اقتصاد

اخبار صبح | انویدیا احضاریه ای از وزارت دادگستری ایالات متحده دریافت کرد و کوین بیس با کمپین های ترامپ و هریس در تماس بوده است.

اخبار صبح | انویدیا احضاریه ای از وزارت دادگستری ایالات متحده دریافت کرد و کوین بیس با کمپین های ترامپ و هریس در تماس بوده است.

عناوین

NVIDIA احضاریه ای از وزارت دادگستری ایالات متحده دریافت کرد و تحقیقات ضد انحصار تشدید شد

گزارش شده است که وزارت دادگستری ایالات متحده احضاریه هایی را به Nvidia (NVDA.O) و سایر شرکت ها برای جستجوی شواهدی مبنی بر نقض قوانین ضد انحصار توسط Nvidia صادر کرده است که منعکس کننده تشدید این قوانین است. تحقیق به گفته افراد آگاه، پیش از این وزارت دادگستری تنها پرسشنامه‌هایی را بین شرکت‌های مربوطه توزیع می‌کرد، اما اکنون درخواست‌های الزام‌آور قانونی برای دریافت‌کنندگان اطلاعات صادر کرده است. این بدان معناست که تحقیقات دولت یک قدم به پیگرد قانونی رسمی نزدیکتر است. به گفته افراد آشنا، مقامات ضد انحصار نگران هستند که انویدیا کار را برای مشتریان سخت‌تر می‌کند تا به تامین‌کنندگان دیگر روی آورند و خریدارانی را که منحصراً از تراشه‌های هوش مصنوعی آن استفاده نمی‌کنند جریمه می‌کند. نمایندگان وزارت دادگستری و انویدیا از اظهار نظر خودداری کردند.

علاوه بر این، انویدیا (NVDA.O) در روز سه‌شنبه 9.5 درصد کاهش یافت و ارزش بازار آن تقریباً 280 میلیارد دلار کاهش یافت و ارزش کل بازار آن 2.65 تریلیون دلار گزارش شد.

مدیر حقوقی Coinbase: با کمپین ترامپ و هریس در تماس بوده است

Coinbase’s “Coinbase has been in مدیر ارشد حقوقی گفت: با کمپین های دونالد ترامپ و کامالا هریس در هنگام توسعه سیاست های رمزنگاری تماس بگیرید.


منظور

طبق زمان انتشار، طبق داده‌های Coingecko:

قیمت معامله اخیر BTC 57,623.93 دلار آمریکا بود. افزایش یا کاهش درون روزی-2.4%؛

قیمت تراکنش اخیر ETH 2434.10 یوان با افزایش یا کاهش درون روز بود– 2.9%؛

قیمت معامله اخیر BNB 519.64 دلار آمریکا بود، با افزایش یا کاهش روزانه -1.2% ;

قیمت معامله اخیر SOL 127.82 دلار آمریکا بود، با افزایش یا کاهش روزانه -1.2٪ نرخ افزایش و کاهش-5.4%

قیمت معامله اخیر DOGE 0.09697 دلار آمریکا بود و نرخ افزایش و کاهش روزانه -2.0 قوی بود. ؛

قیمت معامله اخیر XPR 0.5588 دلار آمریکا بود، با افزایش یا کاهش روزانه -1.3٪.


سیاست

USCFTC ارزش 18 میلیون دلاری طرح Ponzi استخر کالا را بازیابی می کند. ارزهای دیجیتال

طبق اعلامیه ای که توسط CFTC منتشر شد، کمیسیون ۱۸ میلیون دلار دارایی دیجیتال مربوط به طرح ادعایی استخر کالای Ponzi را بازیابی کرد. سام ایکورتی، مردی از اورگان که متهم به کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران از یک به اصطلاح “صندوق تامینی کریپتو” است، ظاهراً قول داده است که “سود خالص” را به سرمایه‌گذاران برگرداند، اما نتوانست آن را ارائه دهد، حتی به سرمایه‌گذاران درباره عملکرد صندوق در افت 98.99 درصدی آن در سال 98 نگفت. چند ماه

قاضی ناحیه ایالات متحده مری رولند از ناحیه شمالی ایلینویز به ایکورتی و چندین نهاد مرتبط دیگر دستور داد مجموعاً 209 میلیون دلار جریمه بپردازند که شامل تقریباً 84 میلیون دلار غرامت مشتری و تقریباً 37 میلیون دلار درآمد غیرقانونی است. استرداد و جرایم مدنی حدود 110 میلیون دلار. ایکورتی همچنین به پرداخت بیش از 14 میلیون دلار به دلیل اهانت به جریمه های دادگاه محکوم شد.


برنامه بلاک چین

پروژه رمزگذاری تحت حمایت ترامپ World Liberty Financial ممکن است بر اساس کد Dough Finance باشد.

پروژه ارز دیجیتال World Liberty Financial مرتبط با ترامپ از یک توکن حاکمیتی غیرقابل انتقال WLFI و سیستم حساب اعتباری مبتنی بر پلتفرم مالی غیرمتمرکز Aave و بلاک چین اتریوم استفاده خواهد کرد. گفته می شود که این پروژه از پروتکل DeFi Dough Finance الهام گرفته شده است، اگرچه تایید نشده است که آیا از پایگاه کد آن استفاده خواهد شد یا خیر. زاخاری فولکمن و چیس هرو از بنیانگذاران دوغ نیز در اجرای این پروژه مشارکت دارند. اعضای خانواده ترامپ از جمله دونالد ترامپ جونیور، اریک ترامپ و بارون ترامپ در برنامه ریزی این پروژه مشارکت داشتند. خانواده ترامپ در مورد این کلاهبرداری احتمالی به مردم هشدار داده اند و اعلام کرده اند که از طریق کانال های آنها اعلام رسمی خواهد شد.

Polygon ارتقاء MATIC به توکن های POL را با نرخ انتشار سالانه 2% راه اندازی می کند

Offchain Labs شبکه اصلی Arbitrum Stylus

Offchain را راه اندازی کرد. Labs، توسعه‌دهنده اصلی بلاک چین Arbitrum و Stylus، راه‌اندازی شبکه اصلی Arbitrum Stylus را اعلام کرده است، یک ماشین مجازی سازگار با عقب که برای حذف موانع رایج برای توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز Web3 (DApp) طراحی شده است.

Stylus به توسعه‌دهندگان با مهارت‌های کدنویسی متفاوت اجازه می‌دهد تا با استفاده از زبان‌های آشنای سازگار با WebAssembly (WASM) روی Arbitrum بسازند. انتظار می رود این همگرایی راه اندازی برنامه های کاربردی قدرتمند Web3 و موارد استفاده را با هزینه ای مقرون به صرفه ایجاد کند. اد فلتن، یکی از بنیانگذاران و دانشمند ارشد Offchain Labs، گفت که Stylus دو روش اصلی نوشتن قراردادهای هوشمند را روی بلاک چین یکی می کند: ماشین مجازی اتریوم (EVM) و زبان های برنامه نویسی سنتی مانند Rust، C و C++. Offchain Labs همچنین قصد دارد پروتکل های محبوب دیگری مانند ZK-proofs را در Arbitrum ادغام کند.


Cryptocurrency

Binance در 9 Solana عرضه خواهد شد توکن شرط‌بندی مایع BNSOL قبل از پایان ماه راه‌اندازی می‌شود

بایننس نشانه‌های شرط‌بندی مایع سولانا «BNSOL» را قبل از پایان سپتامبر راه‌اندازی می‌کند بخشی از هزینه‌های پرداخت شده توسط شبکه را بردارید و یک توکن ذخیره‌سازی مایع بریزید که می‌توان از آن در زمانی که توکن زیربنایی قفل است استفاده کرد.

پروتکل DeFi Penpie هک شد و تقریباً ۲۷ میلیون دلار هزینه داشت. دارایی های کریپتو دزدیده شده اند

Penpie، یک پروتکل مالی غیرمتمرکز (DeFi) که بر روی پلتفرم بازده توکن شده Pendle ساخته شده بود، روز چهارشنبه هک شد. داده های بلاک چین نشان می دهد که هکرها تقریباً 27 میلیون دلار دارایی های رمزنگاری شده را از این پروتکل به سرقت برده اند، از جمله انواع مختلف اتریوم سهامدار، sUSDE اتنا و استیبل کوین USDC پیچیده.

Pendle تأیید کرد که یک آسیب‌پذیری امنیتی در پروتکل Penpie کشف کرده است و ارتباط نزدیک با تیم را حفظ خواهد کرد. پندل افزود که وجوه سرمایه گذاران در پندل ایمن هستند، اما همه قراردادها به عنوان یک اقدام احتیاطی موقتاً به حالت تعلیق درآمده اند. داده ها نشان می دهد که Penpie (PNP) پس از حمله 40 درصد سقوط کرده است. پندل (PENDLE) در 24 ساعت گذشته نزدیک به 8 درصد کاهش داشته است.

آسمان: شروع شهریور از هجدهم، کاربران واجد شرایط می توانند DAI را با نسبت 1:1 به USDS ارتقا دهند

Sky Ecosystem در پلتفرم X اعلام کرد که از 18 سپتامبر، کاربران واجد شرایط می توانند 1: Upgrade DAI را فشار دهند. به USDS با نسبت 1، یا ارزهای رمزپایه پشتیبانی شده را به USDS مبادله کنید.

USDS یک استیبل کوین غیرمتمرکز با جوایز بومی است که دسترسی به جوایز Sky Token را در قالب SKY Tokens و Sky Savings Interest Rates باز می کند.


    تحولات اقتصادی مهم

    فدرال رزرو بهره را کاهش داد نرخ‌ها در 25 سپتامبر، طبق گزارش CME “Fed Watch”، احتمال کاهش 25 واحدی نرخ بهره در سپتامبر 61.0٪ و احتمال کاهش 50 واحدی نرخ بهره 39.0٪ است. احتمال کاهش تجمعی نرخ بهره توسط فدرال رزرو تا نوامبر 50 واحد پایه 48.5 درصد است، احتمال اینکه فدرال رزرو به طور تجمعی نرخ بهره را 75 واحد کاهش دهد، 43.5 درصد است و احتمال اینکه نرخ بهره را 100 واحد کاهش دهد. در مجموع 8.0٪ است.

    سه شاخص عمده سهام ایالات متحده همگی بیشترین افت یک روزه خود را از 6 آگوست تجربه کردند

    سهام در ایالات متحده کاهش یافت سه شاخص اصلی در مجموع کاهش یافتند و بیشترین کاهش یک روزه خود را از 6 آگوست به ثبت رساندند. نزدک 3.26 درصد، S&P 500 2.12 درصد سقوط کرد و داو 1.51 درصد سقوط کرد. شاخص نیمه هادی فیلادلفیا نزدیک به 8 درصد کاهش یافت. سهام فناوری بزرگ به طور کلی سقوط کرد، با افت بیش از 9 درصدی Nvidia، بزرگترین کاهش یک روزه از اواخر آوریل اینتل بیش از 8 درصد، گوگل و نتفلیکس بیش از 3 درصد، اپل بیش از 2 درصد سقوط کردند. و متا، آمازون و مایکروسافت بیش از 2 درصد سقوط کردند. بوئینگ بیش از 7 درصد سقوط کرد، پایین ترین سطح از نوامبر 2022.

    داده‌های ضعیف بار دیگر نگرانی‌ها را در مورد رکود اقتصادی برانگیخت و سهام ایالات متحده در سپتامبر “شروع بدی” داشتند

    داده‌های اقتصادی جدید بار دیگر با برانگیختن نگرانی‌ها در مورد سلامت اقتصاد، بازار سهام ایالات متحده در ماه سپتامبر شروع بدی داشت و سهام فناوری در مجموع سقوط کرد. داو یک بار در طول جلسه بیش از 650 واحد سقوط کرد که 1.6 درصد کاهش داشت. شاخص S&P 500 بیش از 2.2 درصد سقوط کرد و شاخص ترس VIX 30 درصد افزایش یافت. نزدک 3.3 درصد سقوط کرد که بدترین روز از زمان سقوط شدید بازارهای سهام جهانی در 5 آگوست بود. هوش مصنوعی عزیز Nvidia (NVDA.O) که بیش از یک سال است در رادار سرمایه گذاران بوده است، بیش از 9 درصد سقوط کرد و باعث شد سهام نیمه هادی ها بازار سهام را تحت فشار قرار دهند. داده‌های قبلی نشان می‌دهد که ارزش نهایی PMI تولید جهانی S&P در ایالات متحده در ماه آگوست کاهش یافته است، در حالی که شاخص تولید ISM در ایالات متحده در ماه اوت نیز کمتر از انتظار اقتصاددانان بوده است. Larry Tentarelli، استراتژیست ارشد Blue Chip Trend Report، گفت: “به نظر می رسد بازار در حال حاضر به هر داده ای بسیار حساس است.”


    دایره المعارف

    قرارداد آتی معکوس چیست؟

    قرارداد آتی معکوس یک ترتیب مالی است که فروشنده را ملزم می کند که مابه التفاوت قیمت توافقی و قیمت فعلی را در زمان انقضای قرارداد به خریدار بپردازد. برخلاف قراردادهای آتی سنتی، فروشنده از کاهش قیمت سود می برد. ماهیت قراردادهای آتی معکوس غیرخطی است. زمانی که معامله‌گران قراردادهای آتی معکوس BTC/USD را طولانی می‌کنند، نسبت به دلار آمریکا کوتاه می‌شوند. از آنجایی که قرارداد معکوس است، موقعیت معامله گر در بیت کوین ارزش کمتری دارد و هر چه ارزش بیت کوین بالاتر باشد، ارزش آن نسبت به دلار آمریکا بیشتر می شود.

    سلب مسئولیت: به عنوان یک پلتفرم اطلاعاتی بلاک چین، محتوای مقالات منتشر شده فقط برای مرجع اطلاعاتی است و به عنوان مشاوره سرمایه گذاری واقعی در نظر گرفته نشده است. لطفاً یک فلسفه سرمایه گذاری صحیح ایجاد کنید و حتماً آگاهی از ریسک خود را افزایش دهید.

    مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا