اخبار روز

ثبت سه وقف جدید در همدان

ثبت سه وقف جدید در همدان

۱۴:۵۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی  گفت: در این مدت یک باب آپارتمان ۵۰ متری در خیابان سعیدیه همدان و ۲ باب منزل مسکونی در شهرستان تویسرکان به عنوان وقف ثبت شده است.

او گفت: استان همدان در حال حاضر دارای سه هزار و ۵۳۴ موقوفه شامل مساجد و حسینیه است.

معاون امورفرهنگی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان همدان با تاکید بر فرهنگ سازی وقف با نیت‌های جدید از واقفان خواست که با توجه به نیاز استان وقف داشته باشند تا بتوانیم بخشی از مشکلات جامعه را با کمک خیرخواهانه آنان برطرف کنیم.

حجت‌الاسلام حسینی محور نیت‌های مورد نیاز استان را کمک به توسعه علم و فناوری، حمایت از نخبگان، گسترش علوم دانش بنیان، کمک به بیماران خاص، کمک به ساخت خوابگاه‌های متاهلی برای دانشجویان، کمک به تامین جهیزیه، اشتغال و مسکن جوانان نیازمند عنوان کرد.

او ابراز امیدواری کرد که با مشارکت نیکوکاران، فرهنگ ثبت وقف‌هایی با نیات جدید و ضروری در جامعه نهادینه شود، زیرا هر وقف جدید تاثیر بسزایی در توانمندسازی جامعه و رفع محرومیت از اقشار آسیب پذیر دارد.

اجرای ۱۱ میلیارد ریال موقوفات محرمی

معاون امورفرهنگی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان همدان گفت: اجرای نیت موقوفات محرمی از ابتدای ماه محرم در بقاع متبرکه و مراکز مرتبط آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

حجت‌الاسلام حسینی از اجرای نیات موقوفات به مبلغ ۱۱ میلیارد ریال در ایام ماه محرم امسال تاکنون خبر داد و گفت: این موقوفات با نیت عزاداری در ایام محرم و صفر، اطعام عزاداران، برگزاری مراسم روضه خوانی و تعزیه داری به ثبت رسیده است.

استان همدان دارای ۲۳۸ بقعه متبرکه و مکان زیارتی است.

منبع ایرنا

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا