چطوری میشه

چگونه عناوین و برچسب های بهتری برای وردپرس بنویسیم

چگونه عناوین و برچسب های بهتری برای وردپرس بنویسیم

بیش از وجود دارد میلیاردها وب سایت به صورت آنلاین، با راه اندازی بیشتر هر روز. اگر در ساخت و مدیریت یک وب سایت تازه کار هستید، ممکن است تحت تأثیر این حجم از رقابت قرار بگیرید. چگونه سایت خود را متمایز می کنید و سهم خود را از ترافیک جذب می کنید؟

اولین قدم برای جلب توجه، داشتن عنوانی چشم نواز و شعار خلاقانه است. از آنجایی که اینها اولین عناصری هستند که خوانندگان شما خواهند دید، شما می خواهید فوراً تأثیر بگذارید. داشتن عنوان و عنوانی که بر هدف و نام تجاری شما تمرکز دارد، به شما برتری نسبت به سایر سایت هایی می دهد که برای جلب توجه مخاطبان مشابه رقابت می کنند.

در این پست، ما قصد داریم عناوین و برچسب‌های وردپرس را بررسی کنیم و چگونه روی وب سایت شما تأثیر می‌گذارند. همچنین درباره نحوه ایجاد عنوان و عنوانی که نام تجاری شما را تعریف می کند و برای موتورهای جستجو بهینه می شود، بحث خواهیم کرد. بیایید شروع کنیم!

عناوین و برچسب های وردپرس چیست؟

Screenshot of WPExplorer title and tagline.

عنوان و برچسب سایت شما معمولاً اولین چیزی است که بازدیدکنندگان می بینند. نام وبلاگ را به شما می دهد و دقیقاً می گوید که هنگام بازدید از سایت چه چیزی پیدا خواهید کرد – مختصر، دقیق و حرفه ای.

همانطور که احتمالاً می توانید حدس بزنید، عنوان شما نام سایت شما است. این نحوه شناسایی برند شما و نحوه جستجوی آنلاین شما توسط مردم است. از سوی دیگر، تگ لاین شما یک عبارت کوتاه شبیه به یک زیرنویس یا شعار تبلیغاتی است که اغلب درست زیر عنوان شما قرار می گیرد. این به عنوان یک توضیح مختصر از آنچه سایت شما در مورد چیست و چرا وجود دارد کار می کند.

ترکیب یک عنوان قوی با یک شعار واضح و توصیفی به سایت شما در هنگام تلاش برای جلب توجه مخاطبان مزیتی می بخشد. به ترکیب عنوان و برچسب خودمان در بالا نگاهی بیندازید. نام سایت را ارائه می‌کند، در حالی که به طور واضح و مختصر آنچه را که می‌توانید از محتوای ما انتظار دارید (مضامین، افزونه‌ها و راهنماها) توضیح می‌دهد.

ممکن است ارائه یک عنوان و شعار خوش ساخت زمان بر باشد، اما قطعا ارزش تلاش را دارد. این دو متن ساده می تواند به شما کمک کند تا از سایت های مشابه متمایز شوید. آنها همچنین به خوانندگان شما می گویند که سایت شما در مورد چیست، و همچنین لحن و سبک مورد انتظار. بهتر از همه، وقتی به درستی انجام شود، می‌توانید از عنوان و برچسب خود برای بهبود بهینه‌سازی موتور جستجوی وردپرس خود استفاده کنید ( SEO).

چگونه عناوین و برچسب های بهتری برای وردپرس ایجاد کنیم

هنگام تصمیم گیری در مورد نحوه برندسازی سایت خود، باید با ایجاد عنوان مناسب شروع کنید. هنگامی که عنوان خود را آماده کردید، می توانید یک شعار تکمیل کننده آن ایجاد کنید و سپس هر دو عنصر را برای اهداف سئو بهینه کنید. بیایید در مورد نحوه انجام این وظایف صحبت کنیم.

مرحله 1: عنوان وب سایت خود را انتخاب کنید

ایجاد عنوان وب سایت می تواند ترسناک باشد، زیرا اولین برداشتی است که مشتریان از سایت شما می گیرند. در مورد آن اینگونه فکر کنید: عنوان شما برند شماست. به این صورت است که مردم شما را در میان تمام سایت‌های دیگر می‌شناسند.

کلید رسیدن به عنوانی قوی این است که بدانید اهداف سایت شما چیست. آیا این یک وبلاگ شخصی است؟ یا شاید در حال راه اندازی یک فروشگاه تجارت الکترونیک، یک سازمان غیرانتفاعی یا یک نمونه کار آنلاین هستید. در هر صورت، اگر هدف سایت خود را واضح بدانید، پیدا کردن عنوان آسان‌تر است.

برای یافتن نام وب سایت به کمک نیاز دارید؟

وقتی می دانید سایت شما در مورد چیست، پیدا کردن نام های احتمالی آسان تر است. اما اگر هنوز برایتان مشکل است، این موارد را امتحان کنید:

  • از صفت ها یا عباراتی استفاده کنید که شما را توصیف می کنند، یا از کلمات یا عباراتی که کار شما را توصیف می کنند. به عنوان مثال، فرض کنید شما یک وبلاگ خودتان انجام دهید در مورد کارهای مختلفی که در انجام آنها مهارت دارید و می توانید به مردم کمک کنید. می توانید وبلاگ خود را “جک (یا جیل، یا نام شما) از همه مشاغل” بنامید.
  • عمداً کلماتی را که به شخصیت شما یا کاری که انجام می‌دهید، اشتباه نوشته یا اختراع کنید. آیا فرهنگ لغت و اصطلاحنامه مبتنی بر مورد را کمک می کنید؟ سایت خود را «Dictosaurus» صدا کنید. خلاق باشید!
  • از مولد کلمه یا یک اصطلاحنامه برای ایده‌های جدید.

هدف وب سایت خود را در ذهن داشته باشید. استفاده از چیزهای سرگرم کننده و احمقانه برای یک وبلاگ شخصی خوب است، اما باید حداقل چیزی قابل درک (و کمی حرفه ای) برای یک وب سایت تجاری داشته باشید.

اگر وب سایت شما پورتفولیوی آنلاین شما یا وسیله ای برای تبلیغ کسب و کار فریلنسری شما است، یک گزینه خوب استفاده از نام خود برای عنوان است – به عنوان مثال، yourname.com. این ممکن است شما را خیلی جلوگیر کند، اما به مردم می‌گوید که شما چه کسی هستید بدون اینکه اصلاً نیازی به بررسی نمایه شما نداشته باشند. این شما را قادر می سازد تا خود و قدرت خود را به عنوان یک برند بسازید. به عنوان مثال، نیل پاتل، با برند کردن نام خود، خود را به عنوان یک مربی بازاریابی آنلاین معرفی کرده است:

Neil Patel's Self-Branded Website

مرحله 2: یک شعار خوب ایجاد کنید

ایجاد برچسب‌ها می‌تواند سخت‌تر از عنوان باشد. شما می خواهید مطمئن شوید که سایت شما خلاصه می شود. اگر بتوانید راه هوشمندانه ای برای انجام این کار با استفاده از بازی با کلمات یا همخوانی پیدا کنید، خوب است. با این حال، توصیف مختصر محتوای سایت شما بهتر از یک جناس هوشمندانه است که به خوانندگان نمی گوید چه انتظاری داشته باشند. بنابراین، حتی اگر برچسب شما بعد از عنوان شما نمایش داده شود، به همان اندازه، اگر نه بیشتر، از برچسب ها مهم است:

  1. در صورتی که عنوان خود را به وضوح مشخص نکرده باشد، زمینه را برای عنوان خود فراهم کنید.
  2. روی هدف سایت خود تاکید یا جلب توجه کنید.
  3. لحن را برای سایت خود تنظیم کنید.
  4. حاوی کلمات کلیدی است که به سایت شما کمک می کند در جستجوها نشان داده شود.

شما می‌توانید جالب‌ترین عنوان را در جهان داشته باشید – مثلاً دایناسور خیانت‌شده درخشان – اما بدون برچسب، مردم نمی‌دانند که سایت شما یک وبلاگ مسافرتی شخصی درباره تجربیات شما از کاوش در مکان‌های جدید و هیجان‌انگیز است. .

شعار شما چیزی است که در بازاریابی به عنوان یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد شناخته می شود. به این صورت است که می توانید به بازدیدکنندگان نشان دهید که بررسی سایت شما چه فایده ای خواهد داشت و به این سؤال پاسخ دهید که چه چیزی در آن برای آنها وجود دارد. اگر آنها ندانند که چرا سایت شما در اینجا قرار دارد، یا اینکه چگونه به آنها مربوط است، به احتمال زیاد بازدید نخواهند کرد.

سبک محتوای وب سایت شما چیست؟ آیا اظهارات شوخ و شوخ طبعی دارید؟ آیا مهارت های خود را به عنوان یک طراح یا تکنسین نشان می دهید؟ آیا شما خوش بین، طعنه آمیز، واقعی هستید؟ بگذارید این در شعار نشان داده شود – بازدیدکنندگان مزه آنچه را که در آن هستند می‌چشند.

با یک شعار خوب ارائه می شود

یک شعار خوب نه تنها بازدیدکنندگان را جذب می کند، بلکه به آنها کمک می کند تا شما را به خاطر بسپارند. بهترین برچسب ها دارای ویژگی های زیر هستند:

  1. آن را کوتاه نگه دارید: مهم نیست که چگونه به آن فکر می کنید، توصیه می کنیم که شعار خود را کوتاه نگه دارید. شما می‌خواهید فوراً حداکثر تأثیر را داشته باشید و یک شعار طولانی و پرمخاطب به طور کامل در نتایج جستجو نمایش داده نمی‌شود. سعی کنید از بیش از 60 کاراکتر استفاده نکنید، زیرا این همان چیزی است که در نتایج جستجو نمایش داده می شود. مختصر بودن موثرتر از طولانی بودن و پرهیجان بودن است.
  2. تکرار نشود: آنها بدون تکرار عنوان به آن قدرت می بخشند. به یاد داشته باشید، شما در حال ارائه زمینه برای عنوان سایت خود هستید و هدف و اهداف سایت خود را توضیح می دهید.
  3. متفاوت و جذاب باشید: می خواهید چیزی در مورد خودتان بگویید که سایر وبلاگ نویسان یا افراد تجاری نمی گویند. برای برجسته شدن وقت خود را صرف تحقیق در مورد رقابت کنید. اگر شعار شما بتواند آنچه را که دیگران قبلاً نمی‌گویند بیان کند یا چیزی را به روشی جدید و منحصر به فرد بیان کند، صدا و برند شما به یاد ماندنی‌تر خواهند بود.

این نیز مفید است که بفهمید مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند. به دنبال جذب چه نوع خوانندگانی هستید؟ چه سودی می خواهید برای آنها فراهم کنید؟ این به شما کمک می‌کند تا به عنوانی برسید که در جستجو برجسته باشد. به کمک بیشتری نیاز دارید؟ برای شروع، شعارساز رایگان Shopify را امتحان کنید.

چرا عنوان و عنوان خوب اینقدر مهم است؟

Title & Tagline SEO

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، رقابت زیادی در اینترنت وجود دارد. در چند سال گذشته، حجم محتویات آنلاین در دسترس افزایش چشمگیری داشته است. بر اساس یک اینفوگرافیک سال 2014 از Uberflip، هر روز نزدیک به 145 میلیارد ایمیل ارسال می شود، 2.73 میلیون پست وبلاگ منتشر می شود و 500 میلیون توییت می شود – بدون در نظر گرفتن تمام ساعت های آپلود ویدیو در YouTube یا مقالات خبری منتشر شده. تصور کنید که در سال گذشته چقدر افزایش یافته است!

با تعداد زیادی از مردم که محتوای بسیار زیادی تولید و بازاریابی می کنند، جلب توجه مردم به محتوای شما بسیار سخت تر شده است. داشتن عنوان و عنوانی که توجه خوانندگان را به خود جلب می کند و به سایت شما مرتبط است، به شما کمک می کند تا بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کنید و از بین جمعیت متمایز شوید.

بهینه سازی موتور جستجو

برای کمک به شما در حفظ جایگاه خود در میان رقبا، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) را در نظر بگیرید – یعنی استفاده از کلمات کلیدی خاص برای اطمینان از اینکه سایت شما در لیست نتایج جستجو در بالاترین سطح قرار می گیرد تا بیشترین تعداد بازدید کننده را به دست آورید. در حالی که برای ایجاد ترافیک سایت نباید فقط به موتورهای جستجو تکیه کنید، اما آنها همچنان ابزار مفیدی هستند.

موتورهای جستجو به دنبال کلمات کلیدی می‌گردند، بنابراین داشتن محتوای مرتبط با برچسب‌های مناسب به شما کمک می‌کند – اما آماده‌سازی سئوی عنوان و/یا برچسب شما نتایج بهتری را به همراه خواهد داشت. عناوین معمولاً به عنوان نام تجاری عمل می کنند و همیشه جایی برای کلمات کلیدی ندارند، بنابراین بیشتر سئو در برچسب شما اتفاق می افتد – مطمئن شوید که مرتبط هستند و برچسب شما هنوز منطقی است!

نحوه افزودن عنوان و عنوان مناسب SEO به وردپرس

بحث طولانی مدتی وجود دارد که آیا مهم‌تر است که عنوان‌ها روشن یا هوشمندانه. وقتی نوبت به وب سایت شما می رسد، عامل تعیین کننده باید تاثیر آن بر سئو باشد. عناوین و برچسب‌ها، همراه با ارائه زمینه و تنظیم لحن برای سایت خود، به شما امکان می‌دهند از کلمات کلیدی برای افزایش رتبه جستجوی خود استفاده کنید. برای شما خوش شانس است، راه های متعددی برای افزودن عناوین و برچسب های سئو دوستانه به وب سایت شما وجود دارد.

گزینه 1: از عنوان و عنوان داخلی وردپرس استفاده کنید

وردپرس شامل گزینه‌های داخلی برای عنوان و برچسب وب‌سایت شما است. در واقع، شما باید در اولین نصب وردپرس، عنوان سایت خود را انتخاب می کردید. برای ایجاد تغییرات یا اضافه کردن یک شعار سفارشی، کافی است وارد داشبورد وردپرس خود شوید و به تنظیمات > عمومی بروید:

General WordPress Settings: Title & Tagline

یا می‌توانید روی ظاهر > سفارشی کردن کلیک کنید تا به سفارشی‌کننده تم زنده بروید. در موضوع وبلاگ نویسی شیک وردپرس< /a>، عنوان سایت و برچسب اولین گزینه سفارشی سازی هستند.

theme-customizer-titles

در شیک (و دیگر تم‌های ممتاز وردپرس) برچسب ممکن است به‌طور پیش‌فرض پنهان باشد، بنابراین اگر می‌خواهید آن را نمایش دهید، احتمالاً باید تنظیماتی را فعال کنید. برای شیک، این گزینه درست در بخش تنظیمات تم عمومی سفارشی ساز در قسمت گزینه های سرصفحه قرار دارد. فقط کادر را علامت بزنید و روی ذخیره کلیک کنید.

display theme tagline description

گزینه 2: از افزونه SEO وردپرس استفاده کنید

اما این عناوین اغلب بهترین گزینه نیستند، زیرا عنوان و عنوان پیش فرض برای کل سایت شما اعمال می شود. برای بهبود واقعاً سئوی خود، باید از یک افزونه کمک بگیرید. ما شخصاً از افزونه SEO SEO

Yoast SEO Plugin

پس از نصب، نشانگر را روی آیتم منوی جدید SEO در داشبورد وردپرس خود نگه دارید و سپس روی عناوین و متا کلیک کنید. از اینجا می‌توانید عناوین و برچسب‌های پیش‌فرض مناسب سئو را به بخش‌های مختلف وب‌سایت خود اضافه کنید – از جمله صفحه اصلی، انواع پست سفارشی (این موضوع در صورتی اعمال می‌شود که قالب وردپرس شامل نمونه کارها، گواهینامه‌ها، کارکنان، رویدادها و غیره باشد)، طبقه‌بندی (که عبارتند از دسته‌ها، برچسب‌ها و موارد دیگر)، بایگانی‌ها و صفحات متفرقه (این معمولاً 404 و نتایج جستجوی شما خواهد بود).

Yoast SEO: Titles & Meta

WordPress SEO by Yoast شامل انبوه متغیر برای آسان کردن خودکار عناوین و توضیحات متا (که مانند برچسب برای همه صفحات و پست‌های شما هستند). این یکی از ویژگی‌های ضروری است، زیرا احتمالاً نمی‌خواهید که همه صفحات دسته‌بندی وبلاگتان یک عنوان و شرح شعار را به اشتراک بگذارند. در اینجا نمونه ای از نحوه قالب بندی عناوین پست وبلاگ خود در WPExplorer آورده شده است:

SEO Titles: Variable Titles

ما پست‌های وبلاگ خود را طوری تنظیم کرده‌ایم که به‌طور پیش‌فرض از متغیر %%title%% و به دنبال آن نام وب‌سایت خود استفاده کنیم. اما، Yoast همچنین دارای گزینه های فردی در هر صفحه و هر پست برای لغو پیش فرض هایی است که در بالا انتخاب کرده اید. برای تغییر فرمت عنوان یا توضیحات متا، کافی است صفحه یا پست خود را باز کنید و به پایین محتوا بروید. شما باید یک کادر تنظیمات سئو وردپرس را مانند این ببینید:

Add Custom Post Title & Meta

از اینجا می‌توانید سئوی عمومی را بررسی کنید (ببینید آیا کلمات کلیدی مورد نظر شما به اندازه کافی در صفحه یا پست شما یافت می‌شوند، تجزیه و تحلیل صفحه را اجرا کنید و غیره)، اما همچنین می‌توانید ببینید که آیا عنوان سئو پیش‌فرض شما کار می‌کند یا خیر، و می‌توانید توضیحات متا سفارشی را نیز اضافه کنید. اگر به تصویر بالا نگاه کنید، می‌بینید که عنوان در واقع کمی طولانی است، بنابراین احتمالاً باید یک مورد سفارشی اضافه کنیم، و قبلاً به جای استفاده از پیش‌فرض، یک متای سفارشی اضافه کرده‌ایم (که اولین مورد بود). 156 کاراکتر از پست، زیرا ما متاها را روی %%excerpt%%) تنظیم کردیم.

WordPress SEO by Yoast دارای چندین ویژگی سئو عالی دیگر است، و اگر واقعاً می خواهید بیشتر بدانید، باید پایگاه دانش. دستورالعمل‌های دقیقی درباره نحوه استفاده از همه گزینه‌های دیگر SEO وجود دارد!

نتیجه گیری

داشتن عنوان و شعار خوب برای وب سایت شما ضروری است تا خود را از جمعیت متمایز کنید و ترافیک را به سایت خود هدایت کنید. با نکاتی که در بالا به شما ارائه کردیم، ارائه عنوان و شعار شما نباید ترسناک باشد. در واقع، می تواند به سرگرمی زیادی تبدیل شود! آیا عنوان یا شعاری دارید که به آن افتخار می کنید؟ بیایید آن را بشنویم – در بخش نظرات زیر پست کنید!

حتما بخوانید : چیت شیت نهایی وردپرس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا