حاشیه

بیوگرافی فواد بابان گوینده خبر و همسرش + فرزندان

بیوگرافی فواد بابان گوینده خبر و همسرش + فرزندان

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در ادامه با بیوگرافی کامل فواد بابان مجری و گوینده خبر سابق تلویزیون به همراه عکس های خانوادگی و شخصی فواد بابان و مذهب فواد بابان و عکس همسر و فرزندان فواد بابان و همسر فواد بابان کیست و مرحوم بابان و کارخانه فواد بابان و علت فوت فواد بابان با شما در نم نمک خواهیم بود.

زندگینامه فواد بابان و همسرش(Foad Baban)

  • نام اصلی : فواد بابان
  • متولد : 9 تیر 1332 تهران
  • زمینه فعالیت : تلویزیون
  • پیشه : مجری و گوینده خبر
  • مدرک تحصیلی : لیسانس مکانیک
  • سالهای فعالیت : 1353
  • قد فواد بابان : 175 سانتیمتر
  • والدین : شکرالله بابان

بیوگرافی کامل فواد بابان

فواد بابان متولد 9 تیر 1332 در تهران یکی از گویندگان قدیمی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است.بیوگرافی فواد بابان گوینده خبر و همسرش + فرزندان

بیوگرافی فواد بابان گوینده خبر و همسرش + فرزندان

فواد بابان - Foad Baban

فواد بابان – Foad Baban

فارغ التحصیل لیسانس مکانیک است و می گوید سال 1356 برای ادامه تحصیل در رشته مکانیک عازم خارج از ایران شدم و سال 1360 برگشتم .

خانواده و اصالت

او چهار برادر و سه خواهر دارد و اصالتا کرد است.

وی فرزند شکرالله بابان و برادر بابک بابان (گوینده خبر) است و برادرش بختیار بابان (بازیکن پیشین تیم ملی بسکتبال ایران) می باشد.

فواد بابان و برادرش بابک بابان

فواد بابان و برادرش بابک بابان

دوران کودکی

دوران کودکی من خیلی معمولی و مانند بقیه کودکان گذشت ولی با این تفاوت که پدر من فرهنگی بود و در رادیو کار می کرد ، من از 7 سالگی به رادیو می رفتم و گاهی برنامه کودک هم اجرا می کردم. دوران تحصیلیم را در تهران گذراندم فقط یکی-دو سال را در کرمانشاه و ارومیه بودیم آن هم به دلیل اینکه پدرم رئیس انتشارات رادیو تلویزیون مراکز استان ها شد و ما خانوادگی به آنجا نقل مکان کردیم.

عکس جوانی فواد بابان

عکس جوانی فواد بابان

اجبار پدر به کردی حرف زدن

با توجه به اینکه در تهران زندگی می کردیم ، پدرم می گفت چون کرد هستیم باید در خانه با زبان کردی صحبت کنیم فقط یکبار کردی حرف نزدم و به خاطر همین پدرم یک سیلی به من زد به این دلیل که می گفت محیط طوری است که فارسی را یاد می گیرید و همین یکبار در خانه تنبیه شدم ولی در مدرسه چند بار مورد تنبیه قرار گرفتم. هنوز هم در خانه با خواهر و برادر و فرزندانم کردی صحبت می کنیم.

فواد بابان

استعداد گویندگی نداشتم

هیچ وقت این حس را نداشتم که استعداد گویندگی دارم ، فکر می کنم اصلاً استعداد نداشتم. پدرم گوینده بود طبیعی است که تأثیر داشت در داستان های شب که پدرم برای رادیو می نوشت برای تمرین هر شب در خانه از ما به عنوان سیاهی لشکر استفاده می کرد. همیشه ما را مجبور به کتاب خواندن می کرد به خاطر همین با ادبیات آشنا بودیم ، البته پدرم یکی از گوینده های معروف به زبان کردی بود فارسی هم گویندگی می کرد ولی تبحر خاصی در زبان کردی داشت ، حتی در زمان جنگ ایران و عراق صدام برای سر پدرم جایزه تعیین کرده بود زیرا پدرم تفسیرهای سیاسی علیه رژیم صدام می خواند.

فواد بابان

شروع فعالیت

آذر 53 در رادیو تلویزیون کرمانشاه استخدام شده بودم و خبرهای استان کرمانشاه را می خواندم ، البته بعد از 6 ماه که اعلام برنامه رادیو را انجام دادم ، شروع به خواندن خبرهای یک خطی کردم. ما مدتها برای آشنایی با فضای خبر در استودیو حضور پیدا می کردیم. اولین بخش خبری را ساعت 5 بعد از ظهر 8 آذر سال 54 به مدت  10 دقیقه خواندم.

فواد بابان و پدرش شکرالله بابان

فواد بابان و پدرش شکرالله بابان

مهمترین اخباری که خواندم

در مدت 37 سال گویندگی نمیشه گفت مهمترین خبری که خواندم چی بود ، ولی می توانم به خبر آزادی خرمشهر و زلزله بم اشاره کنم یا زمانی که آقای حیاتی خبر رحلت امام خمینی (ره) را گفت ما همه در استودیو کنارش بودیم.

فواد بابان و محمدرضا حیاتی

فواد بابان و محمدرضا حیاتی

ویژگی یک گوینده؟

معیار اصلی گویندگی جنس صدا ، تصویر مناسب است گاهی اوقات ممکن است شخصی که دارای صدای معمولی و آرامی است گوینده خوبی شود و صدای معمولی از صدای بم قابلیت تربیتی بهتری دارد و برای معیار فرعی می توان به دانش گوینده ، تحصیلات و آشنایی به کار گویندگی اشاره کنم. گویندگی در رادیو با تلویزیون متفاوت است ، گوینده رادیو از طریق صدا با شنونده در ارتباط است به مراتب سخت تر از تلویزیون است و گوینده باید با تمام احساسات خبر را طوری به شنونده برساند که قابل فهم و گوش نواز باشد.

فواد بابان

وضعیت ازدواج و همسر فواد بابان

فواد بابان ازدواج کرده و متاهل است ، همسرش متولد شمال است و می گوید دخترم به گویندگی علاقه دارد.

فواد بابان

علاقه به موسیقی

به موسیقی کردی ، فارسی ، خارجی و کلاسیک علاقه مندم ولی با موسیقی سبک جدید میانه ای ندارم.

فواد بابان

فواد بابان الان کجاست؟

بعد از اینکه از خارج از کشور وارد ایران شدم ، تقریباً به مدت 30 سال همواره در سه محل (مدیر عامل کارخانه ، ساخت و ساز ، گویندگی) کار می کردم ولی از سال 91 همه کارها را تعطیل کردم و به تألیف کتاب ، استراحت و برای زندگی به شمال کشور رفتم و می توانم بگویم همواره همه دوران کاریم دوران طلایی بود.

عکس های اینستاگرام فواد بابان

عکس های اینستاگرام فواد بابان

پشیمانی از احداث کارخانه

بارها از تصمیم خود پشیمان شده ام از جمله کارخانه ای که خریداری کردم ، اشتباه بود زیرا تدریس ، برگزاری همایش و ساخت و ساز را تعطیل کردم و در صورتی که می توانستم به مطالعه و نوشتن کتاب ، استراحت و در کل به زندگی بپردازم.

فواد بابان


منابع : نم نمک | فواد بابان اینستاگرام/ فواد بابان فیسبوک/ t ، hn fhfhk/صفحه شخصی فواد بابان/فواد بابان ویکی پدیا/ فواد بابان تلگرام

منبع : نم نمک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا