چطوری میشه

چگونه وب سایت وردپرس خود را از لوکال هاست به سرور زنده منتقل کنیم

چگونه وب سایت وردپرس خود را از لوکال هاست به سرور زنده منتقل کنیم

یک وب سرور مجازی نصب شده بر روی رایانه شما (یا سرور محلی) به شما امکان می دهد یک وب سایت وردپرس را با سهولت و سرعت بسازید و سفارشی کنید. از آنجایی که هر ویرایشی نیاز به ذخیره و به‌روزرسانی دارد، توسعه یک سایت وردپرس روی سرور زنده می‌تواند به راحتی به یک کابوس تبدیل شود، با توجه به محدودیت‌های پهنای باند و ترافیک اینترنت.

به همین دلیل، اکثر توسعه‌دهندگان به درستی تصمیم می‌گیرند که تمام مراحل توسعه وردپرس را روی یک سرور محلی انجام دهند و بعداً وب‌سایت نهایی را در سرور زنده آپلود کنند. به همین ترتیب، به‌روزرسانی‌های بعدی وب‌سایت قبل از آپلود در محیط زنده به صورت محلی انجام و آزمایش می‌شوند.

در این پست، من روند انتقال یک وب سایت وردپرس از یک سرور محلی به یک سرور زنده را طی می کنم. این فرآیند به شما این امکان را می‌دهد که با خیال راحت تمام محتوای سایت (تصاویر، پست‌ها و صفحات) و همچنین تم‌ها و افزونه‌ها را از فهرستی روی رایانه خود به سرور تولید میزبان خود منتقل کنید. بدیهی است که چند پلاگین مفید وجود دارد که می تواند این فرآیند را آسان کند، اما یادگیری فرآیند دستی همیشه مفید است.

پیش نیازها

در این آموزش، فرض می‌کنم که قبلاً چند پیش‌نیاز را برآورده کرده‌اید. اینها فقط چند الزام ساده هستند که قبل از شروع به آنها نیاز دارید.

1. نصب محلی وردپرس

شما باید یک وب سایت وردپرس در رایانه خود داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد راه اندازی محیط لوکال هاست خود، راهنمای ما را در مورد چگونه بررسی کنید برای نصب وردپرس به صورت محلی، یا بررسی محلی توسط Flywheel.

2. طرح میزبانی

شما همچنین به یک برنامه میزبانی فعال نیاز دارید که از PHP و MySQL پشتیبانی می کند. خوشبختانه اکثر ارائه دهندگان هاست از PHP و MySQL پشتیبانی می کنند. بهتر از این، بسیاری از ارائه دهندگان اسکریپت های نصب با یک کلیک را برای وردپرس ارائه می دهند، بنابراین نیازی به انجام تنظیمات دستی ندارید.

ما البته میزبان مدیریت شده وردپرس WP Engine را توصیه می کنیم – این روشی است که ما به همه وب‌سایت‌ها و نمایش‌های تم زنده قدرت می‌دهیم. به علاوه، WP Engine مدیریت سایت های شما را به لطف پنل مدیریت بصری آن آسان می کند. برنامه ها از 29 دلار در ماه برای یک نصب شروع می شوند (اما با استفاده از پیوند ما می توانید 2 ماه رایگان در برنامه های سالانه دریافت کنید). اگر برای آن برچسب قیمت آماده نیستید، می توانید یک برنامه میزبانی مشترک شروع عالی را با حدود 3 دلار در ماه از شرکت هایی مانند Bluehost یا SiteGround .

3. دسترسی به SFTP

و در نهایت، باید به همراه یک برنامه مشتری مانند FileZilla. شما از آن برای آپلود فایل ها در هاست خود استفاده خواهید کرد. از طرف دیگر، می توانید از گزینه File Manager در cPanel استفاده کنید، اما برخلاف SFTP، cPanel نمایی از ساختار دایرکتوری محلی شما را ارائه نمی دهد. بسیار خوب، با وجود همه این موارد، باید آماده حرکت باشیم.

روش 1: صادرات و وارد کردن محتوا با استفاده از ویژگی های اصلی وردپرس

یک راه سریع و آسان برای انتقال سایت وردپرس از سرور محلی به محیط تولید، استفاده از ابزار صادرات داخلی در وردپرس است. این روش فرض می‌کند که وردپرس قبلاً روی حساب میزبانی زنده شما نصب و راه‌اندازی شده است و هیچ محتوایی در وب‌سایت زنده شما وجود ندارد. این بسیار مهم است زیرا ویژگی واردات وردپرس محتوای موجود را لغو نمی کند، بلکه به سادگی به آن اضافه می کند. اگر محتوای قدیمی دارید، همیشه می‌توانید از راهنمای ما برای بازنشانی وب‌سایت وردپرس خود استفاده کنید تا نصب تمیزی داشته باشید. برای کار با.

بسیار خوب – برای شروع حرکت وب سایت خود به داشبورد وردپرس نصب شده محلی خود بروید و به ابزارها بروید. Export را انتخاب کنید و دکمه شعاعی “همه محتوا” را علامت بزنید.

WordPress Download Export File

این یک فایل XML را در رایانه شما دانلود می کند. این فایل حاوی تمام جزئیات در مورد محتوای سایت شما خواهد بود (مگر اینکه یک گزینه دانلود محتوای منحصر به فرد را انتخاب کرده باشید، مانند فقط پست ها، صفحات، نوع پست سفارشی یا رسانه خود).

اکنون وارد سایت زنده وردپرس خود شوید، سپس تم و افزونه هایی را که در سرور محلی استفاده کرده اید فعال کنید. پس از انجام این کار، به ابزارها > وارد کردن بروید.

WordPress Import LocalHost Content

اگر از شما خواسته شد افزونه واردات وردپرس را نصب کنید، این کار را انجام دهید و سپس آن را فعال کنید. در نهایت، از افزونه برای وارد کردن فایل .xml که از لوکال هاست خود صادر کرده اید استفاده کنید. برای انجام این کار ابتدا روی گزینه‌های Run Importer در عنوان وردپرس کلیک کنید (توجه: همچنین می‌توانید از ویژگی واردکننده برای انتقال محتوا از منابع دیگر مانند Blogger، Tumblr و غیره استفاده کنید).

WordPress Select XML File to Import

بعد از گزینه Choose File برای انتخاب فایل XML خود استفاده کنید و سپس برای آپلود و وارد کردن کلیک کنید. اکنون فقط منتظر بمانید تا محتوای شما وارد شود. مدت زمانی که منتظر بمانید به میزان محتوایی که وارد می‌کنید و برنامه میزبانی شما بستگی دارد.

این روش پست‌ها، صفحات، رسانه‌ها و منوهای شما را به سایت زنده شما منتقل می‌کند. مطمئناً باید مکان‌های منوی خود را تنظیم کنید و ویجت‌های خود را مجدداً اضافه کنید، اما با توجه به اینکه همه چیز برای شما جابه‌جا شده است، اگر نمی‌خواهید افزونه‌های اضافی نصب کنید یا حرکت را به صورت دستی پردازش کنید، این گزینه عالی است.

روش 2: از یک افزونه برای انتقال وب سایت وردپرس خود استفاده کنید

اگر می خواهید وب سایت خود را بدون درز انتقال دهید، بهتر است یک افزونه در نظر بگیرید. یک جستجوی سریع در گوگل چندین گزینه رایگان و ممتاز را به شما نشان می دهد، اما در اینجا سه ​​مورد دلخواه ما وجود دارد (به علاوه توضیحی سریع در مورد نحوه استفاده از آنها برای انتقال وب سایت خود).

محلی

LocalWP

Local یک نرم افزار رایگان است که می توانید از آن برای نصب وردپرس به صورت محلی بر روی رایانه خود استفاده کنید. راه اندازی یک میزبان محلی، تکرار سایت های آزمایشی، ایجاد چند سایت محلی، سایت های آرشیو و موارد دیگر را آسان می کند. اما یکی از بهترین ویژگی های Local این است که می توانید به راحتی سایت محلی خود را با ادغام “Local Connect” برای Flywheel و WP Engine به سرور زنده خود منتقل کنید.

تکثیر

Duplicator Free WordPress Plugin

Duplicator یک افزونه freemium فوق‌العاده است که می‌توانید از آن برای مدیریت پشتیبان‌گیری و مهاجرت‌های سایت خود (و یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها) استفاده کنید. با افزونه رایگان Duplicator می توانید به راحتی نسخه پشتیبان تهیه کنید، بسته های سایت را طراحی کنید (بسته ای از محتوا، تم و افزونه ها برای استفاده مجدد در سایت های مشتری) و به راحتی وب سایت خود را از محلی به زنده منتقل کنید (فقط افزونه را به صورت محلی به بسته نصب کنید. آن را، سپس با استفاده از همان افزونه در سایت زنده خود نصب کنید).

از طرف دیگر، اگر Duplicator Pro را انتخاب کنید، می‌توانید از ویژگی‌های ممتاز برای پشتیبان‌گیری برنامه‌ریزی‌شده، فضای ذخیره‌سازی همگام‌سازی شده (Amazon، Dropbox، Google Drive و غیره)، سازگاری چند سایت، CPanel API، اعلان ایمیل، پشتیبانی حرفه‌ای و موارد دیگر استفاده کنید. هزینه یک سال کمتر از یک جفت مربی نایک است و دانستن ایمن و امن بودن وب سایت شما بیش از آن ارزش دارد.

پشتیبان گیری جامد

da86daafd988d986d987 d988d8a8 d8b3d8a7db8cd8aa d988d8b1d8afd9bed8b1d8b3 d8aed988d8af d8b1d8a7 d8a7d8b2 d984d988daa9d8a7d984 d987d8a7d8b3 6699d9a8b6d15
چگونه وب سایت وردپرس خود را از لوکال هاست به سرور زنده منتقل کنیم 15

یکی دیگر از راه حل های فوق العاده، پشتیبان گیری Solid (که قبلاً BackupBuddy نام داشت) است. این افزونه دوست داشتنی بهترین راه حل برای مدیریت پشتیبان گیری از وب سایت شما است. با آن می‌توانید نسخه‌های پشتیبان کامل از وب‌سایت (پایگاه‌های داده و همه آنها) ایجاد کنید، نسخه‌های پشتیبان‌گیری منظم را برنامه‌ریزی کنید، نسخه‌های خود را (به صورت محلی یا از طریق Stash) ذخیره کنید و حتی وب‌سایت خود را با ImportBuddy بازیابی کنید.

اما آیا می دانستید که می توانید از Solid Backup نیز برای انتقال سایت محلی خود به سایت زنده خود استفاده کنید؟ می‌توانید از ویژگی‌های انتقال داخلی برای انتقال وب‌سایت خود از رایانه به اینترنت (یا از میزبان به میزبان) استفاده کنید. این افزونه تغییرات دامنه را کنترل می کند، به طور خودکار URL های شما را جایگزین می کند و موارد دیگر را برای انتقال یکپارچه وب سایت شما برای اولین کار بزرگ شما.

انتقال

Transferito Plugin

در آخر، یکی دیگر از گزینه های رایگان، Transferito است. این پلاگین انتقال آسان سایت از انتقال سرور به سرور و همچنین انتقال محلی به سرور (و برعکس) پشتیبانی می کند. بنابراین، چه بخواهید یک کپی از سایت خود را به صورت آفلاین برای آزمایش انتقال دهید، چه بخواهید تغییرات طراحی را به سایت زنده خود برگردانید.

روش 3: انتقال دستی فایل ها از سرور محلی به سرور زنده

آخرین گزینه شما انتقال دستی فایل های وب سایت است. این به دسترسی به سرور نیاز دارد. اساساً، این فرآیند مستلزم دانلود فایل پایگاه داده از نصب محلی، ویرایش آن برای مسیرهای صحیح قبل از وارد کردن آن به یک پایگاه داده جدید در سرور، و در نهایت آپلود تمام محتویات نصب وردپرس محلی است.

فایل پایگاه داده خود را صادر کنید

برای شروع، سرور محلی خود را روشن کنید و به phpMyAdmin بروید – فقط localhost/phpmyadmin را در مرورگر وب خود تایپ کنید. در این مثال، من از XAMPP استفاده می‌کنم و در اینجا رابط phpMyAdmin من چگونه است:

phpMyAdmin

پانل سمت چپ جایی است که همه پایگاه‌های داده فهرست شده‌اند. پایگاه داده سایت وردپرس محلی خود را انتخاب کنید و روی Export در بالای پنجره phpMyAdmin کلیک کنید. روش صادرات “سریع” به طور پیش فرض انتخاب شده است. آن را دست نخورده بگذارید و روی برو کلیک کنید.

Export database tables

یک فایل SQL (مانند my_test.sql) به پوشه بارگیری‌ها در رایانه شما صادر می‌شود.

تغییر مسیرهای فایل

وقتی وب سایت وردپرس خود را از ابتدا به صورت محلی ایجاد می کنید، به خاطر داشته باشید که همه URL های شما مسیرهای مطلق خواهند بود. به عبارت دیگر، همه پیوندها به فایل های محتوای شما (پست ها، تصاویر، انواع پست) با https://localhost/ شروع می شوند. شما باید این ساختار پیوند را برای نصب زنده خود تغییر دهید وگرنه محتوای شما پس از آپلود فایل پایگاه داده به درستی نمایش داده نمی شود.

برای انجام این کار، از یک ویرایشگر کد برای انجام “یافتن و جایگزینی” روی فایل پایگاه داده ای که به تازگی صادر کرده اید استفاده کنید. من از Notepad ++ برای جستجو و جایگزینی “https://localhost/my_test” استفاده می کنم و آن را با URL زنده خود جایگزین می کنم. من به سادگی یک پوشه “my_test” در پوشه ریشه برای دامنه خود ایجاد کردم. اگر می‌خواهید مستقیماً در روت نصب کنید، نیازی به ایجاد پوشه‌ای ندارید، بنابراین URL جایگزین شما باید به سادگی https://www.yourdomainname.com باشد. شما پوشه های وردپرس محلی خود را در public_html (ریشه حساب میزبانی خود) آپلود خواهید کرد.

Modify file paths

هنگامی که جایگزین کردن URL ها تمام شد، ذخیره کنید و ببندید.

ایجاد پایگاه داده جدید در حساب میزبانی خود

اکنون کار شما با بخش اصلی در سرور محلی تمام شده است. وقت آن است که محیط زنده را راه اندازی کنید و در نهایت فایل ها را آپلود کنید تا وب سایت شما بتواند به صورت زنده راه اندازی شود. نحوه تنظیم یک پایگاه داده جدید برای سایت وردپرس خود به میزبانی شما بستگی دارد.،

اگر طرح شما از cPanel (مانند Bluehost یا HostGator) استفاده می‌کند، آن را از حساب میزبانی خود باز کنید و به پایگاه‌های داده MySQL بروید.

Create new database

وقتی MySQL Databases را انتخاب می‌کنید، از شما خواسته می‌شود نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید. این حساب کاربری جدیدی است که با پایگاه داده جدید وب سایت شما مرتبط می شود. به جزئیات شخصی مانند نام کاربری و رمز عبور خود توجه کنید زیرا هنگام پیکربندی فایل پایگاه داده در وردپرس به آنها نیاز خواهید داشت. پایگاه داده جدید ایجاد شده با نام کاربری که شما انتخاب کرده اید، نام دارد.

اگر از یک حساب میزبانی مدیریت شده استفاده می کنید، ممکن است cPanel نداشته باشید. برای مثال، با WP Engine می‌توانید نصب جدیدی در طرح خود را به سادگی با ورود به حساب خود و کلیک کردن روی پیوند افزودن نصب.

WP Engine Add Install

در مرحله بعد اطلاعات مورد نیاز را پر کنید (به هر حال، اگر هنوز دامنه ای آماده ندارید، می توانید آن را به عنوان یک سایت مرحله بندی تنظیم کنید).

WP Engine Add Install Information

همین! سایت (و پایگاه داده) جدید شما آماده است.

آپلود فایل پایگاه داده در پایگاه داده جدید

اکنون که یک پایگاه داده جدید (خالی) در سرور زنده دارید، وقت آن است که فایل پایگاه داده ذخیره شده در رایانه خود را آپلود کنید. به رابط phpMyAdmin میزبان خود بروید و Import را انتخاب کنید. فایل پایگاه داده SQL را که از وب سایت خود در سرور محلی صادر کرده اید، مرور کرده و انتخاب کنید.

اگر هاست شما phpMyAdmin ندارد، از گزینه Database Restore در MySQL Databases استفاده کنید. همین کار را انجام می دهد—به شما امکان می دهد یک فایل SQL را مرور و انتخاب کنید.

mySQL database

من از گزینه بازیابی برای وارد کردن فایل پایگاه داده خود استفاده کردم. به یاد داشته باشید، این یک مرحله بسیار مهم است زیرا به شما امکان می دهد وب سایت خود را دقیقاً همانطور که در نصب محلی بود بازیابی کنید. اکنون تنها چیزی که باقی مانده این است که فایل wp-config.php را ویرایش کنید، فایل‌های وب‌سایت را آپلود کنید و پیوندهای ثابت را تعمیر کنید و ما راه‌اندازی می‌شویم.

رفع wp-config.php فایل

فایل wp-config.php را در ویرایشگر کد خود باز کنید (به پوشه نصب وردپرس محلی خود مراجعه کنید). این تنها جزئیاتی است که باید تغییر دهید:

  • define(‘DB_NAME’, ‘your_database_name’);
  • define(‘DB_USER’, ‘your_database_user’);
  • define(‘DB_PASSWORD’, ‘your_database_password’);
  • define(‘DB_HOST’, ‘localhost’);

فقط تنظیماتی را که هنگام ایجاد پایگاه داده در سرور زنده خود در مرحله 3 تعریف کرده اید، پر کنید. برای نام میزبان، آدرس IP سرور را پر کنید یا اگر هاست شما به صراحت می گوید آن را به عنوان localhost بگذارید. بنابراین. همانطور که در اینجا به وضوح بیان شده است، من را به عنوان localhost می گذارم: “برای اتصال به این پایگاه داده در اسکریپتی که روی سرور وب شما اجرا می شود، باید از “localhost” به عنوان نام میزبان استفاده کنید.” هنگامی که ویرایش تنظیمات تمام شد، فایل را ذخیره کرده و ببندید. هیچ چیز دیگری را تغییر ندهید.

توجه: مطمئن شوید که یک کپی از مقادیر قدیمی خود را ذخیره کرده اید، فقط در صورت بروز مشکل، همیشه می توانید به عقب برگردید.

آپلود کردن فایل های وب سایت

اکنون زمان انتقال فایل های واقعی وب سایت وردپرس فرا رسیده است زیرا همه چیز را روی سرور زنده تنظیم کرده ایم. کلاینت SFTP خود را فعال کنید و با استفاده از جزئیات اتصال SFTP به حساب میزبانی خود متصل شوید. اگر قبلاً آنها را ندارید، می توانید آنها را از میزبان خود دریافت کنید. برای برخی از ارائه دهندگان میزبانی، ورود به سیستم SFTP مانند جزئیات cPanel است.

پس از اتصال، به پوشه public_html یا www (یا پوشه ای در ریشه که می خواهید وب سایت وردپرس خود را در آن نصب کنید) مرور کنید و همه فایل ها را کپی کنید. از پوشه نصب وردپرس خود در سرور محلی به این دایرکتوری در سرور زنده.

مرحله آخر این است که ساختار پیوند دائمی وب سایت جدید خود را تغییر دهید تا با سایت قدیمی شما در سرور محلی مطابقت داشته باشد. برای انجام این کار، به داشبورد مدیریت وب سایت جدید خود بروید و به تنظیمات > پیوندهای ثابت مراجعه کنید. ساختاری را که برای نصب محلی خود استفاده کرده اید انتخاب کنید و ذخیره کنید. وب سایت وردپرس شما اکنون باید فعال باشد.


تاکنون باید بینش مناسبی در مورد آنچه که هنگام انتقال یک نصب وردپرس محلی به یک سرور زنده اتفاق می افتد داشته باشید. وردپرس امکان انعطاف پذیری و سهولت استفاده را فراهم می کند. توسعه بر روی لوکال هاست اجازه می دهد تا بهینه سازی ها و سفارشی سازی های نامحدودی انجام شود زیرا می توانید اشتباهاتی را در آنجا مرتکب شوید که نمی توانید در یک محیط تولیدی زنده مرتکب شوید.

بهترین روش شما برای آپلود یک وب سایت وردپرس از میزبان محلی به سرور زنده چیست؟ اگر قبلاً این فرآیند را طی کرده اید، تجربه شما چگونه بوده است؟ لطفا نظرات خود را در نظرات به اشتراک بگذارید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا