چطوری میشه

SendinBlue: سرویس بازاریابی ایمیلی برای وردپرس

SendinBlue: سرویس بازاریابی ایمیلی برای وردپرس

بازاریابی ایمیلی سنگ بنای موفق ترین کسب و کارهای آنلاین است. به این ترتیب، ارائه خدمات بازاریابی ایمیلی یک تجارت بزرگ است. و در حالی که ممکن است فریب بخورید و فکر کنید که فقط مواردی مانند AWeber و MailChimp ارزش توجه شما را دارند، گزینه‌های جایگزین وجود دارد.

SendinBlue یکی از این جایگزین ها است. از سپتامبر 2012، SendinBlue رسالت خود را برای ارائه “ساده ترین و قابل اطمینان ترین راه حل بازاریابی برای همه” – که هم کاربران مبتدی و هم برای کاربران حرفه ای هستند – به صورت عمومی قرار داده است.

من اهل بازارهای کم رقابتی یا انحصاری نیستم، بنابراین همیشه مشتاق هستم که جایگزین‌های بازاریابی ایمیلی «مظنونین معمولی» را بررسی کنم. خوشبختانه، SendinBlue ناامید نشد. در این مقاله من شما را با این سرویس همراه با افزونه وردپرس رایگان و فوق‌العاده آن آشنا می‌کنم، اما نکته اصلی من این است: به SendinBlue بروید.

SendinBlue چیست؟

SendinBlue Homepage

به طور خلاصه، SendinBlue یک ارائه دهنده خدمات بازاریابی آنلاین است. اگر این برای سلیقه شما خیلی مبهم است، سرویس SendinBlue بازاریابی ایمیلی، ایمیل‌های تراکنشی (مانند تأیید خرید و یادآوری رمز عبور) و پیام‌های متنی تلفن همراه را پوشش می‌دهد. آنها که دومین تولد خود را در ماه گذشته جشن گرفتند، در حال حاضر 20000 کاربر دارند. عددی نیست که بتوان آن را بو کرد.

اما ممکن است بپرسید چه چیزی آنها را بهتر از رقبا می کند؟ خوب تا آنجا که به من مربوط می شود، این تصمیم به سه عامل در نظر گرفته می شود:

  1. خدمات. آنها چه چیزی را ارائه می دهند که رقابت ارائه نمی دهد؟ خدمات آنها چگونه مقایسه می شود؟
  2. قیمت. آیا آنها بیشتر یا کمتر از رقبا گران هستند؟
  3. ادغام وردپرس. چقدر خدمات آنها با وردپرس از طریق افزونه خود یکپارچه می شود؟

من به نوبه خود با هر یک از این عوامل مقابله می‌کنم.

سرویس SendinBlue

اولین ویژگی که SendinBlue را از بسیاری از رقبای خود متمایز می کند، گزینه عضویت کاملا رایگان آن است. فقط دو محدودیت وجود دارد:

  1. فقط می توانید 9000 ایمیل در ماه ارسال کنید (300 ایمیل در روز)
  2. سازنده خبرنامه فقط به مدت 60 روز در دسترس است

هیچ ارائه‌دهنده خدمات بازاریابی ایمیلی واقعاً توانمندی وجود ندارد که من از آن مطلع باشم که عضویت دائمی کاملاً رایگان را بدون هیچ هزینه‌ای ارائه می‌دهد، بنابراین پیشنهاد SendinBlue به خوبی (یا بهتر) از سایرین است. اگر آماده هستید تا SendinBlue را ارائه دهید، فرآیند ثبت نام سریع و بدون دردسر است: فقط نام شرکت، آدرس ایمیل و رمز عبور را وارد کنید. صفحه بعدی که خواهید دید داشبورد شما است:

SendinBlue Dashboard

من به طور جدی از ساده بودن رابط کاربری تحت تأثیر قرار گرفتم. من از طرفداران AWeber هستم، اما رابط کاربری آن به طور جدی درهم ریخته است و ممکن است برای تازه کارها گیج کننده باشد. SendinBlue کلاً نوع متفاوتی از ماهی است: شهودی کلمه ای است که به ذهن می رسد. SendinBlue ویژگی‌های زیادی را ارائه می‌کند که بیشتر آنها را انتظار دارید. با این حال، چند افزودنی جالب دیگر وجود دارد:

  • «مخاطبین» نامحدود (یعنی مشترکین). درست است. شما می توانید هر تعداد مشترک که دوست دارید بدون هزینه اضافی داشته باشید. بیشتر در این مورد در بخش قیمت گذاری.
  • IP اختصاصی. اینها باید با هزینه اضافی خریداری شوند، اما شما را قادر می سازد ایمیل های خود را با نام دامنه خود امضا کنید.
  • “بازاریابی محرک”. این نسخه SendinBlue از عملکرد خودکار پاسخگو است.
  • نقشه حرارتی. ببینید مشترکین شما کجا روی ایمیل‌های شما کلیک می‌کنند.
  • ادغام Google Analytics.
  • ردیابی داده در زمان واقعی.

با این فکر که SendinBlue فقط یکی دیگر از ارائه دهندگان خدمات ایمیل مارکتینگ است، بخشیده می‌شوید، اما عملکرد بالا خلاف این را نشان می‌دهد. با این حال، پیشنهاد فروش کلیدی SendinBlue مسلماً این است که سه سرویس – بازاریابی ایمیلی، ایمیل‌های تراکنشی و پیام‌رسانی SMS –در یک سقف با هم جمع می‌کند. برخی از مردم به‌ویژه تحت تأثیر این کار قرار نخواهند گرفت، در حالی که از سوی دیگران به عنوان یک موهبت الهی تلقی می‌شود. اما این همه چیز نیست. به نظر من، این قیمت گذاری است که واقعا SendinBlue را متمایز می کند.

هزینه SendinBlue چقدر است؟

به نظر می‌رسد تنوع و انعطاف‌پذیری هزینه‌ها نکات کلیدی فروش در مورد گزینه‌های قیمت‌گذاری SendinBlue باشد:

SendinBlue Pricing

همانطور که قبلاً بحث کردیم (و همانطور که منطقی انتظار دارید)، طرح رایگان رایگان و کاملاً کاربردی است (برای مدت زمان محدود). طرح Micro عملکردی مشابه با رایگان هموطن خود ارائه می‌کند. شما فقط می توانید ایمیل های بسیار بیشتری ارسال کنید. این طرح  برنز به بالا است که همه چیز جالب می شود. همه آنها مجموعه ای از ویژگی های مشابه یکدیگر را ارائه می دهند. فقط دو عامل تفاوت وجود دارد:

  1. هرچه بیشتر پرداخت کنید، ایمیل های بیشتری می توانید ارسال کنید
  2. هنگامی که در طرح طلایی یا بالاتر
  3. مشترک شوید، یک IP اختصاصی رایگان دریافت می‌کنید.

این چیزی است که برنز و بالاتر بالاتر از طرح‌های رایگان و میکرو ارائه می‌دهند که احتمالاً مورد علاقه بیشتری است. اول از همه نقشه حرارتی فوق الذکر است. دوم، داده‌های نرخ کلیک و باز کردن است. سوم حذف لوگوی SendinBlue از ایمیل شماست. چیزی که بسیاری آن را برای اهداف برندسازی ضروری می دانند.

جالب ترین چیز در مورد قیمت این است که با تعداد ایمیل هایی که ارسال می کنید محاسبه می شود، نه تعداد مشترکینی که دارید. این به طرز عجیبی برخلاف نحوه محاسبه هزینه‌های AWeber و Mailchimp است و من آن را دوست دارم. از این گذشته، داشتن مشترکین منفعل است. ارسال ایمیل به آنها چیزی است که واقعاً مهم است. من همیشه از این واقعیت که AWeber برای افرادی که اشتراک را لغو کرده‌اند، هزینه دریافت می‌کنم بدم می‌آید. کاری که SendinBlue انجام نمی دهد.

SendinBlue چقدر با وردپرس ادغام می شود؟

SendinBlue WordPress Plugin

هر سرویس بازاریابی ایمیلی که ارزش آن را دارد، افزونه وردپرس خود را دارد. با این حال، در تجربه من، بسیاری از آنها ارزش وزن خود را در بایت ندارند. بنابراین، قیمت پیشنهاد SendinBlue چگونه است؟ در یک کلام: خیلی خوب. (صبر کنید، این دو کلمه است…)

به نظر می‌رسد که افزونه‌ای است که به‌عنوان بخشی اصلی از SendinBlue ساخته شده است، نه اینکه به‌عنوان یک فکر بعدی در نظر گرفته شود (من به شما نگاه می‌کنم، AWeber). این فقط یک پلاگین فرم ثبت نام ساده نیست. افزونه SendinBlue یک راه حل بازاریابی ایمیلی کاملاً مبتنی بر وردپرس است، با تمام ویژگی هایی که شما امیدوارید. من تعدادی اسکرین شات را در زیر از صفحه رسمی افزونه قرار داده ام. من می‌توانم خودم را ارائه دهم، اما آنها از نظر فعالیت کمپین زیاد نشان نمی‌دهند!

The SendinBlue WordPress dashboard.

داشبورد وردپرس SendinBlue.

SendinBlue Campaigns Screen

صفحه کمپین های SendinBlue.

SendinBlue global statistics page.

صفحه آمار جهانی SendinBlue.

می‌بینید که برخی از متن‌های موجود در تصاویر بالا به زبان فرانسوی است. SendinBlue یک شرکت فرانسوی است، بنابراین می‌توانید در رابط کاربری و در میان اسناد، مقداری pidgin انگلیسی را انتظار داشته باشید، اما نباید اجازه دهید که کیفیت افزونه و خدمات را کاهش دهد. با توجه به اندازه و رشد SendinBlue، می‌توان انتظار داشت که ترجمه حرفه‌ای‌تری به زودی اجرا شود.

تنظیم پلاگین یک تکه کیک است. شما فقط API و کلیدهای مخفی خود را از حساب SendinBlue خود کپی و جایگذاری کنید. پس از راه اندازی، می توانید کل کمپین بازاریابی ایمیلی خود را از وب سایت وردپرس خود اجرا کنید. در صورت تمایل حتی از طریق سرور SMTP دلخواه شما. این بهترین ادغامی است که من تا به حال بین یک ارائه دهنده خدمات بازاریابی ایمیل کاملا حرفه ای و وردپرس دیده ام.


SendinBlue جایگزین مناسبی برای رقبای خود است که به لطف افزونه فوق‌العاده‌اش برای کاربران وردپرس قابل دوام‌تر است. اگر می‌خواهید همه تلاش‌های بازاریابی آنلاین خود را زیر یک سقف قرار دهید و به دنبال جایگزین ارزان‌تری برای مانند AWeber و Mailchimp هستید، SendinBlue می‌تواند برای شما مناسب باشد. من این تصور را دارم که آنها یک تجارت جوان و گرسنه هستند. محدود به نفخ این نیست که یک قایق‌ران خوب شناخته شده است و آماده انجام کارها به گونه‌ای متفاوت است.

این سرویس ممکن است برای همه نباشد، اما من فکر می‌کنم که اکثر کاربران وردپرس با ثبت نام برای یک حساب رایگان و دادن تست درایو به SendinBlue (و افزونه وردپرس آن) به خود لطف می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا