اخبار روز

احراز هویت کشاورزان قمی برای دریافت کود یارانه‌ای

احراز هویت کشاورزان قمی برای دریافت کود یارانه‌ای

۲۰:۱۸ ۲۹ تير ۱۴۰۳

 حسین زند،مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قم در گفتگویی با اشاره به کود‌های یارانه‌ای اظهار  کرد: در راستای مبارزه با فساد و قاچاق کالا و جلوگیری از توزیع خارج از شبکه رسمی و همچنین شفاف‌سازی و مصرف بهینه و واقعی کود‌های یارانه‌ای و پیشگیری از هرگونه سوءاستفاده از این نهاده استراتژیک کشاورزی، صدور حواله الکترونیکی کود و تحویل سهمیه کودی کشاورزان بر اساس تطبیق کد ملی و شماره همراه کشاورز انجام می‌گیرد.

وی افزود: باتوجه‌به بهره‌برداری از وب‌سرویس کنترلی شاهکار وزارت جهاد کشاورزی در سامانه کنترل و پایش مواد کودی (توزیع کود یارانه‌ای)، صدور حواله الکترونیکی سهمیه کود کشاورزان صرفاً پس از صحت سنجی و شناسایی مالکیت شماره همراه کشاورز بر اساس تطبیق با کد ملی کشاورز امکان‌پذیر خواهد بود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم خاطرنشان کرد: در صورت مطابقت اطلاعات در تمام مراحل، حواله الکترونیکی کود شیمیایی برای کشاورز صادر می‌شود. حواله الکترونیکی شامل اطلاعاتی مانند نوع کود، مقدار کود، نام کارگزاری، تاریخ و زمان تحویل است. کشاورزان می‌توانند با استفاده از حواله الکترونیکی به کارگزاری‌های مجاز توزیع نهاده‌های کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مراجعه کرده و کود موردنیاز خود را دریافت کنند.

وی ادامه داد: در صورت عدم تطبیق کد ملی و مشخصات شناسنامه‌ای متقاضیان کود با شماره‌تلفن همراه آنان، امکان صدور حواله الکترونیکی کود و درنتیجه تحویل کود میسر نمی‌باشد. در این صورت کشاورزان باید با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی بخش خود نسبت به اصلاح و تکمیل اطلاعات خود در سامانه پهنه‌بندی وزارت جهاد کشاورزی اقدام نمایند؛ بنابراین کشاورزان عزیز توجه داشته باشند در هنگام ثبت و درج اطلاعات هویتی خود در سامانه پهنه‌بندی، شماره‌تلفن همراهی را ارائه دهند که با کد ملی و مشخصات شناسنامه‌ای آنان مطابقت داشته باشد.

زند در ادامه اضافه کرد: شرکت خدمت حمایتی کشاورزی استان قم بر اساس سهمیه مصوب ابلاغی برای تأمین و تدارک کود‌های شیمیایی یارانه‌ای از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۳ درصد برنامه ابلاغی معادل ۶ هزار تن انواع کود‌های اوره، فسفاته و پتاسه تدارک شده است که در ۴ماه ابتدای امسال  بیش از ۲۳۰۰ تن برای مصرف بخش کشاورزی استان از طریق ۲۲ کارگزاری شرکت خدمات حمایتی کشاورزی توزیع شده است.

وی ابراز داشت: در حال حاضر نیز بیش از ۳ هزار تن انواع کود‌های مذکور در انبار‌های تحت پوشش خود در استان برای توزیع و مصرف محصولات مشمول الگوی کشت استان موجود است.

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا