چطوری میشه

4 مرحله ساده برای تولید محتوای کارآمد در وردپرس

4 مرحله ساده برای تولید محتوای کارآمد در وردپرس

وقتی همه چیز گفته می شود و انجام می شود، محتوا عامل موفقیت یک وبلاگ است. اشتباه نکنید – طراحی و تبلیغ یکپارچه هستند، اما بدون محتوا هیچ هدفی ندارند. به همین دلیل است که اکثر کاربران وردپرس (به استثنای توسعه دهندگان و موارد مشابه) بیشتر از هر چیز دیگری وقت خود را صرف تولید محتوا در وردپرس می کنند.

به این ترتیب، داشتن یک فرآیند کارآمد برای ایجاد محتوا در وردپرس مفید است. من به عنوان کسی که برای امرار معاش وبلاگ می نویسم – هر روز بیش از 4000 کلمه برای سایت های وردپرس می نویسم – در طول زمان چیزی را ایجاد کردم که به نظرم روش کاری روشمند و کارآمد برای ایجاد محتوا است. در این پست می خواهم آن را با شما به اشتراک بگذارم.

از چهار مرحله تشکیل شده است که باید به ترتیب دنبال کنید. هنگامی که اصول را رعایت کردید و افزونه های لازم را نصب کردید، باید متوجه شوید که فرآیند ایجاد محتوای شما بسیار سریعتر و موثرتر است.

مرحله 1: فضای کاری خود را تمیز کنید

نگران نباشید – من در مورد فضای کاری فیزیکی شما صحبت نمی کنم. برای اهداف این پست، می‌تواند به همان اندازه که در حال حاضر است نامرتب (یا تمیز!) باقی بماند.

من در واقع به فضای کاری “مجازی” شما – یعنی صفحه “افزودن پست جدید” وردپرس اشاره می کنم. برای بسیاری از ما، ویژگی‌های کم استفاده و ویجت‌های بلااستفاده وجود دارد. اولین کاری که باید انجام دهید این است که به آن مشکل رسیدگی کنید.

شما احتمالاً از قبل از ویژگی “سینک آشپزخانه” در ویرایشگر متن TinyMCE اطلاع دارید:

The Kitchen Sink

…اما اگر نه، مطمئن شوید که اکنون آن را فعال کرده اید. اینکه چرا تیم توسعه وردپرس می‌خواهد این توابع قالب‌بندی با ارزش را به‌طور پیش‌فرض پنهان کند، فراتر از من است، اما شما باید ادامه دهید. احتمالاً در اکثر موارد از این ویرایشگر متن استفاده نخواهید کرد (در ادامه در مورد آن توضیح خواهیم داد)، اما وجود گزینه‌های در دسترس برای ویرایش لحظه آخری و غیره ضرری ندارد.

اکنون بیایید به سراغ آن ویجت های استفاده نشده برویم – آنها برای شما چه ارزشی دارند؟ تنها کاری که آنها انجام می دهند این است که صفحه شما را به هم می ریزند، و در تجربه من، یک صفحه درهم و برهم مانعی برای نوشتن کارآمد است. برای خلاص شدن از شر بهم ریختگی، کافی است روی برگه «گزینه‌های صفحه» در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید و هر چیزی را که نیاز ندارید را انتخاب کنید:

Screen Options

نگران نباشید – همیشه می‌توانید برگردید و ویجت‌هایی را که تصمیم دارید به نیاز دارید، دوباره فعال کنید. به این ترتیب، پرخاشگری به صرفه است – ممکن است تعجب کنید که بدون چه کاری می توانید انجام دهید.

من فقط ویجت های پیش فرض زیر را در وبلاگم فعال کرده ام:

سپس چند ویجت لازم افزونه:

اگر واقعاً غیرت دارید، می‌توانید ویجت‌ها را برای همیشه حذف کنید (از جمله آن‌هایی که نمی‌توانید از طریق برگه «گزینه‌های صفحه» حذف کنید، با استفاده از این آموزش)

همچنین می‌خواهید یک دقیقه وقت بگذارید و این ویجت‌ها را به هم بزنید تا به راحتی در دسترس باشند. حالا، آیا این احساس بهتر نیست؟

مرحله 2: ابزار نوشتن خود را انتخاب کنید

اگر هنوز با ویرایشگر متن پیش‌فرض TinyMCE مبارزه می‌کنید، باید بدانید که گزینه‌های به‌مراتب بهتری در دسترس هستند. اولین (و مورد علاقه خاص من) یک ویژگی پیش فرض در هسته وردپرس است. من در مورد ویرایشگر بدون حواس پرتی (DFE) صحبت می کنم:

The Distraction Free Editor

بهشت مینیمالیستی

نمی‌توانم میزان پیشرفت را نسبت به ویرایشگر متن استاندارد نادیده بگیرم. شما می‌توانید با و از آن سود بیشتری ببرید. این نام نشان می دهد – یک محیط کاملاً بدون حواس پرتی. آن را امتحان کنید؛ ممکن است تعجب کنید که چقدر آن را ترجیح می دهید.

یک شکایت رایج در مورد DFE این است که بسیاری از گزینه های قالب بندی موجود در ویرایشگر متن استاندارد را از دست داده است. با این حال، من این را فرصتی برای بهبود کارایی خود با یادگیری میانبرهای صفحه کلید متعدد می دانم که به شما امکان می دهد سرعت بسیار بیشتری در وردپرس بنویسید.

اکنون به روش ترجیحی من بروید. اگر به خصوص احساس ماجراجویی می کنید، پیشنهاد می کنم Markdown را بررسی کنید. این یک زبان نشانه گذاری بسیار بصری است – مانند HTML (اما بسیار ساده تر). با استفاده از Markdown از اشکالات آزاردهنده موجود در TinyMCE و DFE جلوگیری می کنید و کنترل کاملی بر تولید محتوا دارید. یادگیری آن بسیار آسان است — ممکن است آن را دوست داشته باشید.

بسته به پلتفرم شما، توصیه من MarkdownPad (رایانه شخصی) یا Byword (Mac) است. من در حال حاضر از Byword برای نوشتن این پست استفاده می کنم:

Byword for Mac

هنگامی که نوشتن یک پست در Markdown به پایان رسید، فقط محتوای خود را (به صورت HTML) کپی کرده و آن را در ویرایشگر HTML وردپرس قرار دهید. این تمام چیزی است که لازم است!

مرحله 3: پست های خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید

من قصد ندارم در این پست وارد پیچیدگی‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) شوم – من در واقع اخیراً به آن موضوع پرداختم اشتباهات رایج SEO در اینجا. با این حال، مطمئن شوید که به طور مناسب برای به حداکثر رساندن سئوی سایت پست خود مجهز هستید، ارزش دارد.

من توصیه می کنم دو افزونه زیر را نصب کنید:

  1. SEO WordPress توسط Yoast
  2. شمارنده عنوان پست

اگر پست‌های سئوی فوق‌الذکر من را خوانده باشید، همه چیز را در مورد اولین افزونه می‌دانید – تا آنجا که به من مربوط می‌شود، سئوی وردپرس توسط Yoast برای هر کاربر وردپرس ضروری است. در مورد Post Title Counter، این یک افزونه ساده است که به شما امکان می دهد به سرعت ببینید عنوان پست شما از چند کاراکتر تشکیل شده است:

Post Title Counter

از آنجایی که Google تمایل دارد هر عنوان پستی را که بیش از 65 کاراکتر دارد کوتاه کند، به عنوان یک ابزار مرجع بسیار مفید است.

مرحله 4: یک چک لیست ایجاد کنید

وقتی گردش کار ایجاد پست خود را متوقف کردید، توصیه می‌کنم یک چک لیست برای کار ایجاد کنید. زیرا باور کنید — اگر همه کارها را درست انجام می‌دهید، برای پیگیری آنها به فهرستی نیاز دارید.

این یک کپی از چک لیست من است:

  1. یک عنوان انتخاب کنید
  2. رقابت کلمات کلیدی را بررسی کنید و در صورت لزوم عنوان را ویرایش کنید
  3. مقاله تحقیق و برنامه ریزی
  4. دسته و برچسب اضافه کنید
  5. اطلاعات SEO (کلید کلیدی تمرکز، عنوان SEO، توضیحات متا) را پر کنید
  6. اولین پیش نویس را بنویسید
  7. عبارات کلیدی را

  8. ویرایش و تاکید کنید
  9. تصویر(ها) و منبع(ها) را اضافه کنید
  10. تصحیح
  11. در وردپرس جای‌گذاری کنید
  12. تحلیل صفحه (با افزونه SEO وردپرس) را انجام دهید و مقاله را در صورت لزوم ویرایش کنید
  13. اضافه کردن گزیده
  14. پیش نمایش و خواندن نهایی
  15. انتشار

این چیزهای زیادی برای به خاطر سپردن است، درست است؟ خوب است که من یک چک لیست دارم که می توانم به طور موثر تمام کار را انجام دهم. چیزی شبیه به این را اجرا کنید و از اینکه انتشار محتوا در وردپرس چقدر آسان است شگفت زده خواهید شد.

اکنون برو بنویس!

شما اکنون از همه کارهایی که من در مورد تولید محتوا در وردپرس انجام می‌دهم می‌دانید، پس منتظر چه چیزی هستید؟ وقت آن است که اقداماتم را اجرا کنم و کرک شوم!

من دوست دارم نظر شما را در مورد روش های من بدانم. هر گونه نظر، پیشنهاد و انتقاد سازنده پذیرفته می شود!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا