چطوری میشه

چگونه لینک های شکسته را برای همیشه از سایت وردپرس خود حذف کنیم

چگونه لینک های شکسته را برای همیشه از سایت وردپرس خود حذف کنیم

چند چیز برای یک وب مستر بدتر از خطای 404 Not Found وجود دارد (اما ما یک راهنمای کامل در نحوه رفع خطاهای 404).

این باید بدترین کابوس شما باشد — فرستادن بازدیدکننده به جایی که وجود ندارد. من می گویم که این باید بسیار عمدی بدترین کابوس شما باشد، زیرا بسیاری از وبلاگ نویسان زیاد به پیوندهای شکسته فکر نمی کنند و اینکه چگونه می توانند مردم را از وب سایت ها دور کنند.

هنگامی که با خطای 404 مواجه می‌شوید، رفتار خود را در نظر بگیرید: چگونه بر درک شما از سایتی که در آن هستید تأثیر می‌گذارد؟ چقدر احتمال دارد که در جستجوی آنچه که انتظار دیدن آن را داشتید، جستجو کنید؟ آیا احتمال بیشتری دارید که به سادگی ادامه دهید؟ علاقه بازدیدکنندگان به وب‌سایت شما اغلب یک چیز ضعیف است – برای کاهش دادن این رابطه با ارائه یک پیوند شکسته، غیرقابل بخشش است.

اگرچه می‌توانید روی ایجاد یک صفحه خطای 404 جالب و منحصربه‌فرد کار کنید، تا آنجا که من فکر می‌کنم بهترین راه‌حل پیشگیری است. با در نظر گرفتن این موضوع، در این پست می‌خواهم یک افزونه رایگان عالی را به شما معرفی کنم که به شما کمک می‌کند تا صفحات خطای 404 را به طور کامل از سایت خود پاک کنید.

معرفی جستجوگر پیوند شکسته

Broken Link Checker

ممکن است قبلاً درباره این افزونه شنیده باشید – در واقع، من به طور خاص آن را به عنوان بخشی از ویژگی خود در جدول تناوبی افزونه های وردپرس ذکر کردم. این یک افزونه بسیار محبوب است و دلیل خوبی نیز دارد: می تواند به شما کمک کند تا پیام های خطای 404 را در سایت خود به یک چیز قدیمی تبدیل کنید.

عملکرد Broken Link Checker ساده و در عین حال بسیار مؤثر است: هر پیوندی را در سایت شما می‌خزد و آزمایش می‌کند تا مطمئن شود که هر کدام به درستی به URL تعریف‌شده حل می‌شوند. اگر افزونه با مشکلی مواجه شود (مانند خطای 404)، آن را به لیستی از پیوندهای شکسته اضافه می کند که می توانید بر اساس آن با آن مقابله کنید.

لازم به ذکر است که Broken Link Checker اخیراً مورد بررسی ضعیف قرار گرفته است و برخی از افراد شکایت دارند که به سادگی کار نمی کند. من هیچ مشکلی با این افزونه تجربه نکرده‌ام و اکثر بررسی‌ها هنوز کاملاً مثبت هستند. بسیاری از مردم به دلیل مشکل در راه‌اندازی منحصربه‌فرد وردپرس خود به جای خود افزونه، تمایل دارند نظرات منفی خود را بگذارند، بنابراین من همیشه چنین نظراتی را با کمی نمک می‌پذیرم. در صورت استفاده از بررسی کننده پیوند شکسته، اما من معتقدم ارزش “خطر” احتمالی را دارد.

نحوه استفاده از جستجوگر پیوند شکسته

روند استفاده از Broken Link Checker بسیار ساده است.

این افزونه تمام کارهای سخت را با اسکن سایت شما برای یافتن پیوندهای شکسته در پس زمینه انجام می دهد. پس از اتمام، هر پیوند شکسته ای را که در وردپرس پیدا کرده است به شما ارائه می دهد.

دو راه وجود دارد که می‌توانید به سرعت بررسی کنید که آیا جستجوگر پیوند شکسته پیوندهای شکسته‌ای را پیدا کرده است:

Via the WordPress Dashboard

از طریق داشبورد وردپرس یا…

Via the sidebar

…از طریق نوار کناری.

همانطور که می‌بینید، اعلان‌ها بصری هستند و به راحتی قابل تشخیص هستند – اگر پیوند شکسته‌ای در سایت شما ظاهر شود، به سرعت از آن مطلع خواهید شد.

برای اهداف این پست، از وبلاگ خود به عنوان خوکچه هندی استفاده می‌کنم. همانطور که از اسکرین شات های بالا می بینید، من در حال حاضر دو لینک خراب در سایت خود دارم، بنابراین قدم بعدی بررسی آنهاست. می‌توانید این کار را با کلیک کردن روی «۲ پیوند شکسته یافت شده» در ویجت داشبورد یا با کلیک کردن روی آیتم منوی «پیوندهای شکسته» در زیر ابزارها در نوار کناری انجام دهید.

سپس با صفحه ای مانند این روبرو خواهید شد:

Broken Link Checker

همانطور که می بینید، هر دو پیوند شکسته در سایت من در نتیجه خطاهای 404 Not Found هستند، اما افزونه هر پیوندی را پیدا می کند که به درستی حل نشود. به عنوان مثال، هر URL را که به دلیل یک سرور غیر واکنشی بارگیری نمی شود، فهرست می کند.

نمایش فوق کاملاً گویا است. شما نشانی وب لینک شکسته، به دنبال وضعیت آن، متن لنگر استفاده شده و در نهایت پست یا صفحه ای که در آن ظاهر می شود را دارید. با این حال، زیبایی واقعی Broken Link Checker این است که به شما امکان می دهد این لینک ها را در لحظه تصحیح یا حذف کنید. فقط روی یک URL شکسته نگه دارید و لیستی از گزینه ها برای شما نمایش داده می شود:

Broken Link Checker Options

باز هم، گزینه‌ها کاملاً توضیحی هستند: می‌توانید URL را ویرایش کنید، پیوند را حذف کنید (در حالی که متن لنگر را حفظ می‌کنید)، پیوند را به‌عنوان شکسته‌نشده علامت‌گذاری کنید (مثلاً اگر مشکل موقت سرور حل شده باشد)، یا به سادگی پیوند را رد کنید.

در مثال بالا می‌دانم که پیوند خراب است زیرا به تغییر مسیر 301 اشاره می‌کند که از آن زمان حذف کرده‌ام. به این ترتیب، باید URL را طوری ویرایش کنم که به مکان صحیح اشاره کند:

Editing a URL in Broken Link Checker

به همین سادگی است! بدون خروج از این صفحه، می توانید اقدامات لازم را برای رفع هر گونه پیوند خراب انجام دهید. و با داشتن ویجت در داشبورد وردپرس شما، هر پیوند شکسته در سایت شما برای مدت طولانی شکسته نمی ماند.

هر پیوندی را که رد می‌کنید، می‌توانید در زیر پیوند «ردشده» در بالای صفحه پیدا کنید:

Dismissed Broken Links

همانطور که می بینید، اسکرین شات بالا نشان می دهد که چه پیام های خطا دیگری ممکن است ببینید. پیوند به Life Stoked نمونه خوبی است زیرا می دانم که وبلاگی است که به طور منظم به روز می شود. زمانی که Broken Link Checker آخرین بار آن را اسکن کرد، باید یک خطای موقت سرور وجود داشته باشد که منجر به علامت گذاری آن به عنوان یک لینک خراب شده است. اما از آنجایی که بهتر می دانستم (و پس از بررسی متوجه شدم که دوباره آنلاین شده است)، توانستم پیوند را به عنوان “شکسته نشده” علامت گذاری کنم.

ممکن است در مواقعی لازم باشد به پست یا صفحه ای که پیوند در آن وجود دارد نگاه کنید تا زمینه آن را درک کنید. پیوند سیاره ترافیک بالا نمونه خوبی از آن است. تنها کاری که باید انجام دهم این است که ماوس را روی پیوند منبع قرار داده و روی “مشاهده” کلیک کنید. سپس می توانم پیوند را در صفحه پیدا کنم:

Broken Link Checker

می توانم ببینم که پیوند به یک پست انجمن خاص منتهی می شود که دیگر وجود ندارد. بنابراین، بهترین کار از نظر تجربه کاربری این است که:

  1. پیوند را به صفحه اصلی انجمن Traffic Planet تغییر دهید
  2. یادداشتی به پست اضافه کنید مبنی بر اینکه سرویس نامگذاری شده دیگر در دسترس نیست

یک تغییر سریع از طریق افزونه Broken Link Checker و یک ویرایش کوچک در پست و هر گونه سردرگمی احتمالی برای بازدیدکنندگان پست را برطرف کردم.

یک افزونه بی همتا؟

من از هیچ افزونه دیگری که با عملکرد ارائه شده توسط Broken Link Checker مطابقت داشته باشد اطلاعی ندارم. در دنیایی مملو از انواع بی‌پایان افزونه‌های سئو و موارد مشابه، این برای من تعجب‌آور است. من شخصاً مایلم شاهد رقابت در زمینه ای باشم که معتقدم برای استفاده مداوم از هر وبلاگی حیاتی است.

در بیشتر موارد من پست های وبلاگی می نویسم که دوست دارم آنها را امتحان کنم. من عموماً دوست دارم قطعات “همیشه سبز” را بنویسم که یک سال بعد مانند امروز مرتبط باشند. با در نظر گرفتن این موضوع، برای من بسیار مهم است که مطمئن شوم صفحاتی که در پست‌های وبلاگ قدیمی به آنها پیوند می‌دهم، در آینده درست باقی می‌مانند. به همین دلیل است که من Broken Link Checker را ابزاری ارزشمند می دانم.

مثل همیشه، اگر سؤال یا نظری دارید، لطفاً از طریق بخش نظرات زیر دریغ نکنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا