اقتصاد

پیش‌نویس دستورالعمل مجوز ارائه خدمات کسب و کار منتشر شد

پیش‌نویس دستورالعمل مجوز ارائه خدمات کسب و کار منتشر شد

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، این وزارتخانه در راستای اجرای آیین‌نامه اجرایی ماده ۲۴ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، پیش‌نویس «ضوابط و دستورالعمل مجوز ارائه خدمات کسب و کار» را با هدف ملاحظه و اعلام نظر عموم مردم و فعالان اقتصادی در پایگاه ملی اطلاع رسانی قوانین و مقررات کشور منتشر کرد.

در مقدمه پیش نویس مذکور آمده است: کسب و کار در کشور بدون ایجاد زیر ساخت‌های لازم توسعه پیدا نخواهد کرد و یکی از بستر‌های مهم توسعه آن، توجه به خدمات کسب و کار توسط مؤسسات و افراد توانمند و صاحب صلاحیت است. خدمات کسب و کار، در واقع رفع نیاز‌های صاحبان کسب و کار و کار آفرینان کشور در رسیدن به اهداف کلان کسب و کار است.

مراکز و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات کسب و کار (اشخاص حقیقی و حقوقی)، می‌توانند تمامی نیاز‌های کارآفرینان و صاحبان کسب و کار را با توجه به حوزه تخصصی خود رفع نموده و زمینه ساز رشد کسب و کار و شرکت خدمت گیرنده و ارائه محصول و یا خدمت استاندارد شوند. ارائه خدمات مالی، حقوقی، بازاریابی، تبلیغات، فروش، روانشناسی کسب و کار، تأمین نیروی انسانی، تأمین مالی و… از جمله خدماتی است که اشخاص حقیقی و حقوقی، مراکز، شرکت‌ها و مؤسسات خدمات کسب و کار می‌توانند ارائه نمایند.

به طور کلی ایجاد تحول و توسعه در بخش خدمات کسب و کار، یکی از این رویکرد‌های نوین حکمرانی بخش صنعت، معدن و تجارت است و دستورالعمل حاضر در این راستا تدوین و ابلاغ شده است.

این دستورالعمل پس از استعلام نظرات معاونت هماهنگی و محیط کسب و کار، برخی از ادارت کل استان‌ها و ذی‌نفعان بخش خصوصی، بررسی فرآیند صدور مجوز در جلسات کارشناسی فنی با مرکز فناوری و اطلاعات و امنیت فضای مجازی تدوین شده و قابل ویرایش مجدد و ابلاغ توسط معاونت تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

این پیش نویس شامل ۱۴ ماده تحت عناوین اهداف و مقاصد تحول خدمات کسب و کار و ایجاد مراکز و شرکت‌های خدمات کسب و کار، کلیات و تعاریف، دامنه، کاربرد و محور‌های ارائه خدمات کسب و کار و معرفی انواع و ماهیت خدمات کسب و کار، شرایط، ضوابط و روش اخذ مجوز ارائه خدمات کسب و کار، زمینه‌های فعالیت دارندگان مجوز ارائه خدمات کسب و کار (زمینه‌های اخذ مجوز)، وظایف اداره کل صمت و کارگروه استانی، نظارت پسینی، نحوه نظارت و ارزیابی مراکز، گزارش عملکرد، هزینه‌های صدور مجوز، الزام رعایت قوانین و مقررات، اعتبار مجوز، ابطال مجوز ارائه خدمات کسب و کار و انحلال مرکز / عدم فعالیت اشخاص حقیقی، نظارت و اختتامیه است.

 

انتهای پیام/

منبع: برنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا