خودروهای برقی دست دوم در حال حاضر ارزان تر از معادل های بنزینی و دیزلی هستند

خودروهای برقی دست دوم در حال حاضر ارزان تر از معادل های بنزینی و دیزلی هستند

تجزیه و تحلیل کارشناسان نشان می‌دهد که قیمت خودروهای برقی در محوطه‌های جلویی 8.5 درصد کمتر است. کمک به افزایش شدید فروش خودروهای برقی مستعمل

  • ارزش خودروهای برقی مستعمل از سال 2022 کاهش یافته است و قیمت‌ها را از معادل‌های احتراق پایین‌تر می‌آورد
  • مدل های ممتاز استفاده شده می توانند با خودروهای ارزان قیمت جدید برابری کنند
  • ارزش بسیار خوبی برای مدل های محبوب
  • افزایش عرضه خودروهای برقی مستعمل در دسترس بودن را افزایش می‌دهد
  • تسلا مدل 3 برترین نمودارهای فروش دست دوم را دارد
  • زمان برقی شدن است؟

خودروهای برقی نه تنها با خودروهای بنزینی و دیزلی به قیمت برابری نرسیده‌اند، بلکه اکنون ارزان‌تر هستند. حداقل در بازار کارکرده. کارشناسان نشان داده اند که یک خودروی برقی دست دوم در حال حاضر به طور قابل توجهی ارزان تر از جایگزین مشابه بنزینی یا موتور دیزلی است.

این خبر در کنار افزایش شدید فروش خودروهای برقی کارکرده (EVs) منتشر می‌شود که به بهبود قابل توجهی در فروش خودروهای دست دوم کمک کرده است – که شش ماه اول سال 2024 فقط 3٪ کمتر از سطح قبل از همه‌گیری است.

برای اولین بار از خودروهای الکتریکی ارزان‌تر از خودروهای احتراقی استفاده کرد

قیمت خودروهای برقی یک شکایت رایج است و به عنوان دلیلی برای فروش ضعیف‌تر از نیاز تولیدکنندگان خودرو ذکر می‌شود. با این حال، ثابت شده است که بازار کارکرده برخلاف دنیای مدل‌های کاملاً جدید است.

تحلیل کارشناسان Cap HPI نشان می‌دهد که متوسط ​​خودروهای برقی حدود 8.5 درصد ارزان‌تر از نمونه‌های بنزینی یا دیزلی در سه سالگی است. در چهار سالگی، تفاوت چشمگیر 14٪ است.

همراه با پتانسیل کاهش هزینه‌های جاری، مالکیت خودروهای برقی اکنون می‌تواند در دسترس رانندگان بیشتری نسبت به قبل باشد.

چرا مدل های دست دوم اینقدر ارزان هستند؟ خوب، سرعت توسعه وجود دارد. حتی در چند سال کوتاه، فناوری باتری و موتور به طور قابل توجهی پیشرفت کرده است. برای مثال، یک Vauxhall Corsa-e مستعمل، برد واقعی حدود 150 مایل دارد، در حالی که یک کورسا الکتریک کاملاً جدید، 200 مایل را برای 25 کیلومتر طی می کند. % بهبود.

اطمینان مصرف کننده در مدل های استفاده شده نیز می تواند ضعیف باشد. در یک نظرسنجی Autocar، 75٪ از رانندگان پرسیدند که “نگرانی های جدی” در مورد خرید یک وسیله نقلیه الکتریکی دست دوم را ذکر کردند که رایج ترین آنها فرسودگی باتری ناشی از استفاده صاحبان قبلی است.

این در حالی است که تعویض باتری EV بسیار نادر است، به خصوص در مدل های سه تا چهار ساله. پوشش استاندارد گارانتی برای باتری‌های خودروهای الکتریکی هشت سال یا 100000 مایل است، که برخی از تولیدکنندگان حتی طولانی‌تر را ارائه می‌دهند – و این معمولاً باتری را از خرابی یا تخریب کمتر از حدود 80٪ ظرفیت اصلی آن پوشش می‌دهد.

کریس پلامب، متخصص خودروهای برقی کارکرده Cap HPI، توضیح داد که «در دسترس بودن رو به رشد مدل‌های الکتریکی دست دوم باعث افزایش تقاضا می‌شود، زیرا رانندگان می‌خواهند اثر محیطی خود را کاهش دهند و به دلیل قیمت بالای گازوئیل و بنزین، صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌های خودرو داشته باشند».

معامله EV استفاده شده

تا 10000 پوند

پایین‌ترین سطح بازار به خودروهایی مانند نسل اول نیسان لیف یا خدای ناکرده G-Wiz اختصاص دارد – مدل‌هایی که چنین نیستند. در سال 2024 واقعاً بسیار مفید است. با این حال، نزدیک‌تر شدن به مرز 10000 پوند، برخی خودروهای برقی مستعمل درخشان مانند Volkswagen e-Golf را باز می‌کند، BMW i3 یا Renault Zoe – که همگی محدوده قابل استفاده دارند و برای رانندگی عالی هستند.

10000 تا 20000 پوند

این بودجه به شما امکان می‌دهد تا بسیاری از خودروهای برقی مدرن را فهرست کنید، از جمله تعدادی از آنها که امروز در فروش باقی مانده‌اند. تسلا مدل 3 یک خودروی بسیار محبوب، هم نو و هم کارکرده است، و نمونه‌ای از چهار سال قدمت آن به خوبی در این بودجه قرار دارد. اگر چیزی کوچکتر می خواهید، Vauxhall Corsa-e فوق الذکر یک EV کوچک خوب است. نزدیک به بالا، می‌توانید تقریباً مدل‌های جدید خودروهای کم مسافت 2022 یا 2023 مانند MG ZS EV، نسل دوم نیسان لیف یا کیا سول.

20000 پوند تا 30000 پوند

در این مرحله شما بازار خودروهای برقی را انتخاب می‌کنید – می‌توانید تخفیف‌های فوق‌العاده‌ای را برای یک مدل جدید دریافت کنید، اما گزینه دیگر این است که یک خودروی برقی ممتاز دست دوم را به قیمت یک خودروی جدید ارزان قیمت انتخاب کنید. مدل‌هایی مانند Toyota bZ4X، که قیمت‌های جدید بسیار خوبی دارند، زمانی که نمونه‌های تحویل مایل کمتر از 30000 پوند باشند، بسیار وسوسه‌انگیزتر می‌شوند. یا چیزی را از یک برند لوکس مناسب انتخاب کنید، مانند Jaguar I-Pace یا Audi e-tron.

30000 پوند تا 40000 پوند

برخی از خودروهای برقی مورد علاقه ما در این قیمت گزینه‌هایی هستند. Hyundai Ioniq 5، BMW iX یا Kia EV6 همه با قیمت کمتر از 40000 پوند در دسترس هستند. مدل های مطلوب با آمار بسیار چشمگیر، مانند تسلا مدل 3 عملکرد، نیز گزینه های وسوسه انگیزی هستند.

افزایش فروش خودروهای برقی به بازیابی بازار کارکرده کمک می کند

افزایش فروش خودروهای برقی دست دوم به کل بازار خودروهای دست دوم کمک کرده است. داده های انجمن تولیدکنندگان و معامله گران موتور (SMMT) بیش از 1.96 میلیون تراکنش در سه ماهه دوم را نشان می دهد که 7.2 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته و 6.8 درصد افزایش نسبت به سال قبل است. در همین حال، فروش خودروهای برقی مستعمل نسبت به سال قبل به میزان چشمگیر 52.6 درصد افزایش یافت.

افزایش حاصل، فروش کلی خودرو را فقط 3 درصد کمتر از آنچه قبل از همه‌گیری بود، نشان می‌دهد که نشان‌دهنده بهبودی در بازار است.

مایک هاوز، مدیر اجرایی SMMT گفت: “مشاهده ادامه احیای بازار خودروهای دست دوم، با انتخاب و مقرون به صرفه بودن با رشد پایدار بخش خودروی جدید، دلگرم کننده است.

“افزایش عرضه وسایل نقلیه الکتریکی به مالکان دوم و سوم به رانندگان بیشتری کمک می کند تا تغییر را انجام دهند – که بر اهمیت انرژی بخشیدن به بازار جدید خودروهای برقی برای حمایت از انتقال عادلانه برای همه تاکید می کند.

“حفظ شتاب مستلزم شارژ مطمئن، مقرون‌به‌صرفه و سبز EV در کشور و مشوق‌هایی برای وارد کردن کل بریتانیا به انتقال خالص صفر است.”

به‌دنبال راهی آسان برای تغییر خودرو هستید؟ سپس Carwow جایی برای رفتن است. می‌توانید ماشین خود را به‌صورت آنلاین با قیمتی عالی بفروشید، و بهترین معاملات را با نو دریافت کنید. . همه از طریق شبکه فروشندگان قابل اعتماد ما و همه از آسایش خانه شما. برای شروع امروز روی دکمه زیر ضربه بزنید.

خروج از نسخه موبایل