2023 فروخته شدند (به ترتیب 94 و 97 درصد) در نظر گرفتیم. سپس میانگین ارزش گذاری خودروهای فروخته شده از طریق Carwow را بین ماه می تا جولای 2024 در نظر گرفتیم – 14077 پوند.

این رقم برای میانگین درصد ارزش گذاری اولیه دریافت شده برای خودروهای دارای مد و بدون مد برای تعیین میزان فروش آنها (به ترتیب 13,288 پوند و 13,668 پوند) اعمال شد. سپس تفاوت بین اینها را در نظر گرفتیم تا میانگین ضرر در نتیجه مودها را پیدا کنیم – 380 پوند.

خروج از نسخه موبایل