خودرو

وسایل نقلیه پلاگین: کدام مکان ها کندترین رشد را دارند؟

وسایل نقلیه پلاگین: کدام مکان ها کندترین رشد را دارند؟

در سال 2035، (یا شاید به زودی در سال 2030 تحت دولت جدید)، بریتانیا دستخوش یکی از بزرگترین تغییرات رانندگی در تاریخ اخیر خواهد شد، زیرا ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی جدید به اجرا گذاشته می شود. دست کم بحث برانگیز بوده است، اما حداقل کشور را به سمت حمل و نقل سبزتر سوق می دهد، به طوری که وسایل نقلیه و شارژرهای شارژی به طور فزاینده ای به مکان های رایج در بریتانیا تبدیل می شوند.

تسریع جذب خودروهای پلاگین (یعنی همه انواع خودروهای کم آلاینده، از جمله هیبریدیوسایل نقلیه الکتریکی) و نصب شارژر کلید اجرای این ممنوعیت خواهد بود. بنابراین، با نزدیک‌تر شدن ضرب‌الاجل، اوضاع در سراسر کشور چگونه شکل می‌گیرد؟

از نظر رشد خودروهای پلاگین و شارژرهای عمومی، کدام مکان‌ها بیشتر از همه عقب مانده‌اند، و رانندگان کشور فکر می‌کنند برای پیشبرد این موضوع چه باید کرد؟ برای فهمیدن این موضوع، ما به ارقام رسمی از DVLA و Zap-Map نگاه کرده‌ایم و نظرسنجی را برای دریافت نظرات رانندگان انجام داده‌ایم.

کدام مکان‌ها کندترین رشد را در وسایل نقلیه پلاگین نشان می‌دهند؟

طبق تجزیه و تحلیل ما از داده‌های DVLA، جزایر دورافتاده در اسکاتلند شاهد کندترین رشد بریتانیا در خودروهای پلاگین هستند. جزایر اورکنی در پنج سال گذشته کمترین رشد را نسبت به هر جای دیگری داشته است، با تعداد آنها فقط 133٪ افزایش یافته است، در حالی که Shetlands شاهد رشد 357٪ بوده است – سومین رشد کمتر در بریتانیا.

ایرلند شمالی نیز در رشد خودروهای پلاگین عقب مانده است. بخش‌های متعددی از کشور در رتبه ۱۰ پایینی بریتانیا قرار دارند، از جمله مناطق Antrim و Newtownabbey (۴۰۴٪). آنتریم میانه و شرقی (423%); و شهر آرماگ، بانبریج و کرایگاون (455%). 

این در سطح ملی نیز منعکس شده است. ایرلند شمالی طی پنج سال گذشته شاهد افزایش 530 درصدی خودروهای برقی بوده است. اگرچه این گام مثبتی است، اما هنوز هم کمترین گام در میان کشورهای دیگر بریتانیا است و از میانگین 631% بریتانیا بسیار عقب است.

10 منطقه با کمترین رشد در تعداد EV را می‌توانید در زیر بیابید:

  1. جزایر اورکنی – 133٪
  2. بلکپول – 303٪
  3. جزایر شتلند – 357٪
  4. Antrim و Newtownabbey – 404%
  5. Causeway Coast and Glens – 416٪
  6. گلاسترشر – 422%
  7. آنتریم میانی و شرقی – ۴۲۳٪
  8. میلتون کینز – 444٪
  9. داندی سیتی – 453٪
  10. شهر آرماگ، بانبریج و کرایگاون – 455٪

در انتهای دیگر مقیاس، Stockton-on-Tees در شمال شرق انگلستان شاهد بزرگترین رشد بریتانیا در خودروهای پلاگین است. این تعداد در پنج سال گذشته نزدیک به 1000٪ افزایش یافته است.

سایر مکان‌هایی که شاهد رشد چشمگیری در وسایل نقلیه پلاگین هستند، شامل مناطق شمالی Lanarkshire و Falkirk در اسکاتلند هستند که به ترتیب 970% و 941% افزایش داشته‌اند. سایر بخش‌های اسکاتلند نیز از جمله گلاسکو سیتی (919%)، رنفروشایر (885%) و شرق دانبارتون‌شر (873%)، به 10 شهر برتر راه یافتند. فهرست کامل را می‌توانید در زیر بیابید:

  1. استوکتون آن تی – 988٪
  2. نورث لانارکشایر – 970٪
  3. فالکیرک – 941٪
  4. Thurrock – 934٪
  5. شهر گلاسکو – 919٪
  6. رنفروشایر – 885٪
  7. لوتون – 881٪
  8. East Dunbartonshire – 873٪
  9. مورای – 868٪
  10. اسلاو – 856٪

خودروهای الکتریکی با باتری (EVs) نیروی محرکه این رشد بوده‌اند، به طوری که تعداد خودروهای برقی در پنج سال گذشته بیش از هر نوع خودروی شارژی دیگری افزایش یافته است. ارقام EV در بریتانیا 827 درصد افزایش یافته است، در مقایسه با افزایش 530 درصدی هیبریدی های بنزینی و افزایش 631 درصدی در هیبریدی های دیزلی. استوکتون شاهد افزایش 1295 درصدی در خودروهای برقی بود، اگرچه لینکلن‌شایر شمالی بیشترین افزایش را در بریتانیا با 1415 درصد داشت.

دوباره، چندین بخش از اسکاتلند در 10 منطقه برتر برای رشد خودروهای الکتریکی قرار گرفتند، از جمله Moray (1352%)، North Lanarkshire (1301%) و West Dunbartonshire (1291%). جزایر اورکنی (97٪)، و همچنین بلکپول (220٪) و چندین بخش از ایرلند شمالی بار دیگر در میان کندترین رشدها قرار گرفتند.

افزایش نصب شارژر جدید کجاست؟

خودروهای پلاگین تنها چیزهایی نیستند که در حال افزایش هستند: همچنین افزایش زیادی در شارژرهای مورد استفاده برای کارکردن آنها وجود دارد. این به ویژه در لستر صادق است. این منطقه طی چهار سال گذشته شاهد افزایش 2100 درصدی شارژرهای سریع عمومی بوده است که افزایشی بالاتر از هر جای دیگر در بریتانیا است. Powys در ولز شاهد رشد مشابهی در 2000% بود.<[2]

این افزایش در واقع به ویژه در ولز زیاد بوده است. پنج بخش از کشور از نظر رشد شارژر در چهار سال گذشته در 10 کشور برتر قرار گرفته اند، از جمله پمبروکشایر (1800%)، سوانسی (1300%)، نیث پورت تالبوت (1300%) و Carmarthenshire (1067%). اگر به دنبال اقامت در تابستان امسال هستید و می خواهید جایی که بتوانید ماشین خود را شارژ کنید، سفر به ولز می تواند بهترین راه باشد.

10 کامل برتر را می‌توانید در زیر بیابید:

  1. لستر – 2100٪
  2. Powys – 2000٪
  3. برایتون اند هوو – 1800٪
  4. پمبروکشر – 1800٪
  5. Causeway Coast and Glens – 1400%
  6. سوانسی – 1300٪
  7. نیت پورت تالبوت – 1300٪
  8. Carmarthenshire – 1067٪
  9. Blackburn with Darwen – 1000%
  10. استوک-آن-ترنت – 1000٪

با این حال، برخی مکان‌ها در چهار سال گذشته رشد بسیار کمی داشته‌اند، به‌ویژه در اسکاتلند. از 10 مکان با کمترین رشد، هفت مکان در اسکاتلند قرار داشتند. East Ayrshire با تنها 31٪ کمترین را مشاهده کرد در حالی که Outer Hebrides 38٪ افزایش یافت. داندی سیتی (46 درصد)، استرلینگ (53 درصد)، آرگیل اند بوت (69 درصد) و اسکاتلند مرزها (69 درصد) نیز در رده 10 انتهایی قرار گرفتند.

جزایر اورکنی دهمین رشد آهسته شارژرها (83 درصد) را تجربه کردند، که می تواند به این معنی باشد که رشد خودروهای پلاگین در اینجا به دلیل نگرانی در مورد کمبود شارژر در بین رانندگان منطقه است. گلوسسترشایر، ووکینگهام و وارینگتون تنها مکان‌های انگلیسی بودند که در رده 10 پایینی قرار گرفتند، که شاید نشان‌دهنده این باشد که سرمایه‌گذاری در نصب شارژر جدید باید بیشتر شود. 

10 منطقه با کمترین رشد در شارژرهای سریع عمومی در چهار سال گذشته عبارتند از:

  1. East Ayrshire – 31٪
  2. هبریدهای خارجی – 38٪
  3. داندی سیتی – 46٪
  4. استرلینگ – 53٪
  5. گلاسترشایر – 56٪
  6. ووکینگهام – 58٪
  7. Argyll & Bute – 69٪
  8. مرزهای اسکاتلند – 69٪
  9. وارینگتون – 83٪
  10. جزایر اورکنی – 83٪

این در دسترس بودن شارژر چه تأثیری دارد؟

یکی از دلایلی که رشد شارژر در شهر داندی و هبریدهای بیرونی کند است، ممکن است این باشد که در حال حاضر تعداد مناسبی شارژر برای تعداد خودروهای برقی در هر منطقه وجود دارد. شهر داندی در واقع بهترین نسبت وسایل نقلیه پلاگین به ازای هر شارژر را در بریتانیا دارد، با یک شارژر به ازای هر 16.42 وسیله نقلیه برقی در منطقه. Outer Hebrides نیز با نسبت 20.86 وسیله نقلیه به ازای هر شارژر در بین 10 خودرو برتر قرار گرفت. [3]

مناطق دیگر اسکاتلند نیز در 10 منطقه برتر قرار گرفتند، از جمله، هایلند، دانبارتونشایر غربی، لانارکشایر شمالی و دامفریز و گالووی. اگرچه، سایر مناطق اسکاتلند با رشد کم شارژر، از جمله East Ayrshire، Stirling، Argyll & Bute و Scottish Borders، هنوز از نظر در دسترس بودن رتبه بالایی ندارند. بنابراین، این احتمال وجود دارد که این مناطق همچنان نیاز به افزایش شارژرهای جدید داشته باشند.

10 منطقه با کمترین وسایل نقلیه شارژر در هر شارژر را می‌توانید در زیر پیدا کنید:

  1. داندی سیتی – 16.42
  2. هایلند – 17.46
  3. ناتینگهام – 19.14
  4. Denbighshire – 19.91
  5. West Dunbartonshire – 20.78
  6. هبریدهای خارجی – 20.86
  7. Ceredigion – 21.84
  8. کینگستون آپون هال – 22.55
  9. نورث لانارکشایر – 24.42
  10. دامفریز و گالووی – 24.88

در همین حال، جنگل براکنل (619.33) و شرق دانبارتونشایر (525.33) بیشترین تعداد وسایل نقلیه پلاگین به ازای هر شارژر را در بریتانیا دارند. این امر نیاز به افزایش نصب‌های جدید در این مناطق را برجسته می‌کند.

علیرغم مشاهده بیشترین رشد شارژرهای جدید در چهار سال گذشته، لستر همچنان از نظر در دسترس بودن در رتبه 10 پایینی قرار دارد، جایی که 285.6 وسیله نقلیه پلاگین در هر شارژر سریع عمومی مشترک هستند. واضح است، در حالی که چند سال گذشته گامی در جهت درست بوده است، سرمایه گذاری مستمر در این زمینه مورد نیاز خواهد بود.

10 منطقه با بیشترین وسایل نقلیه شارژی در هر شارژر را می‌توانید در زیر پیدا کنید:

  1. جنگل براکنل – 619.33
  2. East Dunbartonshire – 525.33
  3. ویندزور و میدنهد – 516.33
  4. Newry، Morne and Down – 359.5
  5. شهر آرماگ، بانبریج و کرایگاون – 303.67
  6. لیسبورن و کسلریگ – 287
  7. لستر – 285.6
  8. باکینگهامشایر – 246.89
  9. Medway – 243.67
  10. Central Bedfordshire – 226.84

دولت چگونه باید مشوق جذب خودروهای برقی باشد؟

افزایش خودروهای برقی و شارژرها در چهار سال گذشته باعث مطالعه خوب می‌شود، اما در واقع، اگر بریتانیا بخواهد برای شروع ممنوعیت آماده باشد، باید رشد بیشتری داشته باشد. دولت برای اطمینان از اینکه زیرساخت های کشور به درستی برای ملتی از رانندگان خودروهای برقی آماده شده است، چه کاری باید انجام دهد؟ به گفته رانندگان، برای افزایش جذب به مشوق های بیشتری نیاز است.

در آخرین نظرسنجی ما، بیش از نیمی (59٪) از پاسخ دهندگان گفتند که دولت باید مشوق های مالی بیشتری برای خرید یک خودروی الکتریکی ارائه دهد. از بین کسانی که این را بیان کردند، کمک های مالی برای کاهش هزینه های EV و شارژر خانگی مشوق اصلی بودند. احساس کردند باید معرفی شوند. اینها به ترتیب توسط حدود 93٪ و 91٪ انتخاب شدند.<[4]

حدود 81 درصد گفتند که باید درصد مالیات بر ارزش افزوده برای شارژ عمومی خودروهای برقی کاهش یابد، در حالی که تقریباً دو سوم (67٪) حتی گفتند که خودروهای برقی باید پارکینگ ارزان تری داشته باشند. حدود 42 درصد معتقد بودند که هر چهار مورد از این مشوق ها باید ارائه شود.

تنها یک چهارم (24%) گفتند که دولت بریتانیا نباید مشوق‌های مالی بیشتری برای خودروهای برقی ارائه کند. اکثریت کسانی که چنین احساسی داشتند گفتند که پرداخت هزینه یک خودروی الکتریکی باید به جای مالیات دهندگان (60٪) به عهده مالک باشد، در حالی که حدود یک سوم (36٪) فکر می کردند که سازنده باید این امتیازات را ارائه دهد.

درباره داده‌ها

[1] رشد خودروهای پلاگین و خودروهای الکتریکی در سراسر بریتانیا با استفاده از DVLA و DfT داده. ما تعداد وسایل نقلیه خصوصی پلاگین و وسایل نقلیه الکتریکی باتری را در هر شهرستان/منطقه و مقام واحد در سه ماهه چهارم 2023 در نظر گرفتیم. سپس همان ارقام را از سه ماهه چهارم 2018 گرفتیم و درصد تغییر را در هر منطقه محاسبه کردیم.

[2] رشد شارژرهای سریع عمومی در سراسر بریتانیا با استفاده از Zap-Map. ما در آوریل 2024 تعداد شارژرهای سریع خودروهای الکتریکی در دسترس عموم را در هر منطقه محلی در آوریل 2024 گرفتیم. سپس همان ارقام را از آوریل 2020 گرفتیم و درصد تغییر را در هر منطقه محاسبه کردیم.

[3] در دسترس بودن شارژر با استفاده از ترکیبی از محاسبه شد Zap-Map، DVLA و داده های DfT. ما تعداد خودروهای پلاگین خصوصی در هر شهرستان/مقامات واحد در سه ماهه چهارم سال 2023 را بر تعداد شارژرهای سریع عمومی در همان مناطق در اکتبر 2023 تقسیم کردیم. این تعداد کل وسایل نقلیه پلاگین به ازای هر شارژر در هر منطقه را نشان داد. .

[4] نظر عمومی در مورد مشوق‌های EV با نظرسنجی از 2000 بزرگسال بریتانیایی از طریق YouGov جمع‌آوری شد. این نظرسنجی در 29 مارس 2024 انجام شد و پاسخ دهندگان به طور تصادفی انتخاب شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا