چطوری میشه

نصب وردپرس در مک به صورت محلی با MAMP

نصب وردپرس در مک به صورت محلی با MAMP

از آنجایی که من هنوز در حال یادگیری توسعه قالب وردپرس هستم، می‌خواستم تجربیات خود را با همه شما به اشتراک بگذارم. من می‌دانم که افراد زیادی وجود دارند که تازه سفر وردپرس خود را شروع کرده‌اند و فکر می‌کنند ممکن است برخی از سؤالات (یا با چند مشکل) که من دارم داشته باشید.

این اولین پست از مجموعه پست‌هایی است که توسعه تم وردپرس را از ابتدا تا انتها پوشش می‌دهد. امیدوارم بتوانید از این پست‌ها چیزی یاد بگیرید – حتی اگر چیز کوچکی باشد.

نصب وردپرس در مک

من اخیراً اولین قالب وردپرس خود را منتشر کردم، اما قبل از اینکه بتوانم برنامه نویسی را شروع کنم، مجبور شدم میزبان محلی خود را راه اندازی کنم.

در زیر مراحلی را که برای نصب محلی وردپرس در مک استفاده کردم آورده شده است. چرا من فقط در مورد نصب محلی در مک می نویسم؟ چون این چیزی است که من دارم. اگر وردپرس را روی رایانه شخصی نصب کنم، حتما این پست را به روز خواهم کرد. بنابراین برای کسانی از شما که دارای Mac هستند – بیایید شروع کنیم!

دانلود و راه اندازی MAMP

توصیه می‌کنم از MAMP برای نصب‌های محلی استفاده کنید. وردپرس در مک ابتدا باید MAMP (Mac Apache MySQL PHP) را دانلود کنید که می توانید با کلیک بر روی دکمه فوق العاده زیر به صورت رایگان از وب سایت آنها دریافت کنید.

هنگامی که آن را دانلود کردید، MAMP را مانند هر برنامه دیگری با کشیدن پوشه به پوشه برنامه های خود نصب کنید.

دانلود MAMP

تنظیمات MAMP

اکنون که Mamp را روی رایانه خود نصب کرده اید، باید تنظیمات MAMP پیش فرض خود را تنظیم کنید.

  1. ابتدا می‌خواهید MAMP را باز کنید، و باید راه‌اندازی کنید  (به تصویر زیر – چپ مراجعه کنید)
  2. روی دکمه “تنظیمات” کلیک کنید.
  3. این باید صفحه دومی را باز کند (به تصویر زیر – راست مراجعه کنید)
  4. برای به‌روزرسانی مقادیر انتخاب‌شده، روی دکمه «پورت‌ها» کلیک کنید.
  5. توصیه می شود از 80 برای پورت آپاچی و 330 برای درگاه MySQL خود استفاده کنید.

Mamp Settings

تنظیمات پورت ها به شما امکان می دهد شماره پورت را از URL لوکال هاست خود حذف کنید و به ترتیب از میزبان محلی خود محافظت کنید. حتی تصور اینکه استفاده از پورت 80 مستلزم آن است که هر بار که سرورهای خود را راه اندازی می کنید رمز عبور مدیریت خود را وارد کنید، واقعاً من را آزار نمی دهد و باعث می شود در مورد ایجاد تم مخفی خود احساس امنیت بیشتری داشته باشم.

هنگامی که در تنظیمات برگزیده خود هستید، همچنین می‌خواهید PHP خود را بر روی آخرین نسخه تنظیم کنید و یک مکان ریشه سند برای Apache انتخاب کنید (100% انتخاب شما – من یک پوشه جدید در اسناد خود درست کردم تا همه چیز را مرتب نگه دارم. ).

سرورها/پایگاه داده

اکنون زمان راه اندازی سرورهای خود و افزودن پایگاه داده است.

  1. >Mamp را باز کنید
  2. روی “شروع سرورها” کلیک کنید
  3. یک صفحه خوشامدگویی مانند زیر مشاهده خواهید کرد
  4. روی phpMyAdmin
  5. کلیک کنید

  6. شما باید به صفحه جدیدی هدایت شوید که در آن گزینه ایجاد یک پایگاه داده جدید به شما داده می شود. به این فکر کنید که می خواهید پایگاه داده خود را چه نامی بگذارید. تست، وردپرس، wp، wpdev – هر چیزی که برای شما مفید است (فقط نام آن را به خاطر بسپارید زیرا بعداً باید از آن برای یک مرحله دیگر استفاده کنید).
  7. نام را وارد کنید و روی ایجاد کلیک کنید.

Create Mamp Database User

بم! اکنون برای نصب وردپرس به صورت محلی آماده اید! به شما نگاه کنید – همه فن آوری باهوش هستید.

وردپرس را دانلود کنید

وردپرس به دلیل نصب آسان مشهور است. برای شروع – آخرین نسخه وردپرس را با کلیک بر روی دکمه زیر از سایت خود دانلود کنید.

دریافت وردپرس

پس از دانلود، برای استخراج پوشه دوبار کلیک کنید. پوشه “WordPress” را باز کنید و همه محتویات دیگر را به پوشه Applications/MAMP/htdocs خود بکشید.

Install WordPress

مرحله 1: فایل میزبان خود را ویرایش کنید

terminalاین یک مرحله مهم است برای اطمینان از اینکه می‌توانید بعداً چند سایت را فعال کنید. برای اینکه mutlisite کار کند، باید شماره پست را از URL لوکال هاست حذف کنید. بنابراین می‌خواهیم یک URL کاملاً جدید را به لوکال هاست خود ترسیم کنیم. ابتدا Terminal را باز کنید و عبارت زیر را تایپ کنید:

sudo nano /private/etc/hosts

Edit Hosts FIle in Terminal

ممکن است از شما خواسته شود رمز عبور مدیریت خود را وارد کنید، بنابراین فقط آن را تایپ کرده و اینتر را فشار دهید. سپس به صفحه زیر هدایت خواهید شد. از فلش رو به پایین برای رفتن به انتهای لیست و اضافه کردن استفاده کنید (با یک برگه در بین، و جایی که “test” نامی است که به پایگاه داده MAMP خود داده اید):

آزمون 127.0.0.1

Add Database to Hosts FIle in Terminal

برای خروج از منو روی “control + x” ضربه بزنید. هنگامی که از شما خواسته شد تغییرات خود را ذخیره کنید، حتماً «Y» را وارد کنید.

مرحله 2: wp-config-sample.php

را ویرایش کنید

به MAMP/htdocs بروید و نام فایل “wp-config-sample.php” را به “wp-config.php” تغییر دهید و آن را باز کنید. اکنون فایل‌ها را با استفاده از نام پایگاه داده‌ای که ایجاد کرده‌اید و همچنین “root.”

ویرایش کنید

Edit WP-Config File

فایل را ذخیره کنید. اکنون به فهرست اصلی خود (که باید https://whatever-your-database-name-is باشد) بروید و دستورالعمل ها را برای تکمیل نصب دنبال کنید.

مرحله 3: نصب وردپرس را کامل کنید

وقتی URL میزبان محلی شما، باید صفحه ای مانند صفحه زیر را ببینید که در آن اطلاعات اصلی خود را برای نصب وردپرس خود وارد می کنید. فرم را پر کنید و روی “Install WordPress” کلیک کنید.

WordPress Install Welcome

اکنون باید وردپرس را به صورت محلی نصب کرده باشید!

WordPress Install Success

راه اندازی یک نصب چند سایتی وردپرس

Multisite یک عملکرد عالی است که می‌خواهید هنگام توسعه تم‌های وردپرس با لوکال هاست خود از آن استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید محیط‌های سایت آزمایشی زیادی ایجاد کنید که در آن‌ها می‌توانید بلافاصله تغییراتی را که در تم‌های خود ایجاد می‌کنید بدون نیاز به استفاده از یک سایت زنده مشاهده کنید. هیچ زمانی مانند زمان حال برای نصب چند سایت وجود ندارد، و از آنجایی که شما یک نصب جدید وردپرس از مراحل بالا دارید، چیزی برای پشتیبان گیری وجود ندارد (اما اگر تصمیم گرفتید چند سایت را در زمان دیگری فعال کنید، باید قبل از شروع این مرحله از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. ).

نمایش فایل های مخفی – مهم!

بخشی از Multisite شامل ویرایش فایل .htaccess است که اتفاقاً یک فایل مخفی است. مدتی را به دنبالش گذراندم، سپس وقتی متوجه شدم که پنهان شده است، احساس کردم کاملاً یک نوبت هستم. دوباره ترمینال را باز کنید و کد زیر را وارد کنید تا همه فایل های مخفی نمایش داده شوند:

پیش‌فرض‌ها نوشتن com.apple.Finder AppleShowAllFiles true

killall Finder

این Finder را بازنشانی می‌کند تا همه فایل‌های مخفی شما را نمایش دهد و وقتی به مراحل بعدی می‌رویم، دردسر کمتری برای شما ایجاد می‌کند.

wp-config.php

را ویرایش کنید

فایل wp-config.php خود را دوباره باز کنید. اکنون می‌خواهیم کد زیر را اضافه کنیم تا دستورالعمل‌های گام به گام وردپرس را برای افزودن چند سایت روشن کنیم:

WordPress Allow Multisite

WP Install Network Settings

مطمئن شوید که سرورهای MAMP شما در حال اجرا هستند. اکنون وارد سایت لوکال هاست خود شوید. در زیر ابزارها، باید یک گزینه شبکه وجود داشته باشد. در اینجا می توانید انتخاب کنید که از دایرکتوری های فرعی یا زیر دامنه ها استفاده کنید (من از دایرکتوری های فرعی استفاده کردم اما این فقط ترجیح من است) و راه اندازی شبکه را ادامه دهید. صفحه بعدی باید از شما بخواهد که نام سایت و ایمیل مدیر را اضافه کنید.

Create a Network

سپس روی install کلیک کنید و اجازه دهید وردپرس کار جادویی داشته باشد.

ویرایش فایل های htaccess. و wp-config.php

بعد باید با صفحه‌ای مشابه این صفحه نمایش داده شود:

Create a WordPress Network Code

فقط به دنبال دستورالعمل ها ادامه دهید. قبلاً مجبور بودید یک فایل /blogs.dir را در پوشه wp-content خود ایجاد کنید، اما به نظر می رسد که با وردپرس 3.5 دیگر نیازی به انجام این مرحله ندارید (من این کار را انجام ندادم و با مشکلی مواجه نشدم. هنوز ؛-). فایل wp-config.php را باز کنید و کد مربوطه را در آن قرار دهید:

Edit WP-Config for Multisite

و همین کار را با فایل .htaccess (که در مرحله قبل قابل مشاهده بودید) انجام دهید:

Edit .htaccess for Multisite

سایت ها را به چند سایت خود اضافه کنید

اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که دوباره وارد داشبورد وردپرس خود شوید و به “سایت های من”، مدیر شبکه و سپس سایت ها برای افزودن سایت های جدید بروید.

Add New Network SIte

از اینجا می‌توانید نام، عنوان و ایمیل مدیر سایت مورد نظر خود را اضافه کنید.

Add New Network Site

موفقیت! اکنون می‌توانید هر طرح زمینه فعال شبکه را برای آزمایش در سایت(های) جدید خود نصب کنید. هر تعداد یا تعداد سایت هایی که می خواهید ایجاد کنید و در حال توسعه باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا