اخبار روز

تمام جریانات سیاسی باید در چینش کابینه دولت سهیم باشند

تمام جریانات سیاسی باید در چینش کابینه دولت سهیم باشند

۰۷:۰۰ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳

ناصر ایمانی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه مقام معظم رهبری به درستی خصوصیات اشخاصی که باید در کابینه دولت حضور داشته باشند را تشریح کرده اند، اظهار کرد: افرادی که ماهیت قانون اساسی و ساختار نظام را قبول ندارند نباید در دولت حضور پیدا کنند.

وی افزود: دولتمردان نباید امید به قدرت‌های بزرگ جهان داشته باشند، چرا که در این صورت از نگاه به ظرفیت‌ها و توانایی‌های داخلی سرد می‌شوند، لذا اعضای دولت باید باوری داشته باشند که در صورت نیاز بتوانند مسائل کشور را بدون نیاز به غرب حل کنند.

به ابهامات جوانان پاسخ داده شود

ایمانی با بیان اینکه یکی از مهمترین اولویت‌های دولت چهاردهم مسائل فرهنگی و اجتماعی است، متذکرشد: شاهد این هستیم که برخی از اقشار جوان دچار واگرایی شده اند و حتی هویت ملی آنها در معرض خطر قرار گرفته که باید به این مسائل توجه شود.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: همچنین جوانانی که پای صندوق‌های رای نیامدند و حتی آنانی که در انتخابات شرکت کردند ابهامات جدی دارند که دولت باید به آنها توجه کند بنابراین لازم است که فاصله بین مسئولان نظام و اقشار جامعه کم شود.

وی با اشاره به اولویت‌های اقتصادی دولت بیان کرد: دولت باید به چند مساله مهم و تععین کننده از جمله کسری بودجه، سازماندهی شرکت‌های دولتی و نیمه دولتی، ناترازی انرژی و ناترازی سیستم بانکی توجه ویژه‌ای داشته باشد چرا که هرکدام از این موضوعات آن قدر مهم است که تا آنها را حل نکنیم اتفاقات مثبتی در اقتصاد کشور رخ نخواهد داد.

آقای پزشکیان در فرآیند چینش کابینه نقش بیشتری به احزاب بدهد

ایمانی با اشاره به نقش احزاب و تشکل‌های سیاسی در همفکری با دولت برای از میان برداشتن چالش‌ها و مشکلات کشور گفت: معتقدم که درحال حاضر که آقای پزشکیان درحال تصمیم گیری پیرامون چینش کابینه دولت چهاردهم است باید به نقش تحزب توجه بیشتری داشته باشد چرا که اگر گروه‌های سیاسی نقشی در تشکیل کابینه نداشته باشند همفکری احزاب سیاسی و دولت در آینده به مشکل خواهد خورد.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: البته منظور از دخیل کردن احزاب سیاسی در چینش کابینه دولت به این معنا نیست که رئیس جمهور منتخب از هر جناحی یک عضو در دولت داشته باشد چرا که تیم هیات دولت باید از کسانی تشکیل شود که رئیس جمهور آنان را به عنوان همکار قبول دارد، اما معتقدم که در پروسه انتخاب بهتر است تا نقش پررنگ تری به جریانات و گروه‌های سیاسی سپرده شود و این همان سیاستی است که آقای پزشکیان در دوران رقابت‌های انتخاباتی آن را وفاق نام نهاد.

وی تاکید است: برای رسیدن به وفاق باید تمام جریانات سیاسی در فرآیند تشکیل کابینه نقش داشته باشند تا بعدا میان احزاب فاصله نیافتد همچنین معتقدم که آقای پزشکیان بعد دولت می‌تواند گروه‌هایی را به صورت دائم در راستای هم فکری در موضوعات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و… تشکیل دهد تا افراد صاحب نظر بتوانند کمک حال دولت چهاردهم باشند.

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا