سریال و انمیشن

معرفی فیلم ایلیا جستجوی قهرمان ؛ داستان، بازیگران و بررسی

معرفی فیلم ایلیا جستجوی قهرمان ؛ داستان، بازیگران و بررسی

فیلم ایلیا جستجوی قهرمان اثری ایرانی است که در زمستان 1402 توسط موسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز منتشر شد. برای معرفی و اطلاعات بیشتر درباره فیلم سینمایی ایلیا جستجوی قهرمان با ما همراه باشید.

فیلم ایلیا جستجوی قهرمان اثری ایرانی به کارگردانی سید علی موسوی‌نژاد است. داستان و فیلمنامه این اثر نیز به قلم سید علی موسوی‌نژاد نوشته شده است. سید علی موسوی‌نژاد تهیه‌کنندگی فیلم سینمایی ایلیا جستجوی قهرمان را نیز بر عهده داشته‌ است. همچنین این فیلم محصول مشترکی از موسسه فرهنگی هنری درخشان و موسسه سفیر پیام پویا فیلم است. ژانر فیلم سینمایی ایلیا جستجوی قهرمان کودک و نوجوان، ماجراجویی، کمدی و هیجان انگیز است و در آن بازیگران و گویندگانی چون آرمین مرگان، علی زکریایی، سلنا گلزاری، بهار نوحیان، زینب برات زاده، مبین عطاری و حامد عزیزی به ایفای نقش پرداخته‌اند. در این مقاله از پلازا به معرفی فیلم ایرانی ایلیا جستجوی قهرمان می‌پردازیم و این فیلم سینمایی را از جنبه‌های مختلف بررسی خواهیم کرد.

فهرست مطلب:

تاریخ اکران‌ فیلم ایلیا جستجوی قهرمان

فیلم ایلیا جستجوی قهرمان از 23 اسفند 1402 به روی پرده سینما در سراسر ایران رفته است. پخش و توزیع فیلم ایلیا جستجوی قهرمان در ایران توسط موسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز انجام شده است. مدت زمان این فیلم کودک و نوجوان حدود 90 دقیقه است. همچنین ممکن است نسخه‌هایی از این فیلم به زبان عربی، ترکی و انگلیسی دوبله شود تا اکران بین‌المللی نیز داشته باشد.

داستان فیلم ایلیا جستجوی قهرمان

داستان فیلم ایلیا جستجوی قهرمان

در خلاصه فیلم سینمایی ایلیا جستجوی قهرمان آمده است که داستان این فیلم کودک و نوجوان درباره آرش، پسری یازده ساله است که به عنوان نماینده ایران در یک بازی واقعیت مجازی بین‌المللی به نام جستجوی قهرمان حضور پیدا می‌کند. آرش باید با حذف سه بازیکن دیگر به نام‌های جین، حبیب و لوئیس، به تنهایی بازی را ادامه دهد و به دنبال قهرمان بگردد اما خیلی زود متوجه می‌شود که این بازی، یک بازی ساده نبوده و پای خانواده او نیز به این بازی کشیده شده است تا اینکه …

بازیگران فیلم ایلیا جستجوی قهرمان

فیلم ایلیا جستجوی قهرمان شبیه‌سازی شده از داستان فتح قلعه خیبر به دست امام علی (ع) است که در قالب یک بازی واقعیت مجازی طراحی شده و به دنبال بازگویی حقیقت برای کودکان است. به گفته سید علی موسوی‌نژاد، کارگردان و نویسنده فیلم، این اثر ضد اسرائیلی‌ترین فیلم در ژانر کودک و نوجوان تا کنون حساب می‌شود. از آنجایی که این اثر اولین فیلم سینمایی سید علی موسوی‌نژاد است، با چالش تامین بودجه روبه‌رو شد و به همین خاطر با هزینه شخصی و بازنویسی چندین باره تولید شده است.

جلوه‌های ویژه رایانه‌ای و پویانمایی قسمت‌های مربوط به بازی واقعیت مجازی این فیلم با همکاری گروه‌هایی از قم و کاشمر انجام شده است. فیلم ایلیا جستجوی قهرمان به علت لهجه برخی بازیگران و وقایع فیلم دوبله شده است. به گفته کارگردان این اثر ممکن است سری دوم و حتی سومی از این فیلم ساخته شود. تولید این فیلم سینمایی دو سال طول کشیده و در شهرهایی چون کاشمر، مشهد، تهران و قم فیلمبرداری آن انجام شده است. در ادامه با هنرپیشه ‌‌های فیلم ایلیا جستجوی قهرمان آشنا شده و بیوگرافی آن ها را با هم بررسی خواهیم کرد.

آرمین مرگان در نقش آرش

بازیگران فیلم ایلیا جستجوی قهرمان

آرمین مرگان بازیگر کودک ایرانی متولد 4 فروردین 1390 در مشهد است. او فعالیت هنری خود را از شش سالگی با حضور در تئاتر آغاز کرده و در نمایش‌هایی چون به من رای دهید، چشم چشم دو ابرو، کلوچه خانوم و المپیاد وحشت حضور داشته است. او اخیرا با بازی در انیمیشن کمدی و ماجراجویی ایلیا جستجوی قهرمان محصول سال 1402 شناخته شده است.

علی زکریایی در نقش پدر آرش

هنرپیشه های ایلیا جستجوی قهرمان

علی زکریایی مجری، گوینده، تهیه‌کننده و خواننده ایرانی متولد 11 آبان 1362 در تهران است. او فعالیت هنری خود را از سال 1380 آغاز کرده است. او در رشته‌های مختلفی چون فقه و حقوق، نرم افزار کامپیوتر، مدیریت امور اداری و ادبیات عربی تحصیلات نیمه تمام داشته و در شرکت نفت و روابط عمومی و تاکسی مشغول به کار بوده است. در دی سال 1394 در پی قطع روابط جیبوتی با ایران، ترانه جیبوتی کجایی علی زکریایی مشهور و شنیده شد.

او اخیرا در انیمیشن کمدی و ماجراجویی ایلیا جستجوی قهرمان محصول سال 1402 به ایفای نقش پرداخته است. علی زکریایی در همایش حمایت و تبلیغ حجاب و عفاف دختران انقلاب، با سخنرانی توهین‌آمیزی نسبت به کسانی که حجاب خود را رعایت نمی‌کنند، آن‌ها را حیوان خطاب کرد و در ادامه با چندین طعنه و شوخی جنسی به اهانت خود نسبت به زنان ادامه داد که با واکنش شدید کاربران ایرانی مواجه شد.

سلنا گلزاری در نقش سارا/ خواهر آرش

خلاصه فیلم سینمایی ایلیا جستجوی قهرمان

سلنا گلزاری بازیگر کودک ایرانی است. او فعالیت هنری خود را با بازی در فیلم کمدی و ماجراجویی ایلیا جستجوی قهرمان محصول سال 1402 آغاز کرده است.

همچنین بخوانید :

بهار نوحیان در نقش مادر آرش

تاریخ اکران فیلم ایلیا جستجوی قهرمان

بهار نوحیان بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی متولد سال 1356 در تهران است. او فعالیت هنری خود را از سال 1376 با بازی در سریال سفید، سیاه، خاکستری آغاز کرده است. او دارای مدرک کارشناسی تئاتر از دانشکده هنر و معماری در دانشگاه تهران است. بهار نوحیان برای بازی در فیلم آوا محصول سال 1396 برنده جایزه بهترین بازیگر مکمل زن از آکادمی اسکرین اواردز کانادا تورنتو (TIFF) شده است.

دیگر آثار بهار نوحیان عبارتند از: فیلم تلویزیونی حرف مردم محصول سال 1394، فیلم سینمایی آوا محصول سال 1396، سریال دیوار شیشه‌ای محصول سال 1396، فیلم یونس محصول سال 1400، فیلم گاو زخمی محصول سال 1393، سریال بال‌های خیس محصول سال 1391، فیلم مرگ در می‌زند محصول سال 1391، فیلم خنده‌های آتوسا محصول سال 1393، فیلم شوخی محصول سال 1378 و سریال شاید برای شما هم اتفاق بیفتد محصول سال 1388 تا 1393.

زینب برات زاده در نقش کاترین موشه

ژانر فیلم سینمایی ایلیا جستجوی قهرمان

زینب برات زاده بازیگر تازه‌کار ایرانی است. از آثار زینب برات زاده می‌توان به بازی در نمایش تئاتر شیر تو شیر در سال 1400، نمایش تئاتر پشت دیوار قدیمی کشتارگاه در سال 1400، انیمیشن کمدی و ماجراجویی ایلیا جستجوی قهرمان محصول سال 1402 و نمایش تئاتر یرما در سال  1402 اشاره کرد.

مبین عطاری در نقش مایکل

بازیگران فیلم ایلیا جستجوی قهرمان

مبین عطاری بازیگر ایرانی متولد سال 1367 در مشهد است. او در سال 1384 دیپلم سینمای خود را از هنرستان شمایل گرفته است. از آثار مبین عطاری می‌توان به بازی در نمایش تئاتر یک روز پر ماجرا در سال 1384، نمایش تئاتر بیژن و منیژه در سال 1385، نمایش تئاتر چمدان در سال 1385، نمایش تئاتر آبگینه فراق در سال 1385، نمایش تئاتر با من مثل باران حرف بزن در سال 1385، نمایش تئاتر ترجمه عشق در سال 1385 و انیمیشن کمدی و ماجراجویی ایلیا جستجوی قهرمان محصول سال 1402 اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

حامد عزیزی در نقش مجری بازی

هنرپیشه های ایلیا جستجوی قهرمان

حامد عزیزی صداپیشه و گوینده رادیوی ایرانی متولد 2 آذر 1358 است. او بیشتر به خاطر گویندگی شخصیت کارتونی پو در سری انیمیشن‌های پاندای کونگ فوکار شناخته شده است. او در آثاری چون سری فیلم‌های هری پاتر، گارفیلد، داستان اسباب بازی و شیرشاه نیز صداپیشگی کرده است. همچنین حامد عزیزی صداپیشگی نقش تیریون لنیستر را در مجموعه سریال فانتزی و درام اکشن بازی تاج و تخت محصول سال 2011 تا 2019 را بر عهده داشته است.

دیگر آثار دوبله حامد عزیزی عبارتند از: نقش پادشاه تچالا در فیلم ابرقهرمانی Black Panter محصول سال 2018، نقش اولتران در فیلم ابرقهرمانی Avengers: Age of Ultron محصول سال 2015، نقش ژنرال تادئوس راس در فیلم ابرقهرمانی Capitan America: Civil War محصول سال 2016، نقش هپی هوگان در فیلم ابرقهرمانی Spider Man: Homecoming محصول سال 2017، نقش پنیا در سریال درام و جنایی Narcos محصول سال 2015، نقش شادفیل در انیمیشن ایرانی فیلشاه محصول سال 1396، نقش بچه رئیس در انیمیشن ماجراجویی و کمدی The Boss Baby محصول سال 2017، نقش گرو در انیمیشن ماجراجویی و کمدی Despicable Me محصول سال 2010 تا 2022، نقش مترومن در انیمیشن کمدی و فانتزی Megamind محصول سال 2010، نقش دراکولا در انیمیشن کمدی و فانتزی Hotel Transylvania محصول سال 2012 و نقش گربه چکمه پوش در انیمیشن کمدی، فانتزی و ماجراجویی Shrek محصول سال 2001 تا 2022.

سایر بازیگران فیلم ایلیا جستجوی قهرمان عبارتند از:

  • محمد جهانپا
  • جواد عبدی
  • حسین صانعی
  • عباس توحیدی
  • مهدی طاهری
  • مرتضی عطار

سایر عوامل این فیلم نیز عبارتند از:

  • جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: استودیو سینمایی تصویر روشن و استودیو سینمایی سفیر قم
  • مدیر دوبلاژ: علی زکریایی
  • آهنگساز: سید سجاد حسینی
  • پخش و توزیع: موسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز

نقد و بررسی فیلم ایلیا جستجوی قهرمان

نقد فیلم سینمایی ایلیا جستجوی قهرمان

فیلم ایلیا جستجوی قهرمان پس از اکران با استقبال نسبتا خوب مخاطبان در مواجه شد و در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان در بخش بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه، بهترین جلوه‌های ویژه و همچنین در بخش بهترین فیلم نامزد دریافت جایزه شد که توانست تندیس پروانه زرین و جایزه ویژه بهترین فیلم را دریافت کند. همچنین در چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار موفق به کسب لوح افتخار دست آوردهای هنری در بخش فیلم داستانی بلند شده است.

همچنین بخوانید :

در نقد فیلم سینمایی ایلیا جستجوی قهرمان آمده است که این فیلم به وضعیت مبهم بازی‌های رایانه‌ای در ایران و همچنین حقایقی درباره رژیم صهیونیستی اشاره کرده است. فیلم ایلیا جستجوی قهرمان سعی دارد تا تعریف درستی از قهرمان ارائه دهد و در نهایت در داستان شاهد یک کار گروهی در میان اعضای خانواده آرش هستیم که هر کدام با توجه به شرایط و توانایی‌های خود کاری را انجام می‌دهند. همچنین در شخصیت‌پردازی کاراکترهای این اثر، به ویژگی‌های نسل جدید و تعامل آن‌ها با اطرافیان خود توجه بسیاری شده و نقش زنان در این فیلم، یعنی مادر و خواهر آرش، فرعی و محدود نیست.

کلام آخر

بررسی فیلم ایلیا جستجوی قهرمان

ممنون از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید. در این مقاله به بررسی فیلم ایلیا جستجوی قهرمان پرداختیم. این فیلم ایرانی در ژانر کودک و نوجوان، ماجراجویی، کمدی و هیجان انگیز ساخته شده و از حضور بازیگران و گویندگانی چون آرمین مرگان، علی زکریایی، سلنا گلزاری، بهار نوحیان، زینب برات زاده، مبین عطاری و حامد عزیزی بهره می‌برد. نظر شما درباره این اثر چیست؟ آیا تریلر فیلم سینمایی ایلیا جستجوی قهرمان را دیده‌اید؟ آیا قصد تماشا و دانلود این فیلم کمدی و ماجراجویی را دارید یا پیش‌تر آن را تماشا کرده‌اید؟ نظرتان درباره داستان و بازیگران این فیلم ایرانی چیست؟ منتظر خواندن نظرات شما در بخش دیدگاه‌ها هستیم.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا