ورزش

مردم فوتبال هجومی دوست دارند/برخی کم لطفی کردند

مردم فوتبال هجومی دوست دارند/برخی کم لطفی کردند

به گزارش خبرنگار مهر، امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بعد از ظهر چهارشنبه در کنفرانس خبری قبل از بازی با قرقیزستان اظهار کرد: از اصفهان خاطرات بسیار خوبی داشتم و از این میزبانی خوب از تیم ملی ممنونم.

وی افزود: مربی جدید قرقیزستان شناخت خوبی از این تیم دارد. قرقیزستان تیم بسیار سخت‌کوش و دونده است و لایه‌های دفاعی را به خوبی اجرا می‌کند، یکی از بهترین اردوهایی بود که تجربه کردیم زیرا بچه‌ها با انگیزه حضور پیدا کردند و کسانی که انتخاب شدند با تمام انگیزه حاضر شدند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در خصوص لیست تیم ملی گفت: هر لیست یک سری انتقادات دارد. سعی کردیم جوان‌گرایی کنیم و در اردوهای قبلی هم همین کار را کردیم و بازیکنانی را دعوت کردیم که انگیزه زیادی داشتند. تغییرات با شیب ملایم باشد و نتیجه گرا باشد تا جوانان آسیب نبینند.

وی اضافه کرد: اگر تغییرات رخ دهد و نتیجه نگیریم جوانان آسیب می‌بینند و امیدواریم با نتیجه. ما با آنالیز کامل و با ساعت‌ها بررسی همکاران من بازیکنان را انتخاب کردند. در تیم ملی به روی همه باز است و برای اردوی بعدی تغییرات داریم. برای من سن یک عدد است و هر کس آماده باشد دعوت می‌شود. اولویت اول من بازی خوب بعد نتیجه گیری و بعد جوان گرایی است.

قلعه نویی افزود: ما کار خودمان را می‌کنیم مشاوران خوبی داریم و اعتقاد داریم معصوم نیستیم و باید انتقاد را بپذیریم زیرا انتقادات باعث پیشرفت می‌شود. با برخی کسانی که علیه ما انتقاد می‌کنند مشاور ما هستند و به ما کمک می‌کنند. باید همه دست به دست هم دهیم که با بازی و نتایج خوب مردم را خوشحال کنیم.

وی ادامه داد: سیستم فوتبال بازی نمی‌کند بلکه نفر فوتبال بازی می‌کند. از روزی که فوتبال را شروع کردم نگرش من فوتبال تهاجمی بوده و این را آمار نشان می‌دهد و در این دوره هم گل‌های زده بالایی داریم. ما یک سیستم شناور هجومی ارائه می‌دهیم، بازی فردا هم یقیناً همین است و عواقب آن را هم دیدیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران افزود: مردم فوتبال هجومی دوست دارند، نگرش من فوتبال هجومی بوده است و این رویکرد را حتی در استقلال اهواز و مس کرمان و گل گهر سیرجان پیش گرفتم. در سیستم شناور فعلی مهدی (طارمی) را آزاد گذاشتیم تا حرکت کند.

وی تصریح کرد: دوره قبل جام جهانی با مساوی حذف می‌شدیم اما در این دوره ما دو بازی تشریفاتی داشتیم و این یعنی پیشرفت رخ داده است.

قلعه نویی در خصوص انگیزه بازیکنان گفت: من برای کافا به چند بازیکن پیشنهاد دادم که استراحت کنند اما همه دوست داشتند کمک کنند و اگر این انگیزه نباشد من برخورد می‌کنم. من دنبال آمار و ارقام نیستم و دنبال شاد کردن دل مردم هستم. علی دایی در آن بازی با بحرین بازی کرد و نشان داد که آدم بزرگ و بازیکن بزرگی است و مهدی طارمی هم چنین افرادی را الگو قرار می‌دهند.

وی در خصوص میزبانی اصفهان گفت: بعضی جاها کم لطفی شد و می‌توانستیم با شرایطی بهتری با جای بهتری بازی کنیم. از مسئولین استان و کارخانه ذوب آهن تشکر می‌کنم که جهادی کار کردند تا ورزشگاه آماده شود و این موضوع باعث شد بعد از ۲۰ سال ۶۰-۷۰ میلیارد بودجه جذب شد تا ورزشگاه بازسازی شود. با این شرایط باز هم مهمان اصفهان می‌شویم و امیدواریم از چمن به درستی محافظت شود.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خاطر نشان کرد: سپاهان قبل از من چند سال بود نتیجه نمی‌گرفت اما با سختی کار را جلو بردیم و الان هم مشکل داشتیم که فلان استان زمین نمی‌دهد. در ایران باید با هر شرایط کار را جلو برد که مردم را خوشحال کنیم.

وی تصریح کرد: در گذشته پاداش بازی شب بازی داده می‌شد اما الان شش تا هشت ماه طول می‌کشد و حتی چندین ماه است قسط کادر فنی عقب افتاده است اما این مهم نیست و ما می‌خواهیم کمک کنیم و به بازیکنان می‌گویم که خود را جای برخی بگذارید که شش ماه گوشت نخوردند و در این وضعیت که روزنه امیدی در بین مردم ایجاد شده است فشار نیاوریم.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا