چطوری میشه

بررسی MaxCDN: بهترین CDN برای وردپرس؟

بررسی MaxCDN: بهترین CDN برای وردپرس؟

شبکه تحویل محتوا (CDN) یک سیستم به هم پیوسته از رایانه‌ها در اینترنت است که با تکثیر محتوا در چندین سرور و هدایت محتوا به کاربران بر اساس آن، محتوای وب را به سرعت در اختیار کاربران متعددی قرار می‌دهد. نزدیکی این یک ضرورت مطلق برای وب سایت های پر بازدید و سایت های تجارت الکترونیک است. امروز می‌خواهیم MaxCDN را بررسی کنیم – یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های CDN در صنعت.

MaxCDN توسط کریس اولند در سال 2009. آنها طیف گسترده ای از خدمات CDN از جمله خدمات تخصصی برای سیستم های مدیریت محتوای اصلی (CMS) مانند WordPress، Magneto را ارائه می دهند. MaxCDN با راه‌حل‌هایی هم برای وب‌سایت‌های تک‌نفره و هم برای شرکت‌های سطح سازمانی، به سرعت عنوان برند CDN شماره 1 را به دست آورده است.

درس تاریخ:

maxcdn merger

تا آخرین ماه سال 2013، شرکت مادر MaxCDN NetDNA بود – یک ارائه دهنده CDN در سطح سازمانی. در 17ام دسامبر، وبلاگ MaxCDN یک اتحاد مجدد پدر و پسر را با یک نام – MaxCDN اعلام کرد. از آوریل 2014، MaxCDN بیش از 50 نفر را در نقاط مختلف جهان استخدام کرده است.

برش های سرور:

maxcdn network

شبکه همتای جهانی MaxCDN شامل بیش از 53 مکان PoP است که 22 مورد در آمریکای شمالی و 31 مکان در اروپا قرار دارد. در آسیا و آمریکای جنوبی، آنها با ISP های پیشرو همکاری کرده اند تا سریع ترین شبکه تحویل محتوا را ارائه دهند.

پایه مشتریان MaxCDN:

maxcdn customer base

MaxCDN ارتش قابل توجهی از مشتریان در پشت تاج و تخت خود دارد. شرکت‌های میزبان وردپرس مدیریت‌شده پیشرو در صنعت مانند WPEngine و ZippyKid با MaxCDN همکاری کردند تا زمان بارگذاری صفحات وب را برای مشتریان خود بدون در نظر گرفتن موقعیت مکانی آن‌ها فراهم کنند. سایر شرکت های برجسته عبارتند از: فوربس، واشنگتن پست، نکست وب، AndroidCentral، TemplateMonster، Web Page Test، Buy Sell Ads، StumbleUpon و Yoast.

چرا از CDN استفاده کنیم؟

یک CDN زمان بارگذاری سایت شما را با توزیع محتوای ثابت در تمام سرورهای شبکه جهانی همتای آنها به شدت بهبود می بخشد. هنگامی که یک بازدیدکننده صفحه ای را درخواست می کند، فایل های استاتیک از سرور CDN که از نظر فیزیکی به مکان او (بازدید کننده) نزدیک است، ارائه می شود. فایل‌های استاتیک شامل فایل‌های جاوا اسکریپت و CSS، تصاویر، فونت‌های وب سفارشی و سایر اشیاء وب هستند.

مزایای استفاده از CDN:

  • افزایش قابل توجهی در سرعت و عملکرد کلی سایت وجود دارد
  • مقدار قابل توجهی از پهنای باند سرور میزبان ذخیره شده است
  • تعادل بار در هنگام “افزایش ترافیک”
  • یک سایت سریع به بهبود نرخ تبدیل و رتبه بندی موتور جستجو کمک می کند (Google سرعت سایت را یکی از عوامل رتبه بندی خود می داند)

مزایای استفاده از MaxCDN

من برخی از ویژگی هایی را که در MaxCDN بیشتر دوست دارم فهرست کرده ام. امیدوارم برای شما هم مثل من جالب و مفید باشد:

1. آسان برای استفاده از کنترل پنل

maxcdn dashboard

MaxCDN دارای یک کنترل پنل همه جانبه است که انجام وظایف را حتی برای اولین بار به یک رویداد خود به خود تبدیل می کند. من چند اسکرین شات از کنترل پنل MaxCDN آپلود کرده ام.

pull zonesettings

ایجاد و مدیریت مناطق فشار/کشش در MaxCDN قدم زدن در پارک است.

maxcdn reports

پنل گزارش‌ها آخرین اطلاعات مصرف پهنای باند سایت من را به من می‌دهد.

2. چندین نوع منطقه CDN:

video on demand

یک CDN به طور سنتی Pull Zones و Push Zones را ارائه می دهد. MaxCDN همچنین یک VOD Zone و Live Zone را ارائه می دهد. تفاوت اساسی بین این دو در این واقعیت است که یک منطقه VOD برای پخش ویدیوهای از پیش ضبط شده استفاده می شود در حالی که دومی برای پخش ویدیوی زنده استفاده می شود. همانطور که از پیوندها می توانید متوجه شوید، سؤالات متداول به خوبی مستند شده است.

3. پشتیبانی CMS چندگانه:

cms support

MaxCDN مستندات و آموزش های ویدیویی گسترده ای را برای کمک به شما در راه اندازی MaxCDN با چندین پلتفرم CMS، پورتال های تجارت الکترونیک و نرم افزار انجمن ارائه می دهد. پایگاه دانش MaxCDN شامل تمام آموزش های آنها به شیوه ای تمیز و سازماندهی شده است. در اینجا لیستی از تمام پلتفرم های CMS پشتیبانی شده در حال حاضر آمده است: WordPress، Drupal، Joomla، Magneto، PrestaShop، OpenCart، X Cart، SocialEngine، IPBoard، vBulletin و PyroCMS.

4. پشتیبانی مشتری آگاه

هر شرکتی باید پشتیبانی خوبی از مشتری ارائه دهد. با پشتیبانی رایگان تلفن، فکس، ایمیل و چت – 365 روز در سال، پشتیبانی مشتری MaxCDN چیزی عالی نیست. مشتریان سازمانی یک مدیر پشتیبانی اختصاصی دریافت می‌کنند که می‌توانند در صورت لزوم با او تماس بگیرند. دیگر نیازی به انتظار بی پایان نیست، از ربات ها با کلمات از پیش تعیین شده پاسخ دهید. شما راه حل هایی متناسب با نیازهای شما دریافت می کنید.

اجازه دهید یک تجربه شخصی را با شما به اشتراک بگذارم. من از طریق پورتال چت با پشتیبانی مشتری MaxCDN تماس گرفته بودم. چند روز بعد ایمیلی از طرف من دریافت کرد که به من تخفیف داد. من فقط یک دلار اشتراک یک ماهه گرفتم!

5. امنیت جدی

activity log

حساب MaxCDN شما با استفاده از SSL، احراز هویت دو مرحله‌ای، هشدارهای ایمیل فعال، لیست سفید IP و گزارش فعالیت کامل محافظت می‌شود. می‌توانید اعضای جدیدی را به حساب خود اضافه کنید تا بتوانند بدون اشتراک‌گذاری جزئیات حسابتان، مناطقی را ایجاد/تغییر دهند. این برای تیم هایی که تحت یک حساب کار می کنند بسیار مفید است. برای دیدن بهتر تصویر را باز کنید.

6. API

MaxCDN یک API قدرتمند برای ادغام آسان در برنامه های شما، به زبان برنامه نویسی انتخابی شما ارائه می دهد. آنها مخازنی در GitHub برای زبان های زیر دارند:

  1. .NET
  2. Ruby on Rails
  3. پایتون
  4. PHP
  5. پرل
  6. گره (NPM)

7. قیمت رقابتی

standard pricing 2

MaxCDN با وجود ارزش نام تجاری خود، قیمت بسیار مناسبی را ارائه می دهد. اشتراک سالانه دو ماه رایگان خواهد بود. برنامه ها از 9 دلار در ماه شروع می شوند، با محدودیت 2 منطقه. همین طرح سالانه 90 دلار برای شما هزینه دارد (به جای 108 دلار معمول).

قیمت‌گذاری با حجم بالا از 499 دلار در ماه برای 10 ترابایت شروع می‌شود، شامل تماس راه‌اندازی 1 در 1. و حدس بزنید، تخفیف سالانه در اینجا نیز اعمال می شود!

8. برنامه وابسته سودمند

affiliate program

برنامه وابسته MaxCDN شایسته ذکر ویژه است. آنها با مشتریان خود و همچنین با افرادی که برای آنها مشتری می آورند – با احترام یکسان رفتار می کنند. حداقل درآمدی که به ازای هر ارجاع کسب می‌کنید، 20 دلار است. بیشترین؟ بودجه 12500 دلاری یک ترم دوبرابر. برای اینکه همه چیز حتی غیرقابل مقاومت تر شود، آنها یک تیم وابسته دو نفره دارند که به ما کمک می کنند – از طریق تلفن، ایمیل یا اسکایپ!

9. آنها پس می دهند

تا به حال شنیده اید که مترو در شب های جمعه به بی خانمان ها غذا می دهد؟ MaxCDN همین کار را در اینترنت انجام می دهد. خوب، به هر حال به بی خانمان ها غذا نمی دهند، اما آنها از پروژه های منبع باز زیادی حمایت می کنند – برخی از پروژه های مصرف کننده پهنای باند جدی مانند Bootstrap CDN، jQuery و FontAwesome. نگاهی به تمام پروژه های حمایت شده توسط MaxCDN بیندازید. این واقعاً تلاشی ستودنی از طرف MaxCDN است و آنها برای من احترام قائل هستند.

نتیجه گیری: چه زمانی باید از CDN استفاده کنم؟

Young beautiful woman in business wear at work

همانطور که می توانید تصور کنید، یک سرویس CDN رایگان نیست. اگرچه رایگان وجود دارد CDN های وردپرس مانند CloudFlare یا Incapsula که تا یک نقطه خاص به خوبی کار می کنند، زمانی فرا می رسد که انتقال ضروری است.  نکته این است که، وقتی در چیزی سرمایه گذاری می کنید، همیشه یک سوال ارزش برای پول وجود دارد – اگر بخواهید، “بزرگ برای پول”. بنابراین، در چه مرحله ای استفاده از CDN را شروع می کنید؟

  • افراد با ترافیک بالا (بیش از 500 بازدید کننده در روز) وب سایت هایی با تصاویر زیاد باید از CDN استفاده کنند.
  • اگر وب سایت شما کمتر از سه ماه قدمت دارد و روزانه حدود 100 بازدید از صفحه دریافت می کند، پس CDN بی معنی است – سرور شما باید برای مدیریت بار کافی باشد
  • سایت های تجارت الکترونیک باید از همان روز اول از CDN استفاده کنند. هر کمپین تبلیغاتی از طریق تلویزیون، رادیو یا کانال های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک یا توییتر، تعداد زیادی از بازدیدکنندگان را به سایت شما هدایت می کند. CDN بار سرور را متعادل می کند و از خرابی جلوگیری می کند.

مثل همیشه، مایلیم نظرات شما را بشنویم. CDN مورد علاقه شما چیست؟  مصرف پهنای باند روزانه شما چقدر است؟ ما امیدواریم که از تو خبری بشنویم! اگر سؤالی دارید، فرم نظر همه متعلق به شماست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا