چطوری میشه

چگونه به عنوان یک توسعه دهنده وردپرس موفق شویم

چگونه به عنوان یک توسعه دهنده وردپرس موفق شویم

جامعه وردپرس مملو از افراد خارق العاده ای است که کارهای خارق العاده ای انجام می دهند – از جمله وبلاگ نویسان، داوطلبان و کارآفرینان. من اخیراً این فرصت را داشتم که با یکی از آن کارآفرینان باهوش وردپرس صحبت کنم: دیوید رشتی، بنیانگذار CreativeMinds.

CreativeMinds که در سال 2008 تأسیس شد، افزونه‌های وردپرس، افزونه‌های Magento و توسعه سفارشی را برای هر دو پلتفرم ارائه می‌دهد. رشتی بیش از 20 سال تجربه کار در پست‌های اجرایی در چندین استارت‌آپ دارد و به روشی معمولی به جامعه وردپرس راه یافت: وبلاگ نویسی. استارت‌آپی که او برای آن کار می‌کرد، وردپرس را به‌عنوان پلتفرم وبلاگ‌نویسی انتخابی خود انتخاب کرد، و وقتی افزونه‌های خارجی که مورد استفاده قرار می‌گرفتند، کار نمی‌کردند، در نهایت به کدنویسی خود پایان دادند.

در این پست، نکات برجسته مصاحبه خود را با رشتی (که برای طولانی بودن و وضوح آن به آرامی ویرایش کرده ام)، از جمله برنامه های پیشنهادی او و نظرات انتقادی او در مورد سیستم افزونه فعلی وردپرس را به اشتراک می گذارم.

1. ذهن خلاق درباره چیست

CreativeMinds شرکتی است که در پشت پلاگین هایی مانند CM Tooltip Glossary و CM Ad Changer قرار دارد. چیزی که ممکن است ندانید این است که کسب و کار چگونه شروع شد – و چقدر کار روی آن محصولات انجام می شود. رشتی گفت:

کسب و کار وردپرس ما در حین کار بر روی سرمایه گذاری دیگری به عنوان پروژه جانبی شروع شد و به تدریج بزرگ شد. ما بر روی توسعه محصولات منحصربفرد و قوی مبتنی بر وردپرس تمرکز می‌کنیم، جایی که معتقدیم راه‌حل‌ها یا وجود ندارند، یا آنطور که ما می‌خواهیم آن‌ها را نداشته باشیم.

ما زمان زیادی را بر روی هر محصول سرمایه‌گذاری می‌کنیم، تلاش می‌کنیم تا مقداری ارزش افزوده به عملکرد بدهیم، UI و UX را ساده و شهودی کنیم و آزمایش‌های زیادی را قبل از انتشار انجام دهیم. ما همیشه اولین مشتریان محصولات خود هستیم، که به ما توانایی درک چیزهایی را می دهد که از دست رفته است. پس از انتشار، ایده‌ها و بازخوردهای زیادی از کاربرانمان دریافت می‌کنیم.

2. تیم آنها چگونه کار می کند

من فکر می‌کردم که این بخش عالی بود، زیرا واقعاً نمونه‌ای از تجارت آنلاین در عصر جهانی شدن ما است. رشتی توضیح داد که تیم CreativeMinds در سه قاره پراکنده شده است:

تیم ما در سال گذشته رشد کرده است و اکنون متشکل از 15 نفر است (همه تمام وقت کار نمی کنند). ما به چند تیم تقسیم می‌شویم: محصول، بازاریابی، طراحی، خدمات مشتری و طراحی دستورالعمل.

ما در سه قاره پراکنده شده ایم. توسعه دهندگان ما در اروپا هستند، در حالی که بازاریابی در اسرائیل و ایالات متحده است. ما تا حدودی مجازی هستیم و تا حدودی نه. ما یک دفتر در اروپا و یک دفتر در اسرائیل داریم، اما برخی از اعضای تیم ما در خانه کار می کنند.

3. کدام برنامه ها و برنامه ها را او توصیه می کند

مدیریت یک تیم بین‌المللی – و مقابله با استرس‌ها، فشارها و ضرورت‌های عادی کسب‌وکار – می‌تواند یک چالش باشد. رشتی و تیمش برای اینکه همه در یک صفحه باقی بمانند، از برنامه مدیریت پروژه آسانا

در اینجا لیستی از چندین برنامه و برنامه دیگر وجود دارد که رشتی به من گفته توصیه می کند:

  • Help Scout برای پشتیبانی مشتری
  • Moz برای بهینه سازی موتورهای جستجو (علاوه بر Google Analytics)< /li>
  • تخم مرغ دیوانه تا ببینید مشتریان چه می کنند وب سایت CreativeMinds
  • Monitis برای ردیابی عملکرد و قابلیت اطمینان سرور
  • Google Docs برای کمک به برنامه ریزی و مدیریت

4. چگونه او ایده های پلاگین وردپرس را تولید می کند

ارائه ایده هایی برای افزونه می تواند سخت ترین بخش توسعه باشد. رشتی روند خود را توضیح داد:

ایده ها از مشتریانی که با آنها در تعامل هستیم و از خواسته ها و رویاهای خودمان می آیند. همه آنها خیلی موفق نیستند. ما چندین محصول را توسعه داده‌ایم که آنها را در زباله انداختیم یا دوباره از آنها استفاده کردیم. ما همیشه با برخی از MVP های اولیه (حداقل محصول قابل دوام) شروع می کنیم که برای دیدن بازخوردها آن را بیرون می اندازیم و سپس شروع به رشد محصول می کنیم. در حال حاضر روی شش محصول جدید کار می کنیم. من می‌توانم بگویم که نیمی از ایده‌های محصول خود را از مشتریان خود دریافت می‌کنیم، و نیمی از ایده‌های خود را از داخل دریافت می‌کنیم.

5. او درباره مدل پلاگین رایگان

چه فکر می کند

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های بحث من با رشتی، دیدگاه او در مورد نحوه ارائه و تفکر افزونه‌های وردپرس در حال حاضر بود. او از مدل پلاگین رایگان بسیار انتقاد می کند:

تشویق کردن کاربران به این واقعیت که محصولات وردپرس زمان و تلاش زیادی برای توسعه و حتی بیشتر برای پشتیبانی می‌برند یک چالش است. برخی از کاربران هنوز معتقدند که همه محصولات وردپرس باید رایگان باشند. من فکر می کنم این مدل رایگان کار نمی کند: از 30000 افزونه در WordPress.org، 95٪ به خوبی نگهداری نمی شوند یا مطابق با استانداردهای وردپرس نوشته نشده اند، که پس از نصب باعث ایجاد تداخل و مشکلات می شود.<. /p>

در دنیای ایده‌آل او، افزونه‌های ممتاز نقش بزرگ‌تری ایفا می‌کنند و جایگاه بزرگ‌تری در کانون توجه جامعه خواهند داشت:

من فکر می کنم WordPress/Automattic باید نحوه کار و تعامل با توسعه دهندگان افزونه را تغییر دهد و از آنها پشتیبانی کند. ما بخشی از چیزی هستیم که وردپرس را به یک محیط عالی تبدیل کرده است و بخشی از اکوسیستم وردپرس هستیم… من سعی می کنم بگویم: به ما کمک کنید و از تلاش های ما حمایت کنید.

به عنوان مثال، Magento توسط AOL یک کاتالوگ رایگان ارائه می‌کند که در آن هر برنامه‌نویس می‌تواند افزونه‌های خود را – بدون توجه به رایگان یا ممتاز بودن – فهرست کند و همچنین بازخورد دریافت کند و از مشتریان پشتیبانی کند. این کار با وردپرس امکان‌پذیر نیست… اگر مدل مناسبی وجود نداشته باشد که وردپرس پشت آن بایستد و آن را تحت فشار قرار دهد، ما پلاگین‌های بسیار خوبی را نخواهیم دید.

من از او در مورد موقعیتش سؤال کردم و او بیشتر پاسخ داد:

یکی دیگر از جنبه‌های این مشکل این است که بسیاری از افزونه‌های موجود بر اساس استانداردهای قابل قبولی نوشته نشده‌اند و به خوبی پشتیبانی نمی‌شوند. برای حمایت از مشتریان خود، باید با این افزونه‌ها برخورد کنیم. ما معمولاً توضیح می دهیم که چرا افزونه دیگری که آنها نصب کرده اند باعث ایجاد مشکل می شود زیرا به درستی نوشته نشده است. در بسیاری از موارد آنها همچنین خطاهای JS/PHP را نشان می دهند.

منظور من این است که برای داشتن افزونه های خوب، باید یک مدل پایدار وجود داشته باشد که وردپرس پشت آن بایستد، و حتی آن را تحت فشار قرار دهد، که توسعه دهندگان افزونه را قادر به توسعه و پشتیبانی از محصولات خود کند.

6. پلاگین های مورد علاقه وردپرس او

این بدان معنا نیست که رشتی در هر افزونه‌ای که وجود دارد، فعال نیست. دور از آن. از او خواستم فقط چند پلاگین مورد علاقه خود را از انجمن فهرست کند:

من عاشق Relevanssi هستم و همچنین هر از گاهی با توسعه دهنده در تماس هستم. او کار بسیار خوبی انجام می دهد و محصول فوق العاده ای دارد. ما همچنین به Visual Form Builder< بسیار علاقه مندیم. /a> که کمتر از جایگزین ها شناخته شده است.

من همچنین از او خواستم تا چند افزونه CreativeMinds را که به نظر او از بهترین‌ها هستند، برجسته کند:

من فکر می‌کنم در کنار واژه‌نامه Tooltip، یک محصول جدید و عالی داریم که به تازگی منتشر کرده‌ایم به نام OnBoarding Plugin که یک ابزار راهنمایی و تجربه کاربر عالی است که ما به آن بسیار افتخار می‌کنیم.

7. پروژه های جاری شرکت

رشتی به اندازه کافی مهربان بود تا نگاهی اجمالی به برخی از پیشنهادات آتی CreativeMinds به ما بدهد:

چندین افزونه در حال پخت و پز داریم: پلاگین جدید گزارش وردپرس که بستری برای تولید گزارش برای نیازها و موارد استفاده مختلف خواهد بود. یک افزونه مدیریت دوره های ویدیویی که به سازمان کمک می کند تا درس های ویدیویی را ردیابی و کنترل کند، یک کاتالوگ محصولات یکپارچه برای ادغام بین چندین کاتالوگ تجارت الکترونیک مانند EDD و WooCommerce و چندین محصول جدید که هنوز در مرحله برنامه ریزی هستند.

8. امیدهای او برای آینده شرکت

با سالها تلاش از رشتی خواستم که به آینده نگاه کند. او توضیح داد که چگونه بازار وردپرس را در سال‌های آینده پیش‌بینی می‌کند و CreativeMinds چه نقشی در آن بازی می‌کند:

من فکر می کنم بازار وردپرس هنوز در حال پیشرفت است و برندها هنوز در حال ساختن خود هستند. ما دوست داریم که CM را به عنوان یک نام تجاری مورد تقدیر برای محصولات عالی وردپرس ببینیم، همانطور که به EDD / WooCommerce / Yoast / ElegantThemes و سایر مارک های خوب نگاه می کنیم …

من معتقدم که بازاری که در آن قرار داریم رشد خواهد کرد. سازمان‌ها و کسب‌وکارهای بیشتری از WP به‌عنوان راه‌حلی برای محتوا و تجارت الکترونیکی استفاده می‌کنند و برای هدایت محتوا و سایت‌های خود به ابزارهای باکیفیت و قابل اعتماد نیاز دارند. نیاز به چنین ابزارهایی به‌زودی افزایش می‌یابد، بنابراین من فکر می‌کنم که داشتن مجموعه‌ای از ابزارهای عالی وردپرس هدف ماست.

نتیجه گیری

دیوید رشتی موفقیت های زیادی در بازار افزونه های وردپرس داشته است و شنیدن دیدگاه یک توسعه دهنده همیشه جالب است.

نظر خود را در مورد آنچه او گفت به ما اطلاع دهید: آیا از برنامه های توصیه شده او استفاده می کنید؟ آیا او در مورد مدل افزونه رایگان حق دارد؟ در نظرات زیر پست کنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا