حاشیه

بیوگرافی و زندگینامه آدام درایور/ از این بازیگر چه می‌دانیم؟

بیوگرافی و زندگینامه آدام درایور/ از این بازیگر چه می‌دانیم؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بیوگرافی و زندگینامه آدام درایور/ از این بازیگر چه می‌دانیم؟

نام کامل: آدام داگلاس درایور (Adam Driver)

متولد:  ۱۹ نوامبر ۱۹۸۳ در شهر سن دیگو ایالت کالیفرنیا

پیشه: بازیگر

سال فعالیت: 2009 تاکنون

همسر: جوآن تاکر

تعداد فرزند: 1

 

 

 

بیوگرافی

آدام داگلاس درایور (Adam Driver) در ۱۹ نوامبر ۱۹۸۳ در شهر سن دیگو ایالت کالیفرنیا به‌دنیا آمد. نانسی رایت، مادر آدام، دستیار یک وکیل دادگستری بود و جوئل داگلاس درایور، پدر آدام بود که اجداد وی ریشهٔ هلندی، آلمانی، ایرلندی و انگلیسی داشتند و او کشیش بود. پدر و مادر آدام در همان دوران کودکی وی از یکدیگر جدا شدند و مادرش بعد از جدایی بار دیگر ازدواج کرد و این مرتبه با یک سرپرست عضو كليساى پروتستان. آدام در هفت سالگی به‌همراه مادر و خواهر بزرگتر خود راهی ‌شهر میشواکا ایالت ایندیانا شد و در سال ۲۰۰۱ از دبیرستان میشواکا فارغ‌التحصیل شد.

بیوگرافی آدام درایور | در مسیر بزرگان - گیمفا

 

آدام چندین سال بعد از این دوران در مصاحبه‌ای با مجلهٔ M Magazine، شخصیت کودکی خود را چنین توصیف کرد که وصله‌ای ناجور در خانواده بوده است و همیشه کارهای عجیبی انجام می‌داده و از بالارفتن از برج‌های رادیویی گرفته تا آتش‌زدن هرچی دم دستش بوده و البته جالب‌تر از همه تأسیس باشگاهی مشت‌زنی به‌همراه دوستانش با الهام از فیلم معروف Fight Club (باشگاه مبارزه) دیوید فیچر بود که در سال ۱۹۹۹ روی پردهٔ سینما رفت و آدام در آن زمان ۱۶ سال داشت. آدام درایور درکنار بازیگرانی چون واکین فینیکس برای فیلم جوکر، لئوناردو دی‌کاپریو و آنتونیو باندراس نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد در اسکار ۲۰۲۰ است.

بیوگرافی آدام درایور | در مسیر بزرگان - گیمفا

عضویت در نیروی دریایی و شکستن جناغ سینه

آدام درایور پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱، تصمیم می‌گیرد به‌عضویت نیروی دریایی دربیاید؛ البته وی پیش‌تر علاقمند بود در مؤسسه هنری جولیارد شهر نیویورک نام‌نویسی کند که این کار را کرد، اما از سوی این مؤسسه رد و پس از آن بود که دو سال و هشت ماه را در نیروی دریایی گذراند. دوران حضور وی در نیروی دریایی کمتر از سه سال بود و به‌علت شکستگی جناغ سینه براثر افتادن از دوچرخه در کوهستان و مشکلات پزشکی پیش‌آمده برای وی پیرو این اتفاق، به‌صورت افتخاری از نیروی دریایی فارغ‌التحصیل شد و این تصمیم کاملاً در آیندهٔ وی تأثیرگذار بود. آدام این مرتبه در دانشگاه ایندیاناپولیس نام‌نویسی کرد و باوجود قبولی در این دانشگاه، یک سال بعد و بار دیگر در مؤسسه هنری جولیارد نام‌نویسی کرد که این بار رد نشد و نتیجهٔ پافشاری و پشتکار خود را گرفت. درایور از آن دوران چنین یاد می‌کند که هم‌کلاسی‌هایش او را فردی زورگو می‌خواندند که شخصیتی بسیار ناپایدار دارد؛ او درمجموع برای خو گرفتن با آن فضا، باتوجه‌به‌دورانی که در نیروی دریایی گذرانده بود، کار سختی داشت و هم‌کلاسی‌ها چندان با او گرم نمی‌گرفتند.

بیوگرافی آدام درایور | در مسیر بزرگان - گیمفا

ازدواج

در همان دوران وی عضو انجمنی با نام «گروه ۳۸» شد و در همان انجمن هنری با جوآن تاکر آشنا شد و این آشنایی به‌ازدواج ختم شد. آدام درایور و جوآن تاکر بعدها مؤسسه‌ Arts in the Armed Forces را افتتاح کردند که این مؤسسه بدون دریافت هیچ مبلغی از نیروهای ارتشی، نمایش‌های مختلفی را برای آن‌ها به‌اجرا می‌گذارد.

بیوگرافی آدام درایور | در مسیر بزرگان - گیمفا

شروع بازیگری و نقطه اوج

آدام درایور پس از فارغ‌التحصیلی از مؤسسه هنری جولیارد، در سال ۲۰۰۹ اولین نقش خود را در سریال کمدی و درام The Unusuals (غیرعادی‌ها) نوآ هاولی ایفا کرد. اندکی بعد وی برای ایفای نقش شخصیت رابی ویکری در سریال Law & Order (نظم و قانون) دیک وولف انتخاب شد و همچون اولین پروژه‌ٔ حرفه‌ای خود، در این سریال نیز تنها در یک قسمت ایفای نقش کرد.

بیوگرافی آدام درایور | در مسیر بزرگان - گیمفا

سال ۲۰۱۹ را می‌توان نقطهٔ اوج کاری آدام درایور برشمرد و وی در چهار فیلم «گزارش»،‌ «مرده‌ها نمی‌میرند»، «داستان ازدواج» و «جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر» ایفای نقش کرد.

آدام درایور جزو آن دسته از بازیگرانی به شمار می‌رود که به هیچ عنوان علاقه‌ای به تماشای آثار خود نداشته و در مصاحبه‌های مختلفی اعلام کرده که حتی شنیدن صدایش در فیلم و سریال‌ها برایش غیرقابل تحمل خواهد بود. 

 

منبع: انتخاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا