حاشیه

رئیس سازمان سینمایی:برنامه‌های جشنواره فیلم فجر طبق روال پیش می‌رود/ توسعه زیرساخت

رئیس سازمان سینمایی:برنامه‌های جشنواره فیلم فجر طبق روال پیش می‌رود/ توسعه زیرساخت

به گزارش خبرآنلاین -محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این پرسش که تغییر دولت چه تأثیری در روند اجرایی چهل‌وسومین دوره جشنواره فیلم فجر داشته است، گفت: کارهای جشنواره فیلم فجر طبق روال پیش می‌رود و ما فراخوان را هم اعلام کرده‌ایم. اکنون منتظریم تا وزیر ارشاد دولت جدید معرفی شود تا ببینیم چه می‌شود.

وی درباره مهم‌ترین دستاورد خود در دوره ریاست سازمان سینمایی بیان کرد: به عقیده من یکی از دستاوردهای مهم ما در دولت سیزدهم توسعه زیرساخت سینما است که نسبت به چهل سال گذشته قابل مقایسه نیست. این مساله را اکثر هنرمندان‌، سینماگران و ساکنان شهرستان‌ها اذعان می‌کنند که دولت سیزدهم توجه جدی به توسعه زیرساخت‌ها داشت. ما تقریباً با افتتاحیه‌هایی که در ۲ هفته اخیر انجام خواهد شد، رشد ۷۰ درصدی داشتیم‌. روز اولی که به سازمان سینمایی آمدم قول دادم که هزار سالن سینمایی تحویل خواهم داد و اکنون که در سال ۱۴۰۳ قرار است ما از سازمان سینمایی برویم زیرساخت این هزار سالن آماده شده است.

خزاعی افزود: به دلایل مختلفی توسعه زیرساخت در چهل سال اخیر رخ نداد. یکی از دلایل تحقق این امر در دولت سیزدهم این بود که سازمان سینمایی پیگیر موضوع بود و ما جلسات متعددی با بخش خصوصی، شهرداری، ادارات کل ارشاد و..‌. برگزار کردیم.

رئیس سازمان سینمایی بیان کرد: در مؤسسه سینماشهر اکنون سیستم هارد حذف شده است و فیلم از مبدا توزیع می‌شود. این کار بزرگی است و هزینه سینماگران را کاهش داد. جریان کیفیت نمایش فیلم در سالن‌های سینما در دستور کار بود و در برخی سالن‌ها اجرا شد و در برخی سالن‌های دیگر نیز اجرایی خواهد شد. ما در شورای عالی سینما مجوز استودیوهای دیجیتال را دریافت کردیم و در آخرین نامه‌ای که به شهید رئیسی زدیم ایشان موافقت کردند که بودجه این استودیو از طریق سازمان برنامه و بودجه تأمین شود و ما قدمی در راستای صنعتی شدن سینما برداریم.

خزاعی در پایان تصریح کرد: پیش‌بینی تا سال ۱۴۰۴ بود و خیلی از برنامه‌ها را نتوانستیم پیگیری کنیم. امیدواریم این مسیر که مسیر سینماست و مساله شخصی نیست ادامه داشته باشد و هرکسی که دلش برای توسعه سینما می‌سوزد این مسیر را ادامه دهد و قطعاً چنین اتفاقی خواهد افتاد.

۲۴۵۲۲۰

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا