سریال و انمیشن

بهترین سریال‌های کره‌ای «دبیرستانی» در سال 2024

بهترین سریال‌های کره‌ای «دبیرستانی» در سال 2024

فرادید| درام‌های دبیرستانی کره‌ای در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند؛ سریال‌هایی مثل «تو فوق‌العاده‌ای»، «بیست و پنج، بیست و یک» و «مدرسه 2017» تنها چند نمونه از این سریال‌های موفق هستند که به موضوعاتی مانند قلدری، فشارهای خانوادگی و چالش‌های نوجوانان امروزی می‌پردازند. برخی از این درام‌ها جنبه‌های تاریک موجود در دبیرستان‌ها را به صورت طنز به تصویر می‌کشند و در عین حال به موضوعاتی مانند عشق، رشد شخصی و دوستی‌های پایدار نیز می‌پردازند.

به گزارش فرادید؛ در سال 2024 هم تا به حال شاهد پخش چند سریال دبیرستانی درجه‌یک بوده‌ایم که معروفترین و پربیننده‌ترین آن‌ها «دوندۀ دوست‌داشتنی» بوده است. این سریال فانتزی و عاشقانه درباره دختری است که علاقۀ زیادی به یک ستارۀ معروف موسیقی دارد. در اثر یک اتفاق عجیب او در زمان 10 سال به عقب سفر می‌کند و در دبیرستان با ستارۀ محبوبش همکلاسی می‌شود.

در اینجا فهرستی از بهترین سریال‌های دبیرستانی کره‌ای در سال 2024 را ملاحظه می‌کنید.

1. سلسله‌مراتب (Hierarchy)

سلسله

داستان این سریال در یک دبیرستان مخصوص فرزندان خانواده‌های ثروتمند اتفاق می‌افتد. جوشین معتبرترین مدرسه در کره جنوبی است که توسط شرکت بزرگ جوشین تأسیس شده است. معمولاً فقط دانش‌آموزانی که از بدو تولد برای حضور در دبیرستان جوشین انتخاب می‌شوند، اجازه تحصیل در آنجا را دارند. ماجرای اصلی از جایی آغاز می‌شود که پسری به اسم کانگ ها (با بازی لی چائه مین) وارد این مدرسه می‌شود؛ او همیشه لبخندی دلنشین بر لب دارد، اما ظاهرا رازی را در پشت این لبخند معصومانه پنهان می‌کند. با حضور او، چارچوب‌ها و سلسله‌مراتب سفت و سختی که در دبیرستان جوشین برقرار بوده شروع به ترک خوردن می‌کند.

سایر شخصیت‌های این سریال عبارتند از جونگ جه-آی (با بازی رو جونگ-ای) که دختر اول خانواده‌ای است که گروه تجاری جائول را اداره می‌کنند؛ کیم ری-آن (با بازی کیم جائه-وون) که وارث آیندۀ شرکت جوشین است؛ یون هه-را (با بازی جی هه-وون) که کوچک‌ترین دختر شرکت بازرگانی بین‌المللی یون است؛ و لی وو-جین (با بازی لی وون-جونگ) که پسر دوم خانواده‌ای سیاستمدار و قدرتمند است.

2. بازی هرم (Pyramid Game)

هرم

شخصیت اصلی این سریال دختری به اسم سونگ سو-جی (با بازی بونا) است که به تازگی به دبیرستان دخترانه بک‌یئون در سئول منتقل شده است. در اولین روزی که او به مدرسه جدید قدم گذاشته، متوجه می‌شود که فضای کلاس به طور کلی آرام است، اما در عین حال کمی عجیب و غریب به نظر می‌رسد. سپس به او گفته می‌شود که باید در یک رأی‌گیری عجیب به نام «بازی هرم» شرکت کند. این بازی ماهی یک بار برگزار می‌شود و در واقع یک جور رأی‌گیری دربارۀ «محبوبیت» است. نکتۀ اصلی این رای‌گیری این است که دانش‌آموزی که کمترین تعداد رأی را به دست آورد، نمره “F” می‌گیرد و هدف خشونت و آزار سایر همکلاسی‌هایش قرار می‌گیرد.

سونگ سو-جی در این رای‌گیری هیچ رأیی کسب نمی‌کند و به هدف بعدی قلدری و خشونت تبدیل می‌شود. او توسط همکلاسی‌هایش مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد و هیچ‌کس هم در کلاس به این موضوع اهمیتی نمی‌دهد. در این حال سونگ سو-جی تصمیم می‌گیرد اوضاع را تغییر بدهد. او تلاشی را برای بالا رفتن در «هرم محبوبیت» آغاز می‌کند؛ تلاشی که هدفش فقط رها شدن از شر قلدری نیست بلکه هدف نهایی‌اش متوقف کردن «بازی هرم» و از بین بردن این سنت عجیب در مدرسه است.

3. عاشقانۀ نیمه‌شب در هاگوون (The Midnight Romance in Hagwon)

ب

این سریال شاید به معنی دقیق کلمه «دبیرستانی» نباشد چون شخصیت‌های اصلی آن معلم هستند و نه دانش‌آموز. با این وجود، حال و هوای سریال شباهت زیادی به سریال‌های دبیرستانی دارد. سو هه-جین (با بازی جونگ ریو-وون) به مدت ۱۴ سال به عنوان معلم زبان کره‌ای در یک موسسه آموزشی خصوصی در محله دائه‌چیِ گانگنام کار کرده است. حالا مدتی است که سو هه-جین در مورد آینده شغلی‌ و برخی مسائل دیگر در زندگی‌اش دچار نگرانی شده است. در همین زمان، دانش‌آموز سابقش لی جون-هو (با بازی وی ها-جون) پس از ۱۰ سال برای اولین بار در مقابل او ظاهر می‌شود. وقتی سو هه-جین به او تدریس می‌کرد، تمام تلاشش را برای آموزش او انجام داد و او توانست وارد یک دانشگاه معتبر شود. این موضوع به سو هه-جین شهرتی به عنوان یک معلم برجسته داد. حالا لی جون-هو کار در یک شرکت بزرگ را ترک کرده و به عنوان یک معلم تازه‌کار در همان موسسه آموزشی که سو هه-جین تدریس می‌کند، شروع به کار می‌کند. با وجود اختلاف سنی بین این دو نفر، جرقه‌های یک ارتباط عاطفی به تدریج بین آن‌ها شکل می‌گیرد.

4. بازگشت یک گانگستر به دبیرستان (High School Return of a Gangster)

گانگستر

شخصیت اصلی این سریال مردی به اسم کیم دوک-پال (با بازی لی سو-جین) است؛ یک گانگستر ۴۷ ساله که نفر دوم دار و دستۀ خود به حساب می‌آید. او به دلیل فقر والدینش نتوانسته به تحصیل ادامه دهد، اما همیشه رویای تحصیل در دانشگاه را در سر داشته است. یک روز کیم دوک-پال جوانی به نام سونگ یی-هیون (با بازی یون چان-یونگ) را می‌بیند که قصد خودکشی دارد. در همان لحظه، روح کیم دوک-پال بدن این دانش‌آموز ۱۹ ساله دبیرستانی را که قصد خودکشی دارد، تسخیر می‌کند. بعد از این جابجایی شگفت‌انگیز کیم دوک‌پال متوجه می‌شود که سونگ یی-هیون قربانی قلدری و آزار در مدرسه است و همین امر او را به فکر خودکشی انداخته است.

حالا، کیم دوک-پال در بدن سونگ یی-هیون با قلدرها مقابله می‌کند تا آنها را مجازات کند. او در عین حال ارتباط دوستانه‌ای با یکی از همکلاسی‌هایش به اسم چوی سه-کیونگ (با بازی بونگ جائه-هیون) پیدا می‌کند. چوی سه-کیونگ دانش‌آموزی نمونه است که به نظر می‌رسد در وضعیت خوبی قرار دارد، اما در خانه از خشونت خانگی توسط پدرش رنج می‌برد.

.

این مطلب از سایت فرادید برداشته شده است و این رسانه هیچ مسئولیتی در قبال این مطلب ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا