سریال و انمیشن

معرفی فیلم خون در مقابل غبار (Blood for Dust)؛ بررسی داستان و بازیگران

معرفی فیلم خون در مقابل غبار (Blood for Dust)؛ بررسی داستان و بازیگران

فیلم خون در مقابل غبار (Blood for Dust) یک فیلم آمریکایی محصول سال 2024 در ژانر اکشن و جنایی است. در این مقاله به بررسی این فیلم با هنرنمایی کیت هرینگتون می‌پردازیم.

فیلم‌های اکشن، به خصوص آثاری که از حضور ستاره‌های محبوب بهره برده‌اند، طرفداران بسیاری در بین مردم و منتقدین دارند. فیلم خون در مقابل غبار (Blood for Dust) یکی از این آثار به کارگردانی راد بلک‌هرست (Rod Blackhurst) است. فیلمنامه این اثر کاری از دیوید ایبلتافت (David Ebeltoft) است و نوآ لانگ (Noah Lang)، آری نواک (Ari Novak)، مارک فاسانو (Mark Fasano) و ناتان کلینگهر (Nathan Klingher) تهیه‌‌کنندگی آن را برعهده داشته‌اند. ژانر فیلم Blood for Dust اکشن، جنایی و مهیج است و بازیگرانی نظیر کیت هرینگتون و اسکوت مک‌نیری در آن بازی میکنند. این فیلم اولین بار در ژوئن 2023 در جشنواره فیلم تریبکا به روی پرده رفت. تاریخ اکران فیلم خون در مقابل غبار در سینمای آمریکا 19 آوریل 2024 (31 فروردین 1403) بود. مدت زمان این فیلم اکشن آمریکایی 104 دقیقه است.

این مقاله از پلازا ر به معرفی فیلم خون در مقابل غبار اختصاص داده‌ایم. در ادامه قرار است داستان فیلم را بخوانیم، با بازیگران آن آشنا شویم و نگاهی به نظرات و نمرات منتقدین بیندازیم. در همین حین عکس‌های فیلم و بازیگران را تماشا کرده و دیگر مقالات جذاب و خواندنی پلازا، نظیر مقاله بهترین فیلم‌های جهان را به شما معرفی خواهیم کرد.

فهرست مطالب

خلاصه فیلم سینمایی خون در مقابل غبار

بررسی فیلم Blood for Dust 2024 معرفی فیلم خون در مقابل غبار

داستان فیلم خون در مقابل غبار درباره برخورد تصادفی دو دوست قدیمی، تغییر سرنوشت و مبارزه برای بقا است. کلیف یک فروشنده دوره‌‌گرد است که کمرش زیر بار مخارج خانه و زندگی خم شده است. ریکی نیز یک قاچاقچی مواد و دلال سلاح‌های غیرقانونی در منطقه است. روزی از روزها این دو دوست قدیمی با هم ملاقات می‌کنند و کلیف که از وضع اقتصادی نابسامان خود خسته شده، قبول می‌کند با ریکی شریک شود و محموله‌ای شامل موادمخدر و اسلحه را به جان، رئیس یک کارتل آمریکایی بین‌المللی، تحویل دهد. این تبادل ساده پس از اینکه ریکی یک حمام خون راه می‌اندازد، تبدیل به یک موقعیت پرتنش می‌شود و اکنون کلیف باید برای زنده ماندن و نجات از این شرایط تا سر حد مرگ تلاش کند.

همچنین بخوانید :

بازیگران فیلم خون در مقابل غبار

بهار 2022 بود که خبر رسید مک‌نیری، هرینگتون و لوکاس برای بازی در فیلم Dust for Blood انتخاب شده‌اند. فیلمبرداری در مونتانا آمریکا آغاز و در دسامبر 2022 به پایان رسید. در این بخش نگاهی به بیوگرافی بازیگران اصلی داریم و سپس به اختصار با نام و نقش دیگر بازیگران نیز آشنا می‌شویم.

اسکوت مک‌نیری در نقش کلیف

تاریخ اکران فیلم خون در مقابل غبار هنرپیشه های خون در مقابل غبار

جان مارکوس “اسکوت” مک‌‌نیری (John Marcus “Scoot” McNairy)، بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی، متولد 11 نوامبر 1977 (20 آبان 1356) در ایالت تگزاس است. او در دوران تحصیل در تئاترهای مدرسه شرکت می‌کرد و در سن 18 سالگی برای تحصیل در دانشگاه به شهر آستین رفت. او بازیگری را از سال 2001 با حضور در فیلم Wrong Numbers آغاز کرد و در سال 2010 با فیلم Monsters به شهرت رسید. اسکوت با آثاری نظیر فیلم 12 Years a Slave (2013) در نقش مریل براون، فیلم Gone Girl (2014) در نقش تامی و فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice (2016) در نقش والاس کیف شناخته می‌شود. در تلویزیون نیز نقش‌آفرینی‌های بسیاری داشته که در میان آنها نقش بیل مکنو در مینی‌سریال Godless (2017) و نقش ممور ویژه والت برسلین در سریال Narcos: Mexico (2018-2021) قابل ذکر است.

کیت هرینگتون در نقش ریکی

ژانر فیلم Blood for Dust بازیگران فیلم خون در مقابل غبار

کریستوفر کیتسبی هرینگتون (Christopher Catesby Harington)، که با نام کیت هرینگتون شناخته می‌شود، یک بازیگر انگلیسی است. او متولد 26 دسامبر 1986، برابر با 5 دی 1365، در شهر لندن است. کیت فارغ‌التحصیل مدرسه مرکزی سلطنتی سخنرانی و درام است و بازیگری را از سال 2009 با تئاتر آغاز کرد. وی با نقش جان اسنو در سریال بازی تاج و تخت (2011-2019) به شهرت رسید. به غیر از سریال گیم آف ترونز، نقش‌آفرینی وی در آثاری نظیر فیلم عاشقانه Pompeii (2014)، فیلم درام Testament of Youth (2014) و فیلم ابرقهرمانی Eternals (2021) نیز قابل توجه است. کیت هرینگتون خالق، تهیه‌کننده و ستاره سریال Gunpowder است که در سال 2017 از شبکه BBC پخش می‌شد.

همچنین بخوانید :

جاش لوکاس در نقش جان

خلاصه فیلم سینمایی خون در مقابل غبار داستان فیلم خون در مقابل غبار

جاشوآ لوکاس ایزی دنت مورر (Joshua Lucas Easy Dent Maurer) بازیگر آمریکایی متولد 20 ژئن 1971 (30 خرداد 1350) در ایالت آرکانزاس است. او پس از پایان دبیرستان به هالیوود رفت و بازیگری را از سال 1990 با نقش‌های کوچک در سریال‌ها آغاز کرد. در سال 2000 با فیلم American Psycho و فیلم You Can Count on Me نامش به عنوان بازیگر مطرح گشت. در سال‌های اخیر نیز در آثاری نظیر فیلم Ford v Ferrari (2019)، فیلم The Forever Purge (2021) و فیلم The Black Demon (2023) حضور داشته است. جاش لوکاس در تلویزیون با نقش میچ مک‌دیر در سریال The Firm (2012)، نقش جیک برودریک در سریال The Mysteries of Laura (2014-2016) و نقش جوانی جان دوتان در سریال Yellowstone (2018-2022) شناخته می‌شود.

نورا زهتنر در نقش ایمی

نمرات فیلم سینمایی خون در مقابل غبار فیلم Blood for Dust

نورا آنجلا زهتنر (Nora Angela Zehetner) بازیگر آمریکایی، متولد 5 فوریه 1981، برابر با 16 بهمن 1359، در ایالت تگزاس است. او از 8 سالگی به بازیگری علاقمند شد و سرانجام در سن 18 سالگی به لس‌آنجلس رفت تا رویای کودکی خود را تبدیل به واقعیت کند. او بازیگری را با سریال Gilmore Girls در سال 2000 آغاز کرد و پس از آن در آثاری نظیر فیلم Tart (2001)، فیلم American Pie 2 (2001) و فیلم May (2002) حضور یافت. در سال 2007 نیز بازیگر نقش اصلی فیلم Beneath بود. در میان جدیدترین کارهای این بازیگر می‌توانیم سریال The Right Stuff (2020)، فیلم Spring Bloom (2021) و فیلم Boneyard (2024) را نام ببریم.

همچنین بخوانید :

در فهرست زیر نام و نقش برخی دیگر از هنرپیشه های خون در مقابل غبار را برای شما آماده کرده‌ایم.

  • اتان سوپلی (Ethan Suplee) در نقش اسلیم
  • امبر رز میسون (Amber Rose Mason) در نقش ربکا
  • استیون دورف (Stephen Dorff) در نقش گاس
  • کریس مولینکس (Chris Mullinax) در نقش بیل
  • تراویس دبلیو برویر (Travis W Bruyer) در نقش دان
  • روی تیلر (Russ Tiller) در نقش هایز
  • سلیم سندوال (Selim Sandoval) در نقش لویی
  • آلگین مندز (Algin Mendez) در نقش آنتونیو

نقد فیلم سینمایی خون در مقابل غبار

فیلم سینمایی Blood for Dust پس از اکران با استقبال خوبی از سوی بینندگان و منتقدین قرار گرفت. این فیلم در 3 جشنواره شرکت کرده و با 3 برد و 3 نامزدی، افتخاراتی خوبی به دست آورده است. فیلم اکشن خون در برابر غبار برنده عنوان بهترین فیلم در جشنواره فیلم بین‌المللی سن‌دیه‌گو شده است. در وبسایت IMDb امتیاز 5.2 از 10 به فیلم اختصاص یافته که نمره قابل قبولی است. نمرات فیلم سینمایی خون در مقابل غبار از سوی منتقدین بهتر بوده و از 50 نقد وبسایت راتن تومیتوز، 78% آنها نقد مثبت ارزیابی شده است. در ادامه مروری اجمالی بر برخی از این نقدها داریم.

فیلم Blood for Dust نقد فیلم سینمایی خون در مقابل غبار

RogerEbert.com/ مت زولر سیتز: 88

فیلم خون در مقابل غبار با تصویر اولیه هولناک خود به شما می‌‌گوید که چه نوع فیلمی است و این حالت را در بقیه یک ساعت و چهل‌وپنج دقیقه خود حفظ می‌کند. فیلم به واسطه بازی بازیگر نقش اول آن، اسکوت مک‌نیری، تثبیت و تبدیل به یکی از بهترین فیلم‌های کلاسیک نئو نوآر شده است.

Paste Magazine/ مت دوناتو: 70

این فیلم تفسیر رضایت‌بخشی از سختی‌های آمریکا و گذران زندگی دارد، تفسیری که در بقیه فیلم‌ها بسیار بهتر و بدتر نیز انجام شده است. بلک‌هرست خود را پشت دوربین به عنوان یک کارگردان ثابت می‌کند، گرچه فیلمنامه فیلم، که شبیه به یک پیش‌نویس ابتدایی است، مانع شکوفایی کامل وی شده است. این فیلم انصافا و حقیقتا خوب است، من می‌دانم که این حد از شور یا تحقیر برای یک نقد خوب نیست، ولی این یک واقعیت است.

Slant Magazine/ استیون اسکیف: 63

درست همانطور که درک ما از شخصیت کلیف شروع به تغییر می‌کند، فیلم Blood for Dust نیز مضامین خود را به طور آشکارا روی یک مونولوگ درباره اینکه چگونه این مردان همیشه چیزی برای فروش به کسی دارند، چه مشتریان احتمالی و چه عزیزان، به تعلیق درمی‌آورد. درنهایت فیلم با استفاده از بازیگران با نگاه‌های تسخیرشده و فضای کسالت‌بار از لوکیشن‌های خاطره‌انگیز و فضای داخلی قهوه‌ای رنگ‌آلود، مضمون خود را حفظ می‌کند. فیلم خون در مقابل غبار شاید در ابتدا خوب به نظر نرسد، اما بسیار شبیه به شخصیت اصلی مرکزی خود، به سرعت شروع به نشان دادن مهارت‌هایش می‌کند.

همچنین بخوانید :

The New York Times/ بن کینگزبرگ: 40

فیلم خون در مقابل غبار به کارگردانی بلک‌هرست یک بازگشت به عقب به معنایی بسیار اشنا است. تصویر اولیه از یک پارکینگ پوشیده از برف برای ما یادآور فیلم فارگو است، اما فیلم Blood for Dust خط شوخی و طنز ندارد. صحنه تیراندازی، که صحنه اوج فیلم است نیز به قدری کم‌ نور است که تشخیص اینکه چه کسی به چه کسی شلیک می‌کند بسیار دشوار است.

Screen Rant/ سارا لیتل: 40

فیلم Blood for Dust برای برانگیختن حال و هوای فیلم Fargo ساخته شده است، اما نمی‌تواند مطابق با آن فیلم برنده اسکار 1996 عمل کند و احتمالا توسط بسیاری از افراد فراموش خواهد شد.

سخن پایانی

فیلم خون در مقابل غبار فیلم Blood for Dust

موضوع این مقاله از پلازا بررسی فیلم Blood for Dust 2024 بود. این بار با شما همراه شدیم تا داستان فیلم را بخوانیم، با بازیگران آن آشنا شویم و نظرات منتقدین درباره فیلم را بدانیم. حال که ما همه اطلاعات خود درباره فیلم خون در مقابل غبار را با شما در میان گذاشتیم، نوبت به شما خواننده محترم می‌رسد تا نظرات خود درباره این فیلم را به ما بگویید. آیا این فیلم اکشن را تماشا کرده‌اید؟ نظر شما درباره داستان و بازیگران آن چیست؟ مشتاق خواندن نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا