اقتصاد

بندر آبادان شرایط تردد مسافری به کشور عراق را دارد

بندر آبادان شرایط تردد مسافری به کشور عراق را دارد

به گزارش خبرگزاری برنا، منصور احمدلو در سفر دو روزه به استان خوزستان از جمله شهرهای آبادان و خرمشهر، در بازدید از بندر آبادان اظهار کرد: ظرفیت فراوانی در این بندر وجود دارد که می‌توان با همکاری نهادهای مختلف آن را توسعه داد.

وی افزود: با بهسازی فضا و زمین‌های موجود در شهر آبادان ظرفیت تبادلی کالا و مسافر بین ایران و عراق قابل افزایش است.

احمدلو گفت: با توجه به پیش رو بودن اربعین حسینی امکانات و شرایط لازم برای اعزام زائران اربعین حسینی از بندر آبادان به عراق فراهم است.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان نیز گفت: بندر آبادان تا بندر واصله حدود یک مایل فاصله است و این بندر آمادگی پذیرش تردد مسافران و زائران تا بندر واصلیه واقع در سیبه عراق را دارد.

کامبیز مالکی زاده اضافه کرد: تاکنون هر آنچه بر عهده بندر آبادان برای ایجاد خط دریایی با بندر واصلیه عراق بود محقق شده‌است.

وی گفت: برای استقبال از زائران و مسافران، یک پست اسکله مسافری، یک سالن مسافری با ظرفیت ۲۰۰ نفر و مجهز به سیستم سرمایشی، شبکه اینترنت و اتوماسیون آماده بهره‌برداری و ارائه خدمات است.

بندر آبادان در مرکز شهر واقع است و گردشگران عراقی به محض ورود به بندر آبادان، به مرکز شهر و بازار آن دسترسی پیدا می‌کنند.

بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند. هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین حسینی عازم کشور عراق می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: برنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا