اخبار روز

نقش راهبری فرهنگی ائمه جمعه در شهرستان‌ها

نقش راهبری فرهنگی ائمه جمعه در شهرستان‌ها

۱۲:۳۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳

حجت الاسلام شاهبیگی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیما استان گفت: ۲۶ پایگاه نماز جمعه در هر ۱۱ شهرستان، بخش‌ها و دو شهر استان داریم که همه آنها ستاد نماز جمعه و قرارگاه فرهنگی دارند و قصد داریم که چند پایگاه اضافه کنیم و نسبت به معدل کشوری ائمه جوانی در استان داریم که همه با برنامه و فعال بوده و دارای روحیه و انگیزه هستند.

او افزود: مسئله خطبه در نماز جمعه‌ها بسیار مهم است و از آن نباید به راحتی گذشت، برای تنظیم آن باید ببینیم که محتوا را در چه قالبی تنظیم می‌کنیم و این خطبه قداست داشته و حساسیت آن بالاست. 

حجت الاسلام شاهبیگی بیان کرد: پیگیری خواسته‌ها و مشکلات مردم از مواردی است که ائمه جمعه باید به آن توجه کنند و رابط بین مردم و مسئولین بوده و مسئولیت‌های راهبردی که دارند را به نحو احسن انجام دهند. 

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی ادامه داد: ریاست شورای فرهنگ عمومی وظیفه شاخص ائمه جمعه است که به دنبال آن باید مطالبه گر مشکلات مردم باشند و خطبه‌های آنها امیدبخش بوده، ایجاد انگیزه کند، وارد بحث سلیقه‌ای نشود و کاستی‌ها و مشکلات در آن دیده شود که این موارد در استان به چشم می‌خورد. 


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: در بحث راهبری فرهنگی نیز امام جمعه باید کاری از مردم را در دست گرفته و در جهت رفع آن تلاش کند، محور وحدت باشد و سراغ فضا‌های دانش آموزی برود.

حجت الاسلام محمدی امام جمعه طبس در ادامه گفت: نماز جمعه تریبون نظام اسلامی است و سیاست‌های نظام در آن تبیین می‌شود. 

او افزود: امام جمعه موفق باید از جنس مردم بوده، مشکلات آنان را لمس کرده و پایگاهش نیز مردمی باشد.

حجت الاسلام محمدی بیان کرد: ما در طبس سعی کردیم که با تشکیل جلسات مشاوره‌ای کار‌ها و خواسته‌های مردم را اولویت بندی کنیم، آسیب‌های اجتماعی را رصد کرده و به بحث جوانان و نوجوانان ورود کردیم، در محیط‌های ورزشی و کوچه و بازار رفته و خواسته‌ها و سوالات مردم را بدون سانسور دریافت کرده و به آنان پاسخ دادیم.

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا