سریال و انمیشن

بین سریال های «بازی تاج و تخت» و «خاندان اژدها» چه اتفاقی برای اژدهایان رخ می دهد؟

بین سریال های «بازی تاج و تخت» و «خاندان اژدها» چه اتفاقی برای اژدهایان رخ می دهد؟

هر دو سریال حماسی فانتزی  بازی تاج و تخت  و  خاندان اژدها  به طور عمیق به موضوع اژدهایان می پردازند. این موجودات قوی، بزرگ و ترسناک، سلاح های کشتار جمعی هستند، جانوران ترسناکی که می توانند مسیر یک نبرد را تغییر دهند. زمانی که سایه عظیم اژدهایی را می‌بینید که در حال پرواز است و به سمت میدان جنگ می‌آید، لحظه‌ای الهام‌بخش و البته هولناک است.

گفته می شود آتش آنها جادویی و بسیار سوزان تر از شعله های معمولی است. اژدهایان می توانند کل میدان جنگ را از آسمان به آتش بکشند و در عرض چند ثانیه سربازان را به خاکستر تبدیل کنند. همچنین اعتقاد بر این است که اژدهایان جنسیت ثابتی ندارند و می توانند در صورت نیاز تولید مثل کنند.

71

با وجود طبیعت وحشی، اژدهایان دنیای جورج آر آر مارتین را می توان سوار شد و حتی اهلی کرد. آنها ارتباطی جادویی با خانواده تارگرین دارند. اژدهایان معمولاً در سنین جوانی با یک عضو خاندان تارگرین پیوند می خورند و این تارگرین ها برای تمام عمر به سوار آنها تبدیل می شوند.

در خاندان اژدها، وستروس در حال پیش رفتن با این موجودات جادویی است. اما در زمان شروع بازی تاج و تخت، اژدهایان منقرض شده‌اند و از این دنیا رفته‌اند. در بین این دو سریال چه اتفاقی برای اژدهایان می افتد؟ و اژدها چقدر عمر می کند؟ برای پاسخ دادن به این سوالات باید به تاریخچه عمیق دنیای وستروس ساخته جورج آر آر مارتین رجوع کنیم که در ادامه خواهد آمد.

72

قبل از خاندان اژدها اژدهایان بیشتری وجود داشت

منشا اژدهایان یک راز است. همانطور که در بازی تاج و تخت به ما گفته شد، افسانه ای در کارث وجود دارد که می‌گوید اژدهایان از ماه دوم آمده‌اند، ماهی که پس از سوزاندن شدن و شکافتنش توسط خورشید، میلیون‌ها اژدها را آزاد کرد. در همین حال، داستان‌های باستانی از آشای ادعا می‌کنند که اژدهایان از سرزمین‌های سایه آنسوی آشای آمده و به والیریا آورده شده‌اند.

اما رایج ترین باور این است که اژدهایان در چهارده شعله، حلقه ای از آتشفشان ها در شبه جزیره والیریان متولد شده اند. این نظریه بسیار منطقی است، زیرا اژدهایان عمدتاً در والیریا متمرکز بوده اند، اگرچه بقایای آنها در سراسر دنیای داستانی جورج آر آر مارتین یافت می شود.

والیریایی ها یاد گرفتند که این موجودات جادویی را رام کنند و بر آنها مسلط شوند. آن ها با استفاده از قدرت اژدهایان، تمدنی عظیم و مقتدر را بنا نهادند، به نام والیریای آزاد، جامعه ای پر رونق و پیشرفته که از آن به عنوان اوج تمدن یاد می شود. در این زمان تعداد زیادی اژدها وجود داشت – تا اینکه محشر والیریا همه آنها را نابود کرد.

73

محشر والیریا بسیاری از اژدهایان را کشت

محشر والیریا یکی دیگر از رازهای جذاب در افسانه ها و روایات باستانی مارتین است. اگرچه هیچ کس نمی داند چه چیزی باعث آن شده، مورخان توافق دارند که محشر والیریا یک رویداد فاجعه بار بوده که باعث زلزله، انفجار و فوران در سراسر والهریا شد و کل این تمدن را نابود کرد. همه کشته شدند، حتی اژدهایان. بخش قابل توجهی از جادو، هنر و تاریخ والیریا در طول محشر والیریا از بین رفت. تنها یک خاندان محلی از اربابان اژدها، تارگرین ها، زنده ماندند.

دوازده سال قبل از محشر، دنیس رویاپرداز، دختر لرد آینار تارگرین، رویای پیشگویانه قدرتمندی را تجربه کرد که نابودی والیریا را پیش‌بینی می‌کرد. آینار با باور به رویاهای دخترش، خانواده اش را به دراگون استون منتقل کرد و تمام ثروت و پنج اژدهایشان را با خود برد. دیگر اربابان والیریایی آنها را بزدل نامیدند. اما در نهایت، این تارگرین ها بودند که نجات یافته و از تصمیم خود خرسند بودند، زیرا از دراگون استون و در امان، نظاره گر نابودی والیریا در اثر محشر بودند.

74

اژدهایان در وستروس دوباره زیاد و سپس کم می شوند

اگرچه تارگرین ها پنج اژدها را با خود به دراگون استون آوردند، اما تنها یکی از آنها زنده ماند. حدس بزنید کدام اژدها؟ این اژدها بالریون ملقب به وحشت بود، اژدهای غول پیکر و ترسناکی که ایگان فاتح بر آن سوار می شد. دو تخم اژدها نیز بر جای ماند که در نهایت مراکسس و ویگار از آن ها بیرون آمدند، دومی را در خاندان اژدها دیده ایم و می دانیم که چقدر بزرگ و ترسناک است.

برای مدتی، اینها تنها سه اژدهای باقی مانده در جهان بودند (آشنا به نظر می رسد؟). اما پس از اینکه ایگان و خواهرانش هفت قلمرو را فتح کردند و کینگز لندینگ را تأسیس کردند، تعداد بیشتری تخم اژدها توسط اژدهایان تولید شد- و بنابراین، اژدهایان بسیار بیشتری متولد شدند.

برای نزدیک به ۳۰۰ سال، کینگز لندینگ به مکان جدیدی برای پرورش اژدها تبدیل شد و به بسیاری از جانوران آتش‌نفس که در خاندان اژدها می بینیم، حیات بخشید. متأسفانه اتفاقات و درگیری های سریال، جان بسیاری از آنها را می گیرد و اژدهایان را به انقراض نزدیک می کند.

همچنین، برخلاف والیریا، وستروس و تارگرین‌های آینده‌اش نمی‌دانستند چگونه اژدها را به درستی پرورش دهند. آنها بیشتر در لانه ها نگهداری می شدند که اندازه آنها را محدود می کرد و به مرور زمان کوچکتر و کوچکتر می شدند. و همچنین به جانورانی بیمار تبدیل می کرد. چند اژدهای آخر بیمار بودند، موجودات کوچکی که عمر زیادی نداشتند. و هنگامی که آخرین اژدها از بین رفت، گونه اژدهایان نیز منقرض شد.

75

اژدها چقدر عمر می کند؟

اما صبر کنید، به هر حال اژدهایان تا چه مدت زنده می مانند؟ خب، پاسخ متفاوت است. در اوج قدرت خود و در شرایط مناسب، اژدها می تواند بسیار، بسیار، بسیار طولانی تر از انسان ها عمر کند، اغلب بیشتر از سواران اصلی خود زندگی کرده و با سواران جدید ارتباط برقرار می کنند.

بیایید از بالریون، قدیمی ترین اژدهای تارگرین ها، به عنوان معیار استفاده کنیم. بالریون حداقل دویست سال عمر کرده و زمانی که مرد — نه در نبردی مانند اکثر اژدهایان، بلکه از کهولت سن- عمری بسیار بیشتر از ایگان فاتح داشت. ویگار، تنها اژدهای بازمانده از دوران فتح ایگان، زمانی که سریال خاندان اژدها شروع می شود ۱۸۰ سال سن دارد. به نظر می رسد ۲۰۰ سال پاسخ سوالی باشد که در ابتدای این پاراگراف پرسیدیم. با این حال، با گذشت زمان و کوچک شدن و بیمار شدن اژدهایان، طول عمر آن ها به شدت کاهش یافت.

76

آینده اژدهایان

در شروع سریال بازی تاج و تخت، اژدهایان از قبل منقرض شده‌اند، و نفس های آتشین و وجودشان در جهان خاموش شده است،‌البته تا زمانی که آخرین عضو بازمانده از خاندان تارگرین، دنریس تارگرین (امیلیا کلارک)، به طور معجزه آسایی آنها را برمی گرداند.

او با سه تخم اژدها که مدت‌ها در حالت خواب و سنگ شده قرار داشته اند، وارد یک آتش برافروخته شده برای تشییع جنازه شوهرش می‌شود. و او از خاکستر بیرون می آید، بدون ذره ای سوختگی، با سه بچه اژدها به نام های دروگون، ویسریون و ریگال. ما شاهد رشد این بچه اژدهایان و تبدیل شدنشان به سه اژدهای بالغ در طول سریال هستیم. و در پایان بحث برانگیز سریال، فقط دروگون زنده می ماند.

او پس از ذوب تخت آهنین با آتش اژدهایی اش، با حمل جسد دنی به دوردست ها پرواز می کند. او به کجا پرواز کرد؟ او چقدر زنده خواهد ماند؟ و آیا دروگون همچنان بزرگتر می شود؟ پاسخی برای این سوالات وجود ندارد. اما دانستن اینکه اژدهایان هنوز در دنیای مارتین وجود دارند مایه آرامش است — و به دلیل ماهیت تولید مثلی آنها، ممکن است روزی تعداد آنها بیشتر شود.

منبع: روزیاتو

.

این مطلب از سایت فرادید برداشته شده است و این رسانه هیچ مسئولیتی در قبال این مطلب ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا