قیمت سوخت در بریتانیا: رانندگان همچنان معاملات خام بنزین و گازوئیل را دریافت می کنند

قیمت سوخت در بریتانیا: رانندگان همچنان معاملات خام بنزین و گازوئیل را دریافت می کنند

در حالی که قیمت سوخت در ماه مه اندکی کاهش یافت، رانندگان گازوئیل بریتانیا بالاترین قیمت را در اروپا پرداخت می‌کنند و خرده‌فروشان هنوز هم حاشیه‌های بی‌سابقه دارند

  • میانگین قیمت بنزین در ماه می به 147.88p در هر لیتر کاهش می یابد
  • میانگین قیمت گازوئیل در ماه مه به 153.58p در هر لیتر کاهش می یابد
  • سود خرده‌فروشی با یک لیتر سوخت بیشتر از همیشه است
  • ایرلند شمالی کمترین میانگین قیمت سوخت را در بریتانیا ارائه می دهد
  • Asda دیگر ارزان‌ترین ارائه‌دهنده سوخت سوپرمارکت نیست
  • قیمت‌های دیزل بریتانیا همچنان بالاترین قیمت در اروپا است
  • CMA می‌تواند به مهار شیوه‌های قیمت‌گذاری ناعادلانه کمک کند

مصرف‌کنندگان در ماه مه، زمانی که قیمت‌های بنزین با 2.4 واحد کاهش در هر لیتر به 147.88p کاهش یافت، نفس راحتی کشیدند. و گازوئیل حتی با 4.5p کاهش به 153.58p کاهش یافت.

با این حال، کمی عمیق‌تر کاوش نشان می‌دهد که رانندگان خودروهای دیزلی در بریتانیا بالاترین قیمت را در اروپا می‌پردازند و خرده‌فروشان هنوز هم حاشیه سود بیشتری نسبت به آنچه باید دریافت می‌کنند.

حاشیه سوخت در بالاترین حد خود

داده‌های Fuel Watch RAC نشان می‌دهد که علیرغم کاهش مداوم قیمت‌های عمده فروشی، خرده‌فروشان این پس‌انداز را آنطور که باید به مشتریان منتقل نمی‌کنند. از لحاظ تاریخی، حاشیه سود برای بنزین و گازوئیل ترکیبی 8 p در هر لیتر بوده است. این را با 13p که در حال حاضر از بنزین اخذ می شود و 16p برای گازوئیل مقایسه کنید.

ایرلند شمالی با قیمت بنزین در هر لیتر فقط 141 p.p در عادلانه ترین مکان باقی مانده است. دیزل در مقایسه با بقیه بریتانیا حتی مقرون به صرفه تر است و 9.9p ارزان تر در 142.5p است. با این حال، در مقایسه با بقیه اروپا، گازوئیل همچنان گران‌ترین در بریتانیا است، و بنزین به طور مداوم در بین 10 گران‌ترین رتبه قرار دارد. کاهش 5 درصدی وظیفه در هر لیتر که بیش از دو سال پیش معرفی شد، باید اوضاع را بهبود می بخشید، اما به نظر می رسد خرده فروشان سود بیشتری نسبت به قبل حفظ می کنند.

سوخت سوپرمارکت: Asda دیگر ارزان‌ترین نیست

Asda مدت‌هاست که به ارائه ارزان‌ترین سوخت به مشتریان افتخار می‌کند، اما اکنون از همه رقبای اصلی خود عقب‌تر است و به طور متوسط ​​2.1 p بیشتر برای بنزین و 2.5 p بیشتر برای گازوئیل شارژ می‌کند. Morrisons ارزان‌ترین مکان برای خرید سوخت در ماه مه بود.

RAC قیمت سوخت سوپرمارکت ها را تجزیه و تحلیل کرد و دریافت که قیمت ها می تواند تا 40p در هر لیتر متفاوت باشد. این نمونه‌ای از چیزی است که صنعت آن را قیمت‌گذاری «موشک و پر» می‌نامد، که در آن افزایش قیمت بلافاصله به مصرف‌کننده منتقل می‌شود، اما کاهش قیمت‌ها برای رسیدن به پمپ‌ها بسیار بیشتر طول می‌کشد.

CMA آماده مقابله با قیمت گذاری ناعادلانه است

سازمان رقابت و بازار (CMA) داده‌های سوخت خرده‌فروشی را جمع‌آوری می‌کند تا ارزیابی کند که آیا هزینه‌های عادلانه از مشتریان دریافت می‌شود یا خیر، و آخرین گزارش آن نشان می‌دهد که این طور فزاینده نیست.

دن ترنبول، مدیر ارشد بازارها در CMA، گفت: “رانندگان احساس فشار می کنند زیرا قیمت سوخت از ژانویه افزایش یافته است. ما به ویژه نگران حاشیه های بالا هستیم که نشان دهنده ضعف رقابت است و نشانه خوبی برای رانندگان نیست.”

در حالی که ارائه داده‌ها به CMA در حال حاضر داوطلبانه است، در اواخر سال جاری اجباری می‌شود و به مصرف‌کنندگان امکان دسترسی به داده‌های هم‌زمان را می‌دهد که منجر به افزایش رقابت بین خرده‌فروشان می‌شود.

این می‌تواند منجر به قیمت‌گذاری منصفانه‌تر بدون در نظر گرفتن مکان‌های پیشرو، شفافیت بیشتر برای مصرف‌کنندگان، و پایان دادن به استراتژی‌های قیمت‌گذاری «موشک و پر» شود که به‌طور غیرمنصفانه قیمت سوخت را برای کاربر نهایی افزایش می‌دهد.

تا آن زمان، فهرست اقتصادی‌ترین خودروهای بنزینی و دیزلی ما را که در حال حاضر در فروش هستند، بررسی کنید. با ماشین حساب قیمت بنزین ما ارزان ترین سوخت را در منطقه خود پیدا کنید.

به‌دنبال راهی آسان برای تغییر خودرو هستید؟ سپس Carwow جایی برای رفتن است. می‌توانید ماشین قدیمی‌تان را با قیمتی عالی بفروشید و بهترین معاملات را با نو دریافت کنید. . همه از طریق شبکه فروشندگان مورد اعتماد ما و همه از آسایش خانه شما. برای شروع امروز روی دکمه زیر ضربه بزنید.

خروج از نسخه موبایل