چطوری میشه

انجمن های bbPress برای وردپرس: راهنمای سریع

انجمن های bbPress برای وردپرس: راهنمای سریع

تالارهای گفتگو تقریباً به اندازه خود اینترنت وجود داشته اند. حتی قبل از محبوب شدن شبکه جهانی وب، مردم با استفاده از سیستم‌های تابلوی اعلانات سرور پایانه، اطلاعات را به اشتراک می‌گذاشتند و درباره موضوعات بحث می‌کردند. در واقع، اولین تجربیات من با اینترنت در سال 1998 حول محور اتاق‌های گفتگو و انجمن‌های گفتگو در AOL می‌چرخد (پسرم، من با نوستالژیک به آن روزهای پریشان نگاه می‌کنم).

انجمن گفتگوی مدرن ایده اصلی چیزی را حفظ می کند که در حال حاضر یک مفهوم بسیار تثبیت شده است – به اشتراک گذاری اطلاعات و بحث در مورد موضوعات – اما به یک افزونه سبک وزن برای وردپرس تبدیل شده است که می تواند در عرض چند دقیقه نصب شود.

>

من در مورد bbPress صحبت می کنم – نرم افزار انجمن وردپرس که توسط افرادی ساخته شده است که خود وردپرس را ایجاد کرده اند. در این پست قصد دارم دقیقاً توضیح دهم که bbPress چیست، چرا ممکن است به آن نیاز داشته باشید، و همچنین نحوه نصب آن را به شما نشان دهم.

چرا به bbPress نیاز دارید

Total WordPress Theme & bbPress

مجموعه ویژگی‌های bbPress به اندازه نرم‌افزار اختصاصی انجمن مانند phpBBvBulletin، پس چرا از آن استفاده کنیم؟ چند دلیل قانع کننده وجود دارد.

  1. سبک است. نرم افزار انجمن به طور سنتی پف کرده، پر از حفره های امنیتی است و باعث تخلیه واقعی سرور شما می شود. آخرین نسخه bbPress (نسخه 2.5.13) برای استفاده ساده و منبع باز است – بنابراین می توانید در صورت لزوم افزونه را تغییر دهید.
  2. به طور کامل با وردپرس ادغام شده است. این مزیت فراتر از سهولت نصب است. bbPress از سیستم مدیریت کاربران وردپرس بهره می‌برد و به مخزن وسیع افزونه‌های وردپرس دسترسی دارد، جایی که تعداد مناسبی از افزونه‌های خاص سازگار با bbPress را خواهید یافت. یکی از اینها BuddyPress است، قالبی برای یک شبکه اجتماعی مبتنی بر وردپرس که در واقع از bbPress برای قدرت استفاده می کند. انجمن های آن.
  3. سفارشی‌سازی آسان است. bbPress نسبت به سایر نرم‌افزارهای تالار گفتمان نسبت به سفارشی‌سازی استایل تالار گفتمان یک مزیت منحصربه‌فرد دارد. از آنجایی که برای وردپرس ساخته شده است، تم های شگفت انگیز زیادی وجود دارد (مانند تم وردپرس کل) که به طور خاص برای bbPress طراحی شده است، بنابراین تغییر ظاهر انجمن شما به همین سادگی تم خود را تغییر دهید.

اگر می‌خواهید یک تابلوی اعلانات سنتی یا یک شبکه اجتماعی جدید راه‌اندازی کنید، احتمالاً bbPress برای شما مناسب نیست (اگرچه به عنوان پایه‌ای برای دومی، BuddyPress را بررسی کنید!)

با این حال، اگر می‌خواهید یک عنصر انجمن را به یک وبلاگ موجود یا یک منطقه پشتیبانی برای مشتریان خود اضافه کنید، به سختی می‌توانید چیزی مناسب‌تر از bbPress پیدا کنید.

bbPress چیست؟

هر صاحب سایت باید بفهمد که در افزونه هایش چه می گذرد. bbPress به سادگی سه نوع پست سفارشی، چند قالب طرح بندی، سیستمی از کدهای کوتاه، چند ویجت و کد CSS است. به همین دلیل به آن سبک وزن می گویند!

انواع پست سفارشی

سه نوع پست سفارشی عبارتند از:

  1. انجمن‌ها: که هر تالار گفتگو را که ایجاد می‌کنید نگه می‌دارد و اجازه می‌دهد سلسله مراتبی از انجمن‌ها ایجاد شود
  2. موضوعات: که هر رشته بحث (عنوان و پست آغازین) را در خود جای می دهد
  3. پاسخ‌ها: که هر پاسخ جداگانه به یک موضوع را نگه می‌دارد

طرح بندی ها

الگوهای طرح‌بندی استاندارد برای بیشتر نمونه‌ها مناسب هستند. برای مثال، طرح موضوعات فهرستی از موضوعات را با اطلاعات زیر نمایش می دهد:

  • نام موضوع
  • چه کسی موضوع را شروع کرده و در کدام انجمن شروع کرده است
  • تعداد افراد درگیر در مکالمه (صداها)
  • تعداد پاسخ‌ها به موضوع
  • (و احتمالا) آخرین پاسخ چند وقت پیش بود و چه کسی آن را داد

bbPress Topics Page

عناصر مختلف را می‌توان با CSS برای تطابق بهتر با وبلاگ خود استایل‌بندی کرد، اما اگر می‌خواهید تغییرات اساسی در ساختار ایجاد کنید، باید با PHP راحت باشید یا تمی مانند Total که گزینه های طراحی سفارشی داخلی را ارائه می دهد.

کوتاه ها و ابزارک ها

bbPress نمایش عناصر مختلف انجمن را در هر کجا که می خواهید از طریق یک سری کد کوتاه و ابزارک ساده می کند. این در واقع یک ویژگی فوق العاده قدرتمند است که به شما امکان می دهد قابلیت استفاده و طراحی پاسخگو را در نظر بگیرید.

به عنوان مثال، می‌توانید صفحه‌ای ایجاد کنید که آخرین موضوعات را با مجموعه‌ای از محبوب‌ترین پست‌های برجسته شده در نوار کناری خود با استفاده از یک کد کوتاه و یک ویجت فهرست می‌کند. اگر تصمیم دارید که طرح‌بندی انجمن سنتی‌تری را که دسته‌ها را فهرست می‌کند ترجیح می‌دهید، می‌توانید در عرض چند دقیقه همه چیز را تغییر دهید.

برای اینکه انعطاف پذیری را به شما احساس کنید، برای مشاهده همه 19 کدهای کوتاه bbPress.

ویجت های ارائه شده عبارتند از:

  • فهرست انجمن ها
  • پاسخ های اخیر
  • موضوعات اخیر
  • لیست بازدید از موضوع
  • جستجو
  • ویجت ورود
  • آمار

ویجت ورود به سیستم بسیار مفید است و یک فرم ورود به سیستم را برای بازدیدکنندگان نمایش می دهد و یک پیوند نمایه را برای کاربران وارد شده نشان می دهد.

نصب

اگر تصمیم دارید bbPress را اجرا کنید، نصب ساده‌تر نیست.

bbPress را از طریق فهرست وردپرس نصب کنید

فقط bbPress را در فهرست پلاگین وردپرس جستجو کنید، نصب را فشار دهید و کار تمام شد (یا اگر می خواهید از افزونه به عنوان پایه ای برای توسعه استفاده کنید، یا فقط برای نگاه دقیق تر، می توانید یک نسخه از آن دانلود کنید. از مخزن افزونه WordPress).

bbPress WordPress Forums

bbPress را از طریق قالب وردپرس نصب کنید

گزینه دیگر شما این است که افزونه را از طریق قالب وردپرس خود نصب کنید (اگر این گزینه را ارائه می دهد). به عنوان مثال، قالب وردپرس Total نه تنها با bbPress کاملاً سازگار است، بلکه شامل یک نسخه آزمایشی آماده و وارداتی آسان bbPress است.

Install Total bbPress Demo

به سادگی به Themeforest بروید و Total را بخرید (یکی از دارای بالاترین امتیاز و محبوب ترین تم های وردپرس در وب را بکشید و رها کنید)، آن را نصب و فعال کنید، سپس به پنل تم > وارد کننده نسخه نمایشی  بروید (توجه: این برای Total منحصر به فرد است ، اکثر تم ها شامل این ویژگی عالی و آسان برای استفاده نیستند).

از اینجا “bbpress” را جستجو کنید سپس برای شروع روی دمو کلیک کنید.

Install bbPress Plugin

هنگامی که روی Total کلیک می‌کنید، از شما می‌خواهد هر پلاگین مورد نیاز را نصب کنید، که در این مورد شامل bbPress می‌شود. برای نصب و فعال سازی کافیست روی هر افزونه کلیک کنید.

Import Total bbPress Content

با انجام این کار، Total این گزینه را به شما ارائه می دهد تا مشخص کنید کدام بخش از نسخه نمایشی را می خواهید وارد کنید. برای نسخه نمایشی Total bbPress مطمئن شوید که تمام جعبه‌های مربوط به داده‌های نمونه XML، تصاویر، تنظیمات سفارشی‌کننده تم و ویجت‌ها به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که وب‌سایت شما شبیه به نسخه آزمایشی زنده باشد.

Total bbPress Demo Import Complete

وقتی وارد کردن کامل شد، باید پیامی مانند تصویر بالا مشاهده کنید. این بدان معناست که محتوای نمونه و bbPress شما آماده است!

تنظیم اولیه bbPress

هنگامی که bbPress نصب و فعال شد، متوجه سه نوع پست سفارشی جدید در منوی مدیریت و یک صفحه bbPress در منوی تنظیمات خواهید شد.

قبل از شیرجه رفتن و ایجاد انجمن رویاهای خود، مدتی را در منوی تنظیمات بگذرانید. به تنظیمات > انجمن ها بروید.

bbPress Spam Settings

به ویژه، می‌خواهید تنظیمات هرزنامه را تغییر دهید، از جمله:

  • زمان دریچه گاز: حداقل تعداد ثانیه های مجاز بین پاسخ های جدید از همان کاربر
  • اجازه دادن به ارسال ناشناس: برای اینکه کاربر باید برای ارسال یک موضوع یا پاسخ برای یک حساب ثبت نام کند، این مورد را غیرفعال کنید

هنگامی که این کار را انجام دادید، قبل از شروع به تغییر طراحی، خوب است تعدادی انجمن نمونه، موضوع و پاسخ (ترجیحاً از چندین حساب کاربری مختلف) ایجاد کنید. با داده‌های ساختگی، به احتمال زیاد چیزهایی را که نیاز به تعمیر با CSS دارند، به‌ویژه در دستگاه‌های تلفن همراه پیدا خواهید کرد. برای شما خوش شانس است، اگر استفاده از نسخه نمایشی نمونه تم Total را انتخاب کرده اید، آماده هستید که به سمت سفارشی سازی بروید!

سفارشی کردن bbPress

برای سفارشی‌سازی bbPress، واقعاً باید یک توسعه‌دهنده باشید… یا از یکی از روش‌های تقلب زیر برای سفارشی کردن استایل تالار گفتمان خود بدون دانستن نحوه کدنویسی استفاده کنید.

گزینه 1: از تنظیمات تم خود استفاده کنید

در ابتدا، اگر تصمیم گرفتید از تمی استفاده کنید که گزینه های اضافه شده bbPress را ارائه می دهد، ابتدا باید به آنجا نگاه کنید. برای ویرایش گزینه‌ها به ظاهر > سفارشی کردن بروید.

bbPress Live Customizer Options

به طور خاص در بخش bbPress (مانند آنچه در Total) وجود دارد تا طرح‌بندی صفحه پیش‌فرض برای انجمن‌ها، موضوعات و صفحات کاربر را انتخاب کنید. پس از آن از تنظیمات زیر تایپوگرافی برای فونت‌های سفارشی و در زیر گزینه‌های تم عمومی برای رنگ‌های برجسته، انتخاب‌های عنوان سرصفحه، فرم‌ها استفاده کنید. استایل، سفارشی‌سازی پیوندها و دکمه‌ها و موارد دیگر برای مطابقت دادن طرح با برند شما.

گزینه 2: از افزونه ویرایشگر CSS زنده استفاده کنید

اگر اتفاقاً تم شما هیچ گزینه‌ای برای استایل ارائه نمی‌دهد، یا به سادگی آن‌هایی را که به دنبال آن هستید نیست، ممکن است بخواهید یک افزونه ویرایشگر CSS زنده را در نظر بگیرید. این افزونه ها به شما امکان می دهند با استفاده از گزینه های سبک ساده (بدون نیاز به کد) عناصر وب سایت خود را اشاره، کلیک و ویرایش کنید. در اینجا دو مورد دلخواه ما وجود دارد:

  • مداد زرد: این افزونه یکی از موارد مورد علاقه ما است. برای شروع سفارشی سازی وب سایت خود، به سادگی نصب کنید و روی “Let’s Start” کلیک کنید! می خواهید بیشتر بیاموزید؟ راهنمای کاربر مداد زرد کامل ما را بررسی کنید تا ببینید این افزونه چگونه کار می‌کند و چه ویژگی‌هایی را شامل می‌شود.
  • CSShero: مشابه افزونه قبلی، CSShero یک رابط نقطه و کلیک بسیار آسان برای ویرایش سبک ها، رنگ ها، فونت ها، فاصله و موارد دیگر ارائه می دهد. به نحوه کار این افزونه در راهنمای CSShero ما برای سفارشی سازی وردپرس نگاهی بیندازید.

افزونه های توصیه شده bbPress

همانطور که قبلا ذکر شد، bbPress به راحتی از طریق تعداد زیادی افزونه قابل گسترش است. در اینجا تعداد انگشت شماری وجود دارد که فکر می کنیم ممکن است بخواهید برای افزودن ویژگی ها و گزینه های بیشتری به انجمن های خود در نظر بگیرید.

افزودن عضو نهایی bbPress

گزینه‌هایی را برای ثبت نام آسان کاربر، نمایه‌های پیشرفته و حتی عضویت با افزونه Ultimate Member اضافه کنید. این گزینه قابل توسعه به طور کامل با bbPress ادغام می شود تا بتوانید به اعضای انجمن خود بیشتر برای لذت بردن ارائه دهید.

اطلاعات بیشتر درباره عضو نهایی →

بسته سبک bbp

آیا می خواهید چند گزینه سبک اولیه برای انجمن bbPress خود اضافه کنید؟ bbp Style Pack را امتحان کنید. این افزونه رایگان گزینه‌هایی را برای سفارشی کردن استایل، پیوندها، ویژگی‌های نمایش و موارد دیگر اضافه می‌کند.

اطلاعات بیشتر درباره bbp Style Pack →

bbPress Notify (بدون هرزنامه)

این افزونه زمانی که موضوعات و/یا پاسخ‌های جدید پست می‌شوند، یک اعلان ایمیل برای کاربران ارسال می‌کند. برای مثال، اگر یک انجمن پشتیبانی را اداره می‌کنید و به یک فرد خاص نیاز دارید که به سؤالات در یک انجمن خاص پاسخ دهد، مفید است.

اطلاعات بیشتر درباره bbPress Notify →

ابزارهای GD bbPress

یکی از افزونه‌های جامع‌تر bbPress موجود، این افزونه پشتیبانی BBCode، امضاهای کاربر، نمایش‌های سفارشی اضافی، نقل قول‌های در پاسخ، به‌علاوه برخی ویژگی‌های اضافی سرپرست را اضافه می‌کند.

اطلاعات بیشتر درباره GC bbPress Tools →

بهترین راه حل انجمن؟

نصب سبک، سریع و آسان است، اما آیا bbPress بهترین راه حل انجمن برای وبلاگ وردپرس شما است؟ تنها یک راه برای پیدا کردن وجود دارد – یک کپی بردارید، آن را در سایت خود نصب کنید و شروع به آزمایش کنید!

اکنون زمان دریافت بازخورد شماست. آیا شما کاربر bbPress هستید؟ آیا bbPress را بهترین راه حل برای کاربران وردپرس می دانید یا راه حل جایگزین را ترجیح می دهید؟ تجربه شما از افزودن یک عنصر انجمن به وبلاگتان چیست؟

لطفاً پاسخ‌های خود را به سؤالات بالا در بخش نظرات زیر به ما بدهید. درعین‌حال، اگر نظر یا سؤال دیگری دارید، لطفاً آن را حذف کنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا