خودرو

ماشین های ضابط – چه هستند و آیا باید یکی بخرید؟

ماشین های ضابط – چه هستند و آیا باید یکی بخرید؟

با توجه به بحران هزینه زندگی، تعداد خودروهای توقیف شده توسط شرکت‌های مالی، مقامات محلی و DVLA به سطوح بی‌سابقه‌ای در حال افزایش است.

این ممکن است برای مالکان قبلی به معنای بدبختی باشد، اما می‌تواند به این معنی باشد که می‌توانید یک معامله خودروی کارکرده نصف قیمت دریافت کنید. . آیا ارزش خطر را دارد؟ ما با کارشناسان صحبت کرده‌ایم تا ببینیم چه چیزی درگیر است و چه چیزی باید بدانید.

از کجا می توانم یک ماشین وکیل بخرم؟

ممکن است دلایل زیادی وجود داشته باشد که چرا یک ضابط، یک ماشین را از صاحبش گرفته است، اما بعید است که راننده آن را با میل و رغبت داده باشد. این بدان معناست که خودرو به معنای واقعی کلمه از خیابان بلند شده و برای چند هفته در یک انبار نگهداری می‌شود قبل از اینکه به یک حراج.

این فروش‌ها برای همه مردم آزاد است و قیمت‌ها می‌تواند نصف ارزش تجاری پایین باشد – اما احتمالاً بدون هیچ کلید، سند یا هیچ دانش دیگری از تاریخچه آن به جز آنچه می‌توانید آن را خریداری می‌کنید. آنلاین پیدا کنید.

ماشین ضابط دقیقاً چیست؟

سایمون مورگان مدیر حراج‌های موتور Letchworth در هرتفوردشایر است و بیش از پنج سال است که خودروهای ضابط را می‌فروشد. اکثر وسایل نقلیه ای که او می فروشد در جرایم رانندگی دخیل بوده اند و پس از عدم پرداخت جریمه پارکینگ و هزینه تراکم توسط حمل و نقل برای لندن توقیف شده اند.

سایمون می‌گوید: «۹۹.۹ درصد از خودروهایی که دریافت می‌کنیم قفل هستند. ما اجازه نداریم آنها را لمس کنیم زیرا آنها تحت حکم دادگاه هستند که تا زمانی که معامله فروش کامل نشده است لغو نمی شود. این بدان معناست که هنگام خرید ماشین، محتویات آن را نیز می‌خرید که می‌تواند شامل انواع وسایل شخصی باشد.»

بیشتر حراج‌ها گزارشی از وضعیت ظاهری خارجی ارائه می‌دهند و هر گونه MoT باقیمانده را فقط با بررسی آنلاین ذکر می‌کنند.، اما آنها نمی توانند مسافت پیموده شده را تضمین کنند. اگر مشکل بزرگ آشکاری وجود دارد، مانند موتور گم شده، باید در یادداشت ها ذکر شود، اما این تنها کاری است که آنها می توانند انجام دهند. سیمون می‌گوید: «از آنجایی که نمی‌توانیم ماشین را از نظر مکانیکی قضاوت کنیم، شما اساساً یک تکه فلز می‌خرید.

d985d8a7d8b4db8cd986 d987d8a7db8c d8b6d8a7d8a8d8b7 da86d987 d987d8b3d8aad986d8af d988 d8a2db8cd8a7 d8a8d8a7db8cd8af db8cdaa9db8c 66861684c97bc

مقداری در آن فلز به عنوان قراضه وجود دارد که قیمت پایین هر خودرو را تشکیل می دهد. در یک فروش Letchworth یک Toyota Prius 2005 وجود داشت که همه پرچم‌های قرمز را داشت تا شما را از خرید آن منصرف کند. برای شروع، این یک ماشین ضابط بدون کلید بود که به عنوان تاکسی ثبت شده بود. مسافت پیموده شده در آخرین MoT بیش از 237000 مایل بود و سه بار پس از تعمیر و تصادف مکرر توسط شرکت های بیمه حذف شده بود. با این حال هنوز هم به قیمت 1000 پوند به یک بازیافت کننده فروخته می شود که آن را برای قطعاتی از جمله باتری ارزشمند می شکند.

وقتی ماشین های ضابط پرخطر هستند

این متخصصان ریسک را در نظر می‌گیرند و مبالغی را برای تعیین ارزش خودرو انجام می‌دهند و برای اینکه خودرو را به وضعیت قابل فروش برسانند، چقدر لازم است. سیمون تخمین می‌زند که قیمت‌های چکشی بین 30 تا 50 درصد پایین‌تر از قیمت یک خودروی مشابه است که با کلیدها و مدارک آن عرضه می‌شود، و از هر 10 خودروی ضابط، تنها دو خودرو «مشکل‌ساز» هستند. او می‌گوید: «فروشندگان تکالیف خود را انجام می‌دهند و از تاریخچه MoT که هر کسی می‌تواند آن را به صورت آنلاین پیدا کند، حال و هوای خودرو را به دست می‌آورد. اگر چیزی قدیمی‌تر است، سطح پایه ارزش قراضه است که با توجه به بازارهای جهانی بالا و پایین می‌رود.”

جیم رونان یک حراج گزار حرفه ای است که بیش از 30 سال است که در سراسر کشور اتومبیل می فروشد. او می‌گوید: «برای هر چیزی یک خریدار وجود دارد – فقط بحث قیمت است. سه هفته پیش شخصی یک BMW ضامن خرید. این یک سری 7 بود در یک صفحه 19 بدون کلید و مدرک و کسی برای آن 22000 پوند پرداخت کرد. این یک ریسک بزرگ است، اما اگر «مناسب» بود، احتمالاً 38000 پوند ارزش دارد. شما این خریداران را تماشا می کنید و فکر می کنید “خدایا، آنها شجاع هستند”، اما معامله گران اینگونه کار می کنند. آنها از این فرصت استفاده می کنند و امیدواریم بتوانند پول زیادی به دست آورند.”

اگر خودرو را فقط برای قطعات می‌خواهید، ممکن است فقط یک پنجره را بشکنید تا دسترسی داشته باشید، اما برای بازگرداندن ماشین به جاده، باید کلید جدیدی را در دست بگیرید. در خودروهای مدرنی که می‌توانند پیچیده باشند، زیرا وسایل الکترونیکی پیچیده‌ای طراحی شده‌اند تا زندگی را برای مالکان آسان‌تر و برای سارقان سخت‌تر کنند.

در یک خودروی مدرن اولیه مانند فورد یا واکسهال، هزینه انتخاب قفل ها برای دسترسی و تهیه کلید برنامه ریزی شده جدید حدود 250 پوند + مالیات بر ارزش افزوده است و می تواند در محل حراج توسط یک قفل ساز سیار انجام شود. مدل‌های پیچیده‌تر مانند BMW یا آئودی جدیدتر بسیار پیچیده‌تر هستند و به کدهای کارخانه نیاز دارند.

d985d8a7d8b4db8cd986 d987d8a7db8c d8b6d8a7d8a8d8b7 da86d987 d987d8b3d8aad986d8af d988 d8a2db8cd8a7 d8a8d8a7db8cd8af db8cdaa9db8c 6686168662e71

این‌ها فقط از طریق یک فروشنده اصلی در دسترس خواهند بود و آن‌ها خواستار مشاهده مدرک مالکیت، معمولاً یک سند ثبت V5C هستند. از آنجایی که ماشینی که می‌خرید هیچ گونه کاغذی ندارد، گرفتن یکی از DVLA می‌تواند هفته‌ها به این روند اضافه کند. گران هم خواهد بود – سایمون می گوید باید انتظار داشته باشید که برای یک جفت کلید جدید در چیزی مانند آئودی 2018، 1200 پوند + مالیات بر ارزش افزوده به بودجه اضافه کنید.

کلاهبرداری ماشین ضابطین

به محض ورود به خانه، ممکن است خوش شانس باشید و دفترچه خدمات و سایر مدارک را به همراه موارد دیگری که اکنون به طور قانونی متعلق به شما هستند، بیابید. اگر موارد حساسی وجود دارد، می‌توانید آنها را برگردانید، اگر می‌توانید جزئیات تماسی در خودرو پیدا کنید.

مالک قبلی ممکن است چندان درک نداشته باشد و ممکن است سعی کند ماشین را پس بگیرد، که می تواند آسان تر باشد زیرا احتمالاً هنوز کلیدها را در اختیار دارند. اگر ماشین ردیاب نصب کرده باشد، پیدا کردن آن برای آنها نیز ساده می شود.

سایمون می‌گوید: «ما از مالک قبلی در حراج حاضر شده‌ایم تا ماشینی را از سایتمان پس بگیریم، اما ما یک ترکیب امن داریم، بنابراین آنها نمی‌خواهند آن را بیرون بیاورند. ما همچنین یک بار مجبور شدیم پلیس را درگیر کنیم که مالک قبلی ماشین قدیمی خود را در خیابان شخصی پیدا کرد و از قسمت فلزی کلید برای سوار شدن به آن استفاده کرد. خوشبختانه او نتوانست ماشین را روشن کند زیرا وسایل الکترونیکی دوباره برنامه ریزی شده بود و دستگیر شد.”

این تنها کلاهبرداری نیست. سیمون می‌گوید: «مواردی داشته‌ایم که مردم دزدیده شدن خودرو را گزارش می‌کنند، اگرچه به ندرت پیش می‌آید که شما با مشکل مواجه شوید – شاید از هر 40 فروش، یک مورد.

در پایان این مقیاس، خریدار آئودی A1 کشیده شد، دستگیر شد و یک شبه در سلول ها نگهداری شد تا اینکه بتواند ثابت کند مالک قانونی خودرو است. در مورد دیگری، بدهکار قوز را دریافت کرد و یک سال پس از توقیف آن به پلیس گزارش داد و آنها از شرکت بیمه مبلغی را دریافت کردند. او کلیدها و دفترچه ثبت گزارش را در اختیار داشت، بنابراین ادعای او برایش آسان بود. اما در نهایت همه چیز با او روبرو شد و او به کلاهبرداری متهم شد – هرچند که شامل کاغذبازی های زیادی بود.»

همه مالکان قبلی کلاهبردار نیستند یا قصد انتقام ندارند. جیم می‌گوید: «یک سال پیش با یکی از آنها برخورد کردیم که Toyota Aygo کوچکی بود. بعداً متوجه شدیم که متعلق به یک خانم مسن است که برای دیدن اقوام به لندن آمده بود و بیرون در محلی پارک کرده بود که دو ساعت محدودیت وجود داشت. او سپس دچار حمله قلبی شد و به بیمارستان منتقل شد و در آنجا چهار ماه را گذراند. او در اسکاتلند زندگی می کرد، بنابراین نامه های شورا را نمی دید. بعد از اینکه هیچ پاسخی دریافت نکردند، ماشین را فروختند. چه فکر کنید که این ناعادلانه است یا نه، این قانون است. شما نمی توانید در مورد این چیزها احساساتی شوید، و ما فقط باید آنها را به عنوان بخشی از روند قانونی بفروشیم.”

در این صورت، کسی معامله ای خواهد داشت، بدون دردسر بیشتر از نیاز به گرفتن کلید و درخواست برای برخی اسناد. دیگران ممکن است با خریدهای ضابط خود چندان خوش شانس نبوده باشند. سایمون می‌گوید: «اگر خریدار خصوصی هستید، بدون شک یک ریسک است. “اما اگر برای بدترین حالت آماده هستید، یا فقط یک ماشین برای قطعات می خواهید، آن را دنبال کنید.”

نکته‌های برتر برای چمدانی برای ضمانت اجرا

  • یافتن یک حراج: فروش محلی برای شما یا شرکت های ملی که تحویل ارائه می کنند را جستجو کنید. مطمئن شوید که هزینه های حمل و نقل را در نظر گرفته اید و به خاطر داشته باشید که تحویل خودرو بدون کلید هزینه بیشتری خواهد داشت. علاوه بر Letchworth، شرکت‌هایی مانند John Pye شش مکان در سراسر بریتانیا دارند و در بازپس‌گیری از همه نوع تخصص دارند.
  • به اواخر سال نگاه کنید: انتظار نداشته باشید که خودروهای زیادی در سه ماهه اول سال عرضه شوند. ضابطان و دادگاه‌ها معمولاً در کریسمس کار نمی‌کنند، و این یک اثر خماری در سال جدید ایجاد می‌کند.
  • تاریخچه را بررسی کنید: باید تاریخچه هر خودرویی را که می‌خرید بررسی کنید، اما این موضوع به ویژه در مورد با بررسی سابقه MoT، می‌توانید احساس خوبی نسبت به نحوه نگهداری خودرو داشته باشید.
  • یک قیمت کلید دریافت کنید: مگر اینکه خودرو را برای قطعاتی بخرید که به یک کلید نیاز دارید، بنابراین قبل از پیشنهاد، قیمتی برای دسترسی و تهیه حداقل یک کلید دریافت کنید. شرکت حراج باید بتواند به دریافت قیمت ها از قفل سازهای مورد اعتماد خود کمک کند. اگر شما هم یدکی می‌خواهید، به جای اینکه بعداً آن را دریافت کنید، ارزان‌تر خواهد بود.

ردیاب‌ها را بررسی کنید: اگر خرید جدید شما یک ون یا خودروی معتبر است، مالک قبلی ممکن است یک ردیاب نصب کرده باشد و بتواند مکان آن را پیدا کند. می‌توانید در صورت خاموش بودن اشتعال به دنبال جریان‌های عجیب و غریب باشید یا از یک متخصص بخواهید که سیگنال را اسکن کند. اگر به صورت حرفه ای نصب شده باشد، باید بتوانید آن را از راه دور توسط شرکت ردیابی غیرفعال کنید و اشتراک را به شما منتقل کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا