اخبار روز

تعلل تل‌آویو برای اعزام تیم مذاکره‌کننده برای گفتگو‌های صلح غزه

تعلل تل‌آویو برای اعزام تیم مذاکره‌کننده برای گفتگو‌های صلح غزه

۲۰:۲۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳

گرچه جنبش حماس بیش از یک ماه است که با طرح پیشنهادی دولت بایدن برای استقرار صلح در غزه موافقت کرده است، اما از اعزام تیم مذاکره کننده خود برای آغاز مذاکرات اجتناب کرده و در عین حال بر حجم حملات خود در غزه افزوده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام صهیونیست که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد: تیم مذاکره کننده اسراییل برای گفتگو‌های صلح و آزادی اسرا تا هفته آینده به محل مذاکرات اعزام نخواهد شد. 

این تعلل و تعلیق در اعزام تیم مذاکره کننده از آن منظر صورت می‌گیرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که اکنون در آمریکا به سر می‌برد بتواند درباره ابعاد مختلف این موضوع با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید رایزنی و گفتگو کند. 

اکنون طبق برنامه ریزی‌های انجام شده نتانیاهو روز پنجشنبه با بایدن در کاخ سفید دیدار و درباره طیف گسترده‌ای از مسائل از جمله مذاکرات صلح غزه گفتگو خواهد کرد. 

تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی قرار است با مقامات حماس و با میانجیگری قطر، مصر، و حضور نماینده آمریکا به گفتگو بپردازد. براساس طرح صلح ۳ مرحله‌ای بایدن، در نهایت این مذاکرات با آتش بس موقت شروع و با عقب نشینی کامل نظامیان صهیونیست از غزه به پایان خواهد رسید. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا