سریال و انمیشن

چرا بعضی برنامه‌ها در گوشی شیائومی نصب نمی‌شوند؟

چرا بعضی برنامه‌ها در گوشی شیائومی نصب نمی‌شوند؟

نصب نشدن برنامه در شیائومی یکی از دردسر هایی است که ممکن است برای خیلی از کاربران شیائومی به خصوص دارندگان گوشی های Redmi پیش بیاید. در این مقاله از پلازا در مورد اینکه دلیل این ایراد چیست و چطور می توان از دست آن خلاص شد، صحبت خواهیم کرد.

نصب برنامه یکی از دغدغه هایی بوده است که از ابتدای کار گوشی های هوشمند با آن مواجه بوده ایم و آن را به خوبی می شناسیم. در ایران فرهنگ نصب اپلیکیشن به کمک ارسال فایل APK، یک موضوع جا افتاده است که البته کاملا اشتباه بوده و پیامد های بدی به همراه دارد. ولی موارد مختلفی مانند تحریم و فیلترینگ باعث شده اند که بازار این برنامه ها داغ شده و در پی آن مشکلاتی برای نصب نشدن برنامه در خیلی از گوشی ها ایجاد شود، حتی برای برنامه هایی که به صورت اصولی و از طریق گوگل پلی نصب شده اند. در این مقاله قرار است با بررسی دلایل نصب نشدن برنامه در شیائومی تمامی موارد مربوط به مشکلات نصب برنامه در این گوشی را کنترل کرده و راه حل آنها را نیز ارائه دهیم.

فهرست مطالب

علت نصب نشدن برنامه در شیائومی چیست؟

برای اینکه بتوانیم ایراد گوشی مان را در مورد نصب نشدن برنامه برطرف کنیم لازم است باید ببینیم اصلا این عیب و ایرادات از کجا می آیند و چطور به آنها دچار می شویم. در این خصوص باید گفت که خیلی از گوشی های شیائومی با این مشکلات مواجه می شوند. پس اگر شما هم به این موضوع برخورد کرده اید اصلا جای نگرانی نیست. در این مورد باید گفت گوشی های شیائومی از یک سیستم شخصی سازی شده برای سیستم عامل خود استفاده می کنند. سیستمی که می تواند هسته اندروید را با کمک رابط کاربری می یو آی راه اندازی کرده و امکاناتی متعدد را در اختیار شما بگذارد.

همچنین بخوانید :

داشتن یک رابط کاربری اختصاصی در واقع ظاهر و منوی گوشی ما را تبدیل به یک شهربازی رنگارنگ کرده است. اما این ویژگی های خوب هزینه هایی را نیز داشته که ناسازگاری با بعضی برنامه ها و اتفاقات عجیب و غریبی مانند نصب نشدن برنامه در شیائومی یکی از آنهاست. در کنار این ناسازگاری ها، برخی مواقع ما اقدام به نصب برنامه هایی می کنیم که از منابع غیر مجاز دانلود شده، تغییر یافته و بعضا دستکاری هم شده اند، در اینجا اگر گوشی ما بدون هیچ مشکلی بتواند آنها را نصب کند جای تعجب دارد! پس این موضوع که در زمان نصب با اختلال هایی مواجه باشیم کاملا طبیعی خواهد بود.

مهمترین دلایلی که می توان نصب نشدن برنامه در شیائومی را به آنها نسبت داد این موارد هستند:

دانلود از منابع نامعتبر

همانطور که در بخش های قبلی هم اشاره کردیم، استفاده از فایل های APK به صورت دانلودی و مجزا برای نصب برنامه در بین کاربران ایرانی امری عادی تلقی می شود که یکی از مهمترین علل نصب نشدن برنامه در شیائومی و یا هر برند دیگری است. کافی است سری به وبسایت های عمومی در سطح وب و یا کانال های تلگرامی بزنید، خواهید دید هر کدام از آنها قصد دارند یک فایل APK از برنامه ای به ظاهر کاربردی که در انتها قرار است تبلیغات آنها را به شما نمایش دهند را به کاربران خود قالب کنند. در صورتی که شما از استفاده کنندگان از این برنامه ها باشید، گوشی شما قطعا با مشکلات نصب مواجه خواهد شد.

علت نصب نشدن برنامه در شیائومی چیست؟

نصب نشدن برنامه در شیائومی به دلیل مشکلات حافظه

یکی دیگر از دلایل موجه برای نصب نشدن برنامه در شیائومی مشکلاتی است که حافظه گوشی شما دارد. در صورتی که گوشی جای کافی برای نصب برنامه نداشته باشد، مطمئنا نمی تواند این برنامه را نصب کند. البته اگر گوشی شما در حالت ایده آل باشد قادر خواهد بود این موضوع را با نمایش یک اعلان به شما اطلاع دهد. اما در شرایطی خاص مانند مشکلات کارت حافظه و یا مواقعی که حافظه گوشی بیش از اندازه پر باشد، شما هیچ اعلانی از این بابت دریافت نخواهید کرد. در این حالت ممکن است با هنگ کردن گوشی و فریز شدن صفحه نمایش نیز مواجه شوید. اگر مشکل شما از این نوع است بهتر است حتما قبل از اقدام برای نصب مجدد شرایط حافظه خود را کنترل کنید.

همچنین بخوانید :

ناسازگاری برنامه و فایل APK

مشکل دیگری که می تواند باعث نصب نشدن برنامه در شیائومی شود، مشکلات خود فایل ها است. در بخش قبلی به اندازه کافی در مورد بدی های دانلود فایل از منابع نامعتبر صحبت کردیم و گفتیم که وقتی یک فایل دستکاری شده باشد، ممکن است سازگاری خود را با گوشی از دست داده و نتواند برخی از نیاز هایی که گوشی برای اجرای کامل برنامه دارد داشته باشد. اما در برخی مواقع حتی اگر این فایل ها سالم هم باشند، ممکن است ویژگی هایی را برای کار کردن و نصب شدن بخواهند که روی گوشی شما وجود ندارد.

در برخی برنامه ها اگر به سراغ دانلود سنتر های معتبر رفته که گوشی شما را تشخیص می دهند، می توانید ببینید که این برنامه برای گوشی شما ارائه نمی شود. طبیعتا نمی توان انتظار داشت که این برنامه ها روی سیستم ما نصب شده و کار کنند. البته برخی از این برنامه ها دارای نسخه های تغییر یافته و بهینه شده با سخت افزار گوشی ما هستند که در این صورت آن نسخه ها در این دانلود سنتر ها وجود داشته و می توانید از آنها استفاده نمایید.

تداخل در Package Installer

دلیل دیگر نصب نشدن برنامه در شیائومی که میتوان گفت احتمال روی دادن آن از موارد دیگر خیلی کمتر است، وجود ایراد و مشکل در Package Installer می باشد. این بخش در واقع همان نصب کننده برنامه در اندروید است. در این سیستم عامل، ما برای نصب برنامه ها یک برنامه مجزا به نام Package Installer داریم که برای نصب یک برنامه ابتدا فایل APK را باز کرده و محتویات درون آن را بررسی می کند. این محتویات می توانند داده های کد ها، آیکون ها، ویدئو ها و فایل های صوتی و به طور خلاصه هر چیز باشند که برنامه شما نیاز دارد با آن کار کند. بعد از باز کردن، هر یک از آنها را به پوشه ای که قرار است در آن قرار بگیرند انتقال داده و به این ترتیب برنامه روی گوشی نصب می شود.

همچنین بخوانید :

در برخی از موارد این برنامه به مشکل خورده و نمی تواند کار خود را به خوبی انجام دهد. اینجاست که مواردی مانند نصب نشدن برنامه در شیائومی موضوعی کاملا قابل توجیه بوده و باید انتظار آن را داشت. روش دقیقی برای درک این موضوع که آیا علت نصب نشدن برنامه در گوشی ما همین موضوع است یا نه وجود ندارد و بهترین کاری که در این خصوص می توانید انجام دهید، این است که ابتدا موارد دیگر را کنترل کرده و سپس برنامه هایی سبک تر که قبلا با موفقیت آنها را نصب کرده اید را مجددا نصب نمایید. اگر مشکل همچنان پابرجا باشد، مشکل از پکیج اینستالر شما خواهد بود.

تداخل در Package Installer

آموزش رفع مشکل نصب نشدن برنامه در شیائومی

اکنون با درک دقیق این موضوع که مشکل نصب نشدن برنامه در شیائومی از کجا ناشی می شود و دلیل این مسئله چیست، می توانیم با خیال راحت به سراغ بررسی راهکار هایی که برای رفع آن داریم برویم. در این خصوص باید گفت که روش های متعددی وجود دارد که در اینجا بهترین موراد را در میان آنها بررسی خواهیم کرد. روش هایی که در این بخش می بینید به صورتی مرتب شده اند که بیشترین بازدهی را داشته باشند، پس اگر شما هم با مشکل نصب نشدن برنامه در شیائومی مواجه هستید، باید این موارد را از ابتدا انجام دهید تا مشکل شما برطرف شود.

در ۹۰ درصد موارد در دو مرحله اول مشکل رفع شده و نیاز نیست کار خاصی انجام دهید. اما موارد تکمیلی دیگر نیز می تواند برای این منظور کمک کننده باشد:

استفاده از منابع معتبر مانند Google Play

در صورتی که شما یک فایل APK دارید و با مشکل نصب نشدن برنامه در شیائومی مواجه شده اید، بهترین کاری که می توانید بکنید این است که از طریق گوگل پلی اقدام به نصب این برنامه بکنید. این روش مخصوصا در مورد بازی ها می توانید بیشترین بازدهی را داشته و بدون مشکل برنامه را روی گوشی خود داشته باشید. هر چند این روز ها دردسر های مختلفی برای کار کردن با این دانلود سنتر وجود دارد و نیاز به تغییر آی پی و موارد اینچنینی وجود دارد، اما می توانید از اینکه برنامه دریافتی روی گوشی شما به خوبی نصب و اجرا می شود، مطمئن باشید.

همینطور در مورد برنامه های ایرانی نیز می توانید به سراغ دانلود سنتر هایی مانند کافه بازار یا مایکت بروید. در صورتی که سری به مقاله برنامه کافه بازار بزنید، می توانید با این برنامه به صورت کامل آشنا شوید. در صورتی که برای نصب از طریق گوگل پلی نیز مشکل داشتید می توانید با انجام مراحل زیر، تنظیمات مربوط به نصب برنامه از طریق آن را ریست کرده و این ایرادات را برطرف کنید:

  • وارد تنظیمات گوشی یا همان Setting شوید؛
  • به سراغ بخش برنامه ها یا Applications بروید؛
  • گوگل پلی را از این قسمت پیدا کنید و آن را انتخاب نمایید؛
  • در پایین صفحه گزینه های Clear Data و Clear Cache را به نوبت انتخاب کنید؛
  • منتظر بمانید تا داده های قبلی آنها پاک شود؛

استفاده از منابع معتبر مانند Google Play

در این حالت اطلاعاتی که گوگل پلی شما را با مشکل مواجه کرده بود از بین رفته و می توانید مانند قبل برای نصب برنامه از آن استفاده کنید. در صورتی که مشکل نصب نشدن برنامه در شیائومی هنوز وجود داشته باشد، لازم است به سراغ موارد دیگر بروید.

رفع مشکل نصب نشدن برنامه در شیائومی با کنترل فضای ذخیره سازی

اگر فضای ذخیره سازی مشکل داشته باشد، نصب نشدن برنامه در شیائومی کاملا طبیعی خواهد بود. در مورد این مسئله در بخش های قبلی حساب کردیم و نیاز به توضیحات بیشتر نیست. دستورالعمل زیر می تواند این ایرادات را برای شما اصلاح کند:

  • وارد تنظیمات یا همان Settings شوید؛
  • بخش Storage یا فضای ذخیره سازی را انتخاب کنید؛
  • حجم فضای باقی مانده و در دسترس را کنترل کنید؛
  • فضای ذخیره سازی در دسترس باید از حجم مورد نیاز برنامه شما بیشتر باشد؛

در صورتی که گوشی شما پر شده بود، باید فایل ها و برنامه هایی که نیاز ندارید را از روی آن حذف کنید. همینطور اگر از کارت حافظه استفاده می کنید بهتر است سلامت آن را هم کنترل کنید. برای این منظور می توانید آن را از گوشی خارج کرده و با کمک کامپیوتر، لپ تاپ یا یک گوشی دیگر اقدام به کپی کردن فایل روی آن و حذف این فایل ها از روی آن سلامت آن را کنترل کنید. سپس دوباره همین کار را روی گوشی خود نیز انجام داده تا مطمئن شوید که کارت حافظه به درستی کار می کند. در صورتی که مشکل نصب نشدن برنامه در شیائومی هنوز وجود داشت، روش بعدی می تواند به شما در این خصوص کمک کند.

رفع مشکل نصب نشدن برنامه در شیائومی با کنترل فضای ذخیره سازی

همچنین بخوانید :

چک کردن بخش Package Installer

در خصوص پکیج اینستالر باید گفت با یکی از مواردی طرفیم که دسترسی چندان بالایی به آن نداریم و در کنار آن گزارش های خرابی متعددی نیز از آن وجود دارد که کاربران ردمی از کار نکردن این مورد شاکی هستند. برای رفع مشکل نصب نشدن برنامه در شیائومی از طریق پکیج اینستالر می توانید این کارها را انجام دهید:

  • ابتدا وارد تنظیمات (Settings) شده و برنامه ها (Application) را پیدا کنید؛
  • در اینجا به دنبال Package Installer بگردید؛
  • از تنظیمات Package Installer گزینه Clear Cache در پایین صفحه را انتخاب کنید؛
  • یک بار گوشی را خاموش و مجددا روشن کنید؛
  •  برای نصب برنامه مجددا اقدام کنید؛

به احتمال زیاد مشکل شما در این مرحله کاملا رفع خواهد شد. اما در صورتی که باز هم مشکل وجود داشت، می توانید از طریق آپدیت کردن مشکل را برطرف کنید.

چک کردن بخش Package Installer

اصلاح ایراد نصب نشدن برنامه در شیائومی با ریست فکتوری گوشی

وقتی که مشکل بزرگی برای شما پیش بیاید و چاره ای نداشته باشیم، آخرین و قطعی ترین راه حل، ریست فکتوری خواهد بود. هر چند این راه حل پیشنهادی دردناک به شمار می رود و هر چقدر هم که مراقب باشیم باز اطلاعات زیادی را از دست خواهیم داد، اما می توانید گفت که راه حلی قطعی بوده و شما بعد از انجام آن از شر مشکل نصب نشدن برنامه در شیائومی راحت خواهید شد. مقاله آموزش ریست فکتوری شیائومی می تواند دستورالعمل کاملی برای این کار در اختیار شما بگذارد.

دقت داشته باشید بعد از ریست فکتوری مجددا گوشی را آپدیت نکنید، خیلی از کاربران در مورد این موضوع که برخی از آپدیت های شیائومی باعث بروز این مشکل می شود شاکی بوده و گزارش های متعددی از آن وجود دارد.

نتیجه گیری

نصب نشدن برنامه در شیائومی یکی از مشکلات شایع در این گوشی ها بخصوص گوشی های Redmi است و خیلی از کاربران با آن مواجه می شوند. دلایل مختلفی برای بروز این مشکل وجود دارد که مهمترین آنها فایل های APK دستکاری شده و دانلود شده از منابع نامعتبر، کمبود فضای ذخیره سازی و مشکلات کارت حافظه، ناسازگاری برنامه ها در برخی گوشی ها و همینطور مشکلات پکیج اینستالر هستند. برای رفع این موضوع راه حل های مختلفی مانند ریست کردن تنظیمات نصب برنامه گوگل پلی، پاک کردن کش اینستالر و همینطور استفاده از منابع معتبر ارائه شد که می توانید به هر یک از آنها مراجعه کنید. اگر در این مسیر به مشکلی برخوردید، خوشحال می شویم بتوانیم در رفع آن به شما کمک کنیم.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا