روباتاکسی جدید Verne فاش کرد: خودروهای خودران ممکن است تا سال 2027 به بریتانیا بیایند

روباتاکسی جدید Verne فاش کرد: خودروهای خودران ممکن است تا سال 2027 به بریتانیا بیایند

Mate Rimac – بنیانگذار Rimac Automobili – برای لحظه ای توجه خود را از هایپرخودروهای دلخراش معطوف کرده و یک روباتاکسی خودران به نام Verne راه اندازی کرده است.

  • روباتاکسی جدید Verne رونمایی شد
  • تاکسی بدون راننده که انقلابی در سفرهای شهری ایجاد خواهد کرد
  • برنامه استقبال از سواری Uber-esque
  • مرکز تعمیر و نگهداری هوشمندانه “Mothership”
  • داخلی جادار با صفحه نمایش 43 اینچی
  • عرضه در بریتانیا در سال 2027

این چیز عجیب و غریب ورن نامیده می شود. این یک رباتاکسی خودران است که به نام نویسنده ژول ورن نامگذاری شده است و قرار است در سال 2026 در زاگرب پایتخت کرواسی مستقر شود.

این یک راه انقلابی برای رفت و آمد در شهرهای شلوغ خواهد بود و به مسافران این امکان را می‌دهد تا قبل از اینکه پاهای خود را برای سفر بلند کنند و Xbox بازی کنند، از تلفن خود یک ماشین را احضار کنند.

روباتاکسی جدید Verne چیست؟

می‌توانید رباتاکسی جدید Verne را مانند یک Uber بدون صحبت‌های کوچک ناخوشایند تصور کنید. می‌توانید با استفاده از برنامه‌ای در تلفنتان، ماشینی را به مکانتان احضار کنید، و آن ماشین شما را سوار می‌کند و بدون هیچ راننده‌ای به مقصدتان می‌فرستد.

روباتاکسی جدید Verne

برای حفظ ناوگان ربات‌اکسی‌ها در بهترین حالت، هر شهری که آنها را اداره می‌کند یک “Mothership” خواهد داشت. به نظر می رسد این بسیار Star Trek است، اما در واقعیت فقط یک مرکز است که می توان ماشین ها را تمیز، نگهداری و شارژ کرد.

روباتاکسی جدید Verne Mothership

و این Mothership ها برای به حداقل رساندن زمان خرابی بسیار کارآمد خواهند بود. هر خودرو 23.5 ساعت در روز کار می کند و تنها نیم ساعت صرف شارژ و تمیز کردن آن می شود. این همچنین به این معنی است که شما به خودروهای کمتری در جاده نیاز دارید زیرا آنها همیشه مسافران را سوار می‌کنند و ازدحام را کاهش می‌دهند.

روباتاکسی Verne چگونه کار می کند؟

در حال حاضر شرکت‌های زیادی روی ساخت خودروهای خودران کار می‌کنند، و کار کردن یک وسیله نقلیه در شهری شلوغ و بدون دخالت راننده کار دشواری است. Verne با شرکتی به نام Mobileye برای توسعه روباتاکسی خود شریک شده است.

جلو روباتاکسی جدید Verne

فناوری Mobileye از مجموعه‌ای از دوربین‌ها، رادار و حسگرهای لیدار برای زیر نظر گرفتن محیط اطراف خود استفاده می‌کند. این با سیستم‌های دیگر متفاوت است زیرا در صورت بروز مشکل، افزونگی‌هایی در آن تعبیه شده است. برای مثال، اگر رادار از کار بیفتد، سیستم دوربین می‌تواند به تنهایی رانندگی کند و بالعکس.

روباتاکسی جدید Verne عقب< /em>

اما چگونه مطمئن می شوید که این خودروها بین مسافران تمیز و تازه می مانند؟ به هر حال، اگر کسی از یک کلوپ شبانه با کباب بیرون بیاید و رباتاکسی را بدبو کند، برای نفر بعدی بسیار ناخوشایند خواهد بود. خب، داخل در واقع حسگرهای بو دارد که می‌توانند بوهای نامطلوب را تشخیص دهند، بنابراین اگر کباب مذکور دوباره در ماشین ظاهر شود، مستقیماً به Mothership برمی‌گردد تا تمیز شود.

روبوتاکسی جدید Verne رانندگی عقب

و فکر نکنید که بتوانید با بهم ریختن ماشین هم از پس آن برآیید. قبل از اینکه بتوانید سوار شوید، باید یک نمایه در برنامه تنظیم کنید، و دوربین هایی در ماشین وجود دارد که قبل از سوار شدن و پس از پیاده شدن شما عکس می گیرند.

روباتاکسی داخلی جدید Verne

پس واقعاً چه چیزی این را بهتر از Uber می کند؟ داخلی است. بدون فرمان یا داشبورد در روباتاکسی، فضای کابین غاردار با فضای پا برای رقابت با مایباخ در اختیار خواهید داشت. صندلی‌ها همچنین می‌توانند برای حالت نشستن آرامش‌بخش‌تری به حالت خوابیده باشند.

ورنه جدید روباتاکسی داخلی

همچنین یک صفحه نمایش بزرگ 43 اینچی برای سرگرم کردن شما با چیزهایی مانند پخش ویدیو و بازی های Xbox دریافت می کنید، و می توانید قبل از وارد شدن به ماشین از برنامه، ماشین را از قبل آماده کنید تا درجه حرارت عالی باشد.

صندلی های روباتاکسی جدید Verne

مواد کابین نیز توسعه یافته‌اند، بنابراین به اندازه کافی برای استفاده روزانه سخت هستند – انتظار می‌رود این خودروها بیش از 62000 مایل در سال را طی کنند – اما در عین حال سبک و جذاب هستند. درب‌های کشویی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مانع از ترافیک نمی‌شوند.

روباتاکسی جدید Verne: چه زمانی در نزدیکی من ظاهر می شوند؟

روباتاکسی جدید Verne قرار است در سال 2026 در سراسر شهر زاگرب کرواسی عرضه شود، اما انتظار می رود در سال 2027 در بریتانیا راه اندازی شود. اگرچه مستقیماً به خیابان های شلوغ لندن نمی آید و احتمالاً آزمایش هایی انجام می شود. ابتدا در شهرهای کوچکتر مانند بیرمنگام و منچستر.

به‌دنبال راهی آسان برای تغییر خودرو هستید؟ سپس Carwow جایی برای رفتن است. می‌توانید ماشین قدیمی‌تان را با قیمتی عالی بفروشید و بهترین معاملات را با نو دریافت کنید. . همه از طریق شبکه فروشندگان قابل اعتماد ما و همه از راحتی در خانه شما. برای شروع امروز روی دکمه زیر ضربه بزنید.

خروج از نسخه موبایل