اخبار روزاقتصاد

فعالیت نهنگ بیت کوین با باقی ماندن قیمت نزدیک به 67 هزار دلار کاهش می یابد

فعالیت نهنگ بیت کوین با باقی ماندن قیمت نزدیک به 67 هزار دلار کاهش می یابد

داده‌های زنجیره‌ای کاهش قابل توجهی را در فعالیت‌های نهنگ بیت کوین و مبادلات نشان می‌دهد زیرا قیمت دارایی نزدیک به مرز 67000 دلار باقی مانده است.

طبق داده‌های ارائه شده توسط Santiment، تعداد تراکنش‌های نهنگ متشکل از حداقل 100000 دلار بیت کوین (BTC) کاهش یافته است. 33 درصد در 24 ساعت گذشته – کاهش از 9176 به 6101 تراکنش منحصر به فرد در روز.


Bitcoin whale activity declines as the price stays near k - 1
قیمت BTC، فعالیت نهنگ، فعالیت مبادلات و RSI – 21 ژوئیه | منبع: Santiment

به طور کاملاً مشابه، فعالیت مبادله بیت کوین نیز کاهش قابل توجهی را ثبت کرده است. بر اساس داده های Santiment، تعداد بیت کوین های وارد شده به صرافی های متمرکز و غیرمتمرکز از 48289 به 26073 سکه در 24 ساعت گذشته کاهش یافته است.

به‌علاوه، داده‌های پلت‌فرم اطلاعاتی بازار نشان می‌دهد که تعداد بیت‌کوین‌هایی که از صرافی‌ها خارج می‌شوند – به کیف پول‌های خودسرپرست – طی روز گذشته از ۵۲،۶۱۶ به ۲۳،۳۵۵ توکن کاهش یافته است.

کاهش فعالیت زنجیره ای دارایی نشان می دهد که دارندگان بیت کوین، چه بزرگ و چه کوچک، می توانند منتظر حرکات بالقوه بازار باشند. 

طبق گزارش Santiment، شاخص قدرت نسبی بیت کوین (RSI) حول مرز 60 در نوسان است. این اندیکاتور نشان می دهد که به دلیل شرایط نامشخص بازار، ارز دیجیتال پرچمدار در این نقطه قیمت کمی بیش از حد خرید شده است. 

برای اینکه بیت کوین در منطقه صعودی باقی بماند، RSI آن باید زیر مرز 50 کاهش یابد. قابل ذکر است که RSI بیت کوین در تاریخ 5 ژوئیه در 28 قرار داشت که نشان می داد این دارایی بیش از حد 54000 دلار فروخته شده است.

بیت کوین در 24 ساعت گذشته 0.55 درصد افزایش یافته است و در آخرین بررسی یکشنبه با قیمت 67000 دلار معامله شد. ارزش بازار این توکن در حدود 1.32 تریلیون دلار با حجم معاملات روزانه 18 میلیارد دلار است.

یکی از رویدادهای صعودی برای شتاب صعودی بیت‌کوین می‌تواند ورود ثابت BTC ETF در ایالات متحده باشد — کمک به محصولات سرمایه‌گذاری بیش از ارزش بازار 17 میلیارد دلاری. 

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا