فناوری

کارت گرافیک نسل بعدی Titan NVIDIA وجود دارد و مبتنی بر GPU پرچمدار Blackwell است

کارت گرافیک نسل بعدی Titan NVIDIA وجود دارد و مبتنی بر GPU پرچمدار Blackwell است

گزارش‌ها نشان می‌دهد که NVIDIA قبلاً یک کارت گرافیک کلاس Titan بر اساس معماری GPU نسل بعدی Blackwell خود دارد، اما راه‌اندازی آن مشکوک است.

کارت‌های گرافیکی سری Titan NVIDIA وجود دارند اما در پشت پرده‌ها به عنوان Leaker طراحی نسل بعدی ارائه شده توسط پردازنده‌های گرافیکی Blackwell را پیشنهاد می‌کند

سری کارت‌های گرافیکی تایتان NVIDIA مدت‌هاست که هیچ عملکردی نداشته‌اند. آخرین کارت Titan Titan RTX بود که در سال 2018 عرضه شد و دارای معماری GPU Turing است. از آن زمان، NVIDIA دو نسل جدید از پردازنده‌های گرافیکی به نام‌های Ampere و Ada Lovelace را منتشر کرده است که هر دو کارت گرافیک کلاس Titan را ندیده‌اند.

برای مدتی، اعتقاد بر این بود که کارت‌های گرافیک جدید کلاس “90” جایگزین سری Titan هستند، با این حال، نمونه‌های مهندسی اولیه و نمونه‌های اولیه کارت‌های گرافیکی کلاس Titan در آمپر و < a href="https://wccftech.com/nvidia-titan-rtx-ada-graphics-card-spotted-in-shipping-manifest-48-gb-gddr6x-memory-pg137-board/" target="_blank" خانواده rel="noopener">آدا لاولیس به صورت آنلاین دیده شدند. این طرح‌ها بسیار متفاوت از کارت‌های استاندارد RTX “Founders Edition” بودند که دارای خنک‌کننده‌های بزرگ و استفاده از طرح‌های 4 اسلات با PCB‌های غیر استاندارد بودند.

طبق Kopite7kimi، به نظر می‌رسد NVIDIA قبلاً Titan- دارد کارت گرافیک کلاس همانطور که افشاگر اشاره کرد که “وجود دارد”. هیچ گزارشی مبنی بر اینکه مشخصات احتمالی این هیولا چگونه خواهد بود وجود ندارد، اما آنها دارای پردازنده گرافیکی GB202 با تعداد زیادی هسته و  مقدار زیادی VRAM هستند. مسئله این است که اگرچه چنین کارت‌های گرافیکی کلاس تایتان ممکن است در قالب نمونه‌های اولیه یا نمونه‌های اولیه وجود داشته باشند، اما بعید است که شاهد عرضه چنین کارت‌هایی باشیم.

  • GB202 = 24,576 هسته (512 بیتی G7) / + 33٪ هسته های بیشتر در مقابل AD102

GPU NVIDIA GB202 انتظار می رود در مجموع 12 SM داشته باشد که هر کدام دارای 8 TPC برای مجموع 96 TPC و هر TPC دارای 2 SM برای مجموع 192 SM خواهد بود. GPU از یک رابط گذرگاه حافظه تا 512 بیت پشتیبانی می کند که می تواند بسته به SKU به پیکربندی های مختلف مانند 448 بیت، 384 بیت، 320 بیت و طراحی های منحصر به فرد تر برش داده شود، همانطور که NVIDIA برای بعدی خود می خواهد. خط ژن GPU همچنین از جدیدترین ماژول‌های حافظه GDDR7، با سرعت پین از 28 تا 32 گیگابیت در ثانیه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا