حاشیه

«سلمان فارسی» به فصل دوم می‌رسد/ اهمیت بخش «ایران» برای میرباقری

«سلمان فارسی» به فصل دوم می‌رسد/ اهمیت بخش «ایران» برای میرباقری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین -حسین طاهری تهیه کننده سریال «سلمان فارسی» درباره این مجموعه و روند تولید این سریال که یک پروژه فاخر و عظیم برای کشورمان ایران است به خبرنگار مهر بیان کرد: سریال یک برنامه ریزی کامل برای تولید دارد و بر همان اساس پیش می‌رود. بخشی از این برنامه ریزی ها البته با کرونا به هم خورد. به طور مثال در شروع قرار بود بخشی از دوران بیزانس را در ترکیه تصویربرداری کنیم اما با وجود کرونا این بخش‌ها را در ایران تصویربرداری کردیم. ما از اواخر آذر ۱۳۹۸ فیلمبرداری را در کرمان و با لوکیشن‌های ساده شروع کردیم و به تدریج، لوکیشن‌های عظیم و سخت ساختیم و فیلم برداری را انجام دادیم.

مهر نوشت: وی اضافه کرد: بخش ایران بخش مهمی در سریال است و آقای داوود میرباقری به عنوان کارگردان تاکید مهمی روی این بخش دارد چون هم عقبه شخصیت سلمان فارسی مربوط به این عصر است و هم قرار است برای اولین بار ایران باستان به تصویر کشیده شود. این بخش نشان می‌دهد سلمان فارسی با چه دانشی، در چه تمدنی و با چه آموخته‌هایی پرورش یافته و آقای میرباقری قصه را براساس این ویژگی‌ها نوشته اند.

توقع مخاطب از بخش ایران باستان بالاست

تهیه کننده سریال «سلمان فارسی» افزود: ما در دوره بیزانس از برخی معماری‌های موجود در دکورها و لوکیشن‌های دیگر استفاده کرده و آن را به فراخور وضع قصه تغییر دادیم مخاطب هم شاید توقع آنچنانی نداشته باشد که دکورهای عظیم و آنچنانی آن دوره را ببیند اما برای بخش ایران باستان توقعات بالاست و همه این روندها متفاوت می‌شود بنابراین هم لباس‌ها با طراحی‌های متفاوت آماده شد و هم لازم بود دکورهایی عظیم با معماری همان زمان تدارک دیده شود. به این ترتیب ساخت و سازها شروع شد و این حساسیت باعث شد کمی در مسیر تولید شاهد کاهش سرعت باشیم.

«سلمان فارسی» به فصل دوم می‌رسد/ اهمیت بخش «ایران» برای میرباقری

این تهیه کننده با اشاره به زمان بندی سریال و انتقاداتی که نسبت به طولانی شدن پروسه ساخت سریال مطرح است، بیان کرد: خدا را شکر پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما حمایت زیادی داشتند تا ساخت و ساز معماری‌های فصل ایران به سرعت پیش رود. براین اساس در حال حاضر می‌توان گفت سریال با دو و نیم برابر سرعت بیشتر از برنامه ریزی قبلی پیش می‌رود. هر چند داوود میرباقری هم معمولاً بخش‌های سخت کار را زودتر فیلمبرداری می‌کند.

طاهری اضافه کرد: در حال حاضر با همه فراز و فرودها و مسائلی که داشتیم یک سوم از ساخت و سازهای فصل ایران انجام شده و دو سوم باقی مانده است که بخشی هم از ویژوال و جلوه‌های ویژه رایانه‌ای استفاده می‌شود.

تهیه کننده «سلمان فارسی» درباره روند محتوایی ساخت سریال هم گفت: قصه سلمان فارسی از تولد او شروع می‌شود که حدود یک سوم بخش ایران، حدود یک سوم بخش بیزانس و بخش دیگر هم حجاز یا اسلام خواهد بود. هم اکنون بخش بیزانس تمام شده و در میانه ساخت فصل ایران هستیم و سپس به حجاز می رسیم و نهایتاً این فصل از سریال تا پایان غدیرخم خواهد بود.

فصل دوم «سلمان فارسی» با محور خود سلمان

وی ادامه داد: بعد از این فصل می‌توانیم در فصل بعد ادامه داستان سلمان فارسی را تا رخدادهای بعد از ارتحال پیامبر، دوران فتوحات و فوت سلمان نیز به تصویر بکشیم.

تهیه کننده «سلمان فارسی» یادآور شد: امسال و سال آینده فیلمبرداری فصل ایران را داریم و امسال البته پیش تولید ساخت و سازهای فصل حجاز هم شروع می‌شود و به تدریج همان طور که کارگاه‌ها از بخش بیزانس به بخش ایران جابه‌جا شد این جابه‌جایی از بخش ایران به بخش حجاز نیز انجام می‌شود. تلاش آقای میرباقری و همه عوامل پروژه بر این است که در سال ۱۴۰۵ – ۱۴۰۶ مجموعه به پخش برسد.

ساخت لوکیشن‌های ماندگار برای فصل دوم سریال

وی درباره فصل دوم «سلمان فارسی» گفت: از این زمان بندی بخشی به محدودیت‌های لوکیشن ها برمی گردد که لوکیشن‌های ماندگاری در شهرک غزالی ساخته شده است. این لوکیشن ها برای فصل دوم سریال هم می‌تواند قابل استفاده باشد. فصل دوم قصه‌ای است که از بعد از غدیر شروع می‌شود و بعد قصه شخصیت سلمان فارسی را تا وفات او داریم.

طاهری در ادامه درباره زمان بندی پنج ساله برای پایان سریال عنوان کرد: این زمان فصل دوم سریال را هم در برمی گیرد و تلاش ما با این تولیدات سنگین و به تصویر کشیدن شکوه تمدن ایران این است که کار را با کیفیت کامل اما با سرعت به پخش در سال ۴۰۵ – ۱۴۰۶ برسانیم.

طاهری در پایان درباره روند تولید در این روزها تصریح کرد: این روزها گروه در گرمای شدید تابستان با حضور تعداد کثیری از بازیگران و هنروران عزیز و پرتلاش در شاهرود مشغول کار هستند و بر اساس برنامه، فیلمبرداری در اوایل مرداد ماه در تهران کار خود را ادامه خواهد داد.

۲۴۵۲۲۰

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا