چطوری میشه

انتظارات از وردپرس 3.6

انتظارات از وردپرس 3.6

دوباره آن زمان است. جدید WordPress 3.6 beta منتشر شده و آماده آزمایش است. چه چیز جدیدی میپرسید؟ انواع ویژگی های سرگرم کننده، پس بیایید در آن شیرجه بزنیم! من می‌خواهم به برخی از ویژگی‌های جدید وردپرس 3.6 توجه کنید، اما برای مشاهده همه آنها، فقط باید خودتان نسخه بتا را نصب کنید (یا منتظر انتشار رسمی باشید).

فرمت های پست

WordPress 3.6 دارای یک رابط کاربری کاملاً جدید است که استفاده و درک آن آسان است و شامل برخی از قالب‌های پست عالی (استاندارد، تصویر، گالری، پیوند، ویدیو، صدا، چت، به‌روزرسانی وضعیت، نقل قول و غیره) است. هر قالب دارای نماد مخصوص به خود (که در قسمت باطن دیده می شود) و رنگ نمایش (در گزیده های صفحه اصلی و صفحات آرشیو مشاهده می شود) دارد.

wp36-post-icons

هر قالب حتی بسته به ویژگی‌هایی که قالب پست دارد، نسخه ویرایشگر خود را در پشتیبان دارد. به عنوان مثال، قالب پست ویدیویی دارای کادری برای وارد کردن URL ویدیو و گزینه ای برای انتخاب ویدیو از کتابخانه رسانه شما است، در حالی که نوع پست چت به شما این امکان را می دهد که پرسش و پاسخ را به ویرایشگر اضافه کنید.

پشتیبانی صوتی/تصویری

همانطور که در بالا به اختصار اشاره کردم، فرمت پست ویدیویی به شما اجازه می دهد تا به راحتی ویدیوها را مستقیماً در سایت خود جاسازی کنید. فرمت پست صوتی تفاوتی ندارد، به سادگی یک URL اضافه کنید یا یک فایل را از کتابخانه رسانه خود انتخاب کنید. اگرچه این یک ویژگی کاملاً جدید نیست، استفاده از آن و درک آن برای تازه‌کارها قطعا آسان‌تر است.

wp36-post-video-ex

ذخیره خودکار

WordPress 3.6 همچنین به شرایط پیش بینی نشده ای می پردازد که در آن قدرت خود را از دست می دهید یا فراموش می کنید پست های خود را ذخیره کنید. با ذخیره خودکار محلی، دیگر لازم نیست نگران از دست دادن محتوا باشید – وردپرس قادر است پیش نویس های شما را با یا بدون اینترنت و برق ذخیره کند. علاوه بر این، آنها هشدارهای مفیدی برای انقضای ورود به سیستم اضافه کرده‌اند، بنابراین شما می‌دانید که چه زمانی در شرف اتمام است.

قفل پست

lock-icon-85برای کسانی از ما که چندین نویسنده داریم، ویژگی جدید Post Lock قطعا مفید خواهد بود. وقتی روی پستی کلیک می‌کنید که شخص دیگری در حال ویرایش آن است، به شما هشدار داده می‌شود که او در آن پست است، اما گزینه‌ای نیز به شما داده می‌شود که او را از آن بیرون کنید.

منوهای Nav

منوهای وردپرس همیشه برای تازه کارها تا حدودی چالش برانگیز بوده است، اما طرح جدید امیدوار است به آنها کمک کند. دو تب وجود دارد – یکی برای ایجاد منوها و دیگری برای اختصاص آنها. در زبانه‌ها، فهرست‌های کشویی به راحتی قابل درک هستند تا فرآیند ایجاد منو کمی سازمان‌دهی شده باشد.

wp36-menus

wp36-menu-selection

بیست سیزده

موضوع پیش فرض جدید وردپرس به اندازه نسخه بتا هیجان انگیز است. Twenty Thirteen به قول توسعه‌دهندگان آن، «موضوع مبتنی بر نظرات، رنگ‌آمیزی و وبلاگ محور است که از پشتیبانی قالب‌های پست جدید استفاده می‌کند». حال و هوای رنگ‌ها و الگوهای دهه 1970 قطعاً تم را برجسته می‌کند. من عاشق طرح‌بندی، لوگوی ثابت و نوار جستجو، و گزینه‌های نوار کناری و پاورقی ابزارک هستم. تنها شکایت من این است که در مانیتورهای بزرگ این موضوع واقعاً یک تم با عرض کامل نیست.

twenty-thirteen-wordpress-theme

خودتان آن را آزمایش کنید

در نصب محلی یا سایت آزمایشی خود به وردپرس 3.6 ارتقا دهید و نظر خود را در مورد WordPress 3.6 به من بگویید!

به نصب محلی وردپرس خود وارد شوید، “افزونه تست وردپرس بتا، به Tools > Beta Testing بروید، “bleeding edge nightlies” را انتخاب کنید، سپس روی پیوند برای ارتقا کلیک کنید و آماده کاوش در وردپرس جدید هستید. 3.6 بتا!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا