اخبار روزفناوری

شکایت FTC از مایکروسافت در پی افزایش قیمت Game Pass

شکایت FTC از مایکروسافت در پی افزایش قیمت Game Pass

FTC ایالات متحده (کمیسیون تجارت فدرال) تسلیم شکایت جدیدی به دادگاه استیناف ایالات متحده برای حوزه نهم علیه مایکروسافت پس از افزایش قیمت اخیر Game Pass، با این ادعا که دقیقاً این نوع رفتار پس از ادغام است. آنها می خواستند با جلوگیری از کسب مانع شوند. در اینجا گزیده ای از شکایت ارائه شده توسط مشاور FTC عماد ابیض است:

تخریب محصول – حذف با ارزش‌ترین بازی‌ها از سرویس جدید مایکروسافت – همراه با افزایش قیمت برای کاربران فعلی، دقیقاً همان آسیب مصرف‌کننده ناشی از ادغام FTC است. افزایش قیمت و تخریب محصول مایکروسافت – همراه با کاهش سرمایه گذاری مایکروسافت در تولید و کیفیت محصول از طریق اخراج کارکنان – از ویژگی های بارز شرکتی است که پس از ادغام از قدرت بازار استفاده می کند.

نکته مهم، اقدامات مایکروسافت با ارائه‌های مایکروسافت در زیر مطابقت ندارد. افزایش قیمت مایکروسافت همزمان با افزودن Call of Duty (CoD) به گران‌ترین سطح Game Pass است، و توقف سطح کنسول کمی قبل از انتشار جدیدترین بازی CoD اتفاق می‌افتد. در زیر، مایکروسافت قول داد که «این خرید با در دسترس قرار دادن [CoD] در Game Pass مایکروسافت در روز عرضه آن بر روی کنسول (بدون افزایش قیمت برای این سرویس بر اساس خرید) به نفع مصرف‌کنندگان خواهد بود.» بنابراین، اقدامات مایکروسافت پس از ادغام، طرح کنگره را برای توقف مقدماتی ادغام ها برای ارزیابی کامل اثرات رقابتی احتمالی آنها، و شک و تردید قضایی نسبت به وعده های مغایر با انگیزه های اقتصادی یک شرکت، تأیید می کند.

این درست است که وکلای مایکروسافت در دفاع از یادداشت خود در برابر درخواست FTC برای دستور مقدماتی برای جلوگیری از ادغام Activision Blizzard قول داده اند که قیمت Game Pass افزایش نخواهد یافت. با این حال، این وعده غیر الزام آور بود و اکثر مصرف کنندگان از قبل انتظار افزایش قیمت را پس از اضافه شدن مجموعه ارزشمند Activision Blizzard به خدمات اشتراک داشتند. Diablo IV در اواخر مارس به Game Pass اضافه شد و شایعات حاکی از Call of Duty و دیگر بازی های ABK ممکن است به زودی ملحق شوند. علاوه بر این، سرویس اشتراک مایکروسافت به سختی تنها سرویسی است که اخیراً برنامه های قیمت گذاری خود را افزایش داده است. در نهایت، مشتریان تصمیم خواهند گرفت که آیا قیمت جدید خیلی بالا است یا خیر.

در همین حال، FTC همچنان منتظر استیناف خود علیه ادغام مایکروسافت/اکتیویژن بلیزارد است که چندی پیش در دادگاه تجدیدنظر ناحیه نهم تسلیم شد. شانس کمیسیون تجارت فدرال که بتواند این خرید را از بین ببرد در این مرحله بسیار اندک به نظر می رسد، اما نمی توان به طور کلی از آن چشم پوشی کرد.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا