اقتصاد

هشدار تشدید بارش های تابستانه در برخی مناطق کشور

هشدار تشدید بارش های تابستانه در برخی مناطق کشور

به گزارش خبرگزاری برنا،  بر اساس این هشدار عمده فعالیت سامانه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در شمال آذربایجان غربی و نوار شمالی آذربایجان شرقی است که علاوه رگبار باران و رعد و برق، وزش باد شدید موقت نیز به همراه دارد.

فعالیت سامانه اثرات مخاطره آمیزی همچون آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، در جاده های کوهستانی و گردنه‌ها، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی در پی دارد.

سازمان هواشناسی توصیه کرد افراد در دوره فعالیت سامانه بارشی از سفر در جاده‌های کوهستانی خودداری کنند و همچنین نسبت به عدم اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع اقدام شود.

این سازمان همچنین توصیه کرد نسبت به اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، تسریع در جابه‌جایی محصولات کشاورزی برداشت شده، آمادگی راهداری و سایر دستگاه‌های اجرایی خدمت رسان و امدادی اقدام شود.

هشدار هواشناسی نسبت به افزایش سرعت باد در تنگه هرمز

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی از افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا در بخش هایی از دریای عمان و تنگه هرمز خبر داد.

بر اساس این هشدار از شنبه تا دوشنبه سرعت وزش بادهای جنوب شرقی در بخش هایی از دریای عمان و تنگه هرمز به محدوده ۲۶ نات یعنی ۴۹ کیلومتر بر ساعت می رسد و ارتفاع امواج تا ۱.۸ متر افزایش می یابد.

این شرایط مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، شرق تنگه هرمز و غرب دریای عمان را تحت تاثیر قرار می دهد و اثرات مخاطره آمیزی همچون غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی، اختلال در ترددهای دریایی قایق های صیادی و فعالیت های تفریحی، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و کشتی های تجاری در پی دارد.

سازمان هواشناسی توصیه کرد برای مواجهه مناسب با شرایط پیش رو نسبت به منع شنا و فعالیت های تفریحی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و اتخاذ تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی های تجاری و فعالیت های دریایی فراساحلی اقدام شود.

انتهای پیام/

منبع: برنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا