بررسی عملکرد تسلا مدل 3 2024: ماشین الکتریکی با عملکرد بالا که در بریتانیا رانده می شود

بررسی عملکرد تسلا مدل 3 2024: ماشین الکتریکی با عملکرد بالا که در بریتانیا رانده می شود

مزایا

  • عملکرد فوق العاده
  • در گوشه ها درخشان
  • کلبه مینیمالیستی جالب

معایب

  • صدای زیاد تایر
  • از روی دست اندازها تکان بخورید
  • اطلاعات سرگرمی آزاردهنده

Wowscore: 9/10

آیا تسلا مدل 3 پرفورمنس ماشین خوبی است؟

این تسلا مدل 3 پرفورمنس است، یک خودروی برقی خانوادگی با بارهای قدرت و ارتقاء برای سرگرم کننده تر کردن آن در گوشه و کنار. کمی شبیه این است که ماشین لباسشویی خود را سریع و خشمگین کنید.

نسخه‌های سریع‌تر ماشین‌های الکتریکی رایج‌تر می‌شوند، بنابراین می‌توانید مدل 3 Performance را در کنار نمونه‌هایی مانند Hyundai Ioniq 5 N، Ford Mustang Mach-e GT و Porsche Taycan، اگرچه دو مورد اخیر به طور قابل توجهی گران تر هستند.

جدیدترین مدل 3 با قسمت جلویی کم و چراغ‌های جلوی باریک‌تر بسیار بدتر از مدل قبلی به نظر می‌رسد. تغییرات برای مدل Performance بسیار کم است، با دریچه‌هایی در سپر جلو، یک اسپویلر ظریف در عقب، و یک نشان مخصوص Performance.

داخل آن مدل کلاسیک مدل 3 است، با نمای داشبورد کم و باریک که با نمایشگر بزرگ اطلاعات سرگرمی مشخص شده است. همه اینها بسیار مینیمالیستی هستند و مواد آن آنقدر که شما از یک ماشین 60000 پوندی می خواهید، شیک نیستند، به این معنی که فضای شیک جایگزین های آلمانی را ندارد. صندلی‌های سطلی‌مانند و روکش چرمی مدل پرفورمنس عالی هستند، با این حال، و حس خاصی دارند.

فضای ذخیره سازی در سرتاسر بسیار عالی است، با سطل های درب بزرگ، فضای بزرگی در زیر بغل دستی، و دو جا لیوانی با فضای سرپوشیده بزرگ دیگری در جلوی آنها. پدهای شارژ بی سیم زاویه دار نیز لمس خوبی هستند. صندوق بار تقریباً 600 لیتر حجم دارد، بیشتر از آنچه هیوندای آیونیک 5 N و پورشه تایکان می توانند ارائه دهند، و یک صندوق عقب نیز وجود دارد.

فضای پشتی زیادی برای سرنشینان وجود دارد، اما اگرچه اصلاحات نسبت به مدل قدیمی 3 بهبود یافته است، اما به لطف چرخ‌های آلیاژی بزرگ، عملکرد کمی پر سر و صداتر است.

در جاده، Performance در اکثر مواقع بسیار شبیه مدل 3 معمولی رانندگی می کند. به این معناست که خلبانی در اطراف شهر آسان است و دید عالی دارید، و در حالی که گزینه‌های جایگزین نسبت به دست اندازها نرم‌تر هستند، بعید به نظر می‌رسد که معامله‌تان را به هم بزند. با این حال، صدای لاستیک‌ها از آن چرخ‌های آلیاژی بزرگ شنیده می‌شود.

این شکایات جزئی با پیدا کردن یک جاده پر پیچ و خم به زودی فراموش می شوند. تسلا سیستم تعلیق و شاسی را ارتقا داده تا اسپورت‌تر شود و این نشان می‌دهد که مدل 3 Performance چقدر در گوشه‌ها حرکت می‌کند. شما به سختی به ورودی فرمان نیاز دارید و خودرو چنگال جاده را می‌گیرد و مشتاقانه به پیچ می‌پیچد – و اگر حالت “دیوانه” را برای قدرت کامل انتخاب کنید، به سرعت شما را با کمی سر و صدا از گوشه بیرون می‌کشد.

بدون صدای موتور یا دنده‌ای برای تعویض، فاقد برخی از سرگرمی‌ها و ویژگی‌های خودروهای پرفورمنس موتور احتراقی است – یا هیوندای Ioniq 5 N که این را به‌خوبی شبیه‌سازی می‌کند – اما برای قدرت کامل و قدرت هندلینگ مدل 3 عملکرد فوق العاده قادر است.

با تعریضات تسلا مدل 3 Carwow قیمت عالی دریافت کنید، یا را جستجو کنید. =”https://www.carwow.co.uk/tesla/model-3/used”>از Model 3s از شبکه فروشندگان مورد اعتماد ما استفاده کرد. همچنین می‌توانید سایر تسلاهای استفاده شده را بررسی کنید، و وقتی زمان آن فرا رسید ماشین فعلی خود را بفروشید، Carwow نیز می تواند در این مورد کمک کند.

عملکرد تسلا مدل 3 چقدر است؟

قیمت‌های تسلا مدل 3 از حدود 40000 پوند برای مدل دیفرانسیل عقب، 50000 پوند برای نسخه دوربرد و 60000 پوند برای این نوع پرفورمنس شروع می‌شود. این پول برای یک ماشین خانوادگی بسیار است، اما در مقایسه با سایر ماشین‌های برقی سریع، پول زیادی است. ارزش بسیار خوبی دارد.

هیوندای Ioniq 5 N دارای قیمت اولیه کمی بالاتر است، در حالی که فورد موستانگ Mach-e GT به جهش بزرگی به 75000 پوند نیاز دارد. قیمت یک پورشه تایکان همچنان بیشتر است و محدوده آن از 85000 پوند شروع می شود.

در تسلا نیز در ازای پول خود مقدار زیادی دریافت می کنید. جدا از ارتقاء سیستم تعلیق و شاسی، رینگ‌های آلیاژی فورج 20 اینچی، صندلی‌های اسپرت، تغییرات طراحی و نرم‌افزار منحصربه‌فردی وجود دارد که خودرو را برای رانندگی سخت در مسیر آماده می‌کند.

عملکرد و راحتی رانندگی

تفریح ​​فوق العاده در جاده ای پر پیچ و خم، اما تسلا مدل 3 پرفورمنس سیستم تعلیق کاملاً محکم و اسپرتی دارد

در شهر

برخی از خودروهای پرقدرت ممکن است کمی در شهر احساس آشفتگی کنند، مثل اینکه می‌خواهند تمام عملکرد خود را با سرعت‌های پایین آزاد کنند، یک ناراحتی خسته‌کننده. با این حال، مدل 3 Performance به عنوان یک خودروی برقی چنین مشکلی ندارد، به ویژه در حالت سرد، که موتورها را برای ارائه شتاب آرام تنظیم می کند و باعث می شود رانندگی در شهر آرامش بخش باشد.

اگر این واقعیت را نادیده بگیرید که Performance به لطف سیستم تعلیق اسپرت و رینگ‌های آلیاژی بزرگ، به طرز محسوسی روی دست اندازها تکان می‌خورد، گاهی به راحتی فراموش می‌شود که در مدل 3 معمولی نیستید.

به لطف داشبورد کم و جلوپنجره بزرگ، دید عالی است، اگرچه ستون های جلویی می توانند کمی نقطه کور ایجاد کنند. خوشبختانه دوربین‌هایی در اطراف خودرو قرار دارند و یک نمای مجازی 360 درجه بر روی صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی ایجاد می‌کنند تا بتوانید سایر وسایل نقلیه و همچنین موانعی مانند حاشیه را ببینید. پارک کردن را به یک doddle تبدیل می کند.

در بزرگراه

فقدان موتوری برای پوشاندن صدای باد و جاده مدت‌هاست که نبردی برای خودروهای الکتریکی بوده است و مدل 3 پرفورمنس در اینجا تا حدودی آسیب می‌بیند. باز هم، چرخ‌های آلیاژی بزرگ و لاستیک‌های چسبنده تا حدی مقصر هستند، و صدای بسیار کمی از جاده را به کابین منتقل می‌کنند، در حالی که با برخورد باد به آینه‌های بال، می‌توانید بشنوید که بیرون کمی تند است یا نه.

نباید از مایل‌های بزرگراه اجتناب کرد، زیرا بسیاری از آن‌ها را می‌توان با سیستم صوتی عالی خفه کرد، و در حالی که ممکن است تنها با تصور صندلی‌های سطلی در خودروهای جاده‌ای کمردرد داشته باشید، آنها با چرم نرم پوشیده شده‌اند. دارای بارهای تنظیم، بنابراین راحت بودن آن آسان است. و یک موتور کارآمد به این معنی است که هیچ اضطرابی برای برد وجود ندارد.

خلبان خودکار در دسترس است، که اساساً یک سیستم کروز کنترل پیشرفته است که سرعت و فاصله شما را با خودروی جلویی حفظ می‌کند و همچنین چرخ را به حرکت در می‌آورد تا شما را در خط خود متمرکز کند. با این حال، این یک ابزار اضافی گران است، و کروز کنترل تطبیقی ​​استاندارد به اندازه کافی خوب کار می کند.

در جاده ای پرپیچ و خم

بعضی سازش‌های جزئی در رانندگی روزمره باید انجام شود – اما در جاده‌ای پرپیچ و خم است که با تحمل آنها پاداش خود را دریافت می‌کنید.

موتورها را برای قدرت کامل در حالت دیوانه قرار دهید، و تنظیمات تعلیق را به Sport تغییر دهید، و مدل 3 Performance زنده می‌شود. شتاب آنقدر تند است که شما را به سمت صندلی سوق دهد و لاستیک های چسبنده باعث تغییر جهت سریع می شوند. سیستم تعلیق ظاهراً اسپورت‌تر نیست، اما این در واقع چیز خوبی است زیرا برخورد با بخش‌های شکسته جاده باعث تصادف در کابین یا ناآرام شدن بیش از حد خودرو نمی‌شود. ترمزها تنها نقطه ضعف اینجاست. علیرغم اینکه برای پرفورمنس ارتقا یافته اند، هنوز احساس می کنند که در حال تلاش برای مهار این همه حجم در سرعت های بالا هستند.

در حالی که به وضوح بسیار توانا است، و برای فراتر رفتن از محدودیت‌های آن در جاده، باید یک اوباش مطلق باشید، نمی‌توان انکار کرد که کمی شخصیت را در موتورهای بی‌صدا خود از دست داده است. هیوندای Ioniq 5 N با صداهای ترکیبی خود، موتور الکتریکی را سرگرم‌کننده‌تر می‌کند، در حالی که در جاده‌های روستایی به اندازه تسلا سریع است.

اگر می‌خواهید تسلا مدل 3 پرفورمنس را در مسیر خود قرار دهید، یک حالت آهنگ مخصوص عملکرد در نرم‌افزار وجود دارد. آن را روشن کنید و می‌توانید صدای بیدار شدن ماشین را با خنک‌کننده اضافی بشنوید، و یک صفحه نمایش جدید که وضعیت قسمت‌های مهم ماشین را به شما نشان می‌دهد تا زیاده روی نکنید.

فضا و کاربردی

تسلا مدل 3 پرفورمنس دارای یک کابین کاربردی و یک چکمه بزرگ است، اما دسترسی به جعبه دستکش از طریق صفحه نمایش سرگرمی آزاردهنده است

پیدا کردن یک موقعیت رانندگی خوب در تسلا مدل 3 آسان است زیرا قابلیت تنظیم زیادی در صندلی و فرمان وجود دارد، اگرچه انجام این مورد از طریق سیستم اطلاعات سرگرمی آزاردهنده است. تنها شکایتی که در اینجا وجود دارد این است که با توجه به اینکه این یک نسخه متمرکز بر عملکرد است، خوب است که صندلی کمی پایین‌تر بیاید، زیرا حتی در تنظیمات پایین احساس می‌کنید که کاملاً بالای داشبورد نشسته‌اید.

فضای ذخیره‌سازی بسیار عالی است، با سطل‌های درب بزرگ و فضای بزرگ زیر دسته، که با یک فضای بزرگ دیگر در زیر صفحه نمایش سرگرمی، با یک USB-C و سوکت 12 ولت نیز تکمیل شده است. یک جفت جا لیوانی وجود دارد، اگرچه بطری‌های بزرگ‌تر برای جا دادن مشکل دارند. یک جفت پد شارژ تلفن بی‌سیم نیز زیر صفحه نمایش قرار دارد.

فضا در صندلی های عقب

جادار بودن صندلی عقب بسیار عالی است، بنابراین می توانید به راحتی جفت خود را بیرون بیاورید تا قدرت موجود را نشان دهید. صندلی‌ها بیشتر از مدل 3 قدیمی می‌خوابند، که باعث می‌شود کمی راحت‌تر شود، اگرچه هنوز از زیر ران پشتیبانی نمی‌کنید.

سطل‌های درب در پشت چندان بزرگ نیستند، اما همچنان مفید هستند، در حالی که دو جا لیوانی دیگر در تکیه‌گاه بازو یافت می‌شوند. یک صفحه نمایش برای کنترل آب و هوا بین صندلی‌های جلو وجود دارد که می‌توان از آن برای پخش ویدیو نیز استفاده کرد تا افراد پشتی سرگرم شوند. جفت کردن هدفون بلوتوث با این به این معنی است که آنهایی که در جلو هستند نیازی به شنیدن آنچه در حال پخش است ندارند، که به ویژه هنگامی که بچه‌ها امروز برای هفدهمین بار Frozen را تماشا می‌کنند مفید است.

در این مورد، نقاط نصب ISOFIX در صندلی‌های عقب بیرونی وجود دارد، و فضای زیادی برای صندلی‌های حجیم کودک وجود دارد، اگرچه خود پایه‌ها بین بالشتک‌ها پنهان شده‌اند، بنابراین وصل کردن آنها نیاز به حدس زدن دارد.

فضای بوت

فضای صندوق بار در 594 لیتر عالی است. این بیشتر از چیزی است که در هیوندای آیونیک 5 N (480 لیتر)، فورد موستانگ ماخ-ای GT (402 لیتر) و پورشه تایکان (407 لیتر) دریافت می کنید و به این معنی است که به هیچ وجه از دریافت نکردن یک SUV.

اگرچه چکمه بزرگ است، اما دسترسی به آن آسان‌ترین راه نیست، با دیافراگم نسبتاً کوچک برای قرار دادن وسایل و لبه بزرگ برای بلند کردن وسایل سنگین. قسمت بالای صندوق عقب نیز بسیار پایین است، بنابراین حمل وسایل بزرگ در یک SUV آسان تر خواهد بود.

در حالی که هر یک از گزینه های بالا دارای یک چکمه جلو هستند، هیچ کدام به اندازه تسلا بزرگ نیستند.

سبک داخلی، اطلاعات سرگرمی و لوازم جانبی

مینیمالیستی جذاب به نظر می‌رسد، اما کنترل همه چیز از طریق صفحه نمایش می‌تواند باعث ناامیدی شود، و مواد با بهترین‌ها وجود ندارند

اگر مینیمالیسم مورد توجه شماست، تسلا مدل 3 جذاب خواهد بود. هیچ دکمه ای خارج از دکمه های روی فرمان وجود ندارد و اصلاً هیچ ساقه ای وجود ندارد. این فقط یک چرخ و یک صفحه نمایش است و همین.

به این ترتیب، هیچ طراحی شکوفا شده ای وجود ندارد که آن را متمایز کند، و اگرچه کیفیت مواد به طور کلی به اندازه کافی خوب است، اگر به مدل 3s معمولی نگاه می کنید، برای یک خودروی عملکرد 60 هزار پوندی به اندازه کافی خاص به نظر نمی رسد یا احساس خاصی ندارد. . و جدای از تزئینات فیبر کربنی در بالای داشبورد، چیز زیادی برای متمایز کردن خودروهای پرفورمنس نسبت به بقیه خودروها وجود ندارد.

گفته شد، صندلی‌های سطلی عالی به نظر می‌رسند، روکش چرمی نرم و گران‌قیمت به نظر می‌رسد، و شکل آن به خوبی باسن شما را بدون ایجاد ناراحتی نگه می‌دارد.

صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی معمولی 15.4 اینچی را دریافت می کنید که واضح است و به لمس شما به خوبی پاسخ می دهد. انجام کارهای اولیه اطلاعات سرگرمی تا حد زیادی شهودی است – کنترل‌های تهویه مطبوع همیشه در قسمت پایین قابل مشاهده هستند و ناوبری در زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید به طور منطقی در گوشه صفحه قرار می‌گیرد – اما انجام کارهای دیگر از طریق صفحه نمایش نیز می‌تواند آزاردهنده باشد. از حرکت چرخ و آینه ها تا باز کردن جعبه دستکش باید از طریق منوها انجام شود.

محدوده برق، شارژ و مالیات

نسخه Performance در بالای خط تولید تسلا مدل 3 قرار دارد. این باتری در تست های رسمی بردی تا 328 مایل را ارائه می دهد که بیش از آن چیزی است که اکثر خودروهای برقی سریع می توانند ارائه دهند. و در حالی که 300 مایل به علاوه در رانندگی معمولی تقریباً قابل دستیابی است، می‌توانید با حداکثر استفاده از قدرت پیشنهادی، به سرعت آن را بخورید.

چقدر قدرت؟ خوب، دو موتور وجود دارد که سیستم چهارچرخ محرک را ارائه می‌کنند، ترکیبی از قدرت 460 اسب بخار و شتاب صفر تا 60 مایل در ساعت کمتر از سه ثانیه.

یکی از مزایای کلیدی داشتن تسلا دسترسی آسان به شبکه شارژ سوپرشارژر است. مدل 3 می تواند تا سرعت 170 کیلووات شارژ شود، که تسلا ادعا می کند در 15 دقیقه به برد 175 مایلی اضافه می کند.

اگرچه هیوندای آیونیک 5 N تا 650 اسب بخار قدرت بسیار بیشتری دارد، اما ارقام رسمی نشان می دهد که سرعت آن در 3.4 ثانیه در واقع کندتر است و به 60 مایل در ساعت می رسد. قدرت خروجی فورد موستانگ Mach-e GT مشابه تسلا با 487 اسب بخار است، اما سرعت صفر تا 60 مایل در ساعت آن به هیوندای نزدیک‌تر است. صرف نظر از این، هر سه احساس می‌کنند به طرز مضحکی شتاب می‌گیرند و از حالت سکون دور می‌شوند.

علی‌رغم این همه قدرت، همه این خودروها هیچ هزینه‌ای در عوارض جانبی خودرو ندارند، زیرا آنها خودروهای الکتریکی هستند و در پایین‌ترین محدوده برای Benefit-in-Kind قرار دارند، بنابراین می‌توانند برای رانندگان خودروهای شرکتی جذاب باشند.

ایمنی و امنیت

Tesla Model 3 قدیمی پنج ستاره کامل را در تست ایمنی Euro NCAP کسب کرد. با این حال، این دو مدل به اندازه کافی مشابه هستند که این امتیاز همچنان برای مدل جدید اعمال می شود. امتیاز حفاظت از سرنشین بزرگسال فوق‌العاده بالا است و 96٪ است، در حالی که رتبه کمک ایمنی آن 94٪ است.

پایلوت خودکار پایه در همه مدل ها گنجانده شده است که دارای کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط و تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی است. می‌توانید به سیستم خلبان خودکار پیشرفته ارتقا دهید، که دارای ویژگی‌های نیمه خودکار مانند توانایی تکان دادن چرخ برای متمرکز نگه داشتن شما در خط است. گزینه موسوم به رانندگی کامل کاملاً گران است و هنوز کاملاً آماده نیست، بنابراین احتمالاً در حال حاضر ارزش ارتقاء را ندارد.

قابلیت اطمینان و مشکلات

تسلا از نظر کیفیت ساخت و قابلیت اطمینان بهترین شهرت را ندارد، اما در سال‌های اخیر در حال بهبود بوده است. در واقع، مدل 3 در نظرسنجی رضایت مالکان درایور پاور در سال 2023 در رتبه 22 در میان 75 خودروی برتر برای مالکیت قرار گرفت.

گارانتی در چهار سال یا 50000 مایل بسیار خوب است، هر کدام که اول شود، با اکثر مارک های خودروهای ممتاز سه سال و 60000 مایل را ارائه می دهند. با این حال، Ioniq 5 N دارای ضمانت نامه 5 ساله/نامحدود مسافت پیموده شده در تمام هیوندای ها است که آن را بسیار جذاب می کند.

سؤالات متداول عملکرد تسلا مدل 3

آیا عملکرد تسلا مدل 3 سریع است؟

بله، تسلا مدل 3 پرفورمنس یک خودروی سریع است. خروجی 460 اسب بخاری آن به این معنی است که قدرتمندترین خودروی الکتریکی در اطراف نیست، اما آن را به گونه‌ای ارائه می‌کند که شما را به پشتی صندلی‌تان می‌چسباند و شتاب‌گیری 0-60 مایل در ساعت عالی را ثبت می‌کند.

Tesla Model 3 Performance چقدر اسب بخار قدرت دارد؟

در بریتانیا، تسلا مدل 3 پرفورمنس 460 اسب بخار تولید می کند. با این حال، به دلیل فناوری باتری متفاوت، نسخه های ایالات متحده دارای 510 اسب بخار هستند.

محدوده واقعی عملکرد تسلا مدل 3 چقدر است؟

در طول آزمایش خودرو، بازده 3.6 میلی‌میلی بر کیلووات ساعت را دیدیم که منجر به بردی در حدود 280 مایل شد. با این حال، این شامل آزمایش عملکرد خودرو نیز می‌شود، بنابراین رانندگی معمولی باید حدود 300 مایل را طی کند.

خروج از نسخه موبایل