چطوری میشه

قیمت بالای افزونه های رایگان وردپرس

قیمت بالای افزونه های رایگان وردپرس

تا آنجا که به وردپرس مربوط می شود، دو مورد از موارد مورد علاقه من وبلاگ نویسی – بدیهی است – و گسترش برنامه اصلی از طریق استفاده از افزونه ها است.

بله، من کار با تم‌ها انجام داده‌ام و حتی چند برنامه وب را در بالای پلتفرم ساخته‌ام، اما اغلب به کار بر روی افزونه‌ها برمی‌گردم. آنها به نوعی مانند برنامه های وردپرس هستند، درست است؟

و در حال حاضر، برای ساختن برنامه‌ها برای پلتفرم‌های مختلف، پیچیدگی دیوانه‌کننده‌ای وجود دارد: خواه iOS، Android، Mac، Windows و هر پلتفرم بزرگ دیگری که می‌توانید تصور کنید – شامل وردپرس.

اما درست مانند ساختن هر چیزی، ساختن برای وردپرس نیز مجموعه ای از چالش ها را به همراه دارد. اگر مایلید به ساخت افزونه‌ها به‌ویژه برای سرگرمی بپردازید، در اینجا خلاصه‌ای از آنچه باید انتظار داشته باشید، آورده شده است.

برای ساختن افزونه های وردپرس رایگان چه انتظاری داریم

فرایند توسعه با ساختن نرم افزار برای هر چارچوب یا پلتفرم دیگری بسیار متفاوت است:

  • شما لایه اصلی برنامه – یعنی WordPress – و مجموعه APIهای آن را دارید
  • شما وابستگی هایی دارید – یعنی جاوا اسکریپت، شیوه نامه ها، و هر کتابخانه شخص ثالث
  • و شما مجموعه ای از استانداردهای کدنویسی را دارید
  • …و بیشتر

اما نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر به تازگی با این کار شروع کرده اید، یا اگر از پلتفرم، زبان یا انجمن دیگری آمده اید، فقط به این دلیل که می خواهید افزونه خود را به صورت رایگان ارائه کنید لزوماً به این معنا نیست که باید آن را مانند غرب وحشی توسعه دهید.

به طور خاص، هر زمان که افزونه‌ای را به مخزن افزونه وردپرس ارسال می‌کنید، پایگاه کد شما قبل از تأیید بررسی می‌شود.

این راهی عالی برای اطمینان از سطح مشخصی از کیفیت برای آنچه از طریق مخزن وردپرس در دسترس است، درست است؟

اما یک استثنا وجود دارد!

گفتم که شما نمی‌توانید مانند غرب وحشی توسعه پیدا کنید، اما حقیقت این است که اگر قصد دارید آن را در وبلاگ خود، در سایت خود یا هر دارایی دیگری که ممکن است دارید منتشر کنید، پس شما عملاً آزاد هستید که آن را به دلخواه خود بسازید.

موضوع این است که با گذشت زمان، مردم در استفاده از مضامین رایگان وردپرس و افزونه‌های وردپرس که توسط یک منبع معتبر میزبانی نمی‌شوند یا به دلیل کیفیت نداشتن ممتاز نیستند، کمی محتاط شده‌اند.

لزوماً مجموعه ویژگی‌ها بد نیست، بلکه سطح کیفیت کد ضعیف است و اغلب منجر به هک‌های بسیار زیاد، مشکلات سازگاری یا مشکلات کلی تجربه کاربر می‌شود. اگرچه ممکن است کار شما نه به این نتیجه برسد، اما احتمالاً به دلیل شهرتی که این نوع کار به عنوان توسعه یافته است، این شهرت را ایجاد می کند.

پس به خودتان لطف کنید و از تیم بررسی افزونه WordPress.org ممیزی رایگان دریافت کنید. شما چیزی جز کیفیت از این کار ندارید.

ابزارهای رایگان در دسترس

علاوه بر این، اگر به دنبال انتشار یک افزونه رایگان هستید و متعهد به پیروی از دستورالعمل‌ها برای کار با بهترین شیوه‌ها هستید، مخزن افزونه وردپرس ابزارهای رایگان مختلفی را برای پشتیبانی از افزونه خود ارائه می‌دهد.

wordpress-repository

به غیر از کنترل منبع، شما همچنین دریافت می کنید:

  • صفحه اصلی برای افزونه
  • این افزونه از داخل داشبورد وردپرس ایندکس شده و قابل جستجو است
  • صفحه اصلی مخزن شامل یک انجمن پشتیبانی رایگان است تا بتوانید از کاربران خود حمایت کنید
  • یک سیستم رتبه بندی برای دیگران تا گزارش دهند که چقدر کار شما را دوست دارند (یا دوست ندارند)
  • دستورالعمل‌های نصب
  • روشی برای مدیریت سوالات متداول
  • آمار تعداد افرادی که کدام نسخه از کار شما را اجرا می کنند
  • …و بیشتر

شیرین، درست است؟

اما این چیزی است که افراد کمی در هنگام ورود به این بازی درباره آن بحث می‌کنند یا حتی می‌دانند: اگر افزونه‌ای دارید که محبوبیت خاصی پیدا می‌کند، پشتیبانی می‌تواند فوق‌العاده چالش‌برانگیز شود.

شما یک نفر هستید که پروژه‌ای را در ده‌ها هزار وبلاگ نصب کرده‌اید، و همه این افراد می‌توانند مسائل مربوط به کار شما را به اشتراک بگذارند.

اکنون، این که آیا شما موظف به کمک به این افراد هستید یا نه، برای بسیاری از مردم منطقه خاکستری است. برخی افراد می گویند که چون رایگان است، هیچ تعهدی وجود ندارد. دیگران می گویند که از آنجایی که شما آن را منتشر کرده اید، پس باید برای حمایت از آن آماده باشید.

این پست مربوط به آن بحث نیست.

هرجا که افتادید، مدت زمانی را که پشتیبانی می‌تواند طول بکشد دست کم نگیرید. برای این منظور، من همچنین از شما بچه‌ها می‌خواهم که یک پست عالی از کریس لما را بخوانید. /a> در تمایز کردن بین مشتریان و کاربران.

یک کلمه درباره پشتیبانی

اگر مطمئن نبودم که به اندازه کافی بر جنبه پشتیبانی تاکید کرده ام، نادیده گرفته می شوم. مخزن پلاگین وردپرس بسیار عالی است، اما می تواند احساسات منفی زیادی را نسبت به پروژه ای ایجاد کند که زمانی عاشق آن بودید، صرفاً به دلیل تعداد زیاد درخواست هایی که برای پشتیبانی ارائه می شوند (خواه ویژگی ها، درخواست ها یا اشکالات واقعی باشد. ).

من نمی‌گویم این درخواست‌ها را نادیده بگیرید – بالاخره برخی از افراد وقت صرف می‌کنند تا در مورد چیزهایی گزارش دهند که فقط کار شما را بهتر می‌کند. با این حال، اگر افراد معمولاً برای زمان خود غرامت دریافت می‌کنند، و شما زمان زیادی را صرف پاسخگویی به سؤالات پشتیبانی می‌کنید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که نوعی مدل کسب‌وکار را در افزونه خود معرفی کنید.

اگرچه این امکان برای این پست وجود ندارد، من فکر می‌کنم که ارائه یک نسخه رایگان از یک افزونه پریمیوم یک راه حل است. اگر مردم از افزونه شما لذت می برند و ارزشی در آن پیدا می کنند، اغلب مایلند برای پشتیبانی از آن هزینه بپردازند.

“افزونه شما بد است!”

یکی از بزرگترین چالش‌های مدیریت یک محصول، رسیدگی به سطح شکایاتی است که ممکن است دریافت کنید.

حقیقت این است که مردم به ندرت با مراکز پشتیبانی مشتری تماس می‌گیرند تا بگویند «متشکرم» یا «کار عالی»، درست است؟ منظورم این است که چند وقت یک‌بار واقعاً به شرکت تلفن همراه خود اطلاع می‌دهید که خوشحال هستید که با آخرین تماس تلفنی خود تماس قطعی دریافت نکردید؟

دقیقاً.

برای این منظور، ارسال محصول با هر ظرفیتی – از جمله افزونه وردپرس – مشمول این است، بنابراین اگر هنوز افزونه ای را توسعه نداده اید یا در آستانه انتشار هستید، برای شکایت آماده باشید.< /p>

اینطور نیست که کاربران  افزونه هایی را که استفاده می کنند تحسین نمی کنند. اگر بگویم این اتفاق نیفتاد، دروغ می گویم، اما تعداد شکایات اغلب بسیار بیشتر از تعداد تحسین هاست.

این به سادگی ماهیت نحوه کار افراد و در نتیجه بازار است.

من فکر می‌کنم که همه ما متفاوت ساخته شده‌ایم زیرا به دریافت انتقاد مربوط می‌شود. برخی از افراد پوست ضخیم دارند و می توانند آن را بگیرند، بگذارند از پشت خود غلت بزند و بروند. دیگران، نه چندان اما این چیزی است که می‌توان آن را در طول زمان آموخت و توسعه داد.

بنابراین اگر در گروه دوم هستید و تازه وارد بازار می‌شوید: آماده باشید، اما آن را شخصی نگیرید. این برای همه ما اتفاق می افتد و با خطر جناسی، کلمات همچنان فشرده می شوند :).

اکنون برو یک پلاگین بسازید

اصولاً، این پست یک “اگر آن زمان می دانستم آنچه را که اکنون می دانم” در مورد وردپرس است، بسیاری از اشتباهات، گام های اشتباه و یادگیری برخی درس ها را به سختی میانبر می کردم.

من فکر می‌کنم همه از یادگیری از دیگران قدردانی می‌کنند، بنابراین امیدوارم این پست به میان‌بر برخی از مواردی که معمولاً با انتشار یک افزونه می‌آیند کمک کرده باشد.

به هر حال، صحبت ارزان است. برو یه چیزی بساز :).

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا