چطوری میشه

آیا وردپرس مبتنی بر جاوا اسکریپت چیزها را پیچیده می کند؟

آیا وردپرس مبتنی بر جاوا اسکریپت چیزها را پیچیده می کند؟

دلیل پشت رابط کاربری منبع باز جدید WordPress.com، به نام “Calypso”، ساده است. پایه کد PHP موجود در خدمت شرکت و جامعه وردپرس به خوبی از زمان تاسیس شرکت در سال 2003، و حس بسیار سه، پنج، و قطعاً ده سال پیش. اما در دوران فوق سریع، اولین موبایل، این یک مانع شده بود.

حداقل این چیزی است که اندی پیتلینگ، سرپرست پروژه کالیپسو، فکر می‌کرد. Peatling و سایر اعضای تیم اصلی وردپرس از خود پرسیدند: “اگر امروز wordpress.com را شروع کنیم چه شکلی خواهد بود؟” پاسخ یک رابط مدیریت جدید است که وردپرس را از MySQL و PHP به جاوا اسکریپت و REST API دور می‌کند.

“اگر امروز شروع به ساختن آن کنیم wordpress.com چگونه خواهد بود؟” – اندی پیتلینگ و تیم اصلی وردپرس

Calypso نشان دهنده بزرگترین تغییر وردپرس از زمان راه اندازی آن است. جای تعجب نیست که این رابط جدید با مجموعه ای از پاسخ ها دریافت شده است. در حالی که اغلب باتجربه‌ترین برنامه‌نویسان WordPress، از قبل به جاوا اسکریپت مسلط هستند، از برنامه‌های فوق سریع و تمیز استقبال می‌کنند. و رابط پاسخگو، دیگران آن را انتقالی بسیار پیچیده تر می دانند.

multi-site

وردپرس به‌عنوان یک برنامه کاربردی با PHP همیشه محیطی بوده است که کاربران PHP بسیار راحت در آن کار می‌کنند. جاوا اسکریپت یک بازی توپ کاملاً متفاوت است و بسیار پیچیده‌تر از HTML یا CSS است. حتی اعضای اصلی تیم مهندسی وردپرس از این تغییر در چند ماه اول توسعه ناراحت بودند.

قوی ترین پاسخ به Calypso از سوی کاربران وردپرس است که برای سهولت استفاده به انجمن پیوسته اند. به گفته لورل ون فوسن، مربی طراحی وب و وبلاگ نویسی در کالج کلارک و نویسنده نکات وبلاگ نویسی: آنچه وبلاگ نویسان در مورد وبلاگ نویسی به شما نمی گویند، “واکنش شاگردانش به کالیپسو معمولاً یک بدبختی است، نه شادی و راحتی.” آن‌ها در تلاش برای انجام کارهای کوچک گم می‌شوند و می‌خواهند از وبلاگ‌های خود مانند قبل از راه‌اندازی نوامبر Calypso استفاده کنند.

یکی از دانش‌آموزان نوشت: «تمام کاری که می‌خواهم انجام دهم این است که وبلاگم را به همین شکلی که الان هست ادامه دهم. من قدردانی نمی‌کنم که افراد دیگر تصمیم بگیرند که روند باید تغییر کند.»

یادگیری جاوا اسکریپت یک سربالایی تند است که کاربرانی را که اصلاً سعی در یادگیری زبان جدیدی نداشتند شگفت زده و ناامید کرد.

speedبا این حال، مت مولنوگ، بنیانگذار و مدیر عامل وردپرس، می گوید آینده وب جاوا اسکریپت است، چه کاربران آماده استفاده از آن باشند یا نه. ممکن است یک منحنی یادگیری شیب دار باشد، اما ارزشش را دارد. این هدف نمودار انواع روش هایی را که Calypso از رویکرد مدیریت قدیمی وردپرس بهتر عمل می کند، نشان می دهد. رابط جدید تنها با استفاده از REST API با WordPress.com ارتباط برقرار می کند که آن را فوق العاده سبک و سریع می کند. صفحات اساساً فوراً روی دسک‌تاپ و موبایل بارگیری می‌شوند و در هر دو دستگاه دقیقاً یکسان به نظر می‌رسند.

کاربران اکنون می‌توانند سایت‌های خود را از هر کجا و در هر دستگاهی ویرایش کنند و بدون نیاز به بازخوانی صفحه خود، تغییرات خود را در زمان واقعی مشاهده کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند تمام سایت‌های وردپرس و Jetpack خود را از یک URL با ویژگی‌های جدید ویرایش شیک مدیریت کنند که امکان پیش‌نمایش آسان در صفحه و انتشار فوری را فراهم می‌کند.

Calypso یک پلت فرم بسیار قدرتمندتر و مقیاس پذیرتر از رابط قدیمی وردپرس است. این 100٪ منبع باز است، بنابراین همه عوارض فضای زیادی برای بهبود و تکرار بیشتر دارند. مطمئناً، این انتقال برای برخی کمی بد است و استرس غیرمنتظره‌ای را به توسعه‌دهندگانی که ممکن است احساس نمی‌کردند که آماده پذیرش جاوا اسکریپت هستند، اما واقعیت این است که توسعه‌دهندگان باید جاوا اسکریپت را در آینده بدانند.

real-time در حال حاضر، کاربران وردپرس می توانند فقط از رابط کاربری قدیمی استفاده کنند، اما چگونه توسعه دهندگان رقابتی می توانند با اطمینان در این زمینه باقی بمانند. همان‌طور که مت مولن‌ویگ می‌گوید، گذشته زمانی که «چیزی منبع باز درخشان جدید که به کسب‌وکار اصلی قدرت می‌دهد، درست در آنجاست؟» یک توسعه دهنده سرسخت PHP چقدر باید منتظر بماند تا سایتش “به طرز عجیبی قدیمی” احساس کند؟

در آن مرحله، این فقط سایت او نیست که قدیمی است، بلکه مهارت‌ها و قابلیت‌های آنها نیز خواهد بود. خوشتان بیاید یا نخواهید، Calypso آینده وردپرس است، و حتی با یک جاده سنگلاخ، بسیار هیجان انگیز است. خجالت نکش.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا