چطوری میشه

چارچوب های گزینه های پنل تم وردپرس

چارچوب های گزینه های پنل تم وردپرس

در قلب بسیاری از تم های محبوب وردپرس، پانل گزینه های تم قدرتمند وجود دارد. این یک راه عالی برای گنجاندن گزینه های سفارشی سازی تم است که غیر توسعه دهندگان می توانند مدیریت و درک کنند. بسیاری از کاربران نمی‌دانند CSS چیست – اما می‌توانند از برگه‌ها، جابه‌جایی‌ها، کشویی‌ها و انتخابگرهای رنگ استفاده کنند.

در زیر تعدادی از برترین فریم ورک‌های گزینه‌های پانل تم وردپرس رایگان موجود در وب را فهرست کرده‌ام. آنها دارای رابط های کاربر پسند هستند و همه گزینه های عالی برای توسعه دهندگان پوسته وردپرس هستند که هنگام کدنویسی تم های جدید در نظر بگیرند.

سفارشی کننده تم وردپرس

WordPress Theme Customizer

این یک گزینه عالی است زیرا دقیقاً در وردپرس ساخته شده است! WordPress Theme Customizer این کار را برای کاربران آسان می کند بدون نیاز به دانستن هیچ کدی، موضوع خود را شخصی سازی کنید. بهتر از همه، همانطور که آنها شعار را تغییر می دهند، یک لوگو آپلود می کنند، رنگ پس زمینه یا هر چیز دیگری را تغییر می دهند که می توانند ویرایش های خود را در یک پیش نمایش زنده در حین انجام آنها ببینند. به این ترتیب آنها می توانند تغییرات خود را قبل از متعهد شدن به یک فونت یا رنگ خاص مشاهده کنند.

باز هم، از آنجایی که این بخشی از وردپرس است، چیزی برای نصب وجود ندارد. در حال حاضر در پانل طرح زمینه شما در قسمت Appearance وجود دارد. دستورالعمل‌هایی در WordPress.org (و در سراسر اینترنت – فقط در گوگل آن) وجود دارد که چگونه می‌توانید سفارشی‌کننده را گسترش دهید تا گزینه‌هایی را برای تقریباً هر چیزی که فکر می‌کنید از جمله انواع پست سفارشی، لغزنده و موارد دیگر اضافه کنید.

بیشتر درباره سفارشی ساز

Redux Framework

Redux Framework

Redux Framework را می‌توان هم به‌عنوان یک افزونه یا به‌عنوان یک تم/افزونه داخلی برای افزودن گزینه‌ها استفاده کرد، اما همچنین شامل یک کلاس متا پست قدرتمند است تا بتوانید گزینه‌های متا را به پست‌ها و صفحات خود اضافه کنید و همچنین از آن پشتیبانی کنید. سفارشی کننده تم.

ما از چارچوب Redux در تمام قالب وردپرس زیرا به ما این امکان را می‌دهد تا تنظیمات قدرتمندی برای کنترل رنگ‌های تم، طرح‌بندی‌ها، پس‌زمینه‌ها، تنظیمات اجتماعی، گزینه‌های برش تصویر، گزینه‌های فونت و غیره اضافه کنیم.

Redux یکی از قدرتمندترین Options Framework های موجود است و همچنین به خوبی توسط توسعه دهندگان پشتیبانی می شود. ما در واقع آنقدر آن را دوست داریم که قبلاً چندین کمک مالی برای آنها ارسال کرده ایم. به علاوه، آنها در حال کار بر روی برخی از افزونه‌های عالی عالی هستند که عملکردهای بیشتری را اضافه می‌کنند.

دریافت افزونه Redux Framework

افزونه چارچوب گزینه ها

theme-options-framework

افزونه Options Framework راهی عالی برای افزودن گزینه های سفارشی سازی گسترده به قالب وردپرس شما است. در واقع، ما حتی از این پلاگین در برخی از تم های برتر WPExplorer خود استفاده کرده ایم (به تم Ultra خود نگاهی بیندازید). این افزونه تقریباً از هر سفارشی سازی که فکر می کنید مانند جعبه متن، انتخابگر رنگ، آپلود تصاویر و گزینه های تایپوگرافی را پشتیبانی می کند. ایجاد گزینه‌های سفارشی شما نیز یک کار فوری است، زیرا توسعه‌دهنده پلاگین (Devin Price) یک پوشه مفید «گزینه‌ها را بررسی کنید» که به‌عنوان طرح اولیه گزینه‌ها در دانلود github عمل می‌کند.

نصب نمی تواند ساده تر باشد. برای شروع کافیست افزونه را از فهرست پلاگین وردپرس دریافت کنید. سپس همه گزینه های تم دوست داشتنی را در فایل options.php تعریف کنید و افزونه Options Framework به طور خودکار آنها را نشان می دهد.

گزینه‌ها را دریافت کنید افزونه چارچوب

Fluent Framework

Fluent Framework

Fluent Framework یک چارچوب توسعه بسیار پیشرفته برای وردپرس است که نه تنها برای ایجاد پنل های مدیریت تم، بلکه برای متاباکس ها، متای کاربر، متای طبقه بندی و موارد دیگر نیز خوب است! این بدان معنی است که شما می توانید اساساً از چارچوب واحد برای همه عملکردهای غیرقابل استفاده خود استفاده کنید. چارچوب Fluent توسط “nohalfpixels” ایجاد شد، که در 8 ژوئیه 2014 منتشر شد و با قیمت بسیار مقرون به صرفه در CodeCanyon فروخته شد.

چارچوب گزینه های کمی اصلاح شده – اکنون بخشی از Redux!

SMOF

SMOF یک چارچوب گزینه های قدرتمند است که از ترکیب افزونه Options Framework ذکر شده در بالا، KIA Options Framework و برخی ایده های UI از پلاگین OptionTree به وجود آمده است. در WPExplorer، ما از SMOF بر روی تعدادی از تم های اخیر استفاده کرده ایم (نگاهی به Cleaner، Foxy و Office 2.0 جدید بیندازید) زیرا درک آن برای کاربران آسان است، به طور یکپارچه در قالب های وردپرس ادغام می شود و این امکان را فراهم می کند که گزینه های پیشرفته مانند کشیدن و رها کردن بخش های صفحه اصلی و مدیریت کشویی سفارشی را اضافه کنید.

افزودن SMOF به قالب وردپرس شما سریع و بدون دردسر است. کد را در فایل functions.php خود قرار دهید، پایگاه داده خود را بازنشانی کنید و گزینه های خود را به فایل theme-option.php اضافه کنید. و اگر گیر کردید، اسناد و انجمن پشتیبانی برای کمک به شما وجود دارد.

توجه: این افزونه با Redux Framework بالا ادغام شده است، بنابراین لطفاً آن را به جای آن از ما بخواهید!

افزونه OptionTree Framework – اکنون بخشی از Redux است!

optiontree

این پلاگین کوچک هوشمند در واقع توسط ThemeForest حمایت مالی شده است تا به نویسندگان خود یک گزینه عالی برای اضافه کردن گزینه های تم به روشی که کاربران بتوانند درک کنند ارائه دهد. OptionTree به توسعه دهندگان تم این تغییر را می دهد تا گزینه های زیادی را برای طراحان/کاربرانی که پوسته های وردپرس خود را خریداری می کنند ارائه کنند. با به‌روزرسانی نسخه 2.0، OptionTree این قابلیت را دارد که در فهرست اصلی تم شما وجود داشته باشد، بنابراین می‌توانید از طریق تنظیمات/باکس‌های متا از آن استفاده کنید و کسانی که تم شما را می‌خرند، در صورت تغییر هر یک از تنظیمات UI Builder، نمی‌توانند گزینه‌های OptionTree را بشکنند. یکی دیگر از گزینه‌های عالی، واردات/صادرات برای گزینه‌های تم و داده است، بنابراین می‌توانید نسخه‌های گزینه‌های تم مختلف را با طرح زمینه خود بسته‌بندی کنید.

نصب فوق العاده آسان دیگر. افزونه را از دایرکتوری افزونه وردپرس دریافت کنید، آن را فعال کنید و سپس در صورت نیاز به کمک بیشتر از مستندات استفاده کنید.

توجه: این افزونه با Redux Framework بالا ادغام شده است، بنابراین به جای آن از ما بخواهید!

دریافت پلاگین OptionTree

UpThemes Framework

upthemes-framework

UpThemes این چارچوب عالی را بر اساس تنظیمات API ایجاد کرد. این چارچوب همچنین از آپلود کننده رسانه وردپرس داخلی استفاده می کند تا آن را سبک و ایمن نگه دارد. می‌توانید گزینه‌های سفارشی‌سازی زیادی مانند رنگ‌ها، طرح‌بندی‌ها، فونت‌ها و موارد دیگر را برای کاربران خود اضافه کنید. به‌علاوه، UpThemes یک سفارشی‌کننده تم زنده تعبیه کرده است تا بتوانید پیش‌نمایش هر یک از سفارشی‌سازی‌های خود (به عنوان مثال یک نمونه رنگ یا قطعه قلم) را مشاهده کنید.

شما دو گزینه دارید – یا فریم ورک را از github دانلود کنید و محتویات زیپ نشده را در options.php خود قرار دهید، یا فریم ورک را به عنوان یک زیر ماژول به موضوع خود اضافه کنید (به این ترتیب هرگونه به روز رسانی در چارچوب به صورت خودکار خواهد بود). یک راهنمای کامل برای شروع در صفحه UpThemes Framework با دستورالعمل های دقیق وجود دارد که هر دو روش نصب را بسیار آسان می کند.

دریافت UpThemes چارچوب

چارچوب گزینه های تم NHP

nhp-theme-options-framework

چارچوب گزینه های NHP از ترکیبی از افزونه Options Framework و چارچوب UpThemes مشتق شده است. این فریم ورک دارای برگه‌های تنظیمات کاربر پسند، یکپارچه‌سازی با تنظیمات API داخلی وردپرس، ابزارها و پیام‌های خطای سفارشی است و بهتر از همه شما می‌توانید به راحتی این چارچوب را سفارشی و گسترش دهید. فیلدهای سفارشی (متن، دکمه‌ها، آپلودها، برچسب‌ها، رنگ‌ها، چک‌باکس‌ها و غیره) یا اعتبارسنجی‌ها (URL، ورودی‌های HTML، مقادیر هگز، تاریخ‌ها و غیره) را با کلاس‌های فیلد قابل توسعه و کلاس‌های اعتبارسنجی ایجاد کنید – یا هر دو را با توابع برگشت به تماس انجام دهید.

برای نصب NHP Theme Options کافیست bhp-options.php را به فایل functions.php خود اضافه کنید. پیزی آسان. همچنین یک WIKI عظیم با انواع اطلاعات در مورد چارچوب وجود دارد و تقریباً برای هر سؤالی که ممکن است داشته باشید به شما کمک می کند.

چارچوب گزینه های تم NHP را دریافت کنید

تجارب شما

می‌خواهیم بدانیم که آیا شما از هر یک از چارچوب‌های بالا استفاده کرده‌اید و چگونه آن را دوست دارید. نظر خود را در زیر بنویسید و تجربه و توصیه های خود را نشان دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا