فناوری

شیائومی میکس فلیپ در مقابل سامسونگ گلکسی زد فلیپ 6: تفاوت های کلیدی بین دو گوشی تاشو

شیائومی میکس فلیپ در مقابل سامسونگ گلکسی زد فلیپ 6: تفاوت های کلیدی بین دو گوشی تاشو

غول چینی گوشی‌های هوشمند شیائومی برداشت خود را از تاشو به سبک تاشو در قالب شیائومی میکس فلیپ فاش کرده است. اما، چگونه آن را با یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های تاشو، یعنی Samsung Galaxy Z Flip 6 مقایسه می‌کند؟

با راه اندازی هر دو تاشو در عرض چند هفته از یکدیگر، ممکن است تصور کنید که روند مشابهی را دنبال می کنند – اما این نمی تواند دور از واقعیت باشد. شیائومی ظاهراً سخت‌افزار را به‌صورت همه‌جانبه انجام داده است، در حالی که سامسونگ از Z Flip 6 برای افزایش بسیار زیاد نرم‌افزار خود استفاده کرده است.

با در نظر گرفتن این موضوع، به سراغ کدام تاشو بروید؟ در حالی که ما هنوز Xiaomi Mix Flip را بررسی نکرده ایم، زمان زیادی را با سامسونگ گذرانده ایم. Galaxy Z Flip 6. گفته شد، در اینجا نحوه مقایسه این دو روی کاغذ آمده است. 

Xiaomi Mix Flip صفحه نمایش بزرگتری دارد

وقتی صحبت از فناوری صفحه نمایش به میان می آید، به نظر می رسد شیائومی ممکن است این فناوری را در کیف داشته باشد. Mix Flip دارای صفحه نمایش پوششی 4.01 اینچی است که 0.1 اینچ بزرگتر از Motorola Razr 50 Ultra است. ، که کل صفحه نمایش را اشغال می کند. و درست مانند Razr، دو دوربین در گوشه پایین سمت راست در صفحه نمایش تعبیه شده است. 

Xiaomi Mix Flip cover screen
Xiaomi Mix Flip

به نظر می‌رسد پنل OLED 120 هرتزی دسترسی به طیف وسیعی از ویجت‌های توسعه‌یافته شیائومی را فراهم می‌کند، اما به نظر می‌رسد که می‌توانید مانند Razr 50 Ultra با برنامه‌های روی صفحه‌نمایش تعامل داشته باشید. 

از طرف دیگر، Samsung Galaxy Z Flip 6 دارای یک صفحه نمایش پوششی 3.6 اینچی 60 هرتزی کوچکتر و کندتر است که روی کاغذ چندان توانا به نظر نمی رسد. نه تنها این، بلکه سامسونگ همچنان به شما اجازه دسترسی به هیچ برنامه اندرویدی را در صفحه جلد نمی دهد، در عوض فقط به تعداد انگشت شماری از برنامه ها این امتیاز را می دهد. 

این باعث می‌شود Mix Flip در زمینه فناوری صفحه‌نمایش از این دو توانایی بیشتری داشته باشد، اما شیائومی واقعاً با قرار دادن میکروفون و بلندگو بر روی جلد صفحه تاشو، آن را از پارک خارج کرد و به شما امکان می‌دهد پاسخ دهید. حتی بدون باز کردن دستگاه تماس می گیرد. در حال حاضر هیچ تاشو دیگری مانند آن در بازار وجود ندارد. 

Xiaomi Mix Flip دوربین هایی با وضوح بالاتر دارد

شیائومی در انتخاب دوربین تاشو، به طرز عجیبی، مسیری مشابه موتورولا را طی کرده است. به جای ترکیب استاندارد لنزهای عریض و فوق عریض، Mix Flip دارای یک لنز اصلی 50 مگاپیکسلی با رزولوشن بالا در کنار یک لنز تله فوتو 2x 50 مگاپیکسلی است که به شما این امکان را می‌دهد تا بدون حرکت یا کاهش کیفیت کلی تصویر با زوم دیجیتال، کمی به عمل نزدیک‌تر شوید. .

از طرف دیگر، Samsung Galaxy Z Flip 6 دارای یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی ارتقا یافته است که آن را با Z Fold 6 در کنار یک 12 مگاپیکسلی فوق عریض بهینه‌سازی شده هماهنگ می‌کند. در حالی که مقایسه یک تله فوتو 12 مگاپیکسلی فوق عریض با یک تله فوتو 50 مگاپیکسلی کمی شبیه مقایسه سیب و پرتقال است، لنز زوم با وضوح بالا حداقل روی کاغذ کمی وسوسه انگیزتر به نظر می رسد. 

Samsung Galaxy Z Flip 6 ویژگی های هوش مصنوعی بیشتری دارد

Samsung Galaxy Z Flip با همه‌شخصیت‌خواننده و رقصنده سامسونگ ارائه می‌شود Galaxy AI که در اوایل سال جاری در سری گلکسی S24 معرفی شد. و، درست مانند مجموعه تلفن های پرچمدار Candybar، Z Flip 6 می تواند تمام ترفندهای جالبی که از GenAI پشتیبانی می کند را انجام دهد. 

Samsung Galaxy Z Flip 6 Cover Screen two colours
Samsung Galaxy Z Flip 6

این شامل عناصری مانند رونویسی و خلاصه کردن ضبط‌های صوتی طولانی، ترجمه تماس‌های تلفنی در زمان واقعی، بازنویسی تکه‌های متن در سبک‌های مختلف و حتی حذف سوژه‌ها از عکس‌های شما می‌شود.

با این حال، Z Flip 6 با عناصر جدید GenAI مانند Magic Doodle و AI Portrait Studio، این ویژگی را حتی در هیچ گوشی دیگر سامسونگ در دسترس نیست، حتی فراتر می‌برد. 

اولی می‌تواند از هوش مصنوعی برای برجسته‌کردن doodles روی عکس‌ها و یادداشت‌ها استفاده کند تا آنها را واقعی‌تر نشان دهد، در حالی که دومی می‌تواند پرتره‌هایی از یک عکس در سبک‌های مختلف، از طرح‌های طراحی شده با دست گرفته تا پرتره‌های سبک انیمه با رنگ‌های روشن ایجاد کند. 

شیائومی میکس فلیپ دارای قابلیت‌های هوش مصنوعی است، شیائومی ادعا می‌کند که می‌تواند ترجمه‌های روی دستگاه و سایر کارهای اساسی را انجام دهد، اما به اندازه آنچه در گوشی تاشو رقیب سامسونگ خواهید یافت، جامع نیست. 

Samsung Galaxy Z Flip 6 وعده نرم افزاری طولانی تری دارد

اگر حوزه‌ای وجود دارد که شیائومی به سادگی نمی‌تواند با سامسونگ رقابت کند، آن بخش نرم‌افزار است – و به طور خاص، پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌مدت. 

هنگامی که شیائومی Mix Flip را در چین معرفی کرد، به برنامه پشتیبانی بلندمدت اشاره نکرد، اگرچه به گوشی‌های پریمیوم اخیر شیائومی مانند Xiaomi 14 Ultra، می‌توانیم فرض کنیم که همان چهار ارتقاء سیستم‌عامل و پنج سال وصله‌های امنیتی را دریافت می‌کند – اگر شیائومی می‌توانست آهنگ و رقص بزرگی بسازد. بالاخره برای Mix Flip بهبود یافته بود. 

از طرف دیگر، سامسونگ با وعده بلندمدت چشمگیر گوگل برای ارتقاء هفت سیستم عامل مطابقت دارد، به این معنی که گلکسی زد فلیپ که امروز اندروید 14 را اجرا می کند، روزی به روز رسانی به اندروید 21 را دریافت خواهد کرد. این بدان معناست که این گوشی نه تنها با ارتقای سیستم عامل جدید، ویژگی های جدیدی دریافت کنید، اما همچنین باید برای سال های گذشته از چرخه ارتقاء معمول 2-3 ساله، به روز بماند. 

Samsung Galaxy Z Flip 6 open and angled
Samsung Galaxy Z Flip 6

Xiaomi Mix Flip خارج از چین در دسترس نیست

با توجه به اینکه گوشی تاشوی تاشو شیائومی در سال 2024 از دیگر محصولات تاشو متمایز است، حیف است که در خارج از چین در دسترس نخواهد بود – در حال حاضر، به هر حال. 

Mix Flip در چین برای بازار چین معرفی شد، و اگرچه این لزوماً به این معنی نیست که ما هرگز آن را در غرب نخواهیم دید، تاشوهای قبلی شیائومی – مانند Mix Fold 3 – هرگز در خارج از چین ظاهر نشدند. ما اینجا خیلی امیدوار نیستیم. 

از طرف دیگر، Samsung Galaxy Z Flip 6 اکنون با قیمت 1049 پوند/999 دلار از خود سامسونگ و انواع خرده فروشان شخص ثالث در سراسر جهان قابل خرید است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا